Vízi közlekedés


Rákeresve az olvasható, hogy a fotón látható M/V Stewart J. Cort volt a Nagy Tavak első 1000 láb hosszú teherhajója. A hajó orr és tat részét az Ingalls Shipbuilding építette Mississippi-ben. Az ezekből összerakott ideiglenes hajó 185 láb hosszú volt és ez hajózott be a Nagy Tavakra, ahol az Erie Marine hajógyárban kettévágták, majd összeillesztették a helyben megépített középső résszel. Az így elkészült, immáron teljes hosszúságó hajó 1972-ben állt szolgálatba a Bethlehem Steel Corporation számára. Vasércet szállítanak vele.

A fotón megörökített kikötőbe érkezése szezonzáró számára, a Nagy Tavakon ilyentájt kezdődik meg a téli leállás, mely jellemzőn március 3-4. hetéig tart. Részben a jegesedés miatt és mert a Felső-tavat az alsóbbakkal összekapcsoló Soo zsilipeket is ezen intervallumban helyezi éves karbantartás alá a United States Army Corps of Engineers.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: yrkon
"A Balti-tengeren 1994-ben elsüllyedt Estonia komphajó roncsának újabb vizsgálata nem talált olyan nyomokat, amelyek arra utalnak, hogy robbanás történt volna a fedélzetén – közölték hétfőn az illetékes hatóságok.

Az 1997-ben közzétett hivatalos jelentés szerint a komp orrának ajtaja, amelyen a gépjárművek behajthattak a raktérbe, az erős hullámzás miatt leszakadt, és a beáramló tengervíz miatt a hajó felborult és elsüllyedt. A balesetről azonban számos összeesküvés-elmélet látott napvilágot. A nyomozók szerint nincs okuk megkérdőjelezni az eredeti jelentés következtetéseit."

 
Az egyik leghíresebb szellemhajó
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha lesz időd, vesd már össze, hogy a videóban elhangzottak és a az alábbi blogbejegyzés eltér-e számottevően. Köszi előre is. :)

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
"A Balti-tengeren 1994-ben elsüllyedt Estonia komphajó roncsának újabb vizsgálata nem talált olyan nyomokat, amelyek arra utalnak, hogy robbanás történt volna a fedélzetén – közölték hétfőn az illetékes hatóságok.

Az 1997-ben közzétett hivatalos jelentés szerint a komp orrának ajtaja, amelyen a gépjárművek behajthattak a raktérbe, az erős hullámzás miatt leszakadt, és a beáramló tengervíz miatt a hajó felborult és elsüllyedt. A balesetről azonban számos összeesküvés-elmélet látott napvilágot. A nyomozók szerint nincs okuk megkérdőjelezni az eredeti jelentés következtetéseit."

 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nekem egyáltalán nem is rémlik, hogy reálisan felmerült volna bármikor is, hogy vmi robbanás lett volna.

A Mary Celeste meg szellemhajó, ennyi.
A tenger meg tenger, a tengerész meg nem hisz a konteókban -hisz nem hülye, csak a babonákban.
Megyek is forgok 3at magam körül.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and gafzhu
Nekem egyáltalán nem is rémlik, hogy reálisan felmerült volna bármikor is, hogy vmi robbanás lett volna.

A Mary Celeste meg szellemhajó, ennyi.
A tenger meg tenger, a tengerész meg nem hisz a konteókban -hisz nem hülye, csak a babonákban.
Megyek is forgok 3at magam körül.
A robbanásos témát Tiboru levezeti a blogjában.

Egyébként meg ez volt a tettes:

20200723flojarsea30-fishing-boat-mythological-creature2.jpg
 
Alapvetően inkább sport téma, de úgy gondoltam itt jobb helyen lesz. A földkerülő vitorlás verseny, a The Ocean Race 1. etapján, a résztveveő csapatok által készített drónfelvételekből egy összeállítás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Január 15-én startolt a verseny, melynek első szakasza amolyan rövid bemelegítés: Alicante - > Zöld-foki Köztársaság. Ezen a videón nem látszik, de azért' Gibraltár felé menet, majd már kint az Atlantin is kapták egy ideig a durva időt. Pár nap szünet után szerdán indult a 2., Fokvárosig tartó szakasz.


A 2022/2023-as verseny az első, hogy 2 hajóosztályban zajlk a verseny: a korábbi Volvo Ocean 65-ök mellett IMOCA 60 besorolású hajók is indultak. Utóbbiakkal zajlik a Vendée Globe is, csak ott szólóban, itt meg teljes legénységgel.

A videón mindkét hajóosztály szerepel. A teljesen nyitott tattal bírók a Volvo Ocean 65-ösök. Ezek kottára egyeznek. Az IMOCA 60-as osztály hajói tágabb szabályok alapján épülnek, nem teljesen egyformák.
 
ahh, a mindig barátságos és otthonos Atlanti
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby