Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

A hidrogén kevésbé veszélyes mint az LPG, mivel könnyebb a levegőnél. Ha a garázs megfelelően szellőzik, akkor egyszerűen távozik. Márpedig egy garázsban kell szellőzés, mert különben megfulladsz a kipufogó gáztól. Az LPG nehezebb a levegőnél, ezért az összegyűlik egy mélygarázsban, és ezért veszélyes.
Ez így ebben a formában nem igaz. A hidrogén rendelkezik a legszélesebb robbanási határral. Mivel a legkönyebb gáz, felfelé megy, ott gyűlik össze.

Lehet találgatni, hogy mennyire robbanásbiztosak a parkolóházak lámpái vagy a huzattal a lift közelébe került 5%-nyi hidrogén hány embert képes kinyírni, ha a lift üvegfala durran...

Nagyon durva óvintézkesések vannak nálunk a hidrogénüzem területén. Minimális karima, agyig rakva szivárgás-detektorokkal még úgy is, hogy nálunk a kriógén tárolás megy és olyan biztonsági előírások, amit egy átlag választópolgár nem ér fel sem aggyal, sem fegyelemmel...
 
Az ATEX/Rb besorolását köll nézni és mingyárt kiderül az igazság. :)

atex-40-24.png

Alsó és felső robbanási határ.
Nem tudom miért van két H2, de akkor is, az, hogy mennyivl szélesebb, beszédes.


Hydrogen475
Hydrogen640

Propene211.1
 
Pwerbank gyárosort láttam, kb soronként egy kerekes sósvizes tartály, zárható konténer etc. kb az van h zárlat vagy valami miatt melegszik, beleborítod a tartályba, felkapjátok állványról tőzálló kabátot, sisakot, soványmalac vágtában ki a rámpára és zutty tartállyal együtt a masszív acél konténerbe, és térdre imához,
A benzin se jobb.
 
Ez így ebben a formában nem igaz. A hidrogén rendelkezik a legszélesebb robbanási határral. Mivel a legkönyebb gáz, felfelé megy, ott gyűlik össze.

Lehet találgatni, hogy mennyire robbanásbiztosak a parkolóházak lámpái vagy a huzattal a lift közelébe került 5%-nyi hidrogén hány embert képes kinyírni, ha a lift üvegfala durran...

Nagyon durva óvintézkesések vannak nálunk a hidrogénüzem területén. Minimális karima, agyig rakva szivárgás-detektorokkal még úgy is, hogy nálunk a kriógén tárolás megy és olyan biztonsági előírások, amit egy átlag választópolgár nem ér fel sem aggyal, sem fegyelemmel...
Naponta egy téves riasztás?
 
Naponta egy téves riasztás?
Megoldják a srácok, ritkán van balhé, mert kevesen mehetnek be. Etilén-oxid, izocián, acetilén, MDi, klórgáz, na ezek a "mozgalmas" jószágok.

Az irodám - jobban mondva az épület - ha jól emlékszem, akkor 5 üzem robbanásánál van a direkt tartományon belül, meg nem tudom mennyinél funkciónál lökéshullám felfogónak.

A belső címe az utcának Trichter Straße, vagyis tölcsér utca. 100 éve 4500 tonna alumínium-nitrát robbant ott fel...
 
A gáz és a nukleáris energia is zöld címkét kaphat az EU-ban

Az elmúlt hetek híráramlásával összhangban kiszivárgott Brüsszelben a régóta várt uniós energetikai taxonómia-rendelettervezet tartalmának egy része, ami „környezetvédelmileg fenntartható” energiaként címkézné meg a gázt és a nukleáris energiát is, hogy így egyszerre szereljék le mindkét energiahordozó ellenlábasait a tagállamok között.
Ez most vajon azért van, mert ezt akarják, vagy egy szándékos szivárogtatással akarnak valami kurvanagy tüntetéshullámot gerjeszteni a sötétzöldekkel, hogy megtorpedózzák az atom és a gáz zöldé besorolását?
 
A belső címe az utcának Trichter Straße, vagyis tölcsér utca. 100 éve 4500 tonna alumínium-nitrát robbant ott fel...

Ez volt az az eset, amikor több mint 500 halott árán tanulták meg, hogy az összeállt nitrogén műtrágyát nem dinamittal kellene fellazítani? Tényleg csinos kis tölcsér maradt utána. Volt céges megemlékezés a 100 éves évfordulón?
1596620737227,basf-historisches-unglueck-100~_v-16x9@2dXL_-77ed5d09bafd4e3cf6a5a0264e5e16ea35f14925.jpg
 
Ez most vajon azért van, mert ezt akarják, vagy egy szándékos szivárogtatással akarnak valami kurvanagy tüntetéshullámot gerjeszteni a sötétzöldekkel, hogy megtorpedózzák az atom és a gáz zöldé besorolását?
azt kell látni, hogy:
  • a fejed tetejére állhatsz - akár kétszer is - akkor sem tudsz egy szénerőművet levinni 650gr CO2/kWh alá. Ha valami csoda folytán holnapra lenne jóváhagyás az ultra-szuper-kritikus erőműre - 700fok, 380bar vízgőz - akkor is a 650gr CO2 maradna. A kén-dioxidot, a nitrodén-dioxidot ki lehet mosni a füstgázból, de a CO2-t nem. A carbon-capture meg szerintem egy hülye vicc. Bepumpálom a CO2-t a talajba és mi lesz vele? Mennyi ennek az energiaigénye?
  • aztán ugyanígy a fejük tetejére is állhatnak a ződek, akkor sem fognak tudni egy Németország kaliberű hálózatnál keletkező évi 15-16TWh volatilitást letárolni - ez valószínűleg nagyobb lesz a növekvő megújuló- és csökkenő atomenergia-hányad miatt. Nincs hová építeni víztározót, ahol meg van, ott sem 100%-os a hatásfok, hanem kb. 65%. Nincs Kongóban annyi kobalt és gyerekmunkás, hogy erre a 16TWh-ra elegendő Ilonkás-tárolót csináljanak, se annyi ójró az Energiewende-s malacperselyben.
  • 2035-re 500TWh-nyi nukleáris energia fog kiesni Európai szinten - egyrészt a leállítások, másrészt az elöregedő reaktorok miatt.
  • 330 millió személygépkocsi van az EU területén, 50 milliós nagyságrendben az áruszállítók - ezeket is kéne majd valamiből tölteni
  • beígérték a hidrogénes jövőt az acélgyártásba, a vegyiparba, a cementhez, stb.. Csak a tavaly német acélmennyiséget "ződen" legyártani lenne kb. 120TWh/év - ami jelenlegi német bruttó áramtermelés negyede atommal, szénnel, mindennel. És akkor ez csak az acélgyártás lenne, egy kg ammóniát sem gyártottunk, egy autót sem tankoltunk hidrogénnel vagy árammal
  • rá akarják szorítani az embereket a hidrogénes kazánra vagy a talajszondára. Ehhez is áram kell, nem is kevés.

Európa kb. 2800TWh áramot termelt tavaly. Ha csak fenti hidrogénes meg villanyautós álmokat nagyvonalúan számolom, akkor az úgy évi 5000TWh lenne - a fűtés/hűtés, hajózás, repülés, mezőgazdaság nélkül. Behazudták, hogy ez olcsó lesz, ződ, karbonmentes és korlátlan.

Nagyvezír megígérte az 1400 fokon üzemelő metánpirolízist megújulóból - karbonmentesen. Gyorsan vettünk is 4 milliárd ójróért 50%-nyi tulajdonrészt egy északi-tengeri szélerőmű farmban. Az elgondolás még jó is lehetne.

Ha pirolízissel dolgozol, akkor a hidrogén bomlási energiája a hőmérséklet függvénye. Ha vizet bontasz árammal, akkor 1kg hidrogénhez kell 1800000kJ energia a szabadentalpia-diagram alapján - egy úgy 50kWh villanyáram - mivel szobahőmérsékleten üzemel az elektrolizáló cella. Ha a hőmérsékletet megemeled, akkor kevesebb energia kell. A Nagyvezír azért hajt az 1400 fokra, mert akkor csak 38000kJ energia 1kg hidrogénhez, ami így kb. 6kWh energia lenne. Ami komoly gond, hogy jelenleg nincs ilyen szerkezeti anyag, ami ezt egyrészt nagy méretben meg normális üzemi élettartam alatt kibírja.

Pedig, ha sikerülne, akkor úgy nézne ki, hogy egy Toyota Mirai 1kg hidrogénnel lemegy 100km-et, akkor ez most elektrolízisből 50kWh, míg egy Tesla Model 3 elmegy 17kWh-val. De ha a Toyota ezt a hidrogént a fent rendszerből kapná, akkor az csak 6kWh lenne - de mindegy, számoljunk 10kWh-t a veszteségekre. Persze, a hidrogén okozta problematika még ugyanott marad. És itt jön a lobbi, hogy ezért kell a földgázt zölddé tenni - mert ennek a technikának és elgondolásnak az alapja, másrészt egy földgázos erőmű 1kWh villanyt kb. 220gr CO2-vel termel.

Ha rám lenne bízva a döntés, akkor
  • nuki alap, földgáz kiegészítő
  • nap és villany kizárólag szigetüzemben - töltsd az autódat, csinálj belőle hidrogént vagy ammóniát akár - de NEM csatlakozol a gridre.
  • Fejlesztési pénz a GEN IV reaktorokba, GEN 3+ jóváhagyása az EU területén.
  • Nukleáris specifikációk egységesítése és teljesítmény-osztály szerinti harmonizációja. Jóváhagynám mondjuk 500MW, 800MW, 1200MW teljesítmény-osztályban az amcsi meg ROSZATOM cuccait - ezek egységesek. Kidolgozni az oda-vissza megoldást - orosz reaktor-amerikai turbina és ennek fordítottja. Emellett visszaépíteni az európai nukleáris ipart.
  • befejezném a "2050" meg a "net-zero" baromságokat
 
azt kell látni, hogy:
  • a fejed tetejére állhatsz - akár kétszer is - akkor sem tudsz egy szénerőművet levinni 650gr CO2/kWh alá. Ha valami csoda folytán holnapra lenne jóváhagyás az ultra-szuper-kritikus erőműre - 700fok, 380bar vízgőz - akkor is a 650gr CO2 maradna. A kén-dioxidot, a nitrodén-dioxidot ki lehet mosni a füstgázból, de a CO2-t nem. A carbon-capture meg szerintem egy hülye vicc. Bepumpálom a CO2-t a talajba és mi lesz vele? Mennyi ennek az energiaigénye?
  • aztán ugyanígy a fejük tetejére is állhatnak a ződek, akkor sem fognak tudni egy Németország kaliberű hálózatnál keletkező évi 15-16TWh volatilitást letárolni - ez valószínűleg nagyobb lesz a növekvő megújuló- és csökkenő atomenergia-hányad miatt. Nincs hová építeni víztározót, ahol meg van, ott sem 100%-os a hatásfok, hanem kb. 65%. Nincs Kongóban annyi kobalt és gyerekmunkás, hogy erre a 16TWh-ra elegendő Ilonkás-tárolót csináljanak, se annyi ójró az Energiewende-s malacperselyben.
  • 2035-re 500TWh-nyi nukleáris energia fog kiesni Európai szinten - egyrészt a leállítások, másrészt az elöregedő reaktorok miatt.
  • 330 millió személygépkocsi van az EU területén, 50 milliós nagyságrendben az áruszállítók - ezeket is kéne majd valamiből tölteni
  • beígérték a hidrogénes jövőt az acélgyártásba, a vegyiparba, a cementhez, stb.. Csak a tavaly német acélmennyiséget "ződen" legyártani lenne kb. 120TWh/év - ami jelenlegi német bruttó áramtermelés negyede atommal, szénnel, mindennel. És akkor ez csak az acélgyártás lenne, egy kg ammóniát sem gyártottunk, egy autót sem tankoltunk hidrogénnel vagy árammal
  • rá akarják szorítani az embereket a hidrogénes kazánra vagy a talajszondára. Ehhez is áram kell, nem is kevés.

Európa kb. 2800TWh áramot termelt tavaly. Ha csak fenti hidrogénes meg villanyautós álmokat nagyvonalúan számolom, akkor az úgy évi 5000TWh lenne - a fűtés/hűtés, hajózás, repülés, mezőgazdaság nélkül. Behazudták, hogy ez olcsó lesz, ződ, karbonmentes és korlátlan.

Nagyvezír megígérte az 1400 fokon üzemelő metánpirolízist megújulóból - karbonmentesen. Gyorsan vettünk is 4 milliárd ójróért 50%-nyi tulajdonrészt egy északi-tengeri szélerőmű farmban. Az elgondolás még jó is lehetne.

Ha pirolízissel dolgozol, akkor a hidrogén bomlási energiája a hőmérséklet függvénye. Ha vizet bontasz árammal, akkor 1kg hidrogénhez kell 1800000kJ energia a szabadentalpia-diagram alapján - egy úgy 50kWh villanyáram - mivel szobahőmérsékleten üzemel az elektrolizáló cella. Ha a hőmérsékletet megemeled, akkor kevesebb energia kell. A Nagyvezír azért hajt az 1400 fokra, mert akkor csak 38000kJ energia 1kg hidrogénhez, ami így kb. 6kWh energia lenne. Ami komoly gond, hogy jelenleg nincs ilyen szerkezeti anyag, ami ezt egyrészt nagy méretben meg normális üzemi élettartam alatt kibírja.

Pedig, ha sikerülne, akkor úgy nézne ki, hogy egy Toyota Mirai 1kg hidrogénnel lemegy 100km-et, akkor ez most elektrolízisből 50kWh, míg egy Tesla Model 3 elmegy 17kWh-val. De ha a Toyota ezt a hidrogént a fent rendszerből kapná, akkor az csak 6kWh lenne - de mindegy, számoljunk 10kWh-t a veszteségekre. Persze, a hidrogén okozta problematika még ugyanott marad. És itt jön a lobbi, hogy ezért kell a földgázt zölddé tenni - mert ennek a technikának és elgondolásnak az alapja, másrészt egy földgázos erőmű 1kWh villanyt kb. 220gr CO2-vel termel.

Ha rám lenne bízva a döntés, akkor
  • nuki alap, földgáz kiegészítő
  • nap és villany kizárólag szigetüzemben - töltsd az autódat, csinálj belőle hidrogént vagy ammóniát akár - de NEM csatlakozol a gridre.
  • Fejlesztési pénz a GEN IV reaktorokba, GEN 3+ jóváhagyása az EU területén.
  • Nukleáris specifikációk egységesítése és teljesítmény-osztály szerinti harmonizációja. Jóváhagynám mondjuk 500MW, 800MW, 1200MW teljesítmény-osztályban az amcsi meg ROSZATOM cuccait - ezek egységesek. Kidolgozni az oda-vissza megoldást - orosz reaktor-amerikai turbina és ennek fordítottja. Emellett visszaépíteni az európai nukleáris ipart.
  • befejezném a "2050" meg a "net-zero" baromságokat
Szépen összefoglaltad, sajnos egy nagy hibája van, hogy a fejekben racionalitást feltételez.
 
Apropó "zöld veszedelem".
Nem tudom, volt-e már, ha volt bocsi:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and Nemerson
Ez volt már? :
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
nincsen semmi látnivaló, az áram a konnektorból jön.

Ezek a gyökerek dózeroltak le műemlék templomot, meg valami őstölgyest is kivágtak a lignit miatt.
 
....
Egyedi elgondolás a hidrogént kevésbé veszélyesnek tartani. Azért én nem ajánlom, hogy szivárgó hidrogén közelében tartózkodj. Elképesztően robbanékony lelki alkata van annak a gáznak. Nagyon széles határértékek közt alkot robbanóelegyet a levegővel és kis energialöket is elég neki. Amikor egy 700 baros hidrogén tartály megadja magát, akkor tetemes a valószínűsége, hogy robbanni is fog.
Egyébként ilyen alapon mi a gond a metánnal? Az is könnyebb a levegőnél.
Ez így ebben a formában nem igaz. A hidrogén rendelkezik a legszélesebb robbanási határral. Mivel a legkönyebb gáz, felfelé megy, ott gyűlik össze.

Lehet találgatni, hogy mennyire robbanásbiztosak a parkolóházak lámpái vagy a huzattal a lift közelébe került 5%-nyi hidrogén hány embert képes kinyírni, ha a lift üvegfala durran...

Nagyon durva óvintézkesések vannak nálunk a hidrogénüzem területén. Minimális karima, agyig rakva szivárgás-detektorokkal még úgy is, hogy nálunk a kriógén tárolás megy és olyan biztonsági előírások, amit egy átlag választópolgár nem ér fel sem aggyal, sem fegyelemmel...

Még a 90-es évek elején foglalkoztam egy kicsit földgáz üzemű autókkal. Akkoriban a PB -gáz üzemű autók nem mehettek be a mélygarázsokba, a földgáz üzeműek pedig igen. Hogy most milyen a szabályozás azt nem tudom.

A cég ahol dolgoztam, olasz földgáz tartályokat épített a kocsikba. A gyártó azzal reklámozta a terméket, hogy kibírja az 5,56x45 -ös gépkarabély találatot a tartálya. :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
A sokadig "áttörés" videó, de hátha érdekel valakit. Kb. onnan mond bármit, ahol a timetamp van.
Elvileg 1/50-del kisebb reaktor készíthető így az ITER-hez képest és 2025 táján tervezik izzítani.
Amikor az ITER talán 2035-re lesz kész.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.