Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.

Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.

1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.

1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.

1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után

1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád

1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád

1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán

1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím

1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.
 
Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.

Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.

1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.

1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.

1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után

1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád

1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád

1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán

1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím

1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.

CFE számára átadott hivatalos Szovjet adatok szerint (az Uráltól keletre) 1990 nov. 19-én a Szu-27-esek száma:

Szu-27-1990.jpg
 
Hát nem a legjobb kameramunka, de a start tényleg elég rövid:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Nincs elég Hibini, vagy mi a som? Nem tanulnak ezek semmit.
Van egy ilyen harci riadós film arról, ahogy Mig-25ösök elfogják az SR-71est. Egyszer láttam, de azóta nem találom.
...SAAB Viggen J37-nek! ;) :oops: :D

450px-Saab_viggen_underside.jpg
thumbbig-104216.webp



...itt is megvan a történet a HTKA-n. Ha rákérdezel, szerintem lesz aki meg tudja mondani itt/Youtobe-on merre...
Kedvenc típusom volt nekem is, addig csinálták qrva jót a légierő-műfajt a svédek. Még most is kiderülnek meglepő dolgok, okoztak volna meglepetéseket mindenkinek, bár főleg az oroszokra készültek.


...és én a helyükben a következőt ebből fejlesztettem volna, 2 hajtóművel, a két szárny közé pedig --mert valójában tandemszárnyas konstrukció-- egy törzs-szekcó betoldásával megadtam volna neki a szükséges többlet üzemanyagot és egy utántöltő lehetőséget.

Még most is futna, kb az F-15 ligában.
...de a politikai "szakértelem" miatt ez az irány is kukázva lett a svédek korábbi kiemelkedő (Ár/)Érték-hatékonyságával együtt.
 
...SAAB Viggen J37-nek! ;) :oops: :D

450px-Saab_viggen_underside.jpg
thumbbig-104216.webp



...itt is megvan a történet a HTKA-n. Ha rákérdezel, szerintem lesz aki meg tudja mondani itt/Youtobe-on merre...
Kedvenc típusom volt nekem is, addig csinálták qrva jót a légierő-műfajt a svédek. Még most is kiderülnek meglepő dolgok, okoztak volna meglepetéseket mindenkinek, bár főleg az oroszokra készültek.


...és én a helyükben a következőt ebből fejlesztettem volna, 2 hajtóművel, a két szárny közé pedig --mert valójában tandemszárnyas konstrukció-- egy törzs-szekcó betoldásával megadtam volna neki a szükséges többlet üzemanyagot és egy utántöltő lehetőséget.

Még most is futna, kb az F-15 ligában.
...de a politikai "szakértelem" miatt ez az irány is kukázva lett a svédek korábbi kiemelkedő (Ár/)Érték-hatékonyságával együtt.
Nos, a svédek valóban elfogtak egyszer egy beteg SR-71est, az oroszok meg mindig. Legalábbis ezt jelentették. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy sikerült olyan helyzetbe kerülniük, ahonnan elvileg le tudták volna lőni. Ez nem ebbe a topikba tartozik, csak keresem ezt a filmet. A dolog pikantériája, hogy én tettem be ezt a filmet, csak azóta átszervezték a HTKAt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.

Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.

1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.

1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.

1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után

1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád

1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád

1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán

1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím

1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.
1989.-ben a 47. légvédelmi vadászrepülőezred (47-й истребительный авиационный полк ПВО, Zolotaya Dolina (Unashi), Primorskiy Kray) is kapott 17 db gyári új Szu-27P-t. (Másik 7 db-ot más ezredektől vettek át 1990.-ben, így lett teljes a két századuk.) A dolog érdekessége, hogy az ezred 1998.-as felszámolása után a gépeik egy részét modernizálták SzM2-es verzióra. Ezek előbb a 22. gárda vadászezrednél repültek Centralnaja Uglovaján és a 23. repülőezrednél Khurbán. Amikor 2016.-ban a 22-eseknél lecserélték őket Szu-35Sz, egy nagyjavítás után pár darab a 38. vadászrepülő ezredhez került a Krímbe, Belbekbe, ahol máig is repülnek. Ilyen például a 38.-asok 23 és 24 oldalszámú Szu-27SzM2-es gépe.
 
A Su-35 három radarja maximális szituációs tudatosságot biztosít a lopakodó célok ellen

hát persze, hogyne, mint egyiptomban a Raflek ellen, akik hülyére zavarták
 
Van erről valami konkrétum is, amit mindkét fél elismer? Amúgy nem ismerem a történetet.

Milyen "mindkét fél"? :)

Egyiptom ugyebár 24 db Rafale vadászgépet vásárolt Franciaországtól, majd 2018-ban két tucatnyi Szu-35SzE-t is rendelt az oroszoktól (meg MiG-29M2-őket és Antej-2500 légvédelmi rakétarendszert). Az első Szu-35-ösöket idén kapták meg, és a lengyel Defense24 blog szerint egymás ellen gyakorlatoztak. A Szu-35SzE radarját a Rafale SPECTRA ECM rendszere sikeresen zavarta, így az orosz típust repülő pilóta nem volt képes rakétaindítást kezdeményezni a francia gép ellen.

Innentől eléggé ellentmondásosak a dolgok, különféle oldalakon különféle képen magyarázzák az egészet, kezdve ott, hogy egyes elemzők szerint a nyáron történt gyakorlaton nem is vettek részt Szu-35-ösök). Más elemzők azt hozzák fel, hogy az egyiptomi pilóták még biztos nem sajátították el a gép kezelését, hiszen csak most kezdtek el repülni rajta. Megint más oldalon olvastam olyat, hogy az egész hazugság, mert hát az Irbisz-E radar 20kW teljesítményű, és hatalmas, márpedig a Rafale SPECTRA ECM rendszere nem rendelkezhet ekkora teljesítménnyel, meg az antennái is kicsik, így nem is képes hatékonyan zavarni azt.

A dolgot utólag igyekeznek úgy magyarázni több oldalon, hogy emiatt újabb 30 Rafale gépet rendelt Egyiptom, de especiel ez biztos nem igaz, hiszen erről a 30 gépes plusz megrendelésről már évek óta tárgyalnak, csak most novemberben írták alá a szerződést.
Ugyanakkor olyat is olvastam, hogy az egyiptomi Rafale-ok nem is rendelkeznek SPECTRA-val, szóval az egész humbug, amit viszont a Thales oldala például cáfol...
 
Milyen "mindkét fél"? :)

Egyiptom ugyebár 24 db Rafale vadászgépet vásárolt Franciaországtól, majd 2018-ban két tucatnyi Szu-35SzE-t is rendelt az oroszoktól (meg MiG-29M2-őket és Antej-2500 légvédelmi rakétarendszert). Az első Szu-35-ösöket idén kapták meg, és a lengyel Defense24 blog szerint egymás ellen gyakorlatoztak. A Szu-35SzE radarját a Rafale SPECTRA ECM rendszere sikeresen zavarta, így az orosz típust repülő pilóta nem volt képes rakétaindítást kezdeményezni a francia gép ellen.

Innentől eléggé ellentmondásosak a dolgok, különféle oldalakon különféle képen magyarázzák az egészet, kezdve ott, hogy egyes elemzők szerint a nyáron történt gyakorlaton nem is vettek részt Szu-35-ösök). Más elemzők azt hozzák fel, hogy az egyiptomi pilóták még biztos nem sajátították el a gép kezelését, hiszen csak most kezdtek el repülni rajta. Megint más oldalon olvastam olyat, hogy az egész hazugság, mert hát az Irbisz-E radar 20kW teljesítményű, és hatalmas, márpedig a Rafale SPECTRA ECM rendszere nem rendelkezhet ekkora teljesítménnyel, meg az antennái is kicsik, így nem is képes hatékonyan zavarni azt.

A dolgot utólag igyekeznek úgy magyarázni több oldalon, hogy emiatt újabb 30 Rafale gépet rendelt Egyiptom, de especiel ez biztos nem igaz, hiszen erről a 30 gépes plusz megrendelésről már évek óta tárgyalnak, csak most novemberben írták alá a szerződést.
Ugyanakkor olyat is olvastam, hogy az egyiptomi Rafale-ok nem is rendelkeznek SPECTRA-val, szóval az egész humbug, amit viszont a Thales oldala például cáfol...
Ok, szóval nem Szojgu állt ki azzal, hogy a Szu-35 szar vagy legalább a radarja, hanem a lengyel sajtó, és ha meg is történt ez a gyakorlat, akkor az eredménye ipari-, nemzetbiztonsági- meg hadititok.
 
A 709-es oldalszámú (eredeti) Szu-35-ös szereplése az 1995-ös pozsonyi repülőnapon, Viktor Pugacsovval:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Videón is megvan a jelenet:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7