Wargame sorozat (Eugen Systems)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Hosszú idő után visszatértem a fórumra.

Ismerkedek ezzel a játékkal 2 hete, már amennyi időm van munka, suli és barátnő mellett. Sajnos magyar nyelvű youtube videók nincsenek, illetve 6-7 évvel ezelőttről van pár elhalt próbálkozás. Angol csatornákat nézegetek, Razzman és Raptor akinek a sorozatai fogyaszthatóak nekem, angol tudásom konvergál a 0hoz, de még így is sikerül pár dolgot megtanulni belőle.
Viszont jó lenne valami tapasztaltabb magyarral játszani közben TS-n vagy discordon dumálni, megbeszélni a játék részleteit, jó lenne tanulni pár dolgot.
Még csak a koreai kampány elején vagyok, de a gép könnyen verhető. Ha valakinek lenne kedve játszani esetleg tanítani is közben szívesen venném.
Paklit még nem csináltam, van valami ajánlott buildig? esetleg rankeden szintenként változik ez is? ja és a mikró azt hogyan és mint működik? lenne pár kérdésem... bocsi,de valahogy kimaradtam a játékból, de lelkes kezdő vagyok :p
Első körben ezt ajánlom.

Ajánlott build nincs, de ha engem kérdezel az 1985 utáni játékokba bemenni szinte semmi értelme ranom új kezdőként. Csak szopás lesz az egész és nem szórakozás.

A mikró = mikromendzsment. Az úgy csinálod, hogy sehogy normál játékban. A low cost/tactial serveres játékokban tudod, ahol néhány egységre van csak pénzed és lényegében azokat egyesével kezeled. Teljesen más WG élmény.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
Van egy discord amin mindig sok online ember van, és rendkívül segítőkészek! Vannak írott tutorialok is. De angolul megy a diskurzus a chaten is és szóban is. Molninak mondjuk nem nagyon van segítségre szüksége, rábukkantam néhány posztjára a wargame fórumon, szerintem mindent IS tud a játékról a hozzászólásai száma (talán 8-9 ezer) alapján. :D

https://discord.gg/YmhEQNz

Ha a fenti link nem működik, akkor használjátok ezt (ugyanoda vezet): https://discord.gg/kn76wvF

Ha kifejezetten magyar discordot akartok, na olyan aktív és bereklámozott sajnos nincs. Én is azt kerestem először. Na nem mintha nehéz lenne készíteni, kb másfél perc felhúzni egyet.
 
M

molnibalage

Guest
Van egy discord amin mindig sok online ember van, és rendkívül segítőkészek! Vannak írott tutorialok is. De angolul megy a diskurzus a chaten is és szóban is. Molninak mondjuk nem nagyon van segítségre szüksége, rábukkantam néhány posztjára a wargame fórumon, szerintem mindent IS tud a játékról a hozzászólásai száma (talán 8-9 ezer) alapján. :D

https://discord.gg/YmhEQNz

Ha a fenti link nem működik, akkor használjátok ezt (ugyanoda vezet): https://discord.gg/kn76wvF

Ha kifejezetten magyar discordot akartok, na olyan aktív és bereklámozott sajnos nincs. Én is azt kerestem először. Na nem mintha nehéz lenne készíteni, kb másfél perc felhúzni egyet.
Annyira nem vagyok profi, de azért egy erős középmezőny megy egyes térképek és játékmódok esetén.
 
M

molnibalage

Guest
Van egy discord amin mindig sok online ember van, és rendkívül segítőkészek! Vannak írott tutorialok is. De angolul megy a diskurzus a chaten is és szóban is. Molninak mondjuk nem nagyon van segítségre szüksége, rábukkantam néhány posztjára a wargame fórumon, szerintem mindent IS tud a játékról a hozzászólásai száma (talán 8-9 ezer) alapján. :D

https://discord.gg/YmhEQNz

Ha a fenti link nem működik, akkor használjátok ezt (ugyanoda vezet): https://discord.gg/kn76wvF

Ha kifejezetten magyar discordot akartok, na olyan aktív és bereklámozott sajnos nincs. Én is azt kerestem először. Na nem mintha nehéz lenne készíteni, kb másfél perc felhúzni egyet.
Egyébként single-ben a ALB szerintem élvezetesebb.

