[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
Találtam egy érdekességet, nem tudom előjött-e itt korábban a kérdés. Azt írja a Haditechnika magazin 2021/4-es száma a 25-ik oldalon az angol nyelvű KC-390 cikkben, hogy "one of the two aircraft to be procured is equipped with a complete AAR system". (Air to air refueling system.) Azaz a két repülőgép EGYIKE fel lesz szerelve teljes légi utántöltő rendszerrel.
Tehát a két gépből csak az egyik végezhet légi utántöltést. Nem tudom, hogy a berendezés átszerelhető-e a másikra. Remélem igen, az lenne a logikusabb és praktikusabb ha már csak egy lesz belőle.
 
  • Hűha
Reactions: vasszekely

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 286
113
Azt írja a Haditechnika magazin 2021/4-es száma a 25-ik oldalon az angol nyelvű KC-390 cikkben, hogy "one of the two aircraft to be procured is equipped with a complete AAR system". (Air to air refueling system.) Azaz a két repülőgép EGYIKE fel lesz szerelve teljes légi utántöltő rendszerrel.
Marhaság.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 286
113
hmmm...
Van valami konkrét infód hogy hány Cobham konténert rendeltünk / van szándékunkban rendelni?
Vagy csak reméljük hogy marhaság?
hmmm...pl. mert a minap nyilatkozták a brazilok, mikor nekiálltak az első magyar gépnek. Eléggé meggyőző elsőkézből vehető nyilvános infó.
Nekem ugyanilyen infóim vannak, DE...
...azt el tudom képzelni -jó magyar szokáshoz hiven- ,hogy fillérb.szásként egy készlet Cobham konténert veszünk, amit majd az ép küldetést teljesitő gépre rakunk. Ettől függetlenül mindkét gép légiutántöltésre képes. (H145M HForce szindróma)
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
hmmm...pl. mert a minap nyilatkozták a brazilok, mikor nekiálltak az első magyar gépnek. Eléggé meggyőző elsőkézből vehető nyilvános infó.
Nekem ugyanilyen infóim vannak, DE...
...azt el tudom képzelni -jó magyar szokáshoz hiven- ,hogy fillérb.szásként egy készlet Cobham konténert veszünk, amit majd az ép küldetést teljesitő gépre rakunk. Ettől függetlenül mindkét gép légiutántöltésre képes. (H145M HForce szindróma)
Remélem tényleg így van, hogy mind a kettő gép képes a légi utántöltésre, és a konténer átszerelhető.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 286
113
Remélem tényleg így van, hogy mind a kettő gép képes a légi utántöltésre, és a konténer átszerelhető.
@kamm ,hogyan kell a sorokat jól értelmezni:
"...the Hungarian government signed a contract with Embraer for the acquisition of two C-390 Millennium multi-mission transport aircraft, in its Air-to-Air Refueling (AAR) configuration, designated KC-390"
"The KC-390 for the Hungarian Defence Forces will be the first in the world with the Intensive Care Unit in its configuration, an essential feature to perform humanitarian missions. The aircraft fully meets the requirements of the Hungarian Defence Forces, being able to perform different types of military and civilian missions including Medical Evacuation, Cargo and Troops Transport, Precision Cargo Airdrop, Paratroopers Operations and AAR."
Mert nekem ebből két egyforma képességű gép olvasódik ki...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
..azt el tudom képzelni -jó magyar szokáshoz hiven- ,hogy fillérb.szásként egy készlet Cobham konténert veszünk, amit majd az ép küldetést teljesitő gépre rakunk.
Elég nagy böszmeség lenne ha a konténerből csak egy készletet vennének.
Ha azt akarják hogy minde a két gép egy időben legyen képes utántölteni akkor minimum 4+1 = 5 db konténert kell beszerezni.
Plusz a tehertérbe szerelhető üza. póttartályokból 2 db...
Ettől függetlenül mindkét gép légiutántöltésre képes. (H145M HForce szindróma)
Mivel a csövezés ott van minden KC-390 szárnyában és a konténerek felfüggesztési pontjai is adottak ezért ez nem kérdés.

