Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
72
293
53
Szerintem a gyártók csinálnának még jó és stabilan tartós motorokat, de a sok faszfej szabályozás miatt nagyon beszűkültek a kehetőségeik
Ez tuti, hogy így van, annyira a környezetvédelemnek van minden alárendelve, hogy az elképesztő.
Ti autópályán nem szoktatok menni? :D
De, csak a W202 C200D gyári 160km/h végsebessége nem teszi lehetővé, hogy tartósan 160al menj :D
Most meg gyakorlatilag egy Dacia gyorsabb ennél, és bírja is tartósan.
Majdnem jól emlékeztél. A FIA korlátozta, ez szerint pedig nem fogyaszthat többet körönként 0.06 liternél és 1.2 liternél 100 kilométerenként.
Nah az alig rosszabb, mint egy Opel Ecotec 1.4:D Vagy a sógorom 1.2 turbo Crosslandja, 10ezer alatt 1,5 liter, van a kocsiban 60ezer..
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
1 869
14 999
113
De, csak a W202 C200D gyári 160km/h végsebessége nem teszi lehetővé, hogy tartósan 160al menj :D
Most meg gyakorlatilag egy Dacia gyorsabb ennél, és bírja is tartósan.
Nem muszáj az egyre gyorsuló élettempót az autózásnál is követni - egészségtelen, a sok belerakott "biztonság" ellenére. Lassan járj tovább érsz (élsz) mondja a magyar közmondás.
Egy erre utaló adat:
Mit gondoltok, hogy a 40 év alatti korosztálynál, statisztikailag egész Európában mi a legtöbb halálos áldozatot hozó "népbetegség": A közlekedés.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 631
55 475
113
Hadd vágjak fel egy kicsit :)
Múlt hétvègén Jena és Chemnitz között 263km/óra sebességgel mentünk egy 320 lóerös Audi A6 -al.
Abszolút nincs az az érzésed, hogy most èletveszélyesen gyorsan mèsz. Jó széles az A4 autópálya, alig volt forgalom. 250-el már többször is mentem, de 263-al mèg eddig nem.
Nem hiányzik nekem a gyorshajtás, de egyszer èrdekes volt.:rolleyes:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 088
92 218
113
Hadd vágjak fel egy kicsit :)
Múlt hétvègén Jena és Chemnitz között 263km/óra sebességgel mentünk egy 320 lóerös Audi A6 -al.
Abszolút nincs az az érzésed, hogy most èletveszélyesen gyorsan mèsz. Jó széles az A4 autópálya, alig volt forgalom. 250-el már többször is mentem, de 263-al mèg eddig nem.
Nem hiányzik nekem a gyorshajtás, de egyszer èrdekes volt.:rolleyes:
Egy baj van a német no limittel. Mellette nincs a hazaihoz hasonló kamionokra vonatkozó előzési tilalom. Kidönget 82-el előzni a 79-el menő másik kamiont. Te meg jössz kiló hatvan-hetvennel és teszteled a vészféket....
 
  • Hűha
Reactions: enzo and Kim Philby

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 917
21 754
113
Egy baj van a német no limittel. Mellette nincs a hazaihoz hasonló kamionokra vonatkozó előzési tilalom. Kidönget 82-el előzni a 79-el menő másik kamiont. Te meg jössz kiló hatvan-hetvennel és teszteled a vészféket....
Ez így is lenne, ha két sáv lenne, mint Mo-n. De ahol nincs limit ott nem is 2 sáv van. Ellenben akad akár 4 is… Autobahn-nak hívják nem Balkanbahn-nak…
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 631
55 475
113
Ez így is lenne, ha két sáv lenne, mint Mo-n. De ahol nincs limit ott nem is 2 sáv van. Ellenben akad akár 4 is… Autobahn-nak hívják nem Balkanbahn-nak…
Legalább 3 szèles sáv van, a kanyarok is nagy sebességre vannak méretezve, különösen az1990 után a volt NDK-ban épitett autópályáknál. Amikor jössz visszafele Thüringiából Bajororszâg felé, látható nagyon a különbség az új és a régi autópálya közt.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 090
10 303
113

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
72
293
53
Nem muszáj az egyre gyorsuló élettempót az autózásnál is követni - egészségtelen, a sok belerakott "biztonság" ellenére. Lassan járj tovább érsz (élsz) mondja a magyar közmondás.
Egy erre utaló adat:
Mit gondoltok, hogy a 40 év alatti korosztálynál, statisztikailag egész Európában mi a legtöbb halálos áldozatot hozó "népbetegség": A közlekedés.
Nem muszáj, de gyorsul a közlekedés üteme, az autók erősödése miatt, is. 22 éve vezetek, még 2002 ben is más volt a ritmus, mint most.
Itthon a sok belső sávos területi képviselő, premium letolok mindenkit, tuningolt szutyok 4es Golfos miatt, a belsőben nem tudsz 120-130al menni, inkább 150 körüli a tempo. Külső meg 90 a kamionok miatt, és a követési távolság be nem tartása miatt meg nem tudsz besorolni..

