Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem nem. A világ kereskedelmét 100 000+ tonnás monstrumok tartják mozgásban, egyszerűen nem tudsz akkorákat építeni, hogy egyáltalán besegíthessenek. Az idő faktor pedig még szóba sem került.Ha már vitorlás hajók.
Kérdésem hogy ezeknek nem lehetne e ma is helyük a flottákban?
Első sorban kereskedelmi hajókra gondolok.
Pont 100 éve építettek akkori korszerű technikával valami 3 db. vitorlás teherszállítót. Ezek pár ezer tonnásak voltak.
Ma is vannak ilyen kisebb hajók hogy Franciaországból viszi a öko bort a USA ba őko módon vitorlás hajóval /néhány tonnát.
De nagyobb léptékben nem lehetne e feléleszteni ezt a vitorlás technikát automatizált rendszerek alkalmazásával?
Világosak a gépi meghajtás előnyei amik miatt egyeduralkodókká váltak de koncepció szintjén lehetne ezzel /modern vitorlások/ foglalkozni.
Világos.Szerintem nem. A világ kereskedelmét 100 000+ tonnás monstrumok tartják mozgásban, egyszerűen nem tudsz akkorákat építeni, hogy egyáltalán besegíthessenek. Az idő faktor pedig még szóba sem került.
Az olajszennyezéz hagyján, a kénes fos bunkerolaj, ami az üzemanyaguk, az bassza szét igazán a környezetet.Világos.
Csak azt a témát pedzegetem hogy egy civilizáció 100%ban rááll egy technológiára aztán ha gebasz van akkor bukik a egész tokkal vonóval.
Nem tudom mekkora hányadot lehetne reálisan a tengeri kereskedelemből vitorlásokkal kiváltani. 10%ot talán? /óriási munkával persze/
De vannak érdekes térképek a ócánok olajszennyezéséről ilyesmikről amiknek a költségeit nem a mostaniak meg a tegnapiak fizetik meg túlhalaszásról úszó konzervgyárak stb. által.
Értem én hogy a mai profit a lényeg a profit a profit de ez egyből más arányú lenne ha ezeket a környezeti költségeket is hozzászámítanák.
Amivel európának szerintem foglalkozni kellene a földközi tenger és beltengerei megtisztítása és tisztán tartása /pedig talán a legszennyezettebb/ mert erre politikai akarat estén lenne esély kvázi beltenger. /csendes óceán esetén egy ilyen projekt eleve esélytelen/
Oké nem offolók.
Okkal nincs vitorláshajó. A mai gazdasági környezetben semmire sem jó. A visszafogott cammogó teherhajók mennek 15-16 csomóval.Világos.
Csak azt a témát pedzegetem hogy egy civilizáció 100%ban rááll egy technológiára aztán ha gebasz van akkor bukik a egész tokkal vonóval.
Nem tudom mekkora hányadot lehetne reálisan a tengeri kereskedelemből vitorlásokkal kiváltani. 10%ot talán? /óriási munkával persze/
De vannak érdekes térképek a ócánok olajszennyezéséről ilyesmikről amiknek a költségeit nem a mostaniak meg a tegnapiak fizetik meg túlhalaszásról úszó konzervgyárak stb. által.
Értem én hogy a mai profit a lényeg a profit a profit de ez egyből más arányú lenne ha ezeket a környezeti költségeket is hozzászámítanák.
Amivel európának szerintem foglalkozni kellene a földközi tenger és beltengerei megtisztítása és tisztán tartása /pedig talán a legszennyezettebb/ mert erre politikai akarat estén lenne esély kvázi beltenger. /csendes óceán esetén egy ilyen projekt eleve esélytelen/
Oké nem offolók.
Mindenesetre próbálkozások, ötletelések, tesztelések vannak.Okkal nincs vitorláshajó. A mai gazdasági környezetben semmire sem jó. A visszafogott cammogó teherhajók mennek 15-16 csomóval.
A full áramvonalas, csakis sebességre optimalizált teaklipperek tudtak elérni totálisan ideális esetben 15-20 csomót, de ezek rövid periódusokra voltak csak igazak.
A Cutty Sark rekordja 8 csomós átlagsebességet adott ki...
Are Modern Ships Slower Than Sailing Ships? Probably not.
