[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 449
74 356
113

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 667
46 813
113
Az összes szállítógépre kellene ez az Elbit cucc.
Mit baszakszunk a Birddel...
Mivel szerintem nem ezek (A319, Falcon) lesznek hosszú távon, így szerintem ezek már nem kapnak ilyen drága upgrade-et.
Nem véletlenül pont a szállító flottával példálózott Maróth a "befektetésként tekintünk rájuk" fordulattal.
Mivel ezeket már használtan vettük, így ha még pénzt akarunk belőlük látni, akkor még időben kell eladni őket. Ehhez mondjuk kell a légiforgalom visszarendeződése, de ez szerintem pár éven belül megvalósul.
Ráadásul a kiesett (kivont 4 hajtóműves gépek) kapacitásokat pótolni kell. Az meg nem fog egyik pillanatról a másikra menni. Az új gépek cseréjét nem fogják bírni a gyártók.

Szóval szerintem 3-4 éven belül ezek a gépek menni fognak.
Ez esetben mind az Embraer, mind az Airbus kapcsolat jól fog jönni.
Na a váltótípusok viszont már biztosan kapnak majd elhárító rendszereket....
 
K

kamm

Guest
Mivel szerintem nem ezek (A319, Falcon) lesznek hosszú távon, így szerintem ezek már nem kapnak ilyen drága upgrade-et.
Nem véletlenül pont a szállító flottával példálózott Maróth a "befektetésként tekintünk rájuk" fordulattal.
Mivel ezeket már használtan vettük, így ha még pénzt akarunk belőlük látni, akkor még időben kell eladni őket. Ehhez mondjuk kell a légiforgalom visszarendeződése, de ez szerintem pár éven belül megvalósul.
Ráadásul a kiesett (kivont 4 hajtóműves gépek) kapacitásokat pótolni kell. Az meg nem fog egyik pillanatról a másikra menni. Az új gépek cseréjét nem fogják bírni a gyártók.

Szóval szerintem 3-4 éven belül ezek a gépek menni fognak.
Ez esetben mind az Embraer, mind az Airbus kapcsolat jól fog jönni.
Na a váltótípusok viszont már biztosan kapnak majd elhárító rendszereket....
Meg igazabol az A319 nem egy military gep, mindegy, mit festenek ra, arra azert nem muszaj, ha mar lesz a Millenium, akkor az arra (is) lesz, hogy az menjen oda, ahol az ilyesmi fontos.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 667
46 813
113
Meg igazabol az A319 nem egy military gep, mindegy, mit festenek ra, arra azert nem muszaj, ha mar lesz a Millenium, akkor az arra (is) lesz, hogy az menjen oda, ahol az ilyesmi fontos.
Ettől még a VIP szállítás ugyan úgy igényli ezt, mint egy missziós csapatszállítás. És nagyon jó lenne, ha nem térnénk vissza arra, hogy a KC-390-esekkel hurcibáljuk misszióba a katonákat, hacsak nem indokolja a reptér állapota, esetleg a biztonsági helyzet.
 
K

kamm

Guest
Ettől még a VIP szállítás ugyan úgy igényli ezt, mint egy missziós csapatszállítás.
Nem tudom. Europaban belul biztosan nem, masfele meg szerintem nem olyan utvonalon repulnek, raadasul jo magasan...

És nagyon jó lenne, ha nem térnénk vissza arra, hogy a KC-390-esekkel hurcibáljuk misszióba a katonákat, hacsak nem indokolja a reptér állapota, esetleg a biztonsági helyzet.
Pedig arra is vesszuk. Az kicsit azert luxus lenne, hogy kulon csapatszallitokat tartunk fenn, mikozben a specializalt, csapatszallitasra (is) szinten alkalmas multirole gepek a rampan ucsorognek. Ha mindkettot hasznaljak, amikor muszaj, azt megertem, de alapvetoen a Milleniumbol kellene meg masik 2 legalabb.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 208
11 000
113
Nem tudom. Europaban belul biztosan nem, masfele meg szerintem nem olyan utvonalon repulnek, raadasul jo magasan...


Pedig arra is vesszuk. Az kicsit azert luxus lenne, hogy kulon csapatszallitokat tartunk fenn, mikozben a specializalt, csapatszallitasra (is) szinten alkalmas multirole gepek a rampan ucsorognek. Ha mindkettot hasznaljak, amikor muszaj, azt megertem, de alapvetoen a Milleniumbol kellene meg masik 2 legalabb.

És amikor delegáció megy, vagy hasonló?
Menjenek két Falconnal, vagy teherszállítóval?
 
  • Szomorú
Reactions: formosa1

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 494
121 193
113
Nem tudom. Europaban belul biztosan nem, masfele meg szerintem nem olyan utvonalon repulnek, raadasul jo magasan...


Pedig arra is vesszuk. Az kicsit azert luxus lenne, hogy kulon csapatszallitokat tartunk fenn, mikozben a specializalt, csapatszallitasra (is) szinten alkalmas multirole gepek a rampan ucsorognek. Ha mindkettot hasznaljak, amikor muszaj, azt megertem, de alapvetoen a Milleniumbol kellene meg masik 2 legalabb.
Ha nem muszáj nem szeretne senki a tehertérben utazni, kegyetlen szar.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 667
46 813
113
Nem tudom. Europaban belul biztosan nem, masfele meg szerintem nem olyan utvonalon repulnek, raadasul jo magasan...


Pedig arra is vesszuk. Az kicsit azert luxus lenne, hogy kulon csapatszallitokat tartunk fenn, mikozben a specializalt, csapatszallitasra (is) szinten alkalmas multirole gepek a rampan ucsorognek. Ha mindkettot hasznaljak, amikor muszaj, azt megertem, de alapvetoen a Milleniumbol kellene meg masik 2 legalabb.
Ha megfigyeled, akkor az az érdekes, hogy minden szállító gépből 2 darabot vettünk.
A természetes, a 3 lenne, mint minimális szám (ugyebár a bevethetőség miatt), ugyanakkor ezzel a flottával így sem észszerűtlen. Sőt!
Ugyanis az egyes gépek képességei között átfedések vannak. Tehát a 2 gép per típus nem ideális, ugyanakkor a harmadik gép hiányát ki lehet váltani valamelyik másik géppel.
Pl.: egy külügyi delegáció számára simán elegendő lehet a Falcon, de ha esetleg mindkét gép bármi miatt a földön ragad, akkor az A319-esekből valamelyik átveheti a feladatot.
Ugyan ez érvényes a csapatszállításra is. Ha az A319-esek nem tudnak menni, akkor ott van az opció a KC képében. (nem ideális, de le tud szállítani egy kisebb váltást.)
Persze a kisebb teherszállításokat megcsináltak az A319-esekkel is. (Meg ugye ott lesz még az A330 is)
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
Az összes szállítógépre kellene ez az Elbit cucc.
Mit baszakszunk a Birddel...
Birddel sem szarakszunk....sajnos.
Bár annyiban talán mégis valamennyire hogy elég erős az együttműkōdés a Hensoldt és a Bird között és a H145M en rendszeresített AMPS-M nek is erős Bird gyökerei lehetnek.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
K

kamm

Guest