Vadászgép típusváltás Ukrajnában

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 076
113
Valaki biztos van aki ezt pontosabban le tudná vezetni hogy pl az S300-nak milyen repülési profilnál mekkora a HMZ-je.Patriot PAC-2 is csak nagy magassagú célpontoknál rendelkezik a maximális 160 km hatósugárral.R37-hez hasonló kialakítású AIM54-hez olvastam réstletesebb összehasonlítást az AIM-120-al.Természetesen igaz hogy nagy magasságban indítva alacsonyabban repülő célpontoknál is nagyobb lehet a HMZ viszont ebben az esetben "elérhetővé" válik a nagy hatótávú még a frontvonal mögött 50 km-re telepített nagy hatótávú komplexumoknak.És ugyanez igaz az Ukrán gépekre is ha nag magassagban közelítik meg a frontot.
Viszont itt jön az,hogy siklóbombát nagy távolságra csak nagy magasságbol lehet inditani......
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 688
113
Kis összefoglaló egy volt F-16 karbantartótól (USAF) a várható kihívásokról, amelyek az ukránokra várnak - szigorúan karbantartási-üzemeltetési oldalról:


(thx @zolkas )
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
De ha eleg kozel zuhan le egy 16os a frontvonalhox,az sem kizart,hogy legideszant akcioval szerezzek meg az proszok a roncsokat.Zsidok egz komplet radart fujtak meg igy anno,sertetlen allapotban.
.
.
Szerintem ennek a jelentősége kicsi. Részben mert szerintem nem friss, hanem évekkel, évtizedekkel a mai új gépek mögötti állapotot látnának, ami érdekes lehet, azt jó eséllyel átadás előtt kiszerelik az amerikaiak. Tehát oké, F16, de biztos nem Block70/72 lesz, hanem jó esetben Block50/52, de lehet, még korábbi.
.
Másrészt az F-16 rengeteg országba eljutott, biztos, hogy láttak már az oroszok közelről régebbi F-16-ot Venezuelában, de Pakisztán is jó esély a kinai-orosz vonalnak viszonylag újabb F-16-ot átnézni. Törökök is boltoltak az orosszal az S-400 kapcsán, Egyiptom is esélyes F-16 tulajdonos, azt se zárom ki, hogy valami Tajvanon eltűntnek vett F-16 valójában Kinába dezertált, stb, stb, stb
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 113
31 076
113
.
.
Szerintem ennek a jelentősége kicsi. Részben mert szerintem nem friss, hanem évekkel, évtizedekkel a mai új gépek mögötti állapotot látnának, ami érdekes lehet, azt jó eséllyel átadás előtt kiszerelik az amerikaiak. Tehát oké, F16, de biztos nem Block70/72 lesz, hanem jó esetben Block50/52, de lehet, még korábbi.
.
Másrészt az F-16 rengeteg országba eljutott, biztos, hogy láttak már az oroszok közelről régebbi F-16-ot Venezuelában, de Pakisztán is jó esély a kinai-orosz vonalnak viszonylag újabb F-16-ot átnézni. Törökök is boltoltak az orosszal az S-400 kapcsán, Egyiptom is esélyes F-16 tulajdonos, azt se zárom ki, hogy valami Tajvanon eltűntnek vett F-16 valójában Kinába dezertált, stb, stb, stb
A V atalakitasra irtam,hogy nem valoszinu,mert egyreszt az sok idő,masreszt fentall az orosz kezbe kerules vedzelye
F16MLU rtechnologiaja meg nyugati szemmel elavult,nem okoz ilyen problemat
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 527
13 479
113
Ezért nem szabad veluk az ukránoknak orosz teruletet támadni - azaz berepulni oda, ahol ha a oroszok leszedik, konyen jutnak hozzá.

Itt az a kérdés, hogy mi számít orosz területnek ?

Nemzetközi megítélés szerint a Krím az Ukrajnáé. Azonban a tényleges állapot a vitadöntő. Minden terület azé, aki ott tartózkodik, beintegrálta, és meg tudja védeni.

8 év alatt a Krím az Oroszország része lett közigazgatásilag, komplett katonai bázisokat húztak fel, és fel sem merült az ukránok részéről krími hadjárat, helyette Kelet-Ukrajnában lövészárok háborúztak.

Továbbá az, hogy mi az orosz felségterület és mi az ukrán, arról azért mindenkinek, a horvátoknak, a dánoknak, az oroszoknak, az ukránoknak más az elképzelésük, és az amerikaiaknál is van többféle vélemény erről. Most az amerikaiak is a merjenek nagyot álmodni mellett határozták el magukat.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 813
36 005
113
Legalább 6 hónap kell az ukrán F-16 pilóták kiképzésére. Ok: a speciális "aviation english" angol nyelvtudás hiánya.

 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 601
6 030
113
Legalább 6 hónap kell az ukrán F-16 pilóták kiképzésére. Ok: a speciális "aviation english" angol nyelvtudás hiánya.

.
.
Nem lep meg, fentebb már én is pedzegettem ezt a nyelvi kérdést többször.
.
Azon gondolkozom, Ukrajna helyében lenne-e értelme polgári gépen repülő és persze orvosilag is elfogadható pl B-737 pilóták között is keresgélni katonai szolgálatba állithatókért, ha előtte már volt régen katonai repülős tapasztalata is.
Ők legalább az aviation englishsel rendben vannak, a digitális pilótafülkék világában is járatosak, bár őket meg harcászatra és az UB blokk kezelésére kéne jobban gyorstalpalni.
Tudom, meredeken hangzik, de amúgy egy full analóg MiG-29A, Szu-24 pilótát átállitani F-16-ra, szintén komoly kihivás.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 813
36 005
113
.
.
Nem lep meg, fentebb már én is pedzegettem ezt a nyelvi kérdést többször.
.
Azon gondolkozom, Ukrajna helyében lenne-e értelme polgári gépen repülő és persze orvosilag is elfogadható pl B-737 pilóták között is keresgélni katonai szolgálatba állithatókért, ha előtte már volt régen katonai repülős tapasztalata is.
Ők legalább az aviation englishsel rendben vannak, a digitális pilótafülkék világában is járatosak, bár őket meg harcászatra és az UB blokk kezelésére kéne jobban gyorstalpalni.
Tudom, meredeken hangzik, de amúgy egy full analóg MiG-29A, Szu-24 pilótát átállitani F-16-ra, szintén komoly kihivás.
Azért a polgári pilóták kisebb része alkalmas fizikailag vádász pilótának. Inkább fordított az irány kiörgedett vadász pilótákból lesznek a civil pilóták.
Ennél még az is jobb irány, ha a fiatalabb ukrán vadász pilótákat képeznek ki F-16-ra meg újabb hírek szerint talán F/A-18-ra is.

Volt egy érdekes cikk talán az Aranysasban, hogy hogy ment a magyar pilóták kiképzése H145M-re, ami egy "repülő számítógép" lényegében és persze minden angol. A német kiképző néhány foglakozás után kerekperc megmondták, hogy a ki küldött magyar pilóták közül ki alkalmas az ártképzésre és ki nem. Sok tapasztalt szovjet-orosz típusokhoz szokott pilóta elvérzett: egyszerűen nem állt rá az agyuk a nyugati technikára, nyelvre. Ukránoknál is sok ilyen lehet...
Azért egy 2-3 századra való pilótát csak összerántank évvégéig. Majd kiderül...
 
K

kamm

Guest
Nem lep meg, fentebb már én is pedzegettem ezt a nyelvi kérdést többször.
Mondjuk ez azert tulzas is, nem csak a nyelv miatt minimum hat honap. Akarkit meg tudok tanitani egy honap alatt, ha mar beszel angolul, csak trening kerdese. Sokkal inkabb arrol van szo, hogy teljesen mas az amerikai gepek repulesi gyakorlata, reszben meg az alapok is, mint a szovjeteke volt. Sot, a Gripen utan sem ulnel at, mert a Gripenben van egy csomo automatizalt funkcio, ami az amerikaiban nincs.

Azon gondolkozom, Ukrajna helyében lenne-e értelme polgári gépen repülő és persze orvosilag is elfogadható pl B-737 pilóták között is keresgélni katonai szolgálatba állithatókért, ha előtte már volt régen katonai repülős tapasztalata is.
Ők legalább az aviation englishsel rendben vannak, a digitális pilótafülkék világában is járatosak, bár őket meg harcászatra és az UB blokk kezelésére kéne jobban gyorstalpalni.
Tudom, meredeken hangzik, de amúgy egy full analóg MiG-29A, Szu-24 pilótát átállitani F-16-ra, szintén komoly kihivás.

Errol van szo. Egy amerikai pilotanal, ha elotte nem volt fighteren, egy ev az alap. Kepzeld, amikor azokrol a csotroganyokrol jon...
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 830
30 458
113
Dínom-dánom...
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 527
13 479
113

agzOabM.png
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Anti

Well-Known Member
2018. december 29.
4 888
12 435
113
Növekszik a feszültség az F-16 körül: a kiképzés legkorábban egy év múlva ér véget, Kijev késésekről beszél


"A hat ukrán pilóta első csoportja legkorábban jövő nyáron fejezi be az amerikai F-16-os gépeken végzett kiképzést. A Washington Post (WP) ezt magas rangú ukrán katonai és kormányzati tisztviselőkre hivatkozva írja. A lap szerint akadályt egyebek mellett a nyelvi akadály, de Kijev és Washington eltérő elképzelései is jelentenek a repülőgépek hadszíntéren történő alkalmazásáról."

A kurva jobban tudja hogy hogy is kell az F-16-ot alkalmazni mint az ameriaiak. :D

"Késleltetésnek nevezném" - mondta az egyik meg nem nevezett ukrán tisztviselő. Másokkal együtt egyetért azzal, hogy nem akar kritikus lenni az európai és amerikai szövetségesekkel szemben, mert attól tart, hogy hálátlannak tűnhet – írja a WP."

