A litiumtűz viszont kvázi olthatatlan. Speckó hab kell hozzá, és az akupakk hajlamos az újralobbanásra.
Na ja. Meg még ráz is.
Valahogy nekem sem fér fejembe, hogy mitől lenne biztonságosabb a mélygarázsban a nagy teljesítményű elektromos töltés (ahol nem csak az autó potenciálisan tűzveszélyes, meg persze áramütés veszélyes, hanem a töltő is), mint a gázos autók.
Ha sok autó fog ott nagy teljesítménnyel és sok hulladékhővel tölteni, akkor a zárt térből el kellene vezetni a keletkező hőt.
Ezzel az erővel pedig akár a kiszabaduló gázt is gyorsan ki lehet szellőztetni. Főleg ha betesznek pár olcsó gázérzékelőt, ami a szikraveszély csökkentésére rövid időre áramtalanít, riaszt és szellőztet, ha bajt észlel.
És akkor mit mondjunk a hidrogénes autókra? Az robban csak igazán durván. Ráadásul sokkal magasabb nyomáson tárolják és imád szökdösni mindenhonnan. Vastag műanyag tartályokban tárolják, amik ha mondjuk mellette kigyullad egy autó és hőterhelést kap, akkor tutira elszállnak. A hidrogénhez képest a gáz (akár CNG, akár LPG) még rendkívül barátságos és biztonságos anyag.
A gázos autók beengedése a parkolóházakba sokkal kisebb veszély, mint a hidrogénes autók beengedése, vagy mondjuk ha hidrogént töltenek a földgáz elosztó rendszerbe.
Mellesleg a háztüzek veszélyességét is szépen megdobja ha elterjed a házi lítium aksi. A tüzek kialakulásának kockázatát pedig már önmagban az elektromos autók töltése is tetemesen megemeli a vezetékeket próbára tevő, nagy teljesítményigény és a keletkező hulladékhő miatt.