Vulcan (Avro, Egyesült Királyság)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 525
113
Nagyon szép teljesítmény volt azok részéről, akik végrehajtották az egész feladatot.
Nagy ostobaság volt azok részéről, akikben ez a megoldás egyáltalán felmerült és keresztülnyomták a döntéshozókon.

Politika. Lám, ők átbombáztak a világ túlvégére, megvédeni magukat.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 815
67 085
113
Bővült az ismeretanyagom:

  • A Vulcan enyhe zuhanasban át tudta lépni a hangsebességet (a Victor vízszintes repülésben is)
  • A Vulcanon repülő összes repülőgépvezetőnek és gépparancsnoknak "illett" megcsinálni a palástorsót. Ez rituálé volt, de a legtöbben éjszakai repülésen, a tenger felett estek át a dolgon
  • Ez utóbbi megmagyarázza, hogy miért egy palástorsóval búcsúzott az XH558-as 2015-ben, a legeslegutolsó repülésén, amit csak a hozzátartozóknak tartott a személyzet. Gondolom, a botránnyá felfújt feljelentést is egy kapun kívülre rekedt jóakaró indíthatta...
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 537
12 753
113
EQh0S_zXUAMBEDe
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 811
82 303
113
Az XM655-ös gép 2022.09.16-án pénteken, a vasárnapra tervezett bemutató próbája során lefutott a pályáról...

"Miután a 05/23-as futópályán kielégítően teljesítették a kis sebességű kormányzás és fékezés tesztjeit, a repülőgépet a 18/36-os futópályára vitték egy nagy sebességű próbaútra. A pilótafülkében lévő egyik berendezés meghibásodása miatt a repülőgép a tervezettnél körülbelül két másodperccel tovább maradt teljes teljesítményen. Ez túlzott sebességet és kisebb megállási távolságot eredményezett, és a repülőgép a kifutópálya végén túlhaladva a mezőgazdasági területre került, és közvetlenül a repülőtér határa előtt állt meg. A meghibásodott berendezés egy légsebességjelző volt, amelyet hat nappal korábban teszteltek és kielégítőnek találtak, és amely a futás vége előtt kezdett el normálisan működni. A repülőgép fékjei megfelelően működtek, de a rendelkezésre álló szűkös helyen nem tudták megállásra bírni a dolgokat."


Fc2IMFsWQAA0kOw

b25lY21zOmFmZTI5MGY5LTcwODAtNDMyMS1hNmIwLTIyMjVkODQ0OTE0YToyNTRiZmQzMy1mZDU5LTQzZDItYmE4My0zNmRiMjZjNTUyYzg=.jpg

093UZ3IZBZZ2A2N7Q8TK.jpg

_126748168_mediaitem126748167.jpg.webp


 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 416
113
Miért lehet minden angol tervezésű gépről azonnal látni, hogy angol?

A gép gyönyörű, kedvencem, és --tudtommal-- nagyon jó volt.
A hozzá --is-- kapcsolódó politikai döntések az azóta "szokásos angolos" --tragikusan rossz szak-politikai-- döntések voltak.

A hazai párhuzamot kivételesen kihagyom...

.
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 815
67 085
113
Miért lehet minden angol tervezésű gépről azonnal látni, hogy angol?
Ugyanonnan, ahonna egy franciáról látszik, hogy francia. Az angol gépek egyszerre rondák és érdekesek.
Az erőt helyezik az esztétikai elé, illetve az arányaik mindig olyan egyediek.
A Vulcan inkább érdekes, de annyira, hogy az már izgalmas, emiatt talán még szép is. A Victor vagy a Lightning az küllemre vitathatatlanul ronda, ahogy a Buccaneer is úgy érdekes, hogy az már ronda. Ez utóbbinak az arányairól annyit, hogy a főfutó szárai vastagabbak, mint a rajtuk levő ballonok szélessége.
A Harrier se a szépségéről, hanem a vadászkutya jellegű célorientáltságáról ismert.

