Az a vizes régi dolog, nem tudom mennyire vált be .Okkal 2014-es a videó és okkal nincs sok ilyen.
Tervezett itthon is egy cég nagyban ebbe beruházni, aztán semmi nem lett belőle.
Mert a kimeneti termék magas kéntartalmú gázolaj szerű valami lett volna emlékeim szerint.
Csak azóta ugyebár a hajók bunkerolaj használatát elkezdték visszafogni.
Nem nagyon botlottam sehol azóta sem ilyen üzembe.
Ettől még lehet.
Amúgy a napokban volt valami videó, amit láttam, hogy magyar fejlesztésű technológia pusztán víz használatával gumi granulátumot gyárt, ami kb. 20%-ban bekeverhető az új gumikba. A többi meg úgy végzi, ahogy eddig is. Megy mondjuk aszfaltba.
Elasztikus anyagú hulladékok
- elsősorban gumik -
újrahasznosítása magasnyomású folyadéksugaras micro-robbantással
Elhasznált gumiabroncsok hasznosítása II.
Chilében fog épülni pirolízises cucc és a bányaipari gumiabroncsokat fogják benne boncolni.
![www.michelin.com](https://agngnconpm.cloudimg.io/v7/https://dgaddcosprod.blob.core.windows.net/corporate-production/attachments/cltd85f2s1n4312d6e9bh3xjv-2021-028b-028-hd-cyruscornut.full.jpg)
"A Michelin megkezdi első gumiabroncs-újrahasznosító üzemének építését az Enviróval együttműködve"
"A chilei Antofagasta régióban található üzem évente 30 000 tonna földmunkagép abroncsot képes újrahasznosítani, ami az évente selejtezett gumiabroncsok közel 60%-át országszerte. "
Ép ideje, a gumigyártóknak kéne ebben az élen járni szerintem, ha maguktól nem csinálják, akkor meg a döntéshozók kötelezhetnék őket ilyenre.
Nem kis Miska, ha a 30.000 tonna csak a 60%-a akkor éves szinten 50.000 tonna használt bányaipari abroncs keletkezik, eddig hova gyűjtötték . . .