  • A hidegháborús hangulat miatt.
  • És az MI sokkal okosabb. Az RD-ben simán csonthülye az MI az ALB-het képest.
Az RD-ben mivel a légierő külön egység és nem a BG-vel mozog már annál kihívásai vannak az MI-nek. Konkrétan a japán hadjáratban a 170 CP-s tankokat csak azért tudtam kinyírni, mert SAM és légfedezet semmi. A MiG-27K gépek veszteség nélkül kilőtték. Az összest...

Azzel szemben ALB-ben még a légvédelmet is levadássza a recon, arty supp + olcsó gépek spamjével is az MI.

Nem csak egy irányból támad. Az RD-ben kb. fejjel a felnak meg neki szinte bárminek a csonthülye MI. Az ALB-ben, ezzel szemben több irányból támad és fényévekkel okosabb. Még most is néha meg tud lepni. Ok, nem ver meg, de kezdőként, hujjuj...

A hadjárat event-ek is sokkal jobbak.

Egyetlen hátrány, hogy igen sok harc lehet egy fordulóban, egy zónában több is lehet. És nincs időgyorsítás.
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Dél-afrikai DLC jön.
Ennél hülyébb DLC-t kitalálni se lehetett volna.
Szerintem pedig a még nem játszható országok közül ez egyik legjobb választás.
Magyar-Román-Bolgár-Albán felesleges lenne, mert minden kb ugyanaz, mint a WarPactben van, Nyugat-európai maradok NATO -val szite ugyanez a helyzet.
Dél-Afrikával viszont bejöhet egy csomó egyedi jármű, vegyes britt-francia gépeket alkalmazó légierő, egyedi harci helikopter. Tulajdonképpen egyfajta Izrael, csak lánctalpas helyett kerekes túlsúllyal (és high-end amerikai gépek nélküli légierővel).
Ami alternatívát esetleg még el tudnék képzelni, mint jó DLC, egyedi járművek és vegyes géppark miatt:
  • India
  • Irán (F-14!)

Talán egyes arab államokat is be lehetne tenni, de új egyedi járművet nem hoznának magukkal, az újdonság max a vegyes felszerelés lenne (pl. Irak).
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem pedig a még nem játszható országok közül ez egyik legjobb választás.
Magyar-Román-Bolgár-Albán felesleges lenne, mert minden kb ugyanaz, mint a WarPactben van, Nyugat-európai maradok NATO -val szite ugyanez a helyzet.
Dél-Afrikával viszont bejöhet egy csomó egyedi jármű, vegyes britt-francia gépeket alkalmazó légierő, egyedi harci helikopter. Tulajdonképpen egyfajta Izrael, csak lánctalpas helyett kerekes túlsúllyal (és high-end amerikai gépek nélküli légierővel).
Ami alternatívát esetleg még el tudnék képzelni, mint jó DLC, egyedi járművek és vegyes géppark miatt:
  • India
  • Irán (F-14!)

Talán egyes arab államokat is be lehetne tenni, de új egyedi járművet nem hoznának magukkal, az újdonság max a vegyes felszerelés lenne (pl. Irak).
Teljesen felesleges. Hiába eltérő a platform a képességeket nézve copycat minden nemzet már. Igazság szerint már a skandinávok is igen hasonlóak voltak sok téren...

Lesz SAF Bucaneer?
Nagy ügy? Egy low ECM-es bombakamion lesz kb. Ez pl. a francia Mirage 10% ECM-mel. Csak lassabb lesz.
Meg lesz szar hk-ja, meg jó gyalogság. Jé, ez is francia jellegű deck.
De mivel A cat játékban nem lehet top tier hk nélkül játszani, így kb. mindenkinek van...

Aminek eredménye ez...

ctbuvf0jgl2y.png

Ezt egy Yugo fan hülyeségeire reagálva dobták össze. Igen, ezek közül több szó szerinti idézet...
Az M-84N a legviccesebb. Egy M1A1 másolat VG optikával. Asszem 5CP árkülönbséggel.

Erre mit mondjon az ember?
Hogy erre van szüksége a WG-nek?
Még Nation DLC-re...?
Besírtam a hírnél... :)

Ilyen marhaságok helyett legalább a sok éve elfelejtett alapvető balansz javítás lenne.

