[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Ha nem muszáj nem szeretne senki a tehertérben utazni, kegyetlen szar.
Nemááár. :cool:
Tök nagy feeling.
Egy ancsában meggörnyedt háttal(ha nem a vipós ülések voltak benne) , a melletted ülőt is csak üvöltve hallva. :D

Mondjuk abban nekem német út volt a leghosszabb.
Irakig elmenni biztos neccesebb.

De én sokkal jobban éreztem magam c17-ben afganisztán fölött, mint a török utasszállítóban amit a honvédség bérelt. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: bel and arcas
M

molnibalage

Guest
Ha nem muszáj nem szeretne senki a tehertérben utazni, kegyetlen szar.

Oldalt a fejtámla kisebb, de a lábtér nagyobb, mint a turistaosztályon. Sokkal.
A középső üléssorok kb. ua.

A zaj lehet nagyobb, hiszen zajszigetelés is nincs. Tudtommal.
pict34.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 263
113
Mivel szerintem nem ezek (A319, Falcon) lesznek hosszú távon, így szerintem ezek már nem kapnak ilyen drága upgrade-et.
Nem véletlenül pont a szállító flottával példálózott Maróth a "befektetésként tekintünk rájuk" fordulattal.
Mivel ezeket már használtan vettük, így ha még pénzt akarunk belőlük látni, akkor még időben kell eladni őket. Ehhez mondjuk kell a légiforgalom visszarendeződése, de ez szerintem pár éven belül megvalósul.
Ráadásul a kiesett (kivont 4 hajtóműves gépek) kapacitásokat pótolni kell. Az meg nem fog egyik pillanatról a másikra menni. Az új gépek cseréjét nem fogják bírni a gyártók.

Szóval szerintem 3-4 éven belül ezek a gépek menni fognak.
Ez esetben mind az Embraer, mind az Airbus kapcsolat jól fog jönni.
Na a váltótípusok viszont már biztosan kapnak majd elhárító rendszereket....

+1.

Vannak most olyan hangok is (Lentner Csaba spekulált ilyet nemrég valami interjúban), hogy a lisztferihegyi reptér visszavásárlása után a nemzeti légitársaság újragründolása lenne a kézenfekvő következő lépés. Azzal mind a VIP, mind a (részleges) katonai szállítást ki lehetne pipálni, amellett, hogy aktívan használnánk a gépeket civil célra (is). Adná magát, hogy a 319-esek alkotják majd az újMalév (legyen a neve inkább Pannonian) flottájának a magját.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Oldalt a fejtámla kisebb, de a lábtér nagyobb, mint a turistaosztályon. Sokkal.
A középső üléssorok kb. ua.

A zaj lehet nagyobb, hiszen zajszigetelés is nincs. Tudtommal.
pict34.jpg
Engem nem zavart. Sőt.
Talán csak 1 budi van c17 en. Míg utasszállítón több.
Meg nincsen kajaosztás utaskísérők.

Mindenesetre nem gondolnám, hogy egy pár órás út gondot kell jelentsen bárkinek. Katonának.
Füldugó/alvás/filmnézés.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 111
113
+1.

Vannak most olyan hangok is (Lentner Csaba spekulált ilyet nemrég valami interjúban), hogy a lisztferihegyi reptér visszavásárlása után a nemzeti légitársaság újragründolása lenne a kézenfekvő következő lépés. Azzal mind a VIP, mind a (részleges) katonai szállítást ki lehetne pipálni, amellett, hogy aktívan használnánk a gépeket civil célra (is). Adná magát, hogy a 319-esek alkotják majd az újMalév (legyen a neve inkább Pannonian) flottájának a magját.
Ezzel az a bajom, hogy gyakorlatilag a Wizz működik nemzeti légitársaságként. A Wizz szépen meg lett tolva hitelekkel, támogatásokkal.
Így meg nem lenne túl logikus, hogy azzal a céggel kelljen versenyezni, amelyiket előzőleg állami támigatásokkal dotáltunk....
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 855
6 263
113
Ezzel az a bajom, hogy gyakorlatilag a Wizz működik nemzeti légitársaságként. A Wizz szépen meg lett tolva hitelekkel, támogatásokkal.
Így meg nem lenne túl logikus, hogy azzal a céggel kelljen versenyezni, amelyiket előzőleg állami támigatásokkal dotáltunk....
Kvázi.
De ez azért van, mert jelenleg nincs más. Valahogyan meg kell oldani a piaci alapon nem kifizetődő, de az államnak fontos desztinációk kiszolgálását, plusz a vészhelyzeti dolgok. Itt a Wizz meg a Magyarország egymásra talált a válsághelyzetben, win-win volt a dolog. Azonban az ilyen válsághelyzeti szituációkat az államnak tudnia kell kezelni, és nem egy piaci szereplőtől függve, lebegő árfolyamon, plusz - ha már úgyis itt vannak erre repülőgépek, akkor - ki is használhatjuk a kapacitást, így két legyet ütve egy csapásra. Ha a Wizz tulajdonosi háttere a NER lenne, akkor nem lenne miről beszélni, de (amennyire tudni lehet) nem az. Szerintem lesz ilyen minimál nemzeti légitársaság, ami olyan helyekre megy majd, ami az országnak fontos, de nem feltétlenül rentábilis (vagy csak szlájtli), meg marad a Wizz is és felosztják a piacot egymás között.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113






Van valami eltérés a 6 hír között? Van valamelyikben több információ, mint a gyártó sajtóközleményében? Vagy mit nem veszek észre a hírekben?
 
Last edited:

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Ha így linkelitek, akkor nem találja meg a fórum kereső és egy idő után el fog tűnni a link, ezért legyen meg így is:

Megkezdődött az első magyar KC-390 katonai szállító repülőgép gyártása