[HUN] Magnus Aircraft Zrt.

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 527
8 080
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
A magyar Magnus Aircraft és a ukrán KhDAVP "szándéknyilatkozatot" írt alá...

"A HAZ sajtószolgálata azzal indokolta a magyar Magnus Aircraft cég választását, hogy képes lesz tanúsítványt (EASA European Aviation Safety Agency) kiállítani a Harkivi Repülőgépgyár által gyártott kis repülőgépekre. Krivokon reméli, hogy cége akár 100 kis HAZ-30 típusú repülőgépet is képes lesz eladni a világ légi piacán.

A HAVP Magyarországgal együtt tervezi az An-74 típusú repülőgépek korszerűsítését.

A Harkivi Repülőgépgyár sajtószolgálata kijelenti, hogy a cég és a magyarországi partnerek közötti együttműködésről szóló végleges megállapodások 2021 októberében születnek meg, amikor a magyar delegáció megérkezik Ukrajnába."



Egy másik írás ugyanerről:
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 528
29 737
113
Magnus + ukránok
Lehet mi vesszük meg a HAZ-30asokat @LMzek 2.0 nek, hogy drónokat faragjon belőlük "buttonokért":hadonaszos:
 

maxim

Active Member
2011. március 8.
138
222
43
Egy másik írás ugyanerről:

Erre kivancsi leszek, jelenleg nem tul rozsas a helyzet a Harkovi gyarban. Jelenleg kb. 100 ember dolgozik ott, atlageletkor 60 ev, kb. felevente kapnak valami minimalis fizetest.

An-74-eseket legutobb Kanadaban akartak gyartani (https://www.wing.com.ua/content/view/30184/38/) , ami szinten vicc.

 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
A magyar Magnus Aircraft és a ukrán KhDAVP "szándéknyilatkozatot" írt alá...

"A HAZ sajtószolgálata azzal indokolta a magyar Magnus Aircraft cég választását, hogy képes lesz tanúsítványt (EASA European Aviation Safety Agency) kiállítani a Harkivi Repülőgépgyár által gyártott kis repülőgépekre. Krivokon reméli, hogy cége akár 100 kis HAZ-30 típusú repülőgépet is képes lesz eladni a világ légi piacán.

A HAVP Magyarországgal együtt tervezi az An-74 típusú repülőgépek korszerűsítését.

A Harkivi Repülőgépgyár sajtószolgálata kijelenti, hogy a cég és a magyarországi partnerek közötti együttműködésről szóló végleges megállapodások 2021 októberében születnek meg, amikor a magyar delegáció megérkezik Ukrajnába."



Erre kivancsi leszek, jelenleg nem tul rozsas a helyzet a Harkovi gyarban. Jelenleg kb. 100 ember dolgozik ott, atlageletkor 60 ev, kb. felevente kapnak valami minimalis fizetest.

An-74-eseket legutobb Kanadaban akartak gyartani (https://www.wing.com.ua/content/view/30184/38/) , ami szinten vicc.


Ez az a vállalat, ha jól emlékszem, ami nem is olyan régen botrányt robbantott ki azzal, hogy a belorusz szankciók ellenére egy gépe berepült a légtérbe és leszállt ott. A cég vezetősége azt mondta akkor, hogy nem a gépet bemutatni mentek, hanem üzleti úton.

Érdekesség:

https://defence-ua.com/news/ukroboronprom_vidreaguvav_na_informatsiju_pro_strajk_na_hdavp-4668.html

Viszont a belépés az jelenleg elég hasznos lehet a Magnus számára. Az ukrán vállalat anyagi gondokkal küzd. Most tudunk nagyjából olyan szerződéseket kötni amilyet akarunk. De vannak kétségeim afelől, hogy mennyire éri majd meg nekünk beszállni egy olyan országban a gyárakba, ahol az egész gazdaság összeomlani készül (ez önmagában pozitív, hiszen olcsón felvásárolható közel bármikor), de ahol az uralkodó politika élesen magyar ellenes.
Viszont biztosra veszem, hogy vannak olyan józanul gondolkodó üzletemberek ott is, akik már terveznek a jövővel és rájöttek rég, hogy az orosz piac közelsége miatt nekik előbb-utóbb kooperálni kell. Pusztán magában hordozza azt a veszélyt, hogy egy pillanat alatt hangulatkeltést csinálnak és mindenünkből kiforgatnak. (Talán emiatt is együttműködést lengettek be és nem száll be tulajdonosként, hogy minél kevesebb esély legyen arra, hogy magával rántja a magyar céget egy válság. Illetve az ukrán állam szenvedjen az adósság görgetésével, amíg be nem dobja a törülközőt.)
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
A magyar Magnus Aircraft és a ukrán KhDAVP "szándéknyilatkozatot" írt alá...

