Vadászgépek (2. világháború)

Morane–Saulnier MS.406

Francia gyártású egymotoros alsószárnyas, zárt pilótafülkével és behúzható futóművel felszerelt vadászrepülőgép, melyet a második világháborúban alkalmaztak. 1176 db készült belőle.
 
Morane__8211_Saulnier_MS.406_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Jakovlev Jak-3

A típus számozásának ellentmondva a Jak–9 modellek leváltására lett kifejlesztve. 4848 db készült belőle.
 
Nakajima Ki-43 Hayabusa (Oscar)

A II. világháború folyamán a Császári Japán Hadsereg Légiereje számára gyártott szárazföldi bázisú egymotoros vadászrepülőgép volt. Több szövetséges repülőgépet lőtt le, mint bármely más japán vadászgép és csaknem az összes japán ász pilóta vele érte el a legtöbb légi győzelmet.
 
Grumman F4F Wildcat

Az Amerikai Haditengerészet alapvető vadászrepülőgép típusa volt a második világháború első felében.
 
Nagyon nagy köszi!!! Csak megjegyezném, hogy jutott a képre Jak-9 is, de engem mondjuk ez nem zavar, sőŐŐT:P! Kérésre, La-7 -ről közeljövőben lehet szó:D?
 
Bal alsó? La-7 természetesen lehet, javaslom neked beszélgetés nyitását és képek felrakosgatását oda és még akár valaki feltehet oda egy képösszeállítást is belőlük :)
 
Nekem a jobb alsó gyanús nagyon, a tarka fehér 17-es. A kabin árulkodó, én úgy tudom, hogy a 3-ast elöl keresztmerevítők nélkül gyártották, a jobb láthatóság, kevesebb holttér miatt, ill. gyanúsan hosszú az orr, és a farok rész.
 
Illetve most hogy kérdezted, a bal alsó szerintem pedig Yak-1M. Ez ugye az elődtípusa a 3-asnak, de ott is mintha a régi kabin lenne. Csak tipp, de én oda Yak-1M-et tippelek.
 
A D-FAFA jelzésre rákeresve ez egy kilences lehet jobb lent. Egy háttérkép oldalról szedtem, ott 3-as van rá írva.
 
Illetve most hogy kérdezted, a bal alsó szerintem pedig Yak-1M. Ez ugye az elődtípusa a 3-asnak, de ott is mintha a régi kabin lenne. Csak tipp, de én oda Yak-1M-et tippelek.

Akár a Jak-1M, akár a Jak-9 esetében, mindkettőnél kellene lenni egy olajhűtőnek a gép orrán alul, a kipufogók alatt, kivéve a -9P és 9U változatokat. Ezeken a gépeken a a főfutóból, a légcsavarkúp méretéből (túl hosszú, karcsú) látni, hogy az utóbbi két évtizedben utángyártott példányok Allison motorral és szintén nem eredeti légcsavarral (azért más a légcsavarkúp). Eredetileg a főfutószárnak is csak a Jak-1-en volt ilyen fél-villás kialakítása, úgyhogy típus-szempontból elég vegyes lett a gép, de hivatalosan Jak-3-ként lajstromozták őket. Nem véletlen egyébként, hogy így árulták ezeket, nyugaton a Normandia-Nyemen francia ezred miatt ez a Jak-típus a legismertebb, a fotók közül is 4 gépen a Normandia-ezred festése van.
 
Igen, Normandy-Nyement ismerem én is. Hát fura összvérek ezek akkor. Igen, a késői 9P, 9U-ról tudtam, hogy elvándorolt hátra a kipufogó, ezért is írtam, hogy szerintem 9-es. Illetve fura a kabin, én úgy tudtam, az eredeti Yak-3 kabinban nincs keresztmerevítés elöl. A futóművet nem figyeltem, ott köszönöm az infót, valamint a szemre hosszabb orrból következtettem, hogy 9-lesz az a fehér 17es, nekem szemre annak tűnik a leghosszabbnak az orra, meg az egész törzse. Az biztos, hogy a legtípusosabb Jak-3 a képen, szerintem a fehér 100-as, és a sárga 44-es. Szépek! Nekem ebből a családból, a Jak-9U volt a kedvenc, arányos kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, a II.VH végén a La-7/Jak-3 al párban, a keleti front meghatározó vadászai voltak.