Tehát akkor egy Szajúz első fokozat blokk négy fúvókája az egy motorhoz tartozik? De mind a négyet külön gyufával gyújtják be, nem? És a kormányfúvókákat?
Igen, az első fokozat egységeiben a négy fő fúvóka meg a két kormányfúvóka is ugyanahhoz az RD-107-es hajtóműhöz tartozik. A második fokozatban a négy fő fúvóka meg a négy kormányfúvóka is ugyanahhoz az RD-108-hoz tartozik. A kormányfúvókák az első két fokozatban ugyanúgy működnek mint a nagyok, csak kisebbek és mozgathatóak. Az összes fúvókának van külön "gyufája" az indításkor, a kormányfúvókáknak is.
"Mint a képen a 171es?"
Az RD-170 sorozatnál szintén négy fúvóka tartozik egy hajtóműhöz és mivel ezek mozgathatóak, így nem kellenek mellé külön kormányfúvókák.
Ennél viszont a szivattyú előégetőjét és a fúvókákat már nem szilárd töltettel, hanem folyékony trietil-alumínium (TEA) oxigénbe fecskendezésével gyújtják be
" A cikk külön említi a Szajúz-5öt és az Irtist."
A cikk azt mondja hogy: a Szojuz-5-öt, amit Irtisz néven is ismerünk.
"Nem túloznak egy kicsit az oroszok? Ez véletlenül nem a MOST gyártásban levő legerősebb rakétamotor?"
Az ördög a részletekben van elrejtve.
A cikk azt írja hogy a
legerősebb, gyártásban lévő, több égőteres (ami a fúvókával van egyben) motorja (726t felszínen 790t vákuumban).
Ez így igaz is, mert a SLS-hez használni tervezett 1600t-nak megfelelő kb.16000kN tolóerejű szilárd hajtóanyagú rakéták, amik nemrég óta már gyártásban is vannak, csak egy égőteresek...