Wargame sorozat (Eugen Systems)

Az rd-ben csak 1985- töl vannak hatékony gyalogsági páncéltörö eszközök. Viszont innentöl kezdve a tankok halottak az erdöben vagy városban
Mármint a top tier A cat hk-k ellen A catban.

C kategóriában pont arról van szó, hogy egyes országoknak van olyan pct eszköze, ami a szovjet csúcs hk ellen is elég.
Nemhogy a VSz vagy más országok cuccai ellen.
  • 14AV feletti szovjet hk. nincs C kategóriában, az T-80B. A többi VSz állam csúcs hk-ja a T-72M, 12 AV.
  • A Carl Gustav 18 AP-s, a francia gyalogságnak van 19AP-s RGP szerű fegyvere. Ez 3-3,5 dmg/találat krit nélkül 14AV ellen. 12AV ellen 5. Gyak insta halál közelről, szemből is.
  • Mindeközben 12-15 AP-s RPG fegyverek vannak a keleti blokkban, amikor:
    Chieftain Mk.10 14AV
    Leo2A0 15AV,
    M1 Abrams 15AV. És két géppuska van az M1-en.

    Egyetlen dedikált pct. gyalogos egységnek van 17AP-s fegyvere,..
    Szóval ezek kb. leatapossák a gyalogságot szerintem.
A B kategóriát nem tudom fejből, de ott meg 19AV is van már, Leo2A4, M1IP 17 AV és azon is két géppuska van.
Emlékeim szerint nincs újfajta RPG fegyver a keleti oldalon még a szovjeteknél sem.
Tehát ezekkel a gyalogság nem nagyon tud mit kezdeni, ha fedezve vannak oldalról.
Szemből letapossák a gyalogságot erdőben. Ha túl sok van, akkor meg visszatolatnak.

Keleti oldalon 17AV a plafon, ez a T-80BV, de van 16AV is, T-64BV. Ezzel szemben már kezd elfogyni a francia 19AP és a CG 18 AP-je mg aztán főleg. ű
A jenkinek van SMAW-ja, 21AP, de ha van gyalogos hk közelében, akkor ezek nem jutnak szóhoz.
A dedikált pct. gyalogosok használatánál indikatív lehet, hogy még low cost tacticalban sem látni őket... Még specializált deckekben sem láttam őket soha.

A svéd B cat 26 AP-s ATGM 5 fős létszámmal is elég fincsi. De csak fedezékben ér valamit és kísérni kell, mert ellenséges gyalogos is azonnal megöli...
 
Mármint a top tier A cat hk-k ellen A catban.

C kategóriában pont arról van szó, hogy egyes országoknak van olyan pct eszköze, ami a szovjet csúcs hk ellen is elég.
Nemhogy a VSz vagy más országok cuccai ellen.
  • 14AV feletti szovjet hk. nincs C kategóriában, az T-80B. A többi VSz állam csúcs hk-ja a T-72M, 12 AV.
  • A Carl Gustav 18 AP-s, a francia gyalogságnak van 19AP-s RGP szerű fegyvere. Ez 3-3,5 dmg/találat krit nélkül 14AV ellen. 12AV ellen 5. Gyak insta halál közelről, szemből is.
  • Mindeközben 12-15 AP-s RPG fegyverek vannak a keleti blokkban, amikor:
    Chieftain Mk.10 14AV
    Leo2A0 15AV,
    M1 Abrams 15AV. És két géppuska van az M1-en.

    Egyetlen dedikált pct. gyalogos egységnek van 17AP-s fegyvere,..
    Szóval ezek kb. leatapossák a gyalogságot szerintem.
A B kategóriát nem tudom fejből, de ott meg 19AV is van már, Leo2A4, M1IP 17 AV és azon is két géppuska van.
Emlékeim szerint nincs újfajta RPG fegyver a keleti oldalon még a szovjeteknél sem.
Tehát ezekkel a gyalogság nem nagyon tud mit kezdeni, ha fedezve vannak oldalról.
Szemből letapossák a gyalogságot erdőben. Ha túl sok van, akkor meg visszatolatnak.

Keleti oldalon 17AV a plafon, ez a T-80BV, de van 16AV is, T-64BV. Ezzel szemben már kezd elfogyni a francia 19AP és a CG 18 AP-je mg aztán főleg. ű
A jenkinek van SMAW-ja, 21AP, de ha van gyalogos hk közelében, akkor ezek nem jutnak szóhoz.
A dedikált pct. gyalogosok használatánál indikatív lehet, hogy még low cost tacticalban sem látni őket... Még specializált deckekben sem láttam őket soha.

A svéd B cat 26 AP-s ATGM 5 fős létszámmal is elég fincsi. De csak fedezékben ér valamit és kísérni kell, mert ellenséges gyalogos is azonnal megöli...
Hogy számitod ki a critical hitet? Hogy számolja a játék a távolság/átütés/pontosságot??
 