"A HAZ sajtószolgálata azzal indokolta a magyar Magnus Aircraft cég választását, hogy képes lesz tanúsítványt (EASA European Aviation Safety Agency) kiállítani a Harkivi Repülőgépgyár által gyártott kis repülőgépekre. Krivokon reméli, hogy cége akár 100 kis HAZ-30 típusú repülőgépet is képes lesz eladni a világ légi piacán.

A HAVP Magyarországgal együtt tervezi az An-74 típusú repülőgépek korszerűsítését.

A Harkivi Repülőgépgyár sajtószolgálata kijelenti, hogy a cég és a magyarországi partnerek közötti együttműködésről szóló végleges megállapodások 2021 októberében születnek meg, amikor a magyar delegáció megérkezik Ukrajnába."


Ja, a Magnus mindent IS fog gyártani... :oops:

Ez a projekt (sem) tűnik egy sikersztorinak eddig:

 
K

kamm

Guest
Ja, a Magnus mindent IS fog gyártani... :oops:

Ez a projekt (sem) tűnik egy sikersztorinak eddig:

Nezd, az egy valid business model, hogy begyujtesz egy csomo kepviseletet, partnershipet stb, majd kiderul, melyikre harap a piac. Lattam mar ilyet nem egyszer,
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
Szerb vélemény a Magnus Fusion 212-ről...

A Magnus cégnek jelenleg mintegy 90 alkalmazottja van, köztük több tapasztalt szerbiai munkavállaló. Értékesítési ügynökeik vannak világszerte, Olaszországban, Ausztriában, Szlovéniában, Csehországban, Görögországban és Lengyelországban. Lesz szerb képviselet is Magnus Balkan néven.

Faragó István a cég teszt- és demópilótája több mint 400 órányi tapasztalattal rendelkezik a repülőgépen.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
Magnus

Az elektromos minijacht jól hangzik!! o_O
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
Magnus

Az elektromos minijacht jól hangzik!! o_O

Legyen meg az adás linkje is.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
Sikeresen teljesítette szűzfelszállását a Magnus Fusion 213 típusú magyar fejlesztésű és gyártású, pilótaképzésre szánt repülőgépének prototípusa csütörtökön délután ...

A cég egy korábbi, a Fusion 212 típusú, ultrakönnyű repülőgépét fejlesztette tovább, így megnövelték annak hatótávolságát, emellett a
Fusion 213 az elődjénél nagyobb felszálló tömeggel rendelkezik, nagyobb gravitációs terhelést visel el és rácsszerkezetét fém helyett kompozit anyagok alkotják.

252543498_2220970818042080_3851007391274145150_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
Magnus Aircraft:

"Büszkén jelentjük be együttműködésünk az Óbudai Egyetemmel!
A napokban létrejött megállapodást ünnepélyes keretek között írtuk alá, minek értelmében egy új kutatás-fejlesztési projektet kezdünk meg, melynek hosszútávú célkitűzése a fenntartható légi közlekedés elősegítése, ami mellett a kezdetek óta elkötelezettek vagyunk.

Az innovatív együttműködés konkrét célja olyan túrautakta alkalmas alternatív hajtású repülőgépek fejlesztése, melyekkel többek között az elmúlt években felmerülő új piaci igényekre is reflektálunk."

252628215_2220772298061932_7132992007166055018_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
Lehet kelene egy külön Magnus topik, mert így belekeveredünk.

Este lehet hogy létrehozom.

De milyen haditechnikai vonatkozása lehet a Magnus-nak? Zlinek utódja?

(2021. november 4.-én volt linkelve ez. A "Fusion 213"-ra keresve megtalálta a fórum keresője. Ezért mondom, hogy ne csak a közösségi média vagy más oldal linkje legyen a hozzászólásban, mert azt automatikusan átalakítja a fórummotor és utána nem találja meg a kereső. Legalább kulcsszavakat írjatok a linkek mellé.)
 
Last edited:

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 511
72 513
113
De a zlinek most álltak rendszerbe. Indokolt már most az utódjukat keressük?
Nem tudom. de más haditechnikai vonatkozás hirtelen nem jutott eszembe. A "repülőből drónt" vonalon már ott a Pipistrel megállapodás. A Karayel-hez gyárthatnának még törzset, szárnyat, de azt tudna a többi drónos cég is. Van más ötlete valakinek?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Milyen haditechnikai vonatkozása lehet a Magnus-nak? Zlinek utódja?

Jelenleg összesen annyit tud hozzá tenni, hogy felderítő gép. (De csak mint kettős felhasználású.) És nagy meglepetés lenne, ha ebben a minőségben szolgálatba állna nálunk bármelyik jelenlegi típus. Viszont egyértelműen hadipari jelentőségűként emlegetik. Ha a cseh AV-nak van külön topicja, akkor lehetne MAGNUSnak is és ott majd kiderül, hogy mi készül a konyhában.
 
Last edited by a moderator: