Ezekről van szó:

Négy új hajó tart a Balatonra - 40 éve nem történt ilyen
A két új komp a Szántód és Tihany nevet kapja, a két új katamarán pedig Balaton és Tomaj néven fog forgalomba állni.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Durva...
- A jármű soha nem ment át semmiféle külső teszten vagy hitelesítésen, jóllehet az iparág szereplői ezt önkéntes alapon mindig megteszik.
- A dolog oka az, hogy a Titan hajtóteste teljesen egyedi, újító eljárással, két eltérő fizikai tulajdonságokkal bíró anyagból, karbonszövetből és titánból készül.
- A tulajdonos OceanGate azzal érvelt a hitelesítés elmaradása mellett, hogy a tesztelési folyamat évekig is elhúzódhat, ami az igazi innováció akadálya. És azzal, hogy élesben jobb tesztelni.
- az iparág 38 szereplője 2018-ban levélben figyelmeztette a fizető utasaival együtt most eltűnt cégtulajdonost.
Addig gondolom értesítik a hozzátartozókat, meg ami ilyenkor szokás.szarul hangzik
A keresési területen belül törmelékmezőt talált az egyik ROV.
Az egyesített parancsnokság jelenleg is értékeli az adatokat.
Magyar idő szt este 9-kor sajtáj
Ilyen mélységben és nyomásnál bármi történhet, én még nem találgatnék.Ha az akkori tecnológiai lehetőségek megengedték....akkor most?Batiszkáf - frwiki.wiki
hu.frwiki.wiki
Az utaslistát esetleg megvizsgálhatjuk:
Amúgy meglepő módon nem csak mélységi rekorder az ezen elv alapján épült szerkezet,hanem magasságit is.
- "A 77 éves Paul-Henri Nargeolet, a francia haditengerészet korábbi parancsnoka és a Titanic egyik legjelentősebb francia specialistája is.
- A 61 éves Stockton Rush, az OceanGate Expeditions vezére és egyben a merülőhajó kapitánya.
- Pakisztán egyik leggazdagabb embere, a Nagy-Britanniában élő üzletember, a 48 éves Shahzada Dawood és a 19 éves fia, Sulaiman Dawood.
- Az 58 éves Hamish Harding brit milliárdos, a dubaji Action Aviation vezérigazgatója."
![]()
Auguste Piccard – Wikipédia
hu.m.wikipedia.org
A teljes sajtótájékoztató:
Ezen elvileg elhangzik, hogy a tengeralattjáró üvegszálas teste összeroppant. Pont ebből volt vita már 4 évvel ezelőtt is, hogy rendszeresen ellenőrizni kellene a test integritását. Aztán aki pampogott azt kifizették maradjon csöndben. Pedig mások pont a megfigyelődóm miatt kongatták a vészharangot, hogy az sokkal kevesebbet bír ki, mint a test, aztán úgy tűnik mégsem az lett a probléma.![]()
Watch: Missing Titanic tourist submarine update from U.S. Coast Guard
Two more remotely operated underwater vehicles are searching for the missing Titanic tourist submersible, the Coast Guard said early Thursday, the estimated ...www.youtube.com
In 2018, OceanGate's director of marine operations, David Lochridge, composed a report documenting safety concerns he had about the Titan. In court documents, Lochridge said that he had urged the company to have the Titan assessed and certified by an agency, but OceanGate had declined to do so, citing an unwillingness to pay.[7] He also said that the transparent viewport on its forward end was only certified to reach a depth of 1,300 m (4,300 ft), only a third of the depth required to reach the Titanic.[40] Lochridge was also concerned that OceanGate wouldn't perform nondestructive testing on the vessel's hull before undertaking manned dives, and alleged that he was "repeatedly told that no scan of the hull or Bond Line could be done to check for delaminations, porosity and voids of sufficient adhesion of the glue being used due to the thickness of the hull".[40][18][41]
OceanGate said that Lochridge, who was not an engineer, had refused to accept safety approvals from OceanGate's engineering team, and that the company's evaluation of the Titan hull was stronger than any kind of third-party evaluation Lochridge thought necessary.[7] OceanGate sued Lochridge for allegedly breaching his confidentiality contract and making fraudulent statements. Lochridge countersued, stating that he had been wrongfully terminated as a whistleblower for bringing up concerns about the Titan's ability to operate safely. The two parties settled a few months later
Azt viszont nem kéne, hogy a ló túlsó oldalán feltételezni, hogy az OceanGate főnök egyDurva...
- A jármű soha nem ment át semmiféle külső teszten vagy hitelesítésen, jóllehet az iparág szereplői ezt önkéntes alapon mindig megteszik.
- A dolog oka az, hogy a Titan hajtóteste teljesen egyedi, újító eljárással, két eltérő fizikai tulajdonságokkal bíró anyagból, karbonszövetből és titánból készül.
- A tulajdonos OceanGate azzal érvelt a hitelesítés elmaradása mellett, hogy a tesztelési folyamat évekig is elhúzódhat, ami az igazi innováció akadálya. És azzal, hogy élesben jobb tesztelni.
- az iparág 38 szereplője 2018-ban levélben figyelmeztette a fizető utasaival együtt most eltűnt cégtulajdonost.
On a 2022 dive, 1/4 thrusters were installed backwards by mistake, only discovered when the sub was on the ocean floor with paying customers
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..