[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Ha nem muszáj nem szeretne senki a tehertérben utazni, kegyetlen szar.
Nemááár. :cool:
Tök nagy feeling.
Egy ancsában meggörnyedt háttal(ha nem a vipós ülések voltak benne) , a melletted ülőt is csak üvöltve hallva. :D

Mondjuk abban nekem német út volt a leghosszabb.
Irakig elmenni biztos neccesebb.

De én sokkal jobban éreztem magam c17-ben afganisztán fölött, mint a török utasszállítóban amit a honvédség bérelt. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: bel and arcas
Ha nem muszáj nem szeretne senki a tehertérben utazni, kegyetlen szar.

Oldalt a fejtámla kisebb, de a lábtér nagyobb, mint a turistaosztályon. Sokkal.
A középső üléssorok kb. ua.

A zaj lehet nagyobb, hiszen zajszigetelés is nincs. Tudtommal.
pict34.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses
Mivel szerintem nem ezek (A319, Falcon) lesznek hosszú távon, így szerintem ezek már nem kapnak ilyen drága upgrade-et.
Nem véletlenül pont a szállító flottával példálózott Maróth a "befektetésként tekintünk rájuk" fordulattal.
Mivel ezeket már használtan vettük, így ha még pénzt akarunk belőlük látni, akkor még időben kell eladni őket. Ehhez mondjuk kell a légiforgalom visszarendeződése, de ez szerintem pár éven belül megvalósul.
Ráadásul a kiesett (kivont 4 hajtóműves gépek) kapacitásokat pótolni kell. Az meg nem fog egyik pillanatról a másikra menni. Az új gépek cseréjét nem fogják bírni a gyártók.

Szóval szerintem 3-4 éven belül ezek a gépek menni fognak.
Ez esetben mind az Embraer, mind az Airbus kapcsolat jól fog jönni.
Na a váltótípusok viszont már biztosan kapnak majd elhárító rendszereket....

+1.

Vannak most olyan hangok is (Lentner Csaba spekulált ilyet nemrég valami interjúban), hogy a lisztferihegyi reptér visszavásárlása után a nemzeti légitársaság újragründolása lenne a kézenfekvő következő lépés. Azzal mind a VIP, mind a (részleges) katonai szállítást ki lehetne pipálni, amellett, hogy aktívan használnánk a gépeket civil célra (is). Adná magát, hogy a 319-esek alkotják majd az újMalév (legyen a neve inkább Pannonian) flottájának a magját.
 
Oldalt a fejtámla kisebb, de a lábtér nagyobb, mint a turistaosztályon. Sokkal.
A középső üléssorok kb. ua.

A zaj lehet nagyobb, hiszen zajszigetelés is nincs. Tudtommal.
pict34.jpg
Engem nem zavart. Sőt.
Talán csak 1 budi van c17 en. Míg utasszállítón több.
Meg nincsen kajaosztás utaskísérők.

Mindenesetre nem gondolnám, hogy egy pár órás út gondot kell jelentsen bárkinek. Katonának.
Füldugó/alvás/filmnézés.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
+1.

Vannak most olyan hangok is (Lentner Csaba spekulált ilyet nemrég valami interjúban), hogy a lisztferihegyi reptér visszavásárlása után a nemzeti légitársaság újragründolása lenne a kézenfekvő következő lépés. Azzal mind a VIP, mind a (részleges) katonai szállítást ki lehetne pipálni, amellett, hogy aktívan használnánk a gépeket civil célra (is). Adná magát, hogy a 319-esek alkotják majd az újMalév (legyen a neve inkább Pannonian) flottájának a magját.
Ezzel az a bajom, hogy gyakorlatilag a Wizz működik nemzeti légitársaságként. A Wizz szépen meg lett tolva hitelekkel, támogatásokkal.
Így meg nem lenne túl logikus, hogy azzal a céggel kelljen versenyezni, amelyiket előzőleg állami támigatásokkal dotáltunk....
 
Ezzel az a bajom, hogy gyakorlatilag a Wizz működik nemzeti légitársaságként. A Wizz szépen meg lett tolva hitelekkel, támogatásokkal.
Így meg nem lenne túl logikus, hogy azzal a céggel kelljen versenyezni, amelyiket előzőleg állami támigatásokkal dotáltunk....
Kvázi.
De ez azért van, mert jelenleg nincs más. Valahogyan meg kell oldani a piaci alapon nem kifizetődő, de az államnak fontos desztinációk kiszolgálását, plusz a vészhelyzeti dolgok. Itt a Wizz meg a Magyarország egymásra talált a válsághelyzetben, win-win volt a dolog. Azonban az ilyen válsághelyzeti szituációkat az államnak tudnia kell kezelni, és nem egy piaci szereplőtől függve, lebegő árfolyamon, plusz - ha már úgyis itt vannak erre repülőgépek, akkor - ki is használhatjuk a kapacitást, így két legyet ütve egy csapásra. Ha a Wizz tulajdonosi háttere a NER lenne, akkor nem lenne miről beszélni, de (amennyire tudni lehet) nem az. Szerintem lesz ilyen minimál nemzeti légitársaság, ami olyan helyekre megy majd, ami az országnak fontos, de nem feltétlenül rentábilis (vagy csak szlájtli), meg marad a Wizz is és felosztják a piacot egymás között.
 






Van valami eltérés a 6 hír között? Van valamelyikben több információ, mint a gyártó sajtóközleményében? Vagy mit nem veszek észre a hírekben?
 
Last edited:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha így linkelitek, akkor nem találja meg a fórum kereső és egy idő után el fog tűnni a link, ezért legyen meg így is:

Megkezdődött az első magyar KC-390 katonai szállító repülőgép gyártása