Itt meg az agressziv koldus hozza formajat. :D
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 094
113
Növekszik a feszültség az F-16 körül: a kiképzés legkorábban egy év múlva ér véget, Kijev késésekről beszél


"A hat ukrán pilóta első csoportja legkorábban jövő nyáron fejezi be az amerikai F-16-os gépeken végzett kiképzést. A Washington Post (WP) ezt magas rangú ukrán katonai és kormányzati tisztviselőkre hivatkozva írja. A lap szerint akadályt egyebek mellett a nyelvi akadály, de Kijev és Washington eltérő elképzelései is jelentenek a repülőgépek hadszíntéren történő alkalmazásáról."

A kurva jobban tudja hogy hogy is kell az F-16-ot alkalmazni mint az ameriaiak. :D

"Késleltetésnek nevezném" - mondta az egyik meg nem nevezett ukrán tisztviselő. Másokkal együtt egyetért azzal, hogy nem akar kritikus lenni az európai és amerikai szövetségesekkel szemben, mert attól tart, hogy hálátlannak tűnhet – írja a WP."

Itt meg az agressziv koldus hozza formajat. :D
Ezeket az F-16-osokat egy valamilyen definiált összegű N+1-ik segélycsomag keretében lehetne csak leszállítani, ez szigorú törvényi kötöttség.
Tehát olyan nincs, hogy az amerikai kormány a szokásos pénzadományokon túl még "csak úgy" átad ingyen jópár F-16-ost is.
És miközben a most soron következő 24 milliárd dolláros pénzügyi támogatás (hitel) jóváhagyásához is a Kongresszus meggyőzésére van szükség, az F-16-osok leszállítása még csak nincs is nevesítve.
És a politikusok is ódzkodnak jóváhagyni a szállítást, mert most egy háborús övezetről van szó, ahol épp pont nem a megrendelőnek áll a zászló.
Magyarán, amíg a mostani 24 milliárd dollár az kevésbé kompromittálódhat (elviekben főképp az ukrán állam folyamatos működéséhez kell, így itt csak a korrupció járathatja le a támogatást), addig az F-16-os szállítást képező segélycsomag katonai és politikai hasznossága az erőteljes orosz védelem miatt már erősen kétséges.
Egyetlen amerikai kongresszusi képviselő se lenne boldog, ha a hírekben az jönne vissza, hogy az X milliárd dolláros katonai segélycsomag részeként leszállított Lockheed Martin F-16-osokat az orosz légierő és légvédelem ócskavassá alakította.
És itt a dolláron és a LM részvényeken van a hangsúly.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 094
113
Ezeket az F-16-osokat egy valamilyen definiált összegű N+1-ik segélycsomag keretében lehetne csak leszállítani, ez szigorú törvényi kötöttség.
Tehát olyan nincs, hogy az amerikai kormány a szokásos pénzadományokon túl még "csak úgy" átad ingyen jópár F-16-ost is.
És miközben a most soron következő 24 milliárd dolláros pénzügyi támogatás (hitel) jóváhagyásához is a Kongresszus meggyőzésére van szükség, az F-16-osok leszállítása még csak nincs is nevesítve.
És a politikusok is ódzkodnak jóváhagyni a szállítást, mert most egy háborús övezetről van szó, ahol épp pont nem a megrendelőnek áll a zászló.
Magyarán, amíg a mostani 24 milliárd dollár az kevésbé kompromittálódhat (elviekben főképp az ukrán állam folyamatos működéséhez kell, így itt csak a korrupció járathatja le a támogatást), addig az F-16-os szállítást képező segélycsomag katonai és politikai hasznossága az erőteljes orosz védelem miatt már erősen kétséges.
Egyetlen amerikai kongresszusi képviselő se lenne boldog, ha a hírekben az jönne vissza, hogy az X milliárd dolláros katonai segélycsomag részeként leszállított Lockheed Martin F-16-osokat az orosz légierő és légvédelem ócskavassá alakította.
És itt a dolláron és a LM részvényeken van a hangsúly.
40 milliárd.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 657
55 318
113
Miután nyilvánosságra került, hogy Kiev 42 db F-16-os gépet kap Dániától és Hollandiától, Zelensky próbaülhetett a dán miniszterelnöknővel a skrydstrupi légi bázison egy dán F-16-ba.Dánia 19 gépet szállit. Az első 6db 2023 vége felé, 8db 2024-ben,5db pedig 2025-ben kerül átadásra a tervek szerint. Időközben Belgium és Norvégia is szóba kerültek, mint lehetséges további F-16 szállitók. Irja Die Welt.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 898
5 204
113
Azokat az "öreg" vasakat M5-M6 szintig modernizált.BVR-ben már nem az élvonal(APG66V2-V3+aim120C7).Viszont csapásmérőként még az.Eredeti 10-ezer üzemórára emelt üzemidőből még 2000 körül van hátra nekik.Az még intenzív(évi 400-500 órát repülnek vele)akkor is 4-5 évre elég az üzemidejük.
Ha igaz keresnek "unatkozó "nyugdíjas" pilótákat Ukrajnába havi 30-ezer dolláros fizetéssel.
 
Status
Not open for further replies.