Vízi közlekedés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Durva...
  • A jármű soha nem ment át semmiféle külső teszten vagy hitelesítésen, jóllehet az iparág szereplői ezt önkéntes alapon mindig megteszik.
  • A dolog oka az, hogy a Titan hajtóteste teljesen egyedi, újító eljárással, két eltérő fizikai tulajdonságokkal bíró anyagból, karbonszövetből és titánból készül.
  • A tulajdonos OceanGate azzal érvelt a hitelesítés elmaradása mellett, hogy a tesztelési folyamat évekig is elhúzódhat, ami az igazi innováció akadálya. És azzal, hogy élesben jobb tesztelni.
  • az iparág 38 szereplője 2018-ban levélben figyelmeztette a fizető utasaival együtt most eltűnt cégtulajdonost.

Ezt nagyobb problémának vélem.
Az, hogy vki meg talán sértődöttségében mit mond... hát nem hinném el fenntartás nélkül.
Egyébként meg tök lényegtelen.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Hát ennyi.
Előbb jött egy értesítés, hogy a batiszkáfhoz tartozó alkatrészeket
találtak, de mire megetettem a macskát eltűnt :/
Gondolom a sajtájig marad a hírzárlat.

ps: Mondjuk ez nem annyira szimpi, hogy már most pampognak /egyébként jogosan/ a
mélytengeres kollégák, hogy mekkora felelőtlenség tesztek, tanusítványok nélküli géppel lemenni.
Várhatnának kicsit, legalább kegyeleti okokból. Úgyis tudja mindenki, hogy egyébként igaz a megállapítás :/
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Nyilván nem bírták kivárni a 9 órát...
Elvileg ezeket találták meg. Ezek szerint legalább gyors halált kaptak.
487befb4-ae8a-43e7-a1d9-0fea9b07dda1.png


RIP.
90764919_527214654647888_574714942586880000_n.jpg


 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Hivatalos
BREAKING: The Coast Guard confirms that a remote operated vehicle discovered key parts of the Titan submersible approximately 1600ft (487.68) from the Titanic on the sea floor.
Rear Admiral John Mauger offers his condolences to the families.

Szerencsére föl sem foghatták mi történik, a mélységből és víznyomásból
kalkulálva kb 30 milliszekundum alatt vége is volt.

Paul-Henri Nargeolet nagyon ffog hiányozni a víz alatti közösségből, az biztos.
Fair winds and following seas tengerész!
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 542
32 017
113
Ha az akkori tecnológiai lehetőségek megengedték....akkor most?
Az utaslistát esetleg megvizsgálhatjuk:
  • "A 77 éves Paul-Henri Nargeolet, a francia haditengerészet korábbi parancsnoka és a Titanic egyik legjelentősebb francia specialistája is.
  • A 61 éves Stockton Rush, az OceanGate Expeditions vezére és egyben a merülőhajó kapitánya.
  • Pakisztán egyik leggazdagabb embere, a Nagy-Britanniában élő üzletember, a 48 éves Shahzada Dawood és a 19 éves fia, Sulaiman Dawood.
  • Az 58 éves Hamish Harding brit milliárdos, a dubaji Action Aviation vezérigazgatója."
Amúgy meglepő módon nem csak mélységi rekorder az ezen elv alapján épült szerkezet,hanem magasságit is.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
Ha az akkori tecnológiai lehetőségek megengedték....akkor most?
Az utaslistát esetleg megvizsgálhatjuk:
  • "A 77 éves Paul-Henri Nargeolet, a francia haditengerészet korábbi parancsnoka és a Titanic egyik legjelentősebb francia specialistája is.
  • A 61 éves Stockton Rush, az OceanGate Expeditions vezére és egyben a merülőhajó kapitánya.
  • Pakisztán egyik leggazdagabb embere, a Nagy-Britanniában élő üzletember, a 48 éves Shahzada Dawood és a 19 éves fia, Sulaiman Dawood.
  • Az 58 éves Hamish Harding brit milliárdos, a dubaji Action Aviation vezérigazgatója."
Amúgy meglepő módon nem csak mélységi rekorder az ezen elv alapján épült szerkezet,hanem magasságit is.
Ilyen mélységben és nyomásnál bármi történhet, én még nem találgatnék.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 802
4 966
113
A teljes sajtótájékoztató:
Ezen elvileg elhangzik, hogy a tengeralattjáró üvegszálas teste összeroppant. Pont ebből volt vita már 4 évvel ezelőtt is, hogy rendszeresen ellenőrizni kellene a test integritását. Aztán aki pampogott azt kifizették maradjon csöndben. Pedig mások pont a megfigyelődóm miatt kongatták a vészharangot, hogy az sokkal kevesebbet bír ki, mint a test, aztán úgy tűnik mégsem az lett a probléma.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 802
4 966
113
A teljes sajtótájékoztató:
Ezen elvileg elhangzik, hogy a tengeralattjáró üvegszálas teste összeroppant. Pont ebből volt vita már 4 évvel ezelőtt is, hogy rendszeresen ellenőrizni kellene a test integritását. Aztán aki pampogott azt kifizették maradjon csöndben. Pedig mások pont a megfigyelődóm miatt kongatták a vészharangot, hogy az sokkal kevesebbet bír ki, mint a test, aztán úgy tűnik mégsem az lett a probléma.
In 2018, OceanGate's director of marine operations, David Lochridge, composed a report documenting safety concerns he had about the Titan. In court documents, Lochridge said that he had urged the company to have the Titan assessed and certified by an agency, but OceanGate had declined to do so, citing an unwillingness to pay.[7] He also said that the transparent viewport on its forward end was only certified to reach a depth of 1,300 m (4,300 ft), only a third of the depth required to reach the Titanic.[40] Lochridge was also concerned that OceanGate wouldn't perform nondestructive testing on the vessel's hull before undertaking manned dives, and alleged that he was "repeatedly told that no scan of the hull or Bond Line could be done to check for delaminations, porosity and voids of sufficient adhesion of the glue being used due to the thickness of the hull".[40][18][41]

OceanGate said that Lochridge, who was not an engineer, had refused to accept safety approvals from OceanGate's engineering team, and that the company's evaluation of the Titan hull was stronger than any kind of third-party evaluation Lochridge thought necessary.[7] OceanGate sued Lochridge for allegedly breaching his confidentiality contract and making fraudulent statements. Lochridge countersued, stating that he had been wrongfully terminated as a whistleblower for bringing up concerns about the Titan's ability to operate safely. The two parties settled a few months later
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
@hendrick Hát szar helyzet, mert ez ha nem is teljesen ismeretlen terep,
sőt! Érdemes meghallgatni James Cameron-t /lentebb/, de mindenképp
nem egy repülés, amit tömegek vesznek igénybe és mindenre van check-list meg szabályozás,
ami újdonság az a turisták levitele. Talán erre több időt kellett volna még hagyni.
Az viszont tény, hogy eddig ilyen jellegű, halálos esemény nem volt még.
Statisztikailag ez nagyon jó ha az egész mélytengeri-kutatás történelmét nézzük.

Nyilván nem véletlenül írták ezeket a többiek
Durva...
  • A jármű soha nem ment át semmiféle külső teszten vagy hitelesítésen, jóllehet az iparág szereplői ezt önkéntes alapon mindig megteszik.
  • A dolog oka az, hogy a Titan hajtóteste teljesen egyedi, újító eljárással, két eltérő fizikai tulajdonságokkal bíró anyagból, karbonszövetből és titánból készül.
  • A tulajdonos OceanGate azzal érvelt a hitelesítés elmaradása mellett, hogy a tesztelési folyamat évekig is elhúzódhat, ami az igazi innováció akadálya. És azzal, hogy élesben jobb tesztelni.
  • az iparág 38 szereplője 2018-ban levélben figyelmeztette a fizető utasaival együtt most eltűnt cégtulajdonost.
Azt viszont nem kéne, hogy a ló túlsó oldalán feltételezni, hogy az OceanGate főnök egy
profithajhász, felelőtlen gazember lenne. Egész életét erre tette fel, számtalanszor merült ő is.
Kalandor volt, mint minden mélytengeri kutató, jó értelemben.
Ilyen mélység már nem ellenséges, hanem halálos környezet, ahol kb minden azon
dolgozik, hogy elpusztítson, de ezzel tisztában kell lennie mindenkinek, aki ezzel foglalkozik.
Ha emiatt elkezdik majd a külsősök, hogy hú, hát de miért engedik az ilyeneket, az
óriási kárára válna a területnek.


Az mindenesetre jó érzés, hogy ilyen nagy, nemzetközi összefogás jött létre,
ilyen rövid idő alatt a keresésre és mentésre.
Amit lehetett kihoztak a rendelkezésre álló időből, ha igaz lett volna, hogy
még élnek és a hangok tőlük származnak, akkor lett is volna esély megmenteni őket -talán.
Ha az OceanGate időben jelezte volna a kapcsolat megszakadását - erre vonatkozóan remélem
azért kapnak pár kérdést a vizsgálat során....
Azért nem semmi, hogy ma már sikerül megtalálni egy ilyen kis járművet, egy ekkora területen,
ekkora mélységben.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 802
4 966
113
Innovatív ja... az OceanGate elnökről, hogy miket feltételezünk... nos nálam tegnap este betelt az a bizonyos pohár... szerintem az egészet be kéne szántani, sóval behinteni és eltiltani a szakma gyakorlásától... az a baj, hogy nemzetközi vizeken azt csinálnak amit akarnak. Egyszer megcsinálták, hogy az egyik motort fordítva hegesztették be 180 fokkal... a többi jó irányban volt, csak az nem, ezért elkezdett forogni lent, ott vették észre élesben a tengerben.... nem tudom kik ezek, de inkább tűnik valami szedett vedett bandának, mint egy innovációs kistigrisnek a szabadság vizén...
Én inkább a WaterGate-et követő egyik másik *Gate-re asszociálok általuk, és tetteik által...
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 124
20 706
113
ugyan ez a San Juan, de maga az esemény ugyan ez...

They did not drown or experience pain. Death was instantaneous

FzTaVr8XwAEizAq