Pl. az RD kiadása óta OP minden 120 mm mortar (10 sec aim time, 5 HE és igen pöttöm szórás) és eltűnt a 105/122 mm tüzérség.
Mert tűzerő semmi, szórása mégis relatíve nagy és pont olyan lassú, mint az 50-100CP árkategóriában bármi...

De pl. mi lenne, ha a csöves tüzérségnek is távolságfüggő szórása lenne?


De a legalapvetőbb balfaszság az, hogy az ATGM-nél asszem kétszer dob CTH-ra. (CTH = chance to hit)
Úgy, hogy az ÖSSZES löveg agyon lett buffolva.
Teljesen nevetséges az, hogy a '70-es évek SACLOS ATGM-jei 45-50% CTH táján vannak és csigalassúak. A régi ATGM-ek meg 35% CTH táján tanyáznak.
Közben kb. alig találni olyan hk-t, ami nem lő el 2275 m-re és 60% alatt lenne a számolt CTH-ja.

Az ALB-ben legalább a NATO oldalon a iTOW és TOW2 azért fölényesen használható a 2100 méteres, de még a 2275-ös szovjet hk ellen is, mert a base ACC csak 30%. (6). Alig néhány hk. tud ennél jobbat. Még elite XP esetén is - ami nem a bokorban nő... - ez csak 48%-ra nő. Bakker az RD-ben meg az alap base ACC 50% táján vagy felette van és erre jön még rá 16% XP sima deckkel, ami 58%.

Vicc.

Ez, ami kb. a valóság. TARDOC doksiból.
A kék göbre az, amit a legjobb szovjet hk-t tudnak az ALB-ben álló cél ellen 2100 méternél.
A 2275-es hk- picit fentebb, mert ott 35-40% tája.
Na, az átlag 65-90 CP-s szovjet hk a vörös vonal, de NATO jó hk-k ennél magasabban vannak. A szaggatott az pl. a Leclerc, aminél a stab. és álló esetben a base ACC asszem ugyanaz. Ez a 3XP-s állapota kb.
wGnNDBn.png

Tetszik érteni? Irányított rakéták pontossága felett van sokszor a hk löveg.

Az ATGM-ek néhány kivételtől eltekintve használhatatlanok A cat játékban.
Hiába veszel belőle sokat, a közeli állapot miatt csak rájuk lőnek, egy kiesik és morale drop.
És mivel magas a gun CTH ez azonnal meg történik...

Az ALB-ben meg egy 2800 méteres Sturm hát odabaszós volt.
20AP, amikor 100CP alatt hk-nak 14AV sem volt sokszor és 2100 méteres lövegük volt.

Kb. az összes egységet vissza kéne butítani ALB statra, vagy néha alá, hogy ez az "S" görbe jelleg kijöjjön. Meg minden ATGM-nek kéne vagy 30-50% speed buff, mert ez így vicc.

De a helik lassú leszállása is mókás, mert emiatt még középtávon is a kerekes járművek akkor érkeznek, mint a helik.
LOL

A Egugennak volt egy fantasztikus ötlete, ami az ALB-nél véletlenül egész jól sikerült. Aztán az RD-nél szinte teljesen sikerült elbaszni az egészet. Kár.
Mármint a szárazföldi részt. Az RD naval része az úgy broken, ahogy van.

Néha jó pofa tolni az RD-t a hangulat miatt, de nevetséges, hogy minden harc szinte azonnal véget ér, mert minden azonnal meghal.
Az ALB rohadtul nem ilyen volt. Jobb volt.
De egyre inkább az az érzésem, hogy csak véletlenül. Nem a tehetségük miatt.
Ezek a saját játék motorjukat nem értették és a valóságot sem.

Ha ma kiadnák az ALB remasteredet minden fenti javítással és az RD újdonságaival - kétéltű modell, LOG chain, stb. - és korrigálnák a sok faszságot azonnal megvenném.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 456
15 864
113
Teljesen felesleges. Hiába eltérő a platform a képességeket nézve copycat minden nemzet már. Igazság szerint már a skandinávok is igen hasonlóak voltak sok téren...

