Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Okkal 2014-es a videó és okkal nincs sok ilyen.
Tervezett itthon is egy cég nagyban ebbe beruházni, aztán semmi nem lett belőle.
Mert a kimeneti termék magas kéntartalmú gázolaj szerű valami lett volna emlékeim szerint.
Csak azóta ugyebár a hajók bunkerolaj használatát elkezdték visszafogni.

Nem nagyon botlottam sehol azóta sem ilyen üzembe.
Ettől még lehet.

Amúgy a napokban volt valami videó, amit láttam, hogy magyar fejlesztésű technológia pusztán víz használatával gumi granulátumot gyárt, ami kb. 20%-ban bekeverhető az új gumikba. A többi meg úgy végzi, ahogy eddig is. Megy mondjuk aszfaltba.
Az a vizes régi dolog, nem tudom mennyire vált be .
Elasztikus anyagú hulladékok
- elsősorban gumik -
újrahasznosítása magasnyomású folyadéksugaras micro-robbantással


Elhasznált gumiabroncsok hasznosítása II.



Chilében fog épülni pirolízises cucc és a bányaipari gumiabroncsokat fogják benne boncolni.

"A Michelin megkezdi első gumiabroncs-újrahasznosító üzemének építését az Enviróval együttműködve"
"A chilei Antofagasta régióban található üzem évente 30 000 tonna földmunkagép abroncsot képes újrahasznosítani, ami az évente selejtezett gumiabroncsok közel 60%-át országszerte. "

Ép ideje, a gumigyártóknak kéne ebben az élen járni szerintem, ha maguktól nem csinálják, akkor meg a döntéshozók kötelezhetnék őket ilyenre.
Nem kis Miska, ha a 30.000 tonna csak a 60%-a akkor éves szinten 50.000 tonna használt bányaipari abroncs keletkezik, eddig hova gyűjtötték . . .
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
T

Törölt tag 1711

Guest
Az a vizes régi dolog, nem tudom mennyire vált be .
Elasztikus anyagú hulladékok
- elsősorban gumik -
újrahasznosítása magasnyomású folyadéksugaras micro-robbantással


Elhasznált gumiabroncsok hasznosítása II.



Chilében fog épülni pirolízises cucc és a bányaipari gumiabroncsokat fogják benne boncolni.

"A Michelin megkezdi első gumiabroncs-újrahasznosító üzemének építését az Enviróval együttműködve"
"A chilei Antofagasta régióban található üzem évente 30 000 tonna földmunkagép abroncsot képes újrahasznosítani, ami az évente selejtezett gumiabroncsok közel 60%-át országszerte. "

Ép ideje, a gumigyártóknak kéne ebben az élen járni szerintem, ha maguktól nem csinálják, akkor meg a döntéshozók kötelezhetnék őket ilyenre.
Nem kis Miska, ha a 30.000 tonna csak a 60%-a akkor éves szinten 50.000 tonna használt bányaipari abroncs keletkezik, eddig hova gyűjtötték . . .

Németek csináltak egy fasza dokufilmet hogy zsigerelik ki a gumigyártók a dél-kelet ázsiai ültetvényeseket, azok meg hogyan írtják az erdőt és a termőföldeket az újabb ültetvényekhez, mert amit a nyers gumiért kapnak az éppen az éhen nem haláshoz elég.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
M

molnibalage

Guest
Németek csináltak egy fasza dokufilmet hogy zsigerelik ki a gumigyártók a dél-kelet ázsiai ültetvényeseket, azok meg hogyan írtják az erdőt és a termőföldeket az újabb ültetvényekhez, mert amit a nyers gumiért kapnak az éppen az éhen nem haláshoz elég.
Ilyenkor szoktam mondani, hogy a tömeges autózás valódi árát nem fizeti meg a társadalom azon fele, aki élvezni.
A környezeti kár, ami máshol van, nem jelenik meg.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
A földgáz ára 15%-ot ment fel a tőzsdéken az Északi Áramlat 2-t üzemeltető cég németországi basztatása és engedélyének meg nem adása miatt. A Transneft meg sürgős karbantartást jelentett be a Fehéroroszország-Lengyelország-Németroszág szakaszon levő benzincsövön, ami leghamarabb csütörtökön fog visszaállni a teljes kapacitására.
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 616
8 381
113
Mindent lehet, max nem gazdaságos. Pirolízissel simán megoldható.
pár éve egyszer tolmácsoltam egy tervezett pirolízises projekt (nem lett belőle semmi) kapcsán
annyi maradt meg az ügyben, hogy tök jó az ide vonatkozó kínai technológia (igen, európában kínai technológiát venni, itt tartunk) mert vannak már ottani referenciák napi üzemben, leszámítva azt a körülményt hogy a technológia normális ügymenete hogy néhány évente felrobban az egész üzem a fenébe, olyankor küldenek a kínaiak újat
csak hát itt európában ez a felrobbanás dolog másképp van értékelve mint kínában..
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Nem, mert vagy tapadnak vagy nem kopnak.
Mostmár ugye muszáj időalapon cserélni a gumikat, mert akkor is tönkremegy, ha csak áll. A gumis azt mondta, hogy a gyártók mostanra annyira megnövelték a gumik koromtartalmát, hogy ebből a keverékből már nem lehet tartós gumit gyártani. Ez is egyfajta tervezett elavulás, ráadásul az ipari korom előállítása -- gondolom -- rendkívül környezetbarát eljárás lehet.
 

lui7889

Well-Known Member
2012. január 27.
243
272
63
Okkal 2014-es a videó és okkal nincs sok ilyen.
Tervezett itthon is egy cég nagyban ebbe beruházni, aztán semmi nem lett belőle.
Mert a kimeneti termék magas kéntartalmú gázolaj szerű valami lett volna emlékeim szerint.
Csak azóta ugyebár a hajók bunkerolaj használatát elkezdték visszafogni.

