Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Okkal 2014-es a videó és okkal nincs sok ilyen.
Tervezett itthon is egy cég nagyban ebbe beruházni, aztán semmi nem lett belőle.
Mert a kimeneti termék magas kéntartalmú gázolaj szerű valami lett volna emlékeim szerint.
Csak azóta ugyebár a hajók bunkerolaj használatát elkezdték visszafogni.

Nem nagyon botlottam sehol azóta sem ilyen üzembe.
Ettől még lehet.

Amúgy a napokban volt valami videó, amit láttam, hogy magyar fejlesztésű technológia pusztán víz használatával gumi granulátumot gyárt, ami kb. 20%-ban bekeverhető az új gumikba. A többi meg úgy végzi, ahogy eddig is. Megy mondjuk aszfaltba.
Az a vizes régi dolog, nem tudom mennyire vált be .
Elasztikus anyagú hulladékok
- elsősorban gumik -
újrahasznosítása magasnyomású folyadéksugaras micro-robbantással


Elhasznált gumiabroncsok hasznosítása II.



Chilében fog épülni pirolízises cucc és a bányaipari gumiabroncsokat fogják benne boncolni.

"A Michelin megkezdi első gumiabroncs-újrahasznosító üzemének építését az Enviróval együttműködve"
"A chilei Antofagasta régióban található üzem évente 30 000 tonna földmunkagép abroncsot képes újrahasznosítani, ami az évente selejtezett gumiabroncsok közel 60%-át országszerte. "

Ép ideje, a gumigyártóknak kéne ebben az élen járni szerintem, ha maguktól nem csinálják, akkor meg a döntéshozók kötelezhetnék őket ilyenre.
Nem kis Miska, ha a 30.000 tonna csak a 60%-a akkor éves szinten 50.000 tonna használt bányaipari abroncs keletkezik, eddig hova gyűjtötték . . .
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Az a vizes régi dolog, nem tudom mennyire vált be .
Elasztikus anyagú hulladékok
- elsősorban gumik -
újrahasznosítása magasnyomású folyadéksugaras micro-robbantással


Elhasznált gumiabroncsok hasznosítása II.



Chilében fog épülni pirolízises cucc és a bányaipari gumiabroncsokat fogják benne boncolni.

"A Michelin megkezdi első gumiabroncs-újrahasznosító üzemének építését az Enviróval együttműködve"
"A chilei Antofagasta régióban található üzem évente 30 000 tonna földmunkagép abroncsot képes újrahasznosítani, ami az évente selejtezett gumiabroncsok közel 60%-át országszerte. "

Ép ideje, a gumigyártóknak kéne ebben az élen járni szerintem, ha maguktól nem csinálják, akkor meg a döntéshozók kötelezhetnék őket ilyenre.
Nem kis Miska, ha a 30.000 tonna csak a 60%-a akkor éves szinten 50.000 tonna használt bányaipari abroncs keletkezik, eddig hova gyűjtötték . . .

Németek csináltak egy fasza dokufilmet hogy zsigerelik ki a gumigyártók a dél-kelet ázsiai ültetvényeseket, azok meg hogyan írtják az erdőt és a termőföldeket az újabb ültetvényekhez, mert amit a nyers gumiért kapnak az éppen az éhen nem haláshoz elég.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Németek csináltak egy fasza dokufilmet hogy zsigerelik ki a gumigyártók a dél-kelet ázsiai ültetvényeseket, azok meg hogyan írtják az erdőt és a termőföldeket az újabb ültetvényekhez, mert amit a nyers gumiért kapnak az éppen az éhen nem haláshoz elég.
Ilyenkor szoktam mondani, hogy a tömeges autózás valódi árát nem fizeti meg a társadalom azon fele, aki élvezni.
A környezeti kár, ami máshol van, nem jelenik meg.
 
A földgáz ára 15%-ot ment fel a tőzsdéken az Északi Áramlat 2-t üzemeltető cég németországi basztatása és engedélyének meg nem adása miatt. A Transneft meg sürgős karbantartást jelentett be a Fehéroroszország-Lengyelország-Németroszág szakaszon levő benzincsövön, ami leghamarabb csütörtökön fog visszaállni a teljes kapacitására.
 
Mindent lehet, max nem gazdaságos. Pirolízissel simán megoldható.
pár éve egyszer tolmácsoltam egy tervezett pirolízises projekt (nem lett belőle semmi) kapcsán
annyi maradt meg az ügyben, hogy tök jó az ide vonatkozó kínai technológia (igen, európában kínai technológiát venni, itt tartunk) mert vannak már ottani referenciák napi üzemben, leszámítva azt a körülményt hogy a technológia normális ügymenete hogy néhány évente felrobban az egész üzem a fenébe, olyankor küldenek a kínaiak újat
csak hát itt európában ez a felrobbanás dolog másképp van értékelve mint kínában..
 