Lesz SAF Bucaneer?
Nagy ügy? Egy low ECM-es bombakamion lesz kb. Ez pl. a francia Mirage 10% ECM-mel. Csak lassabb lesz.
Meg lesz szar hk-ja, meg jó gyalogság. Jé, ez is francia jellegű deck.
De mivel A cat játékban nem lehet top tier hk nélkül játszani, így kb. mindenkinek van...

Aminek eredménye ez...

ctbuvf0jgl2y.png

Ezt egy Yugo fan hülyeségeire reagálva dobták össze. Igen, ezek közül több szó szerinti idézet...
Az M-84N a legviccesebb. Egy M1A1 másolat VG optikával. Asszem 5CP árkülönbséggel.

Erre mit mondjon az ember?
Hogy erre van szüksége a WG-nek?
Még Nation DLC-re...?
Besírtam a hírnél... :)

Ilyen marhaságok helyett legalább a sok éve elfelejtett alapvető balansz javítás lenne.

Pl. az RD kiadása óta OP minden 120 mm mortar (10 sec aim time, 5 HE és igen pöttöm szórás) és eltűnt a 105/122 mm tüzérség.
Mert tűzerő semmi, szórása mégis relatíve nagy és pont olyan lassú, mint az 50-100CP árkategóriában bármi...

De pl. mi lenne, ha a csöves tüzérségnek is távolságfüggő szórása lenne?


De a legalapvetőbb balfaszság az, hogy az ATGM-nél asszem kétszer dob CTH-ra. (CTH = chance to hit)
Úgy, hogy az ÖSSZES löveg agyon lett buffolva.
Teljesen nevetséges az, hogy a '70-es évek SACLOS ATGM-jei 45-50% CTH táján vannak és csigalassúak. A régi ATGM-ek meg 35% CTH táján tanyáznak.
Közben kb. alig találni olyan hk-t, ami nem lő el 2275 m-re és 60% alatt lenne a számolt CTH-ja.

Az ALB-ben legalább a NATO oldalon a iTOW és TOW2 azért fölényesen használható a 2100 méteres, de még a 2275-ös szovjet hk ellen is, mert a base ACC csak 30%. (6). Alig néhány hk. tud ennél jobbat. Még elite XP esetén is - ami nem a bokorban nő... - ez csak 48%-ra nő. Bakker az RD-ben meg az alap base ACC 50% táján vagy felette van és erre jön még rá 16% XP sima deckkel, ami 58%.

Vicc.

Ez, ami kb. a valóság. TARDOC doksiból.
A kék göbre az, amit a legjobb szovjet hk-t tudnak az ALB-ben álló cél ellen 2100 méternél.
A 2275-es hk- picit fentebb, mert ott 35-40% tája.
Na, az átlag 65-90 CP-s szovjet hk a vörös vonal, de NATO jó hk-k ennél magasabban vannak. A szaggatott az pl. a Leclerc, aminél a stab. és álló esetben a base ACC asszem ugyanaz. Ez a 3XP-s állapota kb.
wGnNDBn.png

Tetszik érteni? Irányított rakéták pontossága felett van sokszor a hk löveg.

Az ATGM-ek néhány kivételtől eltekintve használhatatlanok A cat játékban.
Hiába veszel belőle sokat, a közeli állapot miatt csak rájuk lőnek, egy kiesik és morale drop.
És mivel magas a gun CTH ez azonnal meg történik...

Az ALB-ben meg egy 2800 méteres Sturm hát odabaszós volt.
20AP, amikor 100CP alatt hk-nak 14AV sem volt sokszor és 2100 méteres lövegük volt.

Kb. az összes egységet vissza kéne butítani ALB statra, vagy néha alá, hogy ez az "S" görbe jelleg kijöjjön. Meg minden ATGM-nek kéne vagy 30-50% speed buff, mert ez így vicc.

De a helik lassú leszállása is mókás, mert emiatt még középtávon is a kerekes járművek akkor érkeznek, mint a helik.
LOL

A Egugennak volt egy fantasztikus ötlete, ami az ALB-nél véletlenül egész jól sikerült. Aztán az RD-nél szinte teljesen sikerült elbaszni az egészet. Kár.
Mármint a szárazföldi részt. Az RD naval része az úgy broken, ahogy van.