Nem nagyon botlottam sehol azóta sem ilyen üzembe.
Ettől még lehet.

Amúgy a napokban volt valami videó, amit láttam, hogy magyar fejlesztésű technológia pusztán víz használatával gumi granulátumot gyárt, ami kb. 20%-ban bekeverhető az új gumikba. A többi meg úgy végzi, ahogy eddig is. Megy mondjuk aszfaltba.
Ők müködnek : https://newenergy.hu/hu/kezdolap/
Ha van sok abroncsod átveszik :)
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Ők müködnek : https://newenergy.hu/hu/kezdolap/
Ha van sok abroncsod átveszik :)

A beruházási oldalon is telenyomták őket támogatással és a működést is folyamatosan támogatják nekik, különben veszteségesek lennének.
A gumiabroncs hőbontás jelenleg meglehetősen gazdaságtalan.
 

lui7889

Well-Known Member
2012. január 27.
243
272
63
A beruházási oldalon is telenyomták őket támogatással és a működést is folyamatosan támogatják nekik, különben veszteségesek lennének.
A gumiabroncs hőbontás jelenleg meglehetősen gazdaságtalan.
Ez mondjuk egyértelmű, támogatás nélkül halott ügy, de inkább ilyen és ehhez hasonló projektek támogatása mint, a századik szeméthegyet megépíteni belőlük (és az még a jobbik eset mert általában erdőszéltől folyópartig mindenfelé szokott lenni belőle).
 
M

molnibalage

Guest
Mostmár ugye muszáj időalapon cserélni a gumikat, mert akkor is tönkremegy, ha csak áll. A gumis azt mondta, hogy a gyártók mostanra annyira megnövelték a gumik koromtartalmát, hogy ebből a keverékből már nem lehet tartós gumit gyártani. Ez is egyfajta tervezett elavulás, ráadásul az ipari korom előállítása -- gondolom -- rendkívül környezetbarát eljárás lehet.
Melléktermék tudtommal.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Senki nem mondta, hogy az.
De tudtommal a nehéz frakciók maradéka, amivel már végképp nem tudnak mást csinálni.
Tehát nem tesznek nagy erőfesztítést bele, hogy ez legyen a végén.
Imádom, hogy imádsz vitázni :), de most ott a wiki, leírja, hogyan gyártják a kormot, ráadásul javarészt pont a gumiipar számára. Külön vicces, hogy a korszerű autógumi-újrahasznosítás is hasonló technológiával megy. Éljen a pirolízis!
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 718
10 656
113
Senki nem mondta, hogy az.
De tudtommal a nehéz frakciók maradéka, amivel már végképp nem tudnak mást csinálni.
Tehát nem tesznek nagy erőfesztítést bele, hogy ez legyen a végén.
Azt hiszem a lepárlás végterméke a pakura, amit lehet tovább alakítgatni, de ne sima lepárlással.
 
M

molnibalage

Guest
Imádom, hogy imádsz vitázni :), de most ott a wiki, leírja, hogyan gyártják a kormot, ráadásul javarészt pont a gumiipar számára. Külön vicces, hogy a korszerű autógumi-újrahasznosítás is hasonló technológiával megy. Éljen a pirolízis!
Azt hiszem a lepárlás végterméke a pakura, amit lehet tovább alakítgatni, de ne sima lepárlással.
Évekkel ezelőtt magyarázta el nekem egy vegyész, azóta nem foglalkoztam vele.
Nem is tudom, hogy a DUFI-ban egyáltalán működik-e még a Koromgyár.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 128
113
"A Paks II. Zrt. benyújtotta a reaktortartályok gyártási engedélye iránti kérelmet az Országos Atomenergia Hivatalnak – jelentette be Süli János tárca nélküli miniszter az Országgyűlés Fenntartható fejlődés bizottsága előtt november 16-án.
A reaktortartály gyakorlatilag az „atomerőmű szíve”, melynek elkészítését – más hosszú gyártási idejű berendezéshez hasonlóan – külön engedélyhez kötik a jogszabályok.
A dokumentáció benyújtása tehát újabb jelentős mérföldkő a projekt életében. Süli János hozzátette: a reaktortartályt az oroszországi Volgodonszkban fogják legyártani várhatóan mintegy 36 hónapos munka eredményeként, orosz és magyar szakemberek folyamatos kontrollja mellett. A VVER-1200-as reaktortartály felépítéséről, gyártásáról a lenti videóban érhetők el további információk."