https://vpk.name/news/210816_dvigat...i_soyuz21v_s_voennogo_kosmodroma_pleseck.htmlLehet, hogy nem akarattal, de a videó vágói igen ügyesen úgy vágták meg, hogy a hajtóművet egy másodpercig nem lehetett látni.
Elvben ugye az N1F rakétához szánt NK-33 hajtómű egy példánya volt az első fokozatban. Ezek azok, amiket Kuznyecov épített a Holdprogramhoz, majd Glusko parancsára meg kellett volna semmisíteni, de Kuznyecov elrejtette őket. A hidegháború után egy maréknyi amerikában kötött ki, egy részük az Aerojet AJ26-62 jelöléssel az Antares rakétákban lett felhasználva, egy részük meg eredetileg a SpaceX mellett másik CRS tendergyőztes Kistler Aerospace használta volna fel teljesen újrafelhasználható rakétáihoz (ők ugye végül kibuktak a megfelelő saját pénzügyi háttér meglétének hiánya miatt, helyettük jött az Orbital az Antares / Cygnus párossal).
![]()
Antares rakéta két AJ26-62 hajtóművel, hevenyészetten lefestve ott van még az NK-33 típusjelzés is....

"Fontosabb, nagyobb űrszemetek visszaérkezése:
Inkább az USA vezet, az ellenőrizetlen visszaérkezés listán.
http://www.aerospace.org/cords/research/reentry-data/
Egy pici hozzáfűzés:
Columbia 2003?Azért azt is tegyük hozzá, hogy az ilyen nagyobb objektumok közül az utolsó amerikai irányítattlan visszaérkezésre 1979-ben volt példa, a szovjet/orosz esetében pedig 1991-ben.


Hát ez Remek!


).A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..