Néha jó pofa tolni az RD-t a hangulat miatt, de nevetséges, hogy minden harc szinte azonnal véget ér, mert minden azonnal meghal.
Az ALB rohadtul nem ilyen volt. Jobb volt.
De egyre inkább az az érzésem, hogy csak véletlenül. Nem a tehetségük miatt.
Ezek a saját játék motorjukat nem értették és a valóságot sem.

Ha ma kiadnák az ALB remasteredet minden fenti javítással és az RD újdonságaival - kétéltű modell, LOG chain, stb. - és korrigálnák a sok faszságot azonnal megvenném.

Én csak ALB-t játszottam, de pont rosz időben, nem volt vele időm foglalkozni. Nem is értem, minek kellett bárhol is hozzányúlni, azt a játékot megtanulni konkrétan nehezebb, mint a DCS összes modul gépét...
 
M

molnibalage

Guest
Én csak ALB-t játszottam, de pont rosz időben, nem volt vele időm foglalkozni. Nem is értem, minek kellett bárhol is hozzányúlni, azt a játékot megtanulni konkrétan nehezebb, mint a DCS összes modul gépét...
Az ALB-hez bőven hozzá kellett nyúlni.
  • A gépek loadoutja egy vicc volt. A kedvencem az R-27R-es MiG-21 volt... Teli volt ilyen marhaságokkal.
  • Nincs LOG chain mindennek haza kell repülnie vagy mennie töltésre. A RD egyik legjobb dolga a helis --> teherautó töltés A front mögött a nagy heli megtölti a kocsikat és röppen haza
  • ALB-ben nincs kétéltű képesség modellezve. Most képzeld el, hogy ha az RD-ben használható ATGM gyalogság vagy ATGM egység lenne, de úgy, hogy bármerre mehet. Nem akadályoz a tó és folyó. Uh... Csak hiába tudja ezt a RD, ha minden szuperpontos és insta meghal...
  • Az ALB-ben vagy egy bug, hogy min. táv vagy a közelébe az autocannon is átvisz bármit. Hk-t is. Nem számít az AP-AV. Ezt akkor tudtam meg, amikor két Leo2A4-est lemészárolt két BMP-T...
  • A teherautós gyalogás és 1 CP-s ingyen olcsó gyenge recon egy vicc. Azt helyes, hogy az RD-ben minden gyalogos legalább APC-n mozog. Kivéve a reservist. Annál reális lenne a teherautó. De nem. Az 5CP-s szutyok szénné butított reservist 5 CPs járművőn megy. Az ALB-ben igenis volt értéke azoknak is.
  • Az ALB-ben a gyalogásgi harc is lassabb. Az RD-ben ott is mindenki azonnal meghal. Nem lehet kvázi visszavonulni, mert stun és morál miatt is lassulás.
Az ALB jó alap volt és volt, ahol az RD eltalált mit kell. Csak túl sok helye nagyon nem, hogy mit nem kellett volna...
Az, hogy az ALB-ban multis hadjárat van, az olyan dolog, hogy mai napig csak nézek rajta, hogy aztakurva.
 
M

molnibalage

Guest
Én csak ALB-t játszottam, de pont rosz időben, nem volt vele időm foglalkozni. Nem is értem, minek kellett bárhol is hozzányúlni, azt a játékot megtanulni konkrétan nehezebb, mint a DCS összes modul gépét...
Ha van időd akkor akár egymás ellen játszhatnánk. :)
Tegnap szólóban elővettem a legnehezebb hadjáratot és üdítő volt az RD-vel összemérve minden hibája ellenére.

Sokkal balanszoltabb a szárazföldi harc. Tüzérségi támogatással a kevésbé fejlett hk-nak is van esélye a fejlett ellen, mert a morált rombolni itt sokkal könnyebb. És a morál nagyon rontja a tűzgyorsaságot és a pontosságot is. Szóval ésszel kell ám lenni a fejlesztett hk-kal és mozgás közben még azok is elég pontatlanul tüzelnek még 3 XP-vel is mozgás közben. A régebbi hk-k esetén meg az van, amit a fenti görbén mutattam. A T-55 és Leo1A2 vagy Centurion harckocsik állás közben úgy 1200-1300 méter táján kezdenek pontosak lenni, de alacsony morál esetén egyáltalán nem ritka az 1000 méter táján befejezett összecsapás sem.