Nem, mert vagy tapadnak vagy nem kopnak.
Mostmár ugye muszáj időalapon cserélni a gumikat, mert akkor is tönkremegy, ha csak áll. A gumis azt mondta, hogy a gyártók mostanra annyira megnövelték a gumik koromtartalmát, hogy ebből a keverékből már nem lehet tartós gumit gyártani. Ez is egyfajta tervezett elavulás, ráadásul az ipari korom előállítása -- gondolom -- rendkívül környezetbarát eljárás lehet.
 
Okkal 2014-es a videó és okkal nincs sok ilyen.
Tervezett itthon is egy cég nagyban ebbe beruházni, aztán semmi nem lett belőle.
Mert a kimeneti termék magas kéntartalmú gázolaj szerű valami lett volna emlékeim szerint.
Csak azóta ugyebár a hajók bunkerolaj használatát elkezdték visszafogni.

Nem nagyon botlottam sehol azóta sem ilyen üzembe.
Ettől még lehet.

Amúgy a napokban volt valami videó, amit láttam, hogy magyar fejlesztésű technológia pusztán víz használatával gumi granulátumot gyárt, ami kb. 20%-ban bekeverhető az új gumikba. A többi meg úgy végzi, ahogy eddig is. Megy mondjuk aszfaltba.
Ők müködnek : https://newenergy.hu/hu/kezdolap/
Ha van sok abroncsod átveszik :)
 
Ők müködnek : https://newenergy.hu/hu/kezdolap/
Ha van sok abroncsod átveszik :)

A beruházási oldalon is telenyomták őket támogatással és a működést is folyamatosan támogatják nekik, különben veszteségesek lennének.
A gumiabroncs hőbontás jelenleg meglehetősen gazdaságtalan.
 
A beruházási oldalon is telenyomták őket támogatással és a működést is folyamatosan támogatják nekik, különben veszteségesek lennének.
A gumiabroncs hőbontás jelenleg meglehetősen gazdaságtalan.
Ez mondjuk egyértelmű, támogatás nélkül halott ügy, de inkább ilyen és ehhez hasonló projektek támogatása mint, a századik szeméthegyet megépíteni belőlük (és az még a jobbik eset mert általában erdőszéltől folyópartig mindenfelé szokott lenni belőle).
 
Mostmár ugye muszáj időalapon cserélni a gumikat, mert akkor is tönkremegy, ha csak áll. A gumis azt mondta, hogy a gyártók mostanra annyira megnövelték a gumik koromtartalmát, hogy ebből a keverékből már nem lehet tartós gumit gyártani. Ez is egyfajta tervezett elavulás, ráadásul az ipari korom előállítása -- gondolom -- rendkívül környezetbarát eljárás lehet.
Melléktermék tudtommal.
 
Senki nem mondta, hogy az.
De tudtommal a nehéz frakciók maradéka, amivel már végképp nem tudnak mást csinálni.
Tehát nem tesznek nagy erőfesztítést bele, hogy ez legyen a végén.
Imádom, hogy imádsz vitázni :), de most ott a wiki, leírja, hogyan gyártják a kormot, ráadásul javarészt pont a gumiipar számára. Külön vicces, hogy a korszerű autógumi-újrahasznosítás is hasonló technológiával megy. Éljen a pirolízis!
 
Senki nem mondta, hogy az.
De tudtommal a nehéz frakciók maradéka, amivel már végképp nem tudnak mást csinálni.
Tehát nem tesznek nagy erőfesztítést bele, hogy ez legyen a végén.
Azt hiszem a lepárlás végterméke a pakura, amit lehet tovább alakítgatni, de ne sima lepárlással.
 
Imádom, hogy imádsz vitázni :), de most ott a wiki, leírja, hogyan gyártják a kormot, ráadásul javarészt pont a gumiipar számára. Külön vicces, hogy a korszerű autógumi-újrahasznosítás is hasonló technológiával megy. Éljen a pirolízis!
Azt hiszem a lepárlás végterméke a pakura, amit lehet tovább alakítgatni, de ne sima lepárlással.
Évekkel ezelőtt magyarázta el nekem egy vegyész, azóta nem foglalkoztam vele.
Nem is tudom, hogy a DUFI-ban egyáltalán működik-e még a Koromgyár.
 
"A Paks II. Zrt. benyújtotta a reaktortartályok gyártási engedélye iránti kérelmet az Országos Atomenergia Hivatalnak – jelentette be Süli János tárca nélküli miniszter az Országgyűlés Fenntartható fejlődés bizottsága előtt november 16-án.
A reaktortartály gyakorlatilag az „atomerőmű szíve”, melynek elkészítését – más hosszú gyártási idejű berendezéshez hasonlóan – külön engedélyhez kötik a jogszabályok.
A dokumentáció benyújtása tehát újabb jelentős mérföldkő a projekt életében. Süli János hozzátette: a reaktortartályt az oroszországi Volgodonszkban fogják legyártani várhatóan mintegy 36 hónapos munka eredményeként, orosz és magyar szakemberek folyamatos kontrollja mellett. A VVER-1200-as reaktortartály felépítéséről, gyártásáról a lenti videóban érhetők el további információk."