Hogy számitod ki a critical hitet? Hogy számolja a játék a távolság/átütés/pontosságot??
Fogalmam sincs.
Elvileg a unit XP-nek és különféle random tényezőknek van rá hatása.
Azt viszont tudom, hogy max. +2 sebzést okozhat. Bár valaki meg sebzés duplázást írt anno, de ez szerintem túlzás.
Viszont emiatt lehetséges az, hogy a 9HE-s SAM-ek egy találattal le tudnak szedni néha repcsiket.

Nem ismered a WargameRD_Hidden_Knowledge_Spreadsheet-et?

HE estén nincs távolsági függés csak AP-AV, de minden találat legalább 1 sebzést okoz.

Az KE fegyvereknél 175 méterenként eggyel nő a AP. A sebzés asszem (AP-AV)+1. Ezért van, hogy AP = AV esetben is 1 a sebzés.
 
Fogalmam sincs.
Elvileg a unit XP-nek és különféle random tényezőknek van rá hatása.
Azt viszont tudom, hogy max. +2 sebzést okozhat. Bár valaki meg sebzés duplázást írt anno, de ez szerintem túlzás.
Viszont emiatt lehetséges az, hogy a 9HE-s SAM-ek egy találattal le tudnak szedni néha repcsiket.

Nem ismered a WargameRD_Hidden_Knowledge_Spreadsheet-et?

HE estén nincs távolsági függés csak AP-AV, de minden találat legalább 1 sebzést okoz.

Az KE fegyvereknél 175 méterenként eggyel nő a AP. A sebzés asszem (AP-AV)+1. Ezért van, hogy AP = AV esetben is 1 a sebzés.
Megnéztem a táblázatot, valami nem kôser benne. Közelre valami eszméletlen sebzés (KE) jön ki. Érdekes az is hogy a max hatótávra adták meg a sebzés értéket a játékban nem "pásztázó " lötávra.
De mondjuk beszarok azon is, hogy nincs aknavetője C kategóriában a teljes WPACT-nek...
Igen, az aknavetö hiánya elég nevetséges , pl. az egész lzngyel deckben 1 sincs
 
Megnéztem a táblázatot, valami nem kôser benne. Közelre valami eszméletlen sebzés (KE) jön ki. Érdekes az is hogy a max hatótávra adták meg a sebzés értéket a játékban nem "pásztázó " lötávra.

Igen, az aknavetö hiánya elég nevetséges , pl. az egész lzngyel deckben 1 sincs
Teljesen kóser.
Ez egy szénné verifikált dolog, ami a táblázatban van. 5+ éves.
Köztudomású, ami benne van. Meglep, hogy úgy tolod, hogy ezekről nem tudsz.
Mert ez a játék 2x2-je. Ha ezt nem érted, akkor a játékot sem érted.

A táblázatban nem max. hatótáv van.
Tetszőleges kombó.
Pl Nézd meg a 16AP értéket mondjuk egy T-72M ellen max lőtávnál. Kapsz egy dmg értéket.
Aztán ahogy csökken a táv, úgy nő az AP = nő a sebzés. 175 méterenként +1AP, de a cél AV-je állandó.

És igen, nagy sebzés jön ki.
Ezért halnak meg a fejlett hk kis távon egy fejletlenebbtől.
Ha nem nőne az AP értéke a távolság csökkenésével, akkor ezeket nem lehetne semmivel kilőni.

Csak mivel egy M1A2 24 AP és 22 AV értéke annyival fentebb van, mint az eggyel lentebb levő T-80U ezért szemtől szemben kb. két T-80U sem tudja nagyon kilőni, ami egy vicc. Szakadék van két 30CP árdifijű egység között. Az ALB-ben ilyen nem volt.

Mert ahol a T-80U 1-et sebez bele az M1A2-be, az -2 távolság lépcső, akkor lesz 20+2AP = 22AV.
Csak eközben az M1A2 24+2 = 26AP vs 20AV = 4 db/lövés...
És mivel toltani azonos sebességel tudnak a hk-k, mint előre menni - ezt is csesztek kidolgozni... - így végtelen ideig ezt tartja és ACC penalty szinte semmi.
Ilyen sem volt az ALB-ben csak nagyon kevés egységnél.
 
Teljesen kóser.
Ez egy szénné verifikált dolog, ami a táblázatban van. 5+ éves.
Köztudomású, ami benne van. Meglep, hogy úgy tolod, hogy ezekről nem tudsz.
Mert ez a játék 2x2-je. Ha ezt nem érted, akkor a játékot sem érted.

A táblázatban nem max. hatótáv van.
Tetszőleges kombó.
Pl Nézd meg a 16AP értéket mondjuk egy T-72M ellen max lőtávnál. Kapsz egy dmg értéket.
Aztán ahogy csökken a táv, úgy nő az AP = nő a sebzés. 175 méterenként +1AP, de a cél AV-je állandó.