A tüzérségnél is mindig nagy dilemma, hogy akkor több 105/122 mm vagy kevesebb 155 mm. Ez kb. teljesen kihalt az RD-ben. Akkor veszel csak régi ágyút, ha nincs más. Vagy még akkor sem. Mert a legtöbb játékmódban semmire sem jó a régi tüzérség. Ami valahol LOL, kb. hiányzik a harctérről a nagykaliberű tüzérség. Ez ám a harctér...

Itt a rakétás tüzérség valami eszméletlen durva. Nagyon gyorsan céloz még egy LARS is. Nem ölt, de amit a morállal művel, az hajjaj.

Az ALB-ben olyan sokat kell manőverezni, visszavoluni, amit az RD-ből teljesen hiányzik. Ott kb. azonnal meghal mindenki és az erősebb egység ellen szinte semmit sem elhet csinálni. Jön egy top tier hk. és ha neked nincs olyan, akkor kész, passz. El sem kezdhetsz harcolni. Vagy ATGM öngyilkos gép behozás és imádkozás, hogy leszedje vagy kész passz.

Mert a téképek nagy része messze túl szűk ahhoz, hogy te oldal találatot vigyél be neki vagy ahhoz is annyi egység kell, hogy a top tier hk. árának kb. 3-szorosába kerül. Mert akkor kell két recon és a feleannyiba kerülő hk-ból is kell vagy négy, mert az egyiket még így is kilövi és legalább 2 egység kell a gyorst találathoz. Teljesen felborította az egyensúlyt az RD-ben az, hogy a top tier hk-k +2-3 AV és +2-3 AP-vel többel bírnak mindenhez képest. És persze atompontosak és a moráljukat lezúzni nemigen lehet. Az ALB nem ilyen.

A légierő az, ami picit OP tud lenni az ALB-ben, de ha belegondolok ezen a téren is valamennyire reális.
A MANPAD-ok nagyon keveset érnek a fejlett és gyors repcsik ellen és nagyon szét kell szórni őket. De viszont a régi gépek spammelése ellen valóban jók. És kb. azonos költségük is van.

Ami viszont tényleg nem jól balanszolt az ALB-ben a AAA. Egészen drágák tudnak lenni, ahhoz képest még a régebbi gépek ellen sem elég sokszor 2 db Gepard sem. Miközben a radaros létük miatt a SEAD elég jól elnyomja őket. Vagy sokkal olcsóbbá kéne tenni őket vagy majdnem RD szintre felpumálni azokat. A morált gyorsan rombolják a helinél, ami jó, de reálisabb, mint az RD. Ha ott AAA lőtáv szélén tüzel még egy Mi-24-re is, az gyak. szerencsével éli túl. Itt azért érezni a löveg szórását, hogy a lőtáv szélén csak gyorsan elkergeti a helit, mert a morál bezuhan.

A helik az ALB-ben csak függeszkedés közben tudnak ATGM-met használni, de mégis valahogy sokkal használhatóbbak a helik. A TOW AP-ja jobban van belőve és jellemzően alacsonyabb a hk-k AV értéke. A MANPAD és IR SHORAD lőtávolságai kvázi mindig az ATGM alatt vannak 1 lépcsővel, ami tényleg modellezni azt, hogy bakker ezeket 4-8 km-ről is lehetett használni. A MANPAD-ok nagy részének a pontossága alacsony, ezért az igen drága gépek ellen nem sokat érnek, oda VALÓBAN HAWK léptékű cucc kell. Nagyon jól modellezi azt, hogy régebbi lassabb gépek ellen bosszút állni vagy mákkal időben tüzelni lehet velük, MiG-17 meg iskolagépek felfegyverzett változatai ellen. De egy Szu-24-ez itt néhány mísz MANPAD nemigen fingat meg...
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Szerintem pedig plusz színt ad a játéknak a sok játszható nemzet, s igen, Dél-Afrika tényleg erősen a franciákra fog hasonlítani. Inkább arra utaltam, hogy ha új nemzetet akarnak hozzáadni, Dél-Afrika jó választás, sokkal jobb, mint egy Magyar-, Görög. vagy Spanyolország vagy esetleg Szíria lett volna.

