[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Amit jó lenne bevonultatni,és tényleg átpofozni MRTT-nek....
Jaj dehogy, el ne kezdd megint ezt a régi agymenest. :)
Totalisan felesleges őrültség lenne, abszolút penztemeto. A vilag legnagyobb marhasaga 14 gep mellé, pláne egy zsebkendőnyi országban, különösen úgy, hogy jonnek a multirole, tankernek is hibátlan Milleniumok.
Az hagyján, de akkor buknank a cargo kepesseget is, kb negyszeresen tokon szúrnank magunkat.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Nana vigyázz mit beszélsz, rengeteg pénzbe kerülne...!Még a végén Paks portásfülkéjének az ajtaját is el kellene adni...!
Hallottál már a cseppről,mitől túlcsordul a pohár?Igazábol qrva közel állunk 2008 megismétlődéséhez.Csak az EU pénzek miatt nem vagyunk ugyanott.Mihelyst az EU elzárja a pénzcsapot (és ha a vajda hatalmon marad,ez várható,mert tele van a faxuk a pofátlan lopásokkal),a költségvetés összeomlik.Masszivan deficites az most is (mióta az eszemet tudom,mindig az volt).Úgy omlik össze az egész hőbelebanc,mint a kártyavár.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and formosa1
Hallottál már a cseppről,mitől túlcsordul a pohár?Igazábol qrva közel állunk 2008 megismétlődéséhez.Csak az EU pénzek miatt nem vagyunk ugyanott.Mihelyst az EU elzárja a pénzcsapot (és ha a vajda hatalmon marad,ez várható,mert tele van a faxuk a pofátlan lopásokkal),a költségvetés összeomlik.Masszivan deficites az most is (mióta az eszemet tudom,mindig az volt).Úgy omlik össze az egész hőbelebanc,mint a kártyavár.
2010 óta most először masszívan deficites (addig nem masszívan csak kicsit ), mivel az Eu a Covid miatt engedélyezte a hiánycélok figyelmen kívül hagyását.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Deidonicus
Jaj dehogy, el ne kezdd megint ezt a régi agymenest. :)
Totalisan felesleges őrültség lenne, abszolút penztemeto. A vilag legnagyobb marhasaga 14 gep mellé, pláne egy zsebkendőnyi országban, különösen úgy, hogy jonnek a multirole, tankernek is hibátlan Milleniumok.
Az hagyján, de akkor buknank a cargo kepesseget is, kb negyszeresen tokon szúrnank magunkat.
Aztán mi a tökömért buknánk a cargo képességet?Ha nincsenek rajta a tankoló konténerek,pilonok (merev tankolócső nekünk nem is kéne ),meg se különbözteted a normál teherszálllitótol ránézésre....
 
2010 óta most először masszívan deficites (addig nem masszívan csak kicsit ), mivel az Eu a Covid miatt engedélyezte a hiánycélok figyelmen kívül hagyását.
Stabil szót kellett volna használnom,mert azt értettem alatta,hogy folyamatosan az (mea culpa,rosszul fogalmaztam).És folyamatosan növekedett az adóság is,most 2x akkora,mint 2010ben.Csak a gazdaság egy darabig jobban növekedett,mint a hitelállomány.Viszont ennek a növekedésnek a jelentős részét az EU pénzek generálták,nem a termelő beruházások.Ha az EU elzárja a pénzcsapot,mi igen gyorsan összeomlunk.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and formosa1
Minden a költségvetésből megy.*
A költségvetést meg nagy vonalakban az adóbevételekből, hazai állampapír-eladásokból és nemzetközi államkötvénykibocsátásokból finanszírozzák.

Minden állam így működik a vilagon. Semmilyen finanszírozási problémája nincs a magyar államnak. Ez abból is látszik, hogy a kormány lazán osztogat. Hogy mennyit fordít Honvédelemre politikai kérdés. Most rekordösszeget. Hogy ebbe egy újabb KC-390 belefér vagy sem, haderőffejlesztési prioritás kérdése. Most kettőt hagytak jóvá.

Miért? 4 fő szempontot mérlegelnek. Katonai , védelmi ipari, geopolitikai és finanszírozási.

*A NASAMS beszerzés norvég állami hitelből megy. Nem azért, mert a magyar költségvetésből nem lehetett volna. Azért, mert norvég állami cégtől vettük és a finanszírozás mindig az alku része. A magyar allamnak olcsóbb norvég hitelből, mint magyar állami költségvetésből finanszírozni. Norvégia olcsóbb kamatokkal jut pénzhez a nemzetközi piacon, mint a magyar állam. Ezt a 2 ország pénzügyi helyzete alapján nem kell indokolnom. Tehát a norvég hitelből finanszírozás nem a magyar állam hitelképtelenségének a jele, hanem sikerült egy jó alkut kötni.
 
Aztán mi a tökömért buknánk a cargo képességet?Ha nincsenek rajta a tankoló konténerek,pilonok (merev tankolócső nekünk nem is kéne ),meg se különbözteted a normál teherszálllitótol ránézésre....
Err, no. Az MRTT az egy atkonvertalt modell, az mar nem cargo többé.
Te valamiféle multirole kitrol beszelsz talán, azt nem ismerem.

A Wiki és saját tudomásom szerint is az Airbus A330 MRTT az egy permanensen dedikalt tankerre atepitett A330-200 teherszállító:

"An Airbus A330-200 converted by Airbus Military for air-refuelling duties."
 
Nem mintha ez a téma idevaló lenne. A költségvetéses meg mégennyire sem.
 
Nana vigyázz mit beszélsz, rengeteg pénzbe kerülne...!Még a végén Paks portásfülkéjének az ajtaját is el kellene adni...!

Spanyoloknak 675 millió euróba kerül 3db pár éves használt A330 megvétele és átalakítása. Nem éppen aprópénz.
Ráadásul ők szó szerint otthon alakítják át, mert Getafe-ban készülnek az MRTT-k.

Spanyolország megerősítette három használt Airbus A330-as vásárlását, hogy azokat tankergépekké alakítsák át...

The Spanish Air Force’s 45 Wing will operate those the type when the first MRTT is delivered in 2023.

 
  • Tetszik
Reactions: formosa1 and kamm
Err, no. Az MRTT az egy atkonvertalt modell, az mar nem cargo többé.
Te valamiféle multirole kitrol beszelsz talán, azt nem ismerem.

A Wiki és saját tudomásom szerint is az Airbus A330 MRTT az egy permanensen dedikalt tankerre atepitett A330-200 teherszállító:

"An Airbus A330-200 converted by Airbus Military for air-refuelling duties."
TS.JPG
1103160745561191467828484.jpg

Nem.Az MRTT beszékezve (palettákon a fotelek) utas/csapatszállitó.Kiszékezve cargo-és bármelyik állapotában tanker.Nekünk a merev boomra nincs szükségünk,csak a hajlékonycsöves konténerekre.Azok meg leszerelhetők.Igy ha nincsnek fent a töltőkonténerek,csak egy sima cargo gép.
 
Nem mintha ez a téma idevaló lenne. A költségvetéses meg mégennyire sem.
Ertem, koszi. De hogyan menne ez a gyakorlatban? Ez azert messze nem az a flexible multirole, mint a Milleneumban, ahol kb egy ora alatt lesz belőle tanker vagy intenzív kórházi egység stb...? Fel napos-egynapos atszerelgetesek?

Ugyanakkor még mindig állítom, hogy totál értelmetlen pénzkidobás lenne, lasd feljebb minden más érvet ellene.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
Ertem, koszi. De hogyan menne ez a gyakorlatban? Ez azert messze nem az a flexible multirole, mint a Milleneumban, ahol kb egy ora alatt lesz belőle tanker vagy intenzív kórházi egység stb...? Fel napos-egynapos atszerelgetesek?

Ugyanakkor még mindig állítom, hogy totál értelmetlen pénzkidobás lenne, lasd feljebb minden más érvet ellene.
Mivel fel van készítve, hogy különféle konfigurációkban használható, a személyzet kiképzettsége inkább a meghatározó az átszerelések gyorsaságánál.
Nem tudom, jól hangzana nálunk egy MRTT, de még egy típus? Van már elég típusunk. Nincs jelenleg merev csövest igénylő gépünk, eldőlt, hogy sokáig nem is lesz, a KC pont elég ilyen célra, meg minden másra. Persze nem kettő, de egyelőre ez van.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and kamm
TS.JPG
1103160745561191467828484.jpg

Nem.Az MRTT beszékezve (palettákon a fotelek) utas/csapatszállitó.Kiszékezve cargo-és bármelyik állapotában tanker.Nekünk a merev boomra nincs szükségünk,csak a hajlékonycsöves konténerekre.Azok meg leszerelhetők.Igy ha nincsnek fent a töltőkonténerek,csak egy sima cargo gép.
Oke, tegyük fel ez mind viszonylag emberi időben - mondjuk fél nap alatt - megoldható oda-vissza, ember is van mindig, minden van mindig.

De még mindig kérdés a masik három "tokonszuras":
  • minek elbaszarintani csillagászati osszeget erre 14 Gripen mellett
  • raadasul a farzseb méretű legterunkkel
  • miközben egy év múlva jön az első Millenium, kétórás tankerkepesseggel, onvedelmi remdszerek miatt akárhol bevethetően, majd egy év múlva egy másik...?
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Látom az arányokkal problémáitok van....!Még egyszer csak Paksból kijönne a teljes Zrinyi, és akkor még hol van Ferihegy stb. !Még ha hitelből is...!Ha jól értem akkor szerintetek a harmadik KC miatt fizetéskételen lenne az ország..??HEHe
A nyugdíjakra fordított összegből meg 100 KC is kijönne, ezt így talán nem szerencsés összehasonlítani mindennel.
Paks befektetés, mert rájött végre valaki hogy az áram az nem a konnektorban terem, egy konfliktus esetén az országot kihúzzák a dugaljból a szomszédok és onnantól lehet Zrínyi, meg nehéz dandár, az áram 30% jelenleg külföldről jön ... Ferihegy is befektetés, szükségszerű kivásárlás mert a jelenlegi tulaj nem partner a fejlesztésekben (vasút). Nem szerencsés váltópénzként egyiket a másikba, Zrínyit Paksba, a KC-t Ferihegyre váltani, lehet, de semmi értelme, nem így működik az államháztartás, hogy ha valami olcsó vagy a nagy egészhez képest elenyésző az ára akkor arra jut is pénz.
 
Oke, tegyük fel ez mind viszonylag emberi időben - mondjuk fél nap alatt - megoldható oda-vissza, ember is van mindig, minden van mindig.

De még mindig kérdés a masik három "tokonszuras":
  • minek elbaszarintani csillagászati osszeget erre 14 Gripen mellett
  • raadasul a farzseb méretű legterunkkel
  • miközben egy év múlva jön az első Millenium, kétórás tankerkepesseggel, onvedelmi remdszerek miatt akárhol bevethetően, majd egy év múlva egy másik...?
@krisss ,melyik rovatban vitáztam erről @pöcshuszár -ral?Nincs kedvem megint ugyanazt leirni. @kamm ,olvasd el légysz ott.