Wargame sorozat (Eugen Systems)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Hát én most singleben játszva nagyon nem ezt éreztem...
Azt, amit az ALB-ben meg tudtam csinálni az lehetetlennek tűnik az RD-ben, mert OP-k a hk-k majdnem minden mással szemben. Hasítanak, mint a veszett fene és csak kb. inf. ambush tudja őket megállítani vagy ATGM gépek.

Konkrétan semmiféle ingerenciám nincs A cat játékot játszani RD-ben. Nincs is olyan deckem már asszem.
Konkrétan C cat only minor nation az, amihez lenne kedvem. Még csak superpower se legyen...
De itt is eg "apró" balansz probléma van.
A nyugatnémet lenne rohadtul OP két card Leo2A0-val...
De kipróbálhatjuk mit tudnak ellene tenni a C cak WPACT államok.

Ő most nagyon, nagyon, nagyon elfoglalt és sokáig az is lesz. Tudtommal.
Mégis is mással kéne megállítani a harckocsikat?Na jó a harckocsi lesállás az még nagyon hatékony.A harckocsi ellenszere a szárazföldi csapatok számár a harckocsi és az ATGM(ha nagyon képzett a gyalogságod és alkalmas a terep akkor a CG,Panzerfaust-3 stb... eszközökkel felszerelt gylogság is jól használható de ehez elég sok "HA"-nak kell teljesülnie a fegyverek kis hatótávolsága és viszonylag kis páncélátütő képessege miatt) , de inkább a harckocsi.Minden más csak bohóckodás.A tüzérség amennyiben nem HEAT haharcirésszel töltött kazettás lőszert használ szintén alkalmatlan a harckocsi elleni harcra.Konkrétan tüzérséggel harckocsikat csak zavarni lehet,hatástüzet nem tudnak lőni velük szemben(kivéve a fent említett lőszerekkel).
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Mégis is mással kéne megállítani a harckocsikat?Na jó a harckocsi lesállás az még nagyon hatékony.A harckocsi ellenszere a szárazföldi csapatok számár a harckocsi és az ATGM(ha nagyon képzett a gyalogságod és alkalmas a terep akkor a CG,Panzerfaust-3 stb... eszközökkel felszerelt gylogság is jól használható de ehez elég sok "HA"-nak kell teljesülnie a fegyverek kis hatótávolsága és viszonylag kis páncélátütő képessege miatt) , de inkább a harckocsi.Minden más csak bohóckodás.A tüzérség amennyiben nem HEAT haharcirésszel töltött kazettás lőszert használ szintén alkalmatlan a harckocsi elleni harcra.Konkrétan tüzérséggel harckocsikat csak zavarni lehet,hatástüzet nem tudnak lőni velük szemben(kivéve a fent említett lőszerekkel).
Harci helikopterek, támadó és vadászbombázók jöhetnének még szóba.
 
M

molnibalage

Guest
Mégis is mással kéne megállítani a harckocsikat?Na jó a harckocsi lesállás az még nagyon hatékony.A harckocsi ellenszere a szárazföldi csapatok számár a harckocsi és az ATGM(ha nagyon képzett a gyalogságod és alkalmas a terep akkor a CG,Panzerfaust-3 stb... eszközökkel felszerelt gylogság is jól használható de ehez elég sok "HA"-nak kell teljesülnie a fegyverek kis hatótávolsága és viszonylag kis páncélátütő képessege miatt) , de inkább a harckocsi.Minden más csak bohóckodás.A tüzérség amennyiben nem HEAT haharcirésszel töltött kazettás lőszert használ szintén alkalmatlan a harckocsi elleni harcra.Konkrétan tüzérséggel harckocsikat csak zavarni lehet,hatástüzet nem tudnak lőni velük szemben(kivéve a fent említett lőszerekkel).
Ha nem ismered a WG-t, akkor nem érted a problémát...
Nem HC szimulátor, nagyon absztrakt...

Alapvetően arról van szó, hogy az ALB esetén közeli intenzív ágyútűz esetén a nagyon erősen páncélozott harckocsik morálja csökken, ami által egy ponton túl azok tűgyorsasága majd pontossága is. Ez még a legerősebb harckocsikat is sújtja. Folyamatosan mozogni kell emiatt, de mivel azokon jó a lövegstabilizátor, kevésbé csökken a találati arány. De csak a legjobb harckocsik esetén van a találati arány átlagos hk ellen 2300 méter táján is 65% táján, ha van, csak nagyon magas XP-jű egységnél lehet 70% tája, de ezek kb. a Leo2A4, M1A1 és a Chally talán és ennyi.

(A távolság is össze van nyomva, nem azonos skálán hatótáv terén.)

Az RD esetén ez nagyon nehezen kivitelezhető, mert a top tier artyn kívül erre csak a 120 mm aknavető képes csak, a legerősebb harkocsikat még az se nagyon hatja meg.

Az ALB esetén minden tüzérségi tűz célzási ideje akkora, hogy képes beavatkozni azon hk. összecsapásokba, amik 3-4 lövésváltásnál tovább tartanak. Az ALB*-ben szinte minden löveg célzási ideje a játékidőben 10 sec tája vagy 15, az aknavető még rövidebb. Az RD-ben ez megváltoztatták úgy, hogy a újgen. 155 mm-es löveg 10 sec és az aknavető a 82 mm-től a 120 mm-ig 10 sec. A régi 105/122/155 mm lövegek (teljes hidegháborús generáció) meg 25-30 sec.

Tehát szinte semmivel nem lehet. Az aknavetők az RD-ben is gyorsak, de hiába változott a HE gránátok modellezése az ALB óta, ez oda vezetett, hogy a puha egységek NAGYON könnyen halnak, de a páncélozott egységeket még a 120 mm-es aknavető se nagyon hatja meg, még, ha egyhelyeben állnak és pontos a tűz. Viszont mivel minden hk. löveg pontossága fel lett tolva, a stab értékeik is elég jók a lőtáv szélén is - ezt fent mutattam be - ezért mire az ATGM rakéta a LŐTVÁT szélén indítva elérné a célt, addig a hk is lead egy lövést. Mert terepen 60-80 km/h-val száguldanak a hk-k...

Emiatt egy 90 CP-be kerülő hk röhögve lő szét 90 CP-nyi ATGM-et az esetek 90%-ban. Mert azok morálja azonnal esni kezd közeli egység halála vagy csak közeli mellé esetén is. A hk-t meg nem hatja meg egy közeli ATGM robbanása.

Az ALB-ben a jellemzően pontatlanabb és kisebb lőtávú lövegeknél azok azonos költség esteén képesek voltak felvenni a harcok a hk-k ellen főleg, ha volt még mellé másik hk.

Az RD-ben meg a top tier hk alatti első hk-t szarrá lövi a legjobb és hiába teszel mellé ATGM-et, nem sokat számít.
Mert ha az ATGM a hk. mögött van és előtte a picit gyengébb hk, akkor az ellen legjobb hk-ja az ATGM-et szétlővi 1 lövésse úgy, hogy az ellem hk-ja semmiféle kárt nem tud tenni az ellen hk-ben.

Példa. Jön egy M1A2, neked van egy T-80U és mellette két BMP-2 Konkursszal. És ezt lenyomja az M1A2. Mert hiába van akár 400 méterrel a T-80U mögött a BMP-2, az M1A2 löveg lőtávba érve szine biztosan szétlövi azokat. És a kisebb lőtáv esetén is csak karcolgatja a M1A2 páncélját a T-80U. Aztán az ATGM-ek szétlővése után tolatva is simán szétkapja a T-80U-t is. Mert akkor a stat beli eltérés.

Az ALB esetén ilyen nincs. Egy T-80U-nak ott fordítva ESÉLYE nincs egy Leo2A4 + két db ATGM ellen. Nincs akkora difi.
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Ha nem ismered a WG-t, akkor nem érted a problémát...
Nem HC szimulátor, nagyon absztrakt...

Alapvetően arról van szó, hogy az ALB esetén közeli intenzív ágyútűz esetén a nagyon erősen páncélozott harckocsik morálja csökken, ami által egy ponton túl azok tűgyorsasága majd pontossága is. Ez még a legerősebb harckocsikat is sújtja. Folyamatosan mozogni kell emiatt, de mivel azokon jó a lövegstabilizátor, kevésbé csökken a találati arány. De csak a legjobb harckocsik esetén van a találati arány átlagos hk ellen 2300 méter táján is 65% táján, ha van, csak nagyon magas XP-jű egységnél lehet 70% tája, de ezek kb. a Leo2A4, M1A1 és a Chally talán és ennyi.

(A távolság is össze van nyomva, nem azonos skálán hatótáv terén.)

Az RD esetén ez nagyon nehezen kivitelezhető, mert a top tier artyn kívül erre csak a 120 mm aknavető képes csak, a legerősebb harkocsikat még az se nagyon hatja meg.

Az ALB esetén minden tüzérségi tűz célzási ideje akkora, hogy képes beavatkozni azon hk. összecsapásokba, amik 3-4 lövésváltásnál tovább tartanak. Az ALB*-ben szinte minden löveg célzási ideje a játékidőben 10 sec tája vagy 15, az aknavető még rövidebb. Az RD-ben ez megváltoztatták úgy, hogy a újgen. 155 mm-es löveg 10 sec és az aknavető a 82 mm-től a 120 mm-ig 10 sec. A régi 105/122/155 mm lövegek (teljes hidegháborús generáció) meg 25-30 sec.

Tehát szinte semmivel nem lehet. Az aknavetők az RD-ben is gyorsak, de hiába változott a HE gránátok modellezése az ALB óta, ez oda vezetett, hogy a puha egységek NAGYON könnyen halnak, de a páncélozott egységeket még a 120 mm-es aknavető se nagyon hatja meg, még, ha egyhelyeben állnak és pontos a tűz. Viszont mivel minden hk. löveg pontossága fel lett tolva, a stab értékeik is elég jók a lőtáv szélén is - ezt fent mutattam be - ezért mire az ATGM rakéta a LŐTVÁT szélén indítva elérné a célt, addig a hk is lead egy lövést. Mert terepen 60-80 km/h-val száguldanak a hk-k...

Emiatt egy 90 CP-be kerülő hk röhögve lő szét 90 CP-nyi ATGM-et az esetek 90%-ban. Mert azok morálja azonnal esni kezd közeli egység halála vagy csak közeli mellé esetén is. A hk-t meg nem hatja meg egy közeli ATGM robbanása.

Az ALB-ben a jellemzően pontatlanabb és kisebb lőtávú lövegeknél azok azonos költség esteén képesek voltak felvenni a harcok a hk-k ellen főleg, ha volt még mellé másik hk.

Az RD-ben meg a top tier hk alatti első hk-t szarrá lövi a legjobb és hiába teszel mellé ATGM-et, nem sokat számít.
Mert ha az ATGM a hk. mögött van és előtte a picit gyengébb hk, akkor az ellen legjobb hk-ja az ATGM-et szétlővi 1 lövésse úgy, hogy az ellem hk-ja semmiféle kárt nem tud tenni az ellen hk-ben.

Példa. Jön egy M1A2, neked van egy T-80U és mellette két BMP-2 Konkursszal. És ezt lenyomja az M1A2. Mert hiába van akár 400 méterrel a T-80U mögött a BMP-2, az M1A2 löveg lőtávba érve szine biztosan szétlövi azokat. És a kisebb lőtáv esetén is csak karcolgatja a M1A2 páncélját a T-80U. Aztán az ATGM-ek szétlővése után tolatva is simán szétkapja a T-80U-t is. Mert akkor a stat beli eltérés.

Az ALB esetén ilyen nincs. Egy T-80U-nak ott fordítva ESÉLYE nincs egy Leo2A4 + két db ATGM ellen. Nincs akkora difi.
Hogy viszonyul a peldánál maradva a T-80U alló helyzeti pontossága eg, M1A1 mozgasközbeni pontosságához?
 
M

molnibalage

Guest
Hogy viszonyul a peldánál maradva a T-80U alló helyzeti pontossága eg, M1A1 mozgasközbeni pontosságához?
Melyikben?
Az RD-ben ez van
Az ALB esetén ott meg kell néznem a stab jelentését, mert ott base ACC és stab volt kírva nem %-osan.

d4NsvgO.png


@Lator

A C kat kapcsán meg ATGM.
Szóval ameddig egy löveg ennyivel pontosabb tud lenni egy irányított rakétáknál, addig én nem tudok olyan szavakat használni, hogy az "RD a legjobb"...
Az ALB sem volt ezen a téren tökéletes, de fényévekkel jobb volt.
Ott a normális ATGM 2625 méternél volt 45-50% és a lövegek nagy része 30% 2100-2275 méternél.

EpYbw4R.png


Ez a nyugatnémet deck.
svX36xf.png


Ez meg a teljes nem szovjet keleti blokk pct. eszközének csúcsa...
Kb. gyakorló lövészet a német decknek.
Az ATGM kevés, a 2100 méteres lőtávánál vagy 20%-kal pontosabb a német és 17AP meg 12AV ellen. A T-72M meg 1925-ig meg sem sebzi...
410gy06.png
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
Melyikben?
Az RD-ben ez van
Az ALB esetén ott meg kell néznem a stab jelentését, mert ott base ACC és stab volt kírva nem %-osan.

d4NsvgO.png


@Lator

A C kat kapcsán meg ATGM.
Szóval ameddig egy löveg ennyivel pontosabb tud lenni egy irányított rakétáknál, addig én nem tudok olyan szavakat használni, hogy az "RD a legjobb"...
Az ALB sem volt ezen a téren tökéletes, de fényévekkel jobb volt.
Ott a normális ATGM 2625 méternél volt 45-50% és a lövegek nagy része 30% 2100-2275 méternél.

EpYbw4R.png


Ez a nyugatnémet deck.
svX36xf.png


Ez meg a teljes nem szovjet keleti blokk pct. eszközének csúcsa...
Kb. gyakorló lövészet a német decknek.
Az ATGM kevés, a 2100 méteres lőtávánál vagy 20%-kal pontosabb a német és 17AP meg 12AV ellen. A T-72M meg 1925-ig meg sem sebzi...
410gy06.png
Melyikben?
Az RD-ben ez van
Az ALB esetén ott meg kell néznem a stab jelentését, mert ott base ACC és stab volt kírva nem %-osan.

d4NsvgO.png


@Lator

A C kat kapcsán meg ATGM.
Szóval ameddig egy löveg ennyivel pontosabb tud lenni egy irányított rakétáknál, addig én nem tudok olyan szavakat használni, hogy az "RD a legjobb"...
Az ALB sem volt ezen a téren tökéletes, de fényévekkel jobb volt.
Ott a normális ATGM 2625 méternél volt 45-50% és a lövegek nagy része 30% 2100-2275 méternél.

EpYbw4R.png


Ez a nyugatnémet deck.
svX36xf.png


Ez meg a teljes nem szovjet keleti blokk pct. eszközének csúcsa...
Kb. gyakorló lövészet a német decknek.
Az ATGM kevés, a 2100 méteres lőtávánál vagy 20%-kal pontosabb a német és 17AP meg 12AV ellen. A T-72M meg 1925-ig meg sem sebzi...
410gy06.png
A Red Dragonra gondoltam.
Ha jól értem a mozgó Abramsnak akkora a pontossága mint az álló T-80U-nak.Póbáld ki a hk lesállást.Keress valami olyan helyet ami megvezeti a mozgás irányát vagy folytópont és úgy helyezd el a hk-kat hogy oldalról tudják lőni az ellenséget.Ha nem akarnak a kívánt urányba nenni akkor műszaki zárral (ha van),tüzérséggel tudod őket negfelelő irányba terelnini.Ha ez sem megy akkor be kell őket húzni olymódon,hogy egy megfelelően erős és mozgékony alegységgel rájuk támadsz majd a lesállás felé vonulsz vissza.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
Az atgm ek pontossága tényleg kiabrandito. Tudom mert MILAN voltam. Sok dolog nem frankó a játékban ez igaz, sorolhatnám öket de te is megtetted már. Úgy gondolom hogy Bluefor páncélosainak általában véve nagyobb pontosságot adtak ami az elektronikai /technológiai fölényt hivatott érzékeltetni. A DLC nemzetek pedig tùltápoltak
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Te mit szólsz néhány meccs wargamhez? Hozhatod a padawanodat is :)
Az a baj hogy nagyon nem lettem rajongó. A padawannal eltoljuk néha egymás ellen, de nekem kiábrándító az egész.
Amit én saját jogon szeretek, azok a kicsit izgalmasabb-adrenalinnal jobban átitatott RTS-ek, abban valaha igen jó is voltam. Company of Heroes sorozat, Dawn of War-ok.
Nekem arra is volt igényem hogy a stratégiát meg is kelljen tudni játszani :D! Ez a Wargame-sorozatban sajnos nekem vérszegény.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
A Red Dragonra gondoltam.
Ha jól értem a mozgó Abramsnak akkora a pontossága mint az álló T-80U-nak.Póbáld ki a hk lesállást.Keress valami olyan helyet ami megvezeti a mozgás irányát vagy folytópont és úgy helyezd el a hk-kat hogy oldalról tudják lőni az ellenséget.Ha nem akarnak a kívánt urányba nenni akkor műszaki zárral (ha van),tüzérséggel tudod őket negfelelő irányba terelnini.Ha ez sem megy akkor be kell őket húzni olymódon,hogy egy megfelelően erős és mozgékony alegységgel rájuk támadsz majd a lesállás felé vonulsz vissz

Az a baj hogy nagyon nem lettem rajongó. A padawannal eltoljuk néha egymás ellen, de nekem kiábrándító az egész.
Amit én saját jogon szeretek, azok a kicsit izgalmasabb-adrenalinnal jobban átitatott RTS-ek, abban valaha igen jó is voltam. Company of Heroes sorozat, Dawn of War-ok.
Nekem arra is volt igényem hogy a stratégiát meg is kelljen tudni játszani :D! Ez a Wargame-sorozatban sajnos nekem vérszegény.
Értem, hát ahogy gondolod.Nem tetszhet mindenkinek. Sajna én csak ezt játszom mikor van egy kis idöm
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
M

molnibalage

Guest
A Red Dragonra gondoltam.
Ha jól értem a mozgó Abramsnak akkora a pontossága mint az álló T-80U-nak.Póbáld ki a hk lesállást.Keress valami olyan helyet ami megvezeti a mozgás irányát vagy folytópont és úgy helyezd el a hk-kat hogy oldalról tudják lőni az ellenséget.Ha nem akarnak a kívánt urányba nenni akkor műszaki zárral (ha van),tüzérséggel tudod őket negfelelő irányba terelnini.Ha ez sem megy akkor be kell őket húzni olymódon,hogy egy megfelelően erős és mozgékony alegységgel rájuk támadsz majd a lesállás felé vonulsz vissza.
Igen, akkora.
A WG-ben nincs műszaki zár és sajnos a pályán nagy részén amilyen sűrű az akció oldalba kapni egy óvatos top tier hk-t közel lehetetlen, mert balra jobbra is ellő jó messzire. És ami oldalra tud rálőni, az legtöbbször szintén oldal célt mutat annak is.

Az atgm ek pontossága tényleg kiabrandito. Tudom mert MILAN voltam. Sok dolog nem frankó a játékban ez igaz, sorolhatnám öket de te is megtetted már. Úgy gondolom hogy Bluefor páncélosainak általában véve nagyobb pontosságot adtak ami az elektronikai /technológiai fölényt hivatott érzékeltetni. A DLC nemzetek pedig tùltápoltak

Az ALB-ben is megvolt ez a fölény. Csak nem mindegy, hogy akkor a fölény és a nem fölény hol húzódik. Ezt baszták el kőkeményen sajnos. Sok egyéb más mellett. Konkrétan a pályadesign is szarabb, az ALB-ben nem csak fasor és város fedezék volt...

Az a baj hogy nagyon nem lettem rajongó. A padawannal eltoljuk néha egymás ellen, de nekem kiábrándító az egész.
Amit én saját jogon szeretek, azok a kicsit izgalmasabb-adrenalinnal jobban átitatott RTS-ek, abban valaha igen jó is voltam. Company of Heroes sorozat, Dawn of War-ok.
Nekem arra is volt igényem hogy a stratégiát meg is kelljen tudni játszani :D! Ez a Wargame-sorozatban sajnos nekem vérszegény.
Vérszegénynek tűnik, de nagyon nem az. Az ALB-ben a VH hadjáratban nagyon meg kell gondolni, hogy mikor mit csinálsz a strat térképen.
Az RD-ben is, csak aztán a csata közben kőhülye az MI...
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Értem, hát ahogy gondolod.Nem tetszhet mindenkinek. Sajna én csak ezt játszom mikor van egy kis idöm
Biztos jó dolog ez magasabb szinten is, én pont vagy a sokkal inkább stratégiát (körökre osztott), vagy a másik végletet, a sokkal inkább pörgős micromanagment igényes RTS-eket szeretem, szerettem. Ez nekem olyan se leves, se főzeléknek tűnik pont, a Real Time Tactial vonal nem az én favoritom sajnos :(.

Nektek jó játékot!
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
Biztos jó dolog ez magasabb szinten is, én pont vagy a sokkal inkább stratégiát (körökre osztott), vagy a másik végletet, a sokkal inkább pörgős micromanagment igényes RTS-eket szeretem, szerettem. Ez nekem olyan se leves, se főzeléknek tűnik pont, a Real Time Tactial vonal nem az én favoritom sajnos :(.

Nektek jó játékot!
Ez az rts ek királya számomra , manegeled a decked az egysegeidet es kulonbozo taktikakat dolgozol ki. A lehetöségek szinte végtelenek, ezért tetszik, nincs olyan hogy te többet gyártasz és nyersz, olyan van csak hogy jobb vagy mint az ellen. Persze én csakis a multis pvp meccsekröl beszélek. Azonban az igazsághoz hozzátartozik hogy elég nehéz megtanulni, kelle néhány száz meccs mire belejössz és a közösség kökemény, kíméletlen az újoncokkal.

Ha meggondoljátok magatokat a padawannal akkor szólj, tisztek mindig jól jönnek :)
 
  • Vicces
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Ez az rts ek királya számomra , manegeled a decked az egysegeidet es kulonbozo taktikakat dolgozol ki. A lehetöségek szinte végtelenek, ezért tetszik, nincs olyan hogy te többet gyártasz és nyersz, olyan van csak hogy jobb vagy mint az ellen. Persze én csakis a multis pvp meccsekröl beszélek. Azonban az igazsághoz hozzátartozik hogy elég nehéz megtanulni, kelle néhány száz meccs mire belejössz és a közösség kökemény, kíméletlen az újoncokkal.

Ha meggondoljátok magatokat a padawannal akkor szólj, tisztek mindig jól jönnek :)
Itt én megmaradtam közlegény szinten :D!

Egyszer azért nézz rá majd ha nincs messze a II. világháborús világ az ízlésedtől a Company of Heros sorozatra, vagy ha belefér a Warhammer 40K világa, a Dawn of War-ok közül valamelyikre. Ha időmilliomos vagy, Hearts of Iron-ok is elég mély játékok.
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
Itt én megmaradtam közlegény szinten :D!

Egyszer azért nézz rá majd ha nincs messze a II. világháborús világ az ízlésedtől a Company of Heros sorozatra, vagy ha belefér a Warhammer 40K világa, a Dawn of War-ok közül valamelyikre. Ha időmilliomos vagy, Hearts of Iron-ok is elég mély játékok.
Ismerem és szeretem mindet, a stellarissal , europa universalissal és a total war sorozattal megfejelve. A gond az idöhiány. Mikor van 1-2 óræm az néhány meccs red dragonra elég, a többire édeskevés
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 477
113
Ismerem és szeretem mindet, a stellarissal , europa universalissal és a total war sorozattal megfejelve. A gond az idöhiány. Mikor van 1-2 óræm az néhány meccs red dragonra elég, a többire édeskevés
Total War az nekem nagyon hasonlít mechanizmusát tekintve a RUSE, vagy Red Dragonra, Men of War-okra. Látom benne hogy jó, meg rengeteg dolog lehet benne, egyszerűen csak nem az én stílusom sajnos egyik sem, nem fognak meg igazán.

Az Europa Universalis az már inkább, brutál agyalós ötletelős stratégia mint általában minden a Paradoxtól, amiket imádok, de valóban annak nekiülni időmilliomost feltételez. S egy bizonyos életkor felett, jellemzően jönnek az olyan világi elfoglaltságok amik ezt már nem teszik lehetővé :D!

A nagy fiam még ha szemtelen most is úgy megrusholom 6-8 perc alatt COH2-ben, hogy azt se tudja merre van arccal előre, ennyi néha belefér ha túl jónak képzeli magát, bár már sajnos messze vagyok a top mezőnytől :p!
 
M

molnibalage

Guest
Az atgm ek pontossága tényleg kiabrandito. Tudom mert MILAN voltam. Sok dolog nem frankó a játékban ez igaz, sorolhatnám öket de te is megtetted már. Úgy gondolom hogy Bluefor páncélosainak általában véve nagyobb pontosságot adtak ami az elektronikai /technológiai fölényt hivatott érzékeltetni. A DLC nemzetek pedig tùltápoltak
Amúgy a C kategóriában az ALB és RD-nél is igaz, hogy a szovjet + WPACT gyalogságnak nincs nagyon használható RPG-je a csúcs hk-k ellen. Hiába van akár 875 méteres lőtáv is, az AP értékeik gyengék.

Csak amíg az ALB-ben igen gyakori volt a 8-10AV-s hk használata - M60A3, Leo1A2, Centurion, Chieftain, stb - , ami ellen a 15AP jó. Csak a csúcs hk-k voltak 14 AV felett, de azoknak meg is volt az ára és csak A, vagy legfeljebb B kategóriában volt elérhető.

Addig RD-ben az era shift miatt ez édeskevés. A szovjet csúcs hk-k AV-ja is 13-14 C catban és van 18-19 AP-es RPG egyes kék nemzeteknél.
Nyugaton meg ott a 14 AV Chieftain Mk10, Leopard 2 15AV, M1 15AV. Ez ellen a 15AP táji RPG-k kb. díszlövésekre alkalmasak...
 

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 562
11 324
113
Amúgy a C kategóriában az ALB és RD-nél is igaz, hogy a szovjet + WPACT gyalogságnak nincs nagyon használható RPG-je a csúcs hk-k ellen. Hiába van akár 875 méteres lőtáv is, az AP értékeik gyengék.

Csak amíg az ALB-ben igen gyakori volt a 8-10AV-s hk használata - M60A3, Leo1A2, Centurion, Chieftain, stb - , ami ellen a 15AP jó. Csak a csúcs hk-k voltak 14 AV felett, de azoknak meg is volt az ára és csak A, vagy legfeljebb B kategóriában volt elérhető.

Addig RD-ben az era shift miatt ez édeskevés. A szovjet csúcs hk-k AV-ja is 13-14 C catban és van 18-19 AP-es RPG egyes kék nemzeteknél.
Nyugaton meg ott a 14 AV Chieftain Mk10, Leopard 2 15AV, M1 15AV. Ez ellen a 15AP táji RPG-k kb. díszlövésekre alkalmasak...
Az rd-ben csak 1985- töl vannak hatékony gyalogsági páncéltörö eszközök. Viszont innentöl kezdve a tankok halottak az erdöben vagy városban