ABL -el nem játszottam, úgyhogy ilyen szempontból nincs összehasonlítási alapom, de sok mindennel tényleg egyetértek:
  • A 107-120 mm aknavető kategória a legstabilabb része a seregemnek, el sem indulok nélkülük, tényleg OP
  • Tényleg nevetséges a Jugoszláv recon tank, valójában nincs igazán jó ok rá, hogy más modern infrakamerával felszerelt nehéz harckocsik jobb spotterek.
  • A leginkább engem is az zavar, hogy tüzérségből a high-end egységeken kívül szinte minden más teljesen használhatatlan. Ami azért is szomorú, mert rengeteg tüzérségi kártya van, de az ember saját magát rúgja tökön ha azokat akarja használni. Harckocsiknál egy fokkal jobb a helyzet szerintem, de talán csak azért érzem ezt, mert csak tactical -t szoktam játszani, s ott is ha lehet próbálok 1980/85 -re korlátozott szervereket keresni.
 
T

Törölt tag 2822

Guest
a magam kis pár tucat órás tapasztalatával szerintem nem reszelgetni kéne, hanem kiadni a wargame 2-t vagy nevezzék aminek akarják. jobb grafika, csinibb user interface és célozzák meg a competitive közönséget
 
M

molnibalage

Guest
Szerintem pedig plusz színt ad a játéknak a sok játszható nemzet, s igen, Dél-Afrika tényleg erősen a franciákra fog hasonlítani. Inkább arra utaltam, hogy ha új nemzetet akarnak hozzáadni, Dél-Afrika jó választás, sokkal jobb, mint egy Magyar-, Görög. vagy Spanyolország vagy esetleg Szíria lett volna.
Színt?

Arra gondolsz, hogy 1v1 és ranked játékban kb. FIN-YUG deck az egyeduralkodó, mert kib*szott OP egységeik vannak a ritkásabb környezetben?
Ahol egy SZUPERHATALOMNAK kell egy gyors felderítő és egy hk, de ha kilövik a felderít vakká válik. Na, erre ott van YUG-nak van egy VG optikás M1A1-e. Egyben.

Ez a "szín"?
Szerintem ez inkább irritálóan szar.

(De az is igen vicces, hogy a USA szuperhatalomnak sinper recon egysége nincs, a NORAD koalícióban van csak.)

Az ALB-ben semmiféle ilyen unikornis egységek nem volt. A VSz tagországok közül national deck-ben a meg nem valósult T-72B1 export van (T-712 WILK, ha jól emlékszem a lengyeleknél meg a T-72B asszem a cseheknél ATGM-mel. A keletnémeteknél meg egy szuperolcsó 18 AP-es T-72, de szar stabilizátorral, de olcsón. De maga a hk. harcértéke nem nagy abszolút értékben, csak piszok olcsó a 18AP-ért 65CP. De hát nincs is 17 AV-je és VG stabja, mint egy M1A1-nekl ami asszem 135 CP. Viszont 1 M1A1 áráért kapsz kettőt.

A minor nemzetek költséghatékony egységeket kaptak, vagy nagyon hatékony gyalogságot pl. a skandinávok.
A 18 AP-s RPG fegyverek az ALB-ben nagyon durvák voltak.

De nézd meg mi volt a légierő.
Mint a valóságban. F-5A gépek rakétablokkokkal.
Starfighter néhány bombával vagy AIM-9-cel.
Ezekből sok volt, de igen erős korlátaik voltak.

Mi van az RD-ben?
A FIN bandának jobb ASF-je van, mint a US Marinenek.
A YUG légierő vadászgépbe az F-15C szinten karcolgatja.

Mi ez a marhaság...?

Nem is vettem meg ezt a DLC-t.
A német hollandot sem kellet volna.
Az kb. a páncélos fanoknak készült, akik még több Leo2-vel cseszhették tele a decket, ha arra volt ingerenciája, de kb. ennyi.