A statisztika érdekes, de hihető, sok fiatal makonya pár hónap tapasztalattal 2-300 lovas kocsikban feszeng. Én meg évente kétszer kapok vezetéstechnikai tréninget, levezettem pár km-t nagyon gyorsan, most épp kamionokkal gyakorolok, kezdem a C+E-t, mégse előzöm 240el a piros Ignises nagymamát, az országúton..
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
1 869
14 999
113
Nem muszáj, de gyorsul a közlekedés üteme, az autók erősödése miatt, is. 22 éve vezetek, még 2002 ben is más volt a ritmus, mint most.
Itthon a sok belső sávos területi képviselő, premium letolok mindenkit, tuningolt szutyok 4es Golfos miatt, a belsőben nem tudsz 120-130al menni, inkább 150 körüli a tempo. Külső meg 90 a kamionok miatt, és a követési távolság be nem tartása miatt meg nem tudsz besorolni..

A statisztika érdekes, de hihető, sok fiatal makonya pár hónap tapasztalattal 2-300 lovas kocsikban feszeng. Én meg évente kétszer kapok vezetéstechnikai tréninget, levezettem pár km-t nagyon gyorsan, most épp kamionokkal gyakorolok, kezdem a C+E-t, mégse előzöm 240el a piros Ignises nagymamát, az országúton..
A 0 - 40 éves korosztály vezető halálozási okáról az adat prof. Dr Holló Péter, a KTI örökös tagjának egyik tudományos előadási anyagából származik, amelyt több külföldi konferencián is előadott. A prof. Urat személyesen is , 2008 óta ismertem.


0 lenne a közlekedési halálozási arány, ha mindenki egy helyben lenne, de az ugye lehetetlen, viszont a sebességgel hatványozottan arányos az ütközéskor felszabaduló energia, a lassulások értéke.. A C Mercire visszatérve, azzal az volt a gond, h olyan volt a szerkezete, lényegében energia elnyelő gyűrődő zónák nélkül, majd' mint egy német tank.. Más, Opel, Renault kocsikkal ütközve azokat úgy törte ronccsá, hogy sokkal kisebb sérülés látszott a Mercin - ott viszont a hatalmas gyorsulások erőhatások végezhettek az utasokkal, nem a karosszéria deformálódás..

Azért egy közvetlen frontális karambol 2 személykocsi közt 100 fölött - nem egy életbiztosítás a modernebb szerkezeteknél sem.

Az is igaz hogy ezek a balesetek sokszor emberi hülyeség miatt van, amely elvben kivédhető volna.. te hiába vezetsz tökéletesen - ha valaki a sok másik közlekedő közül - benézett valamit.
Igy balesetezett egyik ügyvezetőm Pesten, amikor egy egyenrangú kereszteződésben csak jobbra nézett - mert előnye van - mondta, mellette a felesége. Beleszállt egy teher fékezés nélkül balról, 70-el - ha egy méterrel előrébb jár, akkor nem ússza meg kisebb törésekkel, a járgány egyből ment a roncstelepre..
Mondtam Neki az általános élet szabályt - előnyöd akkor van - ha azt meg is adják..

Így aki autópályán 150-nel telibe kap egy nagyobb testű kutyát, a szélvédőjén belátogat egy sas, hát kis esélyt látok h ezt egyben megússza.. De elég egy elszabadult kerék, vagy egy teherről leeső valamilyen szállítmány, hogy ne soroljam tovább a lehetőségeket..
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 858
5 094
113
Így aki autópályán 150-nel telibe kap egy nagyobb testű kutyát, a szélvédőjén belátogat egy sas, hát kis esélyt látok h ezt egyben megússza.. De elég egy elszabadult kerék, vagy egy teherről leeső valamilyen szállítmány, hogy ne soroljam tovább a lehetőségeket..

Elém esett már le ágy autópályán az előttem menő felpakolt "csodáról" ,akkor azért jól jöttek a bizti rendszerek, de nem lett baj, a csikorgásokat még így is hallottam az utánam jövőktől.
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
1 869
14 999
113
Így aki autópályán 150-nel telibe kap egy nagyobb testű kutyát, a szélvédőjén belátogat egy sas, hát kis esélyt látok h ezt egyben megússza.. De elég egy elszabadult kerék, vagy egy teherről leeső valamilyen szállítmány, hogy ne soroljam tovább a lehetőségeket..

Elém esett már le ágy autópályán az előttem menő felpakolt "csodáról" ,akkor azért jól jöttek a bizti rendszerek, de nem lett baj, a csikorgásokat még így is hallottam az utánam jövőktől.
Ebben látod szerencsének is közre kell játszania hogy pld az ágy rövid repülés közben nem a szélvédőn jött be.. A 70 es évektől aktívan közlekedtem, utaztam, összesen 1,5 millió km felett járok már valahol.. és sajnos nagyon sok balesetet láttam .
Akinek nincs szerencséje, az autóban is tud halálos balesetet szenvedni, még 40-nél is, motorról nem is beszélve..
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 431
28 321
113
„A villamos motorvonat sorozatban gyártott, korszerű kivitelű, az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodásban részes valamely állam, vagy a Svájci Államszövetség (a továbbiakban együtt: EGT állam) által kiadott és a vasúti járművek forgalomba hozataláról szóló EU és nemzeti előírások szerint hatályos típusengedéllyel rendelkező, a hagyományos transzeurópai vasúti rendszeren közlekedő, valamely vasút referenciájával rendelkező, gazdaságosan üzemeltethető, normál nyomtávolságú járműcsalád tagja legyen.”
A harmincöt éves élettartamra tervezett, normál nyomtávú, villamos motorvonatok háromféle hosszúsággal (legfeljebb 60, 85 és 122 méter) érkeznének. A háromszáz ülőhelyet kínáló leghosszabbak csak Magyarországon közlekednének (HU verzió). A száz ülőhelyes legrövidebbek Magyarországon kívül a horvát, a szerb és a román vasúthálózatra is átjárnának (HRSRO verzió), ennek megfelelően csak 25 kilovolt ötven hertzes váltakozó áramról lennének képesek üzemelni. A kétszáz székes 85 méteresek háromféle verziót képviselnének:
  • csak magyarországi közlekedésre alkalmas egyáramnemű (HU);
  • a magyarországi, ausztriai, szlovákiai alkalmazás miatt a 25 kilovolton felül 15 kilovolt 2/3 hertzes váltakozó áramú (ATSK verzió);
  • Magyarországon, Horvátországban, Szerbiában, Romániában bevethető egyáramnemű (HRSRO).
Bővebben a típusváltozatokról:
  • R (rövid) típus: legkisebb férőhelyszámú, legfeljebb hatvan méter hosszú motorvonat, minimum száz ülőhely;
  • K (közepes) típus: közepes férőhelyszámú, legfeljebb 85 méter hosszú motorvonat, minimum kétszáz ülőhely;
  • H (hosszú) típus: legnagyobb férőhelyszámú, legfeljebb 122 méter hosszú motorvonat, minimum háromszáz ülőhely;
  • HU típusváltozat: csak Magyarországon belüli forgalomra tervezett motorvonat;
  • ATSK típusváltozat: Magyarországon kívül az osztrák és a szlovák vasúti hálózaton is közlekedtetni tervezett motorvonat;
  • HRSRO típusváltozat: Magyarországon kívül a horvát, a szerb és a román vasúti hálózaton is közlekedtetni tervezett motorvonat.
Fogódzóul: a Stadler Flirtje a kocsiszekrények számától (kettő–hat) függően 42–106 , a háromkocsis Siemens Desiro ML cirka 75 méteres.
A keret-megállapodásban tervezetten rögzített számok alapján
  • 16 R-HRSRO,
  • 26 K-HU,
  • tíz K-ATSK,
  • tíz K-HRSRO, és
  • 33 H-HU változatú motorvonatról van szó.
A tervezett közbeszerzés lényege tehát az, hogy MÁV-Start Zrt., mint ajánlatkérő közbeszerzési eljárást tervez megindítani, amely tervezett közbeszerzési eljárással 95 regionális villamos motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezi. A megállapodás célja, hogy a forrás rendelkezésre állása esetén valamennyi járművet meg lehessen rendelni, Ajánlatkérő azonban a keretmegállapodás megkötésével megrendelési kötelezettséget nem tervez vállalni.
Erre azért felhívnánk a figyelmet: megállapodást írt alá az Acemil Zrt. a világ egyik legnagyobb mozdony- és motorvonat-gyártójával, a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd.-ve