Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Amikor a Twitter posztoló a szokásos, Google 1.0 keresés után írogat és terjeszti a hülyeséget.
Ha meglazítja a hevedereket, akkor katapultálásnál mi lesz? Mert az tuti, hogy vészelhagyás előtt nem lesz ideje a hevederekkel bíbelődni.Űberfos minőségű videó egy MiG-29KUB leszállásáról az Admiral Kuznyecov fedélzetére, de bentről. Az érdekesség itt inkább a hang, mint a látvány. Végig hallani az összes rádióforgalmazást a leszállásirányító és a pilóta között :"Sárga-zöld, sárga zöld határa, jobbra tíz",stb. Idő hiányában nem fordítanám le az egészet. Inkább az érdekességeket emelném ki később.
Továbbá a RITA megjegyzéseit is hallani. Már rögtön indít egy "minimális magasság" megjegyzéssel. De ami számomra a legérdekesebb volt az amit 0:51-től mond: "Rögzítsd a vállhevedereidet". Ez egy elképesztően hasznos tanács a hajófedélzeti leszállások esetén. Ugyanis olyan lassulás lép fel a kötél elkapását követően, hogy, ha nincsenek megfeszítve a vállhevederek, akkor kb. a műszerfalat is lefejeled. A bejövetelnél, siklópályán erre figyelmeztetni a pilótát automatikusan, szerintem baromi jó funkció. Lehet, hogy egy hosszabb több órás feladatról tér vissza, ahol a hazatérő útvonalon lelazította a vállhevedereket, hogy kinyújtózzon kicsit, mert elfáradt. Az is előfordulhat, hogy annyira, hogy elfelejtette visszafeszíteni őket. Így ez a tanács szinte életmentő.
A rádióforgalmazás igazán érdekes része a gép megállása után kezdődik. "Hét nulla kettő. Nem kell sietnetek. Forduljatok majd vissza 180-al, ha felcsuktátok a szárnyakat, aztán várjatok, amíg begyűjtük (gy.k.:visszacsévéljük az eredeti helyére) a fékezőkábelt. Utána majd mondom a többit."
Tehát nem az a kapkodós, darálós történet zajlott, mint ami egy valós bevetés esetén várható lenne. A videó 2018 októberi, és a leírás szerint a Laptyev-tengeren hajózott a Kuznyecov.
Amikor elindítja katapultálási folyamatot, az ülés automatikusan megfeszíti a vállhevedereket. Mint ahogy a pilóta lábát is behúzza .Ha meglazítja a hevedereket, akkor katapultálásnál mi lesz? Mert az tuti, hogy vészelhagyás előtt nem lesz ideje a hevederekkel bíbelődni.
Szia,Amikor elindítja katapultálási folyamatot, az ülés automatikusan megfeszíti a vállhevedereket. Mint ahogy a pilóta lábát is behúzza .
Ez egy Szuhoj kabin.Szia,
Ezen a fotomon latszik az a szerkezet, ami behuzza a labat (igaz, kicsit offtopic kep, ha jol emlekszek, akkor a Capeti MIG-21-rol keszitettem):
Szia,Ez egy Szuhoj kabin.
Érdekes korai megoldások. Az első, baloldali ábrán az aerodinamikai elrendezés már közel van a véglegeshez, de még nem teljesen az, amit majd a legelső, 9.01-es prototípusnál látunk.