ABL -el nem játszottam, úgyhogy ilyen szempontból nincs összehasonlítási alapom, de sok mindennel tényleg egyetértek:
  • A 107-120 mm aknavető kategória a legstabilabb része a seregemnek, el sem indulok nélkülük, tényleg OP
  • Tényleg nevetséges a Jugoszláv recon tank, valójában nincs igazán jó ok rá, hogy más modern infrakamerával felszerelt nehéz harckocsik jobb spotterek.
  • A leginkább engem is az zavar, hogy tüzérségből a high-end egységeken kívül szinte minden más teljesen használhatatlan. Ami azért is szomorú, mert rengeteg tüzérségi kártya van, de az ember saját magát rúgja tökön ha azokat akarja használni. Harckocsiknál egy fokkal jobb a helyzet szerintem, de talán csak azért érzem ezt, mert csak tactical -t szoktam játszani, s ott is ha lehet próbálok 1980/85 -re korlátozott szervereket keresni.
A tactical szervereken is a B/C kat sokkal élvezetesebb, mert lassabb a játékmenet és nem arról szó, hogy jön egy top tier tank és, ha nincs ATGM suicida plane, akkor kész vége, az az oldal kikapott kb... Csak ilyen kb. alig van.

Csak az ALB alapból tudja ezt a balanszot, mert nincs benne agyonuffolt egység. De még az RD éra játék sem éri el az ALB-bt. Mert, hogy A cat-ban jó support hk legyen egy T-72A, T-72B vagy Leo2A0 azon is szénné lettek buffolva. A C kat ATGM-e szart sem érnek ellenük. Mert azonnal agyonlőnek mindent.
Az ALB nem ilyen. Ezek a hk-k bőven 100CP+ tartományban vannak, addig az ATGM olcsóbb és a hk pontatlanabbul tüzel.

Akciósan vedd meg és próbáld ki. Megéri.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
Minden hibája ellenére a R.D. a legjobb, messze ver mindent a kategóriában. Össze dobhatnánk egy htk-s csapatot látom nem csak Balázs meg én játszunk
 
  • Tetszik
Reactions: therob

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
@Mackensen biztosan nagy geek ö is jöhetne játszani, mivel nagy hadtáp rajongó biztosan jó lenne támogató szerepkörben
 
M

molnibalage

Guest
Minden hibája ellenére a R.D. a legjobb, messze ver mindent a kategóriában. Össze dobhatnánk egy htk-s csapatot látom nem csak Balázs meg én játszunk
Hát én most singleben játszva nagyon nem ezt éreztem...
Azt, amit az ALB-ben meg tudtam csinálni az lehetetlennek tűnik az RD-ben, mert OP-k a hk-k majdnem minden mással szemben. Hasítanak, mint a veszett fene és csak kb. inf. ambush tudja őket megállítani vagy ATGM gépek.

Konkrétan semmiféle ingerenciám nincs A cat játékot játszani RD-ben. Nincs is olyan deckem már asszem.
Konkrétan C cat only minor nation az, amihez lenne kedvem. Még csak superpower se legyen...
De itt is eg "apró" balansz probléma van.
A nyugatnémet lenne rohadtul OP két card Leo2A0-val...
De kipróbálhatjuk mit tudnak ellene tenni a C cak WPACT államok.
@Mackensen biztosan nagy geek ö is jöhetne játszani, mivel nagy hadtáp rajongó biztosan jó lenne támogató szerepkörben
Ő most nagyon, nagyon, nagyon elfoglalt és sokáig az is lesz. Tudtommal.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
Hát én most singleben játszva nagyon nem ezt éreztem...
Azt, amit az ALB-ben meg tudtam csinálni az lehetetlennek tűnik az RD-ben, mert OP-k a hk-k majdnem minden mással szemben. Hasítanak, mint a veszett fene és csak kb. inf. ambush tudja őket megállítani vagy ATGM gépek.

Konkrétan semmiféle ingerenciám nincs A cat játékot játszani RD-ben. Nincs is olyan deckem már asszem.
Konkrétan C cat only minor nation az, amihez lenne kedvem. Még csak superpower se legyen...
De itt is eg "apró" balansz probléma van.
A nyugatnémet lenne rohadtul OP két card Leo2A0-val...
De kipróbálhatjuk mit tudnak ellene tenni a C cak WPACT államok.

Ő most nagyon, nagyon, nagyon elfoglalt és sokáig az is lesz. Tudtommal.
Azt mondom tegyünk egy próbát, csak jó lenne ha párosan lennénk. Hétvégén mondjuk ha mindenki ráér? Várjuk a jelentkezöket :)