In 2010, the headline read, Modern cargo ships slow to the speed of the sailing clippers. The article was subtitled, “Container ships are taking longer to cross the oceans than the Cutty Sark did as owners adopt ‘super-slow steaming’ to … Continue reading →www.oldsaltblog.com
Nézd meg ehhez milyen hajótörzs volt és mekkora volt a hasznos rakomány.
A vitorlások azok ma fun hajók, teherszállításra nem alkalmasak.
Ez talán 1-2%-os fogyasztáscsökkenés. Talán még számításokat is mutattam erre.Mindenesetre próbálkozások, ötletelések, tesztelések vannak.
Under Way on Wind Power: Sail-Assisted Ships
In the 21st century, a new era of engine-powered ships with sail-assist rigs is dawning.www.usni.org
This Modern Wind Propulsion System for Shipping Is Both Ingenious and Easy
The Norsepower Rotor Sail claims to be ten times more effective than conventional sails, and it's fully automatic, which makes it very easy to operatewww.autoevolution.com
High-tech wind power lets ships slash fuel costs and emissions. - ASME
Wind power is making a comeback. Shipping companies are now experimenting with everything from rotating columns to giant sales in an effort to reduce fuel cost and emissions. Companies like Norsepower, Enercon, eConowind, and Airseas are leading the way.www.asme.org
Én nem akarok okoskodni, de van, ahol ezt írják:Ez talán 1-2%-os fogyasztáscsökkenés. Talán még számításokat is mutattam erre.
Tisztán szélhajtású szállítóhajó nem lesz.
Így néz ki egy nagyobb hajó, ami talán tud menni 15-16 csomóval ideális esetben, de ez komoly terhet nem visz.
Fkizikailag nincs elég felület egy nagyon nagy sűrűségű hajó mozgatására. Iszonyatosan nagy tömege van egy kis terület/felületen.
Azért a jelenlegi 50+ napos tranzit időkkel egy klipper versenyezhetneOkkal nincs vitorláshajó. A mai gazdasági környezetben semmire sem jó. A visszafogott cammogó teherhajók mennek 15-16 csomóval.
A full áramvonalas, csakis sebességre optimalizált teaklipperek tudtak elérni totálisan ideális esetben 15-20 csomót, de ezek rövid periódusokra voltak csak igazak.
A Cutty Sark rekordja 8 csomós átlagsebességet adott ki...
Are Modern Ships Slower Than Sailing Ships? Probably not.
In 2010, the headline read, Modern cargo ships slow to the speed of the sailing clippers. The article was subtitled, “Container ships are taking longer to cross the oceans than the Cutty Sark did as owners adopt ‘super-slow steaming’ to … Continue reading →www.oldsaltblog.com
Nézd meg ehhez milyen hajótörzs volt és mekkora volt a hasznos rakomány.
A vitorlások azok ma fun hajók, teherszállításra nem alkalmasak.
Meg fogom konkrétan hivatkozni azoknak a 100 évvel ezelőtti vasaknak a adatait /papír alapú könyvben olvastam, keresni kell.Azért a jelenlegi 50+ napos tranzit időkkel egy klipper versenyezhetne
Milyen menő lenne már, újra lehetne fogadásokat kötni a leggyorsabbra stb.
A mindenkori rekordtartó, egy napi vitorlázásban a Lightning: 436 tmf /24hMeg fogom konkrétan hivatkozni azoknak a 100 évvel ezelőtti vasaknak a adatait /papír alapú könyvben olvastam, keresni kell.
"A mindenkori rekordtartó, egy napi vitorlázásban a Lightning: 436 tmf /24h
Ez talán 1-2%-os fogyasztáscsökkenés. Talán még számításokat is mutattam erre.
Tisztán szélhajtású szállítóhajó nem lesz.
Így néz ki egy nagyobb hajó, ami talán tud menni 15-16 csomóval ideális esetben, de ez komoly terhet nem visz.
Fkizikailag nincs elég felület egy nagyon nagy sűrűségű hajó mozgatására. Iszonyatosan nagy tömege van egy kis terület/felületen.
Kevés alávalóbb, undorítóbb dolgot tudok elképzelni, mint amikor hivatásos tengerészek haváriánál nem teljesítik a kötelességüketAz SS Arctic kataszrófa
Ha filmben látnád ezt a szomorú történetet csóválnád a fejed hogy na ez túlzás, ilyen nem létezik.