Magnus repülőgépek

A magyar Magnus Aircraft és a ukrán KhDAVP "szándéknyilatkozatot" írt alá...

"A HAZ sajtószolgálata azzal indokolta a magyar Magnus Aircraft cég választását, hogy képes lesz tanúsítványt (EASA European Aviation Safety Agency) kiállítani a Harkivi Repülőgépgyár által gyártott kis repülőgépekre. Krivokon reméli, hogy cége akár 100 kis HAZ-30 típusú repülőgépet is képes lesz eladni a világ légi piacán.

A HAVP Magyarországgal együtt tervezi az An-74 típusú repülőgépek korszerűsítését.

A Harkivi Repülőgépgyár sajtószolgálata kijelenti, hogy a cég és a magyarországi partnerek közötti együttműködésről szóló végleges megállapodások 2021 októberében születnek meg, amikor a magyar delegáció megérkezik Ukrajnába."



Egy másik írás ugyanerről:
 
Magnus + ukránok
Lehet mi vesszük meg a HAZ-30asokat @LMzek 2.0 nek, hogy drónokat faragjon belőlük "buttonokért":hadonaszos:
 
Egy másik írás ugyanerről:

Erre kivancsi leszek, jelenleg nem tul rozsas a helyzet a Harkovi gyarban. Jelenleg kb. 100 ember dolgozik ott, atlageletkor 60 ev, kb. felevente kapnak valami minimalis fizetest.

An-74-eseket legutobb Kanadaban akartak gyartani (https://www.wing.com.ua/content/view/30184/38/) , ami szinten vicc.

 
A magyar Magnus Aircraft és a ukrán KhDAVP "szándéknyilatkozatot" írt alá...

"A HAZ sajtószolgálata azzal indokolta a magyar Magnus Aircraft cég választását, hogy képes lesz tanúsítványt (EASA European Aviation Safety Agency) kiállítani a Harkivi Repülőgépgyár által gyártott kis repülőgépekre. Krivokon reméli, hogy cége akár 100 kis HAZ-30 típusú repülőgépet is képes lesz eladni a világ légi piacán.

A HAVP Magyarországgal együtt tervezi az An-74 típusú repülőgépek korszerűsítését.

A Harkivi Repülőgépgyár sajtószolgálata kijelenti, hogy a cég és a magyarországi partnerek közötti együttműködésről szóló végleges megállapodások 2021 októberében születnek meg, amikor a magyar delegáció megérkezik Ukrajnába."



Erre kivancsi leszek, jelenleg nem tul rozsas a helyzet a Harkovi gyarban. Jelenleg kb. 100 ember dolgozik ott, atlageletkor 60 ev, kb. felevente kapnak valami minimalis fizetest.

An-74-eseket legutobb Kanadaban akartak gyartani (https://www.wing.com.ua/content/view/30184/38/) , ami szinten vicc.


Ez az a vállalat, ha jól emlékszem, ami nem is olyan régen botrányt robbantott ki azzal, hogy a belorusz szankciók ellenére egy gépe berepült a légtérbe és leszállt ott. A cég vezetősége azt mondta akkor, hogy nem a gépet bemutatni mentek, hanem üzleti úton.

Érdekesség:

https://defence-ua.com/news/ukroboronprom_vidreaguvav_na_informatsiju_pro_strajk_na_hdavp-4668.html

Viszont a belépés az jelenleg elég hasznos lehet a Magnus számára. Az ukrán vállalat anyagi gondokkal küzd. Most tudunk nagyjából olyan szerződéseket kötni amilyet akarunk. De vannak kétségeim afelől, hogy mennyire éri majd meg nekünk beszállni egy olyan országban a gyárakba, ahol az egész gazdaság összeomlani készül (ez önmagában pozitív, hiszen olcsón felvásárolható közel bármikor), de ahol az uralkodó politika élesen magyar ellenes.
Viszont biztosra veszem, hogy vannak olyan józanul gondolkodó üzletemberek ott is, akik már terveznek a jövővel és rájöttek rég, hogy az orosz piac közelsége miatt nekik előbb-utóbb kooperálni kell. Pusztán magában hordozza azt a veszélyt, hogy egy pillanat alatt hangulatkeltést csinálnak és mindenünkből kiforgatnak. (Talán emiatt is együttműködést lengettek be és nem száll be tulajdonosként, hogy minél kevesebb esély legyen arra, hogy magával rántja a magyar céget egy válság. Illetve az ukrán állam szenvedjen az adósság görgetésével, amíg be nem dobja a törülközőt.)
 
A magyar Magnus Aircraft és a ukrán KhDAVP "szándéknyilatkozatot" írt alá...

"A HAZ sajtószolgálata azzal indokolta a magyar Magnus Aircraft cég választását, hogy képes lesz tanúsítványt (EASA European Aviation Safety Agency) kiállítani a Harkivi Repülőgépgyár által gyártott kis repülőgépekre. Krivokon reméli, hogy cége akár 100 kis HAZ-30 típusú repülőgépet is képes lesz eladni a világ légi piacán.

A HAVP Magyarországgal együtt tervezi az An-74 típusú repülőgépek korszerűsítését.

A Harkivi Repülőgépgyár sajtószolgálata kijelenti, hogy a cég és a magyarországi partnerek közötti együttműködésről szóló végleges megállapodások 2021 októberében születnek meg, amikor a magyar delegáció megérkezik Ukrajnába."


Ja, a Magnus mindent IS fog gyártani... :oops:

Ez a projekt (sem) tűnik egy sikersztorinak eddig:

 
Ja, a Magnus mindent IS fog gyártani... :oops:

Ez a projekt (sem) tűnik egy sikersztorinak eddig:

Nezd, az egy valid business model, hogy begyujtesz egy csomo kepviseletet, partnershipet stb, majd kiderul, melyikre harap a piac. Lattam mar ilyet nem egyszer,
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Szerb vélemény a Magnus Fusion 212-ről...

A Magnus cégnek jelenleg mintegy 90 alkalmazottja van, köztük több tapasztalt szerbiai munkavállaló. Értékesítési ügynökeik vannak világszerte, Olaszországban, Ausztriában, Szlovéniában, Csehországban, Görögországban és Lengyelországban. Lesz szerb képviselet is Magnus Balkan néven.

Faragó István a cég teszt- és demópilótája több mint 400 órányi tapasztalattal rendelkezik a repülőgépen.
 
Magnus

Az elektromos minijacht jól hangzik!! o_O
 
Magnus

Az elektromos minijacht jól hangzik!! o_O

Legyen meg az adás linkje is.
 
Sikeresen teljesítette szűzfelszállását a Magnus Fusion 213 típusú magyar fejlesztésű és gyártású, pilótaképzésre szánt repülőgépének prototípusa csütörtökön délután ...

A cég egy korábbi, a Fusion 212 típusú, ultrakönnyű repülőgépét fejlesztette tovább, így megnövelték annak hatótávolságát, emellett a
Fusion 213 az elődjénél nagyobb felszálló tömeggel rendelkezik, nagyobb gravitációs terhelést visel el és rácsszerkezetét fém helyett kompozit anyagok alkotják.

252543498_2220970818042080_3851007391274145150_n.jpg
 
Magnus Aircraft:

"Büszkén jelentjük be együttműködésünk az Óbudai Egyetemmel!
A napokban létrejött megállapodást ünnepélyes keretek között írtuk alá, minek értelmében egy új kutatás-fejlesztési projektet kezdünk meg, melynek hosszútávú célkitűzése a fenntartható légi közlekedés elősegítése, ami mellett a kezdetek óta elkötelezettek vagyunk.

Az innovatív együttműködés konkrét célja olyan túrautakta alkalmas alternatív hajtású repülőgépek fejlesztése, melyekkel többek között az elmúlt években felmerülő új piaci igényekre is reflektálunk."

252628215_2220772298061932_7132992007166055018_n.jpg
 
Lehet kelene egy külön Magnus topik, mert így belekeveredünk.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson
Lehet kelene egy külön Magnus topik, mert így belekeveredünk.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Este lehet hogy létrehozom.

De milyen haditechnikai vonatkozása lehet a Magnus-nak? Zlinek utódja?

(2021. november 4.-én volt linkelve ez. A "Fusion 213"-ra keresve megtalálta a fórum keresője. Ezért mondom, hogy ne csak a közösségi média vagy más oldal linkje legyen a hozzászólásban, mert azt automatikusan átalakítja a fórummotor és utána nem találja meg a kereső. Legalább kulcsszavakat írjatok a linkek mellé.)
 
Last edited:
De a zlinek most álltak rendszerbe. Indokolt már most az utódjukat keressük?
Nem tudom. de más haditechnikai vonatkozás hirtelen nem jutott eszembe. A "repülőből drónt" vonalon már ott a Pipistrel megállapodás. A Karayel-hez gyárthatnának még törzset, szárnyat, de azt tudna a többi drónos cég is. Van más ötlete valakinek?
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 467
Milyen haditechnikai vonatkozása lehet a Magnus-nak? Zlinek utódja?

Jelenleg összesen annyit tud hozzá tenni, hogy felderítő gép. (De csak mint kettős felhasználású.) És nagy meglepetés lenne, ha ebben a minőségben szolgálatba állna nálunk bármelyik jelenlegi típus. Viszont egyértelműen hadipari jelentőségűként emlegetik. Ha a cseh AV-nak van külön topicja, akkor lehetne MAGNUSnak is és ott majd kiderül, hogy mi készül a konyhában.
 
Last edited by a moderator: