Így már érthető. - Kár, hogy az A330 MRTT sok millió Euróra van a civil A332F-től...!!!Bocsi az A-330 200F.

Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Így már érthető. - Kár, hogy az A330 MRTT sok millió Euróra van a civil A332F-től...!!!Bocsi az A-330 200F.
Jaj dehogy, el ne kezdd megint ezt a régi agymenest.Amit jó lenne bevonultatni,és tényleg átpofozni MRTT-nek....
Hallottál már a cseppről,mitől túlcsordul a pohár?Igazábol qrva közel állunk 2008 megismétlődéséhez.Csak az EU pénzek miatt nem vagyunk ugyanott.Mihelyst az EU elzárja a pénzcsapot (és ha a vajda hatalmon marad,ez várható,mert tele van a faxuk a pofátlan lopásokkal),a költségvetés összeomlik.Masszivan deficites az most is (mióta az eszemet tudom,mindig az volt).Úgy omlik össze az egész hőbelebanc,mint a kártyavár.Nana vigyázz mit beszélsz, rengeteg pénzbe kerülne...!Még a végén Paks portásfülkéjének az ajtaját is el kellene adni...!
2010 óta most először masszívan deficites (addig nem masszívan csak kicsit ), mivel az Eu a Covid miatt engedélyezte a hiánycélok figyelmen kívül hagyását.Hallottál már a cseppről,mitől túlcsordul a pohár?Igazábol qrva közel állunk 2008 megismétlődéséhez.Csak az EU pénzek miatt nem vagyunk ugyanott.Mihelyst az EU elzárja a pénzcsapot (és ha a vajda hatalmon marad,ez várható,mert tele van a faxuk a pofátlan lopásokkal),a költségvetés összeomlik.Masszivan deficites az most is (mióta az eszemet tudom,mindig az volt).Úgy omlik össze az egész hőbelebanc,mint a kártyavár.
Aztán mi a tökömért buknánk a cargo képességet?Ha nincsenek rajta a tankoló konténerek,pilonok (merev tankolócső nekünk nem is kéne ),meg se különbözteted a normál teherszálllitótol ránézésre....Jaj dehogy, el ne kezdd megint ezt a régi agymenest.
Totalisan felesleges őrültség lenne, abszolút penztemeto. A vilag legnagyobb marhasaga 14 gep mellé, pláne egy zsebkendőnyi országban, különösen úgy, hogy jonnek a multirole, tankernek is hibátlan Milleniumok.
Az hagyján, de akkor buknank a cargo kepesseget is, kb negyszeresen tokon szúrnank magunkat.
Stabil szót kellett volna használnom,mert azt értettem alatta,hogy folyamatosan az (mea culpa,rosszul fogalmaztam).És folyamatosan növekedett az adóság is,most 2x akkora,mint 2010ben.Csak a gazdaság egy darabig jobban növekedett,mint a hitelállomány.Viszont ennek a növekedésnek a jelentős részét az EU pénzek generálták,nem a termelő beruházások.Ha az EU elzárja a pénzcsapot,mi igen gyorsan összeomlunk.2010 óta most először masszívan deficites (addig nem masszívan csak kicsit ), mivel az Eu a Covid miatt engedélyezte a hiánycélok figyelmen kívül hagyását.
Err, no. Az MRTT az egy atkonvertalt modell, az mar nem cargo többé.Aztán mi a tökömért buknánk a cargo képességet?Ha nincsenek rajta a tankoló konténerek,pilonok (merev tankolócső nekünk nem is kéne ),meg se különbözteted a normál teherszálllitótol ránézésre....
Nana vigyázz mit beszélsz, rengeteg pénzbe kerülne...!Még a végén Paks portásfülkéjének az ajtaját is el kellene adni...!
Spanyolország megerősítette három használt Airbus A330-as vásárlását, hogy azokat tankergépekké alakítsák át...
The Spanish Air Force’s 45 Wing will operate those the type when the first MRTT is delivered in 2023.
![]()
Spanish Ministry of Defence signs order for three Airbus A330 MRTT
The Spanish Ministry of Defence has signed the formal order for the acquisition of three Airbus A330 Multi-Role Tanker Transport aircraft (MRTT).www.airbus.com
Err, no. Az MRTT az egy atkonvertalt modell, az mar nem cargo többé.
Te valamiféle multirole kitrol beszelsz talán, azt nem ismerem.
A Wiki és saját tudomásom szerint is az Airbus A330 MRTT az egy permanensen dedikalt tankerre atepitett A330-200 teherszállító:
"An Airbus A330-200 converted by Airbus Military for air-refuelling duties."
Ertem, koszi. De hogyan menne ez a gyakorlatban? Ez azert messze nem az a flexible multirole, mint a Milleneumban, ahol kb egy ora alatt lesz belőle tanker vagy intenzív kórházi egység stb...? Fel napos-egynapos atszerelgetesek?Nem mintha ez a téma idevaló lenne. A költségvetéses meg mégennyire sem.![]()
A330 MRTT
As the most capable new-generation tanker, combat-proven and with unique multi-role capabilities, the A330 MRTT – based on the successful A330-200 – is the benchmark for multi-role tankers. As a new-generation tanker, the A330 MRTT is a perfect replacement for older aircraft under fleet...www.airbus.com
Ez hitelfelvétel......állampapír-eladásokból és nemzetközi államkötvénykibocsátásokból finanszírozzák.
Üdv a világgazdaságban.Ez hitelfelvétel......
Mivel fel van készítve, hogy különféle konfigurációkban használható, a személyzet kiképzettsége inkább a meghatározó az átszerelések gyorsaságánál.Ertem, koszi. De hogyan menne ez a gyakorlatban? Ez azert messze nem az a flexible multirole, mint a Milleneumban, ahol kb egy ora alatt lesz belőle tanker vagy intenzív kórházi egység stb...? Fel napos-egynapos atszerelgetesek?
Ugyanakkor még mindig állítom, hogy totál értelmetlen pénzkidobás lenne, lasd feljebb minden más érvet ellene.
Oke, tegyük fel ez mind viszonylag emberi időben - mondjuk fél nap alatt - megoldható oda-vissza, ember is van mindig, minden van mindig.![]()
![]()
Nem.Az MRTT beszékezve (palettákon a fotelek) utas/csapatszállitó.Kiszékezve cargo-és bármelyik állapotában tanker.Nekünk a merev boomra nincs szükségünk,csak a hajlékonycsöves konténerekre.Azok meg leszerelhetők.Igy ha nincsnek fent a töltőkonténerek,csak egy sima cargo gép.
Pontosan! Magyar állam nem az OTP-be megy be CSOK-ra rakétákat venni!Ez hitelfelvétel......
A nyugdíjakra fordított összegből meg 100 KC is kijönne, ezt így talán nem szerencsés összehasonlítani mindennel.Látom az arányokkal problémáitok van....!Még egyszer csak Paksból kijönne a teljes Zrinyi, és akkor még hol van Ferihegy stb. !Még ha hitelből is...!Ha jól értem akkor szerintetek a harmadik KC miatt fizetéskételen lenne az ország..??HEHe
@krisss ,melyik rovatban vitáztam erről @pöcshuszár -ral?Nincs kedvem megint ugyanazt leirni. @kamm ,olvasd el légysz ott.Oke, tegyük fel ez mind viszonylag emberi időben - mondjuk fél nap alatt - megoldható oda-vissza, ember is van mindig, minden van mindig.
De még mindig kérdés a masik három "tokonszuras":
- minek elbaszarintani csillagászati osszeget erre 14 Gripen mellett
- raadasul a farzseb méretű legterunkkel
- miközben egy év múlva jön az első Millenium, kétórás tankerkepesseggel, onvedelmi remdszerek miatt akárhol bevethetően, majd egy év múlva egy másik...?
Pluszos költségvetése a világon Kínán és néha a németeken kívül senkinek sincs.....Ez hitelfelvétel......
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..