A franciák gépei viszont mind elegánsak, esztétikusak és szépek.
A két náció közös produktumain pedig erősen visszaköszön az utóbbiak jelenléte, lásd Concorde, vagy Jaguar. Ez utóbbi különösen egy olyan csúnyának indult angol dizájn, amibe belenyúltak a franciák és szép lett. Hendonban volt szerencsém összevetni és látni lehetett, hogy ez egy olyan angol gép, amit a franciák kicsit kiigazítottak.

Az angol-német Tornado viszont egy ronda brutális angol gép esete a technokrata német céltudassággal és alapossággal. Az erőközpontú angol tervezés találkozik a németek önelégült mérnöki maszturbációjával. A német amit meg tudna csinálni egyszerűen, mi több, meg tudna valósítani már meglévő elemekből, azt is dafke újratervezi és túlmérnököli, a saját gyönyörűségére. A franciát se kell félteni, mert ő is mindent túlmérnököl, csak azt valahogy időnként trehányúl "laza eleganciával" teszi, így nem mindig működik. De legalább szép.

Az oroszok organikus formákat terveznek, de egy "traktorgyár" eleganciájával gyártják le őket, így végül minden lemezillesztés, lekerekítés, él, hajlítás olyan "baltával faragott" lesz.

Az amerikaiak tervein pedig rendre visszaköszön a klasszikus tengerentúli szemlélet, a "vegyük mindenből mindig az épp legjobbat, adjuk őket össze és abból mindig a leges legjobb lesz - pénz nem számít" és ez ad egy sajátos, de valahogy mindig elegáns külsőt.

Ezek a fenti sorok szigorúan szubjektív megállapítások, nehogy túl komolyan vegyétek őket.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 224
26 167
113
Ugyanonnan, ahonna egy franciáról látszik, hogy francia. Az angol gépek egyszerre rondák és érdekesek.
Az erőt helyezik az esztétikai elé, illetve az arányaik mindig olyan egyediek.
A Vulcan inkább érdekes, de annyira, hogy az már izgalmas, emiatt talán még szép is. A Victor vagy a Lightning az küllemre vitathatatlanul ronda, ahogy a Buccaneer is úgy érdekes, hogy az már ronda. Ez utóbbinak az arányairól annyit, hogy a főfutó szárai vastagabbak, mint a rajtuk levő ballonok szélessége.
A Harrier se a szépségéről, hanem a vadászkutya jellegű célorientáltságáról ismert.

A franciák gépei viszont mind elegánsak, esztétikusak és szépek.
A két náció közös produktumain pedig erősen visszaköszön az utóbbiak jelenléte, lásd Concorde, vagy Jaguar. Ez utóbbi különösen egy olyan csúnyának indult angol dizájn, amibe belenyúltak a franciák és szép lett. Hendonban volt szerencsém összevetni és látni lehetett, hogy ez egy olyan angol gép, amit a franciák kicsit kiigazítottak.

Az angol-német Tornado viszont egy ronda brutális angol gép esete a technokrata német céltudassággal és alapossággal. Az erőközpontú angol tervezés találkozik a németek önelégült mérnöki maszturbációjával. A német amit meg tudna csinálni egyszerűen, mi több, meg tudna valósítani már meglévő elemekből, azt is dafke újratervezi és túlmérnököli, a saját gyönyörűségére. A franciát se kell félteni, mert ő is mindent túlmérnököl, csak azt valahogy időnként trehányúl "laza eleganciával" teszi, így nem mindig működik. De legalább szép.

Az oroszok organikus formákat terveznek, de egy "traktorgyár" eleganciájával gyártják le őket, így végül minden lemezillesztés, lekerekítés, él, hajlítás olyan "baltával faragott" lesz.

Az amerikaiak tervein pedig rendre visszaköszön a klasszikus tengerentúli szemlélet, a "vegyük mindenből mindig az épp legjobbat, adjuk őket össze és abból mindig a leges legjobb lesz - pénz nem számít" és ez ad egy sajátos, de valahogy mindig elegáns külsőt.

Ezek a fenti sorok szigorúan szubjektív megállapítások, nehogy túl komolyan vegyétek őket.
Én speciel pont a Lightning-ot tartom szépnek,viszont a Jaguar azokon a pálcika lábain.... hááááát :D
De ezek megy ugyebár ízlés dolga. Mind szép a maga módján.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and Fundin