Na a tegnapi rekord dokkolást követően ma kisebb katasztrófa helyzetet hozott össze Kína!
11-én sikeresen napszinkron pályára állították a Hosszú Menetelés CZ 6A rakétávak egy hivatalosan a legköri és tengeri környezetet megfigyelő SAR radar műholdjukat.
Majd kb egy napra rá, a rakéta harmadik (vég)fokozata 500-700 km pályán darabjaira hullott.
A probléma ezzel az, hogy a napszinkron egy igen "forgalmas" pálya. Különlegességet az adja, hogy a pálya síkja és a Nap iránya által bezárt szög állandó. Ezért a napszinkron műholdak adott felszíni részlet felett helyi időben mérve mindig azonos időpontban haladnak át, tehát együtt járnak a Nappal. Így állandó megvilágítási feltételek és árnyékhatás mellett vizsgálhatók a felszín formái és jelenségei, ami főként a Föld-megfigyelő, illetve erőforrás-kutató műholdak esetében különösen fontos, de épp ezért kém műholdakat is jellemzően erre telepítik.
Az első jelentések szerint már 50 felett jár a követett törmelékek száma.
Mivel az eset már jóval a szétvállas után történt, és ütközés se jelentettek, valószínűleg a harmadik fokozat felrobbanhatott ami a maradék üzemanyag felforrása miatti nyomásnövekedes következménye lehet. Az újraindítható harmadik fokozat állítólag kerozin és a hidrogén-peroxid kombinációját használja. Ez volt a CZ-6A második repülése.
Ezen az orbitális magasságon (500-700km) évtizedekbe is bele telhet mire a törmelék elég a légkörben. Addig meg potenciálisan veszélyes jelenthet rengeteg nagyertékű műholdra.