Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1945

Guest
Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.

Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.

1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.

1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.

1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után

1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád

1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád

1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán

1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím

1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.

Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.

1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.

1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.

1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után

1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád

1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád

1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán

1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím

1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.

CFE számára átadott hivatalos Szovjet adatok szerint (az Uráltól keletre) 1990 nov. 19-én a Szu-27-esek száma:

Szu-27-1990.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 851
67 348
113
Hát nem a legjobb kameramunka, de a start tényleg elég rövid:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 431
113
Nincs elég Hibini, vagy mi a som? Nem tanulnak ezek semmit.
Van egy ilyen harci riadós film arról, ahogy Mig-25ösök elfogják az SR-71est. Egyszer láttam, de azóta nem találom.
...SAAB Viggen J37-nek! ;) :oops: :D

450px-Saab_viggen_underside.jpg
thumbbig-104216.webp



...itt is megvan a történet a HTKA-n. Ha rákérdezel, szerintem lesz aki meg tudja mondani itt/Youtobe-on merre...
Kedvenc típusom volt nekem is, addig csinálták qrva jót a légierő-műfajt a svédek. Még most is kiderülnek meglepő dolgok, okoztak volna meglepetéseket mindenkinek, bár főleg az oroszokra készültek.


...és én a helyükben a következőt ebből fejlesztettem volna, 2 hajtóművel, a két szárny közé pedig --mert valójában tandemszárnyas konstrukció-- egy törzs-szekcó betoldásával megadtam volna neki a szükséges többlet üzemanyagot és egy utántöltő lehetőséget.

Még most is futna, kb az F-15 ligában.
...de a politikai "szakértelem" miatt ez az irány is kukázva lett a svédek korábbi kiemelkedő (Ár/)Érték-hatékonyságával együtt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
...SAAB Viggen J37-nek! ;) :oops: :D

450px-Saab_viggen_underside.jpg
thumbbig-104216.webp



...itt is megvan a történet a HTKA-n. Ha rákérdezel, szerintem lesz aki meg tudja mondani itt/Youtobe-on merre...
Kedvenc típusom volt nekem is, addig csinálták qrva jót a légierő-műfajt a svédek. Még most is kiderülnek meglepő dolgok, okoztak volna meglepetéseket mindenkinek, bár főleg az oroszokra készültek.


...és én a helyükben a következőt ebből fejlesztettem volna, 2 hajtóművel, a két szárny közé pedig --mert valójában tandemszárnyas konstrukció-- egy törzs-szekcó betoldásával megadtam volna neki a szükséges többlet üzemanyagot és egy utántöltő lehetőséget.

Még most is futna, kb az F-15 ligában.
...de a politikai "szakértelem" miatt ez az irány is kukázva lett a svédek korábbi kiemelkedő (Ár/)Érték-hatékonyságával együtt.
Nos, a svédek valóban elfogtak egyszer egy beteg SR-71est, az oroszok meg mindig. Legalábbis ezt jelentették. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy sikerült olyan helyzetbe kerülniük, ahonnan elvileg le tudták volna lőni. Ez nem ebbe a topikba tartozik, csak keresem ezt a filmet. A dolog pikantériája, hogy én tettem be ezt a filmet, csak azóta átszervezték a HTKAt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 055
40 165
113

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 040
93
Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.

Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.

1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.

1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.

1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után

1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád

1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád

1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán

1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím

1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.
1989.-ben a 47. légvédelmi vadászrepülőezred (47-й истребительный авиационный полк ПВО, Zolotaya Dolina (Unashi), Primorskiy Kray) is kapott 17 db gyári új Szu-27P-t. (