És igen, nagy sebzés jön ki.
Ezért halnak meg a fejlett hk kis távon egy fejletlenebbtől.
Ha nem nőne az AP értéke a távolság csökkenésével, akkor ezeket nem lehetne semmivel kilőni.

Csak mivel egy M1A2 24 AP és 22 AV értéke annyival fentebb van, mint az eggyel lentebb levő T-80U ezért szemtől szemben kb. két T-80U sem tudja nagyon kilőni, ami egy vicc. Szakadék van két 30CP árdifijű egység között. Az ALB-ben ilyen nem volt.

Mert ahol a T-80U 1-et sebez bele az M1A2-be, az -2 távolság lépcső, akkor lesz 20+2AP = 22AV.
Csak eközben az M1A2 24+2 = 26AP vs 20AV = 4 db/lövés...
És mivel toltani azonos sebességel tudnak a hk-k, mint előre menni - ezt is csesztek kidolgozni... - így végtelen ideig ezt tartja és ACC penalty szinte semmi.
Ilyen sem volt az ALB-ben csak nagyon kevés egységnél.
Azt tudom hogy kozelebbrol nagyobbat sebeznek. Nekem csak a kozel sebzés mértéke meglepö. A 24 böl közelre lehet akár 37 ez durva különbség.
 
Azt tudom hogy kozelebbrol nagyobbat sebeznek. Nekem csak a kozel sebzés mértéke meglepö. A 24 böl közelre lehet akár 37 ez durva különbség.
Na ja, de mikor lő egy top tier hk egy másikra 175 méterről? Nem nagyon.
Amúgy 175 méternél is csak + 12 AP jön.

T-72BU vs M1A2.

23+12 = 35 AP vs 22 AV ---> (35-22)/2 +1 = 8.5. Tehát még így sem nyírják ki egy lövéssel egymást, csak krit találattal.

Csak a fenti okok miatt sajnos teljesen megborult a hk balansz.
+1AP és +1AV különbség is elég komoly dolog már. Ezek meg ALB lejobb hk-hoz képest kaptak +2/3 AP és +2/3AV-t ÉS még cserébe atompontosan lőnek.

Nem véletlenül mondom azt, hogy az Eugen nem gondolta végig és meg sem értette, hogy mit művelt...
Ahelyett, hogy a túlbufolt szarokat kezdte volna nerfelne, egy buff spirál lett az egész...
Az legjobb hk-nak kb. +2AV +1AP vagy fordítottnak szabadott volna lennie max.

A kevesebb néha több.
 
Na ja, de mikor lő egy top tier hk egy másikra 175 méterről? Nem nagyon.
Amúgy 175 méternél is csak + 12 AP jön.

T-72BU vs M1A2.

23+12 = 35 AP vs 22 AV ---> (35-22)/2 +1 = 8.5. Tehát még így sem nyírják ki egy lövéssel egymást, csak krit találattal.

Csak a fenti okok miatt sajnos teljesen megborult a hk balansz.
+1AP és +1AV különbség is elég komoly dolog már. Ezek meg ALB lejobb hk-hoz képest kaptak +2/3 AP és +2/3AV-t ÉS még cserébe atompontosan lőnek.

Nem véletlenül mondom azt, hogy az Eugen nem gondolta végig és meg sem értette, hogy mit művelt...
Ahelyett, hogy a túlbufolt szarokat kezdte volna nerfelne, egy buff spirál lett az egész...
Az legjobb hk-nak kb. +2AV +1AP vagy fordítottnak szabadott volna lennie max.

A kevesebb néha több.
Most nem leszel elégedett velem :) egyszer majd élö szóban elmagyarázhatod az AA táblázatot. Néhány rövidítést nem értek
 
Most nem leszel elégedett velem :) egyszer majd élö szóban elmagyarázhatod az AA táblázatot. Néhány rövidítést nem értek
Azzal nem foglalkoztam. A HE/s kb. a lényeg, hogy mennyit tol ki magából.
De nekem Excelben is megvan amúgy.

Annak SAM calculator része is volt, bár nem működött, mert egy binomiális tételt nem tudtak beletenni, pedig csak annyi kellett volna. :)
 
A WG másik nagy hibája, hogy nem mertek tökösek lenni a hk-nál és elosztani két felé a hk-k lőszer mennyiségét HE és KE-re.
Az ALB-ben a más modellező értékek miatt bizony még ezzel a megközelítéssel is volt, hogy elfogyott a lőszer vagy annak veszélye miatt kellett visszavonulni.
Ilyet az RD-ben képtelenség megtapasztalni. Egyszerűen túl pontos és korán hal minden. Ezzel sem kell számolni...

Pedig azért egyből más fekvése lenne, ha pl. a Leclerc összesen 11 KE lőszerrel bírna. Akkor nem tudnának napestig lövöldözni ezek a hk-k.

Az összes fenti kisebb nagyobb apróság egymásra rakódása kulminálódik össze oda, hogy "ez mi..?"