Sokkal inkább az a kérdés hogy a dolgok jelenlegi állása szerint jó érzékkel sikerült egy olyan tipust választanunk amiből összesen 22 db fog röpködni az egész világon...:D
Ennek pár év múlva szomorú következményei lesznek a tipus üzemeltetési költségeire nézve.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 286
113
sikerült egy olyan tipust választanunk amiből összesen 22 db fog röpködni az egész világon...:D
A jelen állás szerint,..tegyük hozzá. 2024-ig, mikor megérkezik az első hozzánk, még sok viz lefolyik a Dunán, ahogyan azt felénk mondani szokás... ;)
Egyébként meg a fenti "versenyed" haderőfejlesztési szempontból a Lynx vezeti! Hamár...:)
 
K

kamm

Guest
@kamm ,hogyan kell a sorokat jól értelmezni:
"...the Hungarian government signed a contract with Embraer for the acquisition of two C-390 Millennium multi-mission transport aircraft, in its Air-to-Air Refueling (AAR) configuration, designated KC-390"
"The KC-390 for the Hungarian Defence Forces will be the first in the world with the Intensive Care Unit in its configuration, an essential feature to perform humanitarian missions. The aircraft fully meets the requirements of the Hungarian Defence Forces, being able to perform different types of military and civilian missions including Medical Evacuation, Cargo and Troops Transport, Precision Cargo Airdrop, Paratroopers Operations and AAR."
Mert nekem ebből két egyforma képességű gép olvasódik ki...
Persze, hogy az. Anno en irtam azt a bekezdest hozza a Millenium wikijehez, jol emlekszem, mindketto tanker es mindkettovel jon az ICU kepesseg is.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
K

kamm

Guest
Elég nagy böszmeség lenne ha a konténerből csak egy készletet vennének.
Ha azt akarják hogy minde a két gép egy időben legyen képes utántölteni akkor minimum 4+1 = 5 db konténert kell beszerezni.
Plusz a tehertérbe szerelhető üza. póttartályokból 2 db...

Mivel a csövezés ott van minden KC-390 szárnyában és a konténerek felfüggesztési pontjai is adottak ezért ez nem kérdés.

Sokkal inkább az a kérdés hogy a dolgok jelenlegi állása szerint jó érzékkel sikerült egy olyan tipust választanunk amiből összesen 22 db fog röpködni az egész világon...:D
Ennek pár év múlva szomorú következményei lesznek a tipus üzemeltetési költségeire nézve.
Tekintve, hogy mar most olcsobb az uzemeltetese, mint a sokkal kevesebbet szallito, lassabban repulo draga turbopropos C-130, ezert ez utobbi kizart, ahogy egyre tobbet adnak el belole, ugy lesz egyre olcsobb. :p
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ehhez a ponthoz "...A gép - mint manapság az megszokott - valójában egy "nemzetközi termék: részegységeket portugál, argentin és cseh cégek is szállítanak be...." berakhatnád ezt a hivatkozást. "Embraer C-390 Millennium - program supplier guide | Airframer"
A "nemzetközi termék" kategóriát sokkal jobban kéne hangsúlyozni, mert a felsorolt országokon és cégeken kívül sokkal-sokkal több beszállítója van a programnak.

Ehhez a ponthoz "...A KC-390 repülőgépek önvédelmi rendszerét a legmodernebb technikai megoldások alkalmazásával alakították ki..." feltétlen be kéne rakni, hogy az önvédelmi rendszer nem integráns része a gépnek hanem egy választható opció.
A Portugálok pl. az ELBIT rendszerét választották, de a vevő döntése (és klts.e) hogy kér e ilyet és ha igen akkor milyet...
A Portugál - ELBIT üzlethez a link: Portuguese MoD Selects Elbit Systems to Provide a Complete EW Suite for the Portuguese Air Forces’ New KC-390 Aircraft - Elbit Systems
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
Ha van lóvé jelenleg mindenre is, akkor miért nem rendelik meg a harmadikat? Vagy közben rájöttek hogy elég lesz kettő is?
 
  • Vicces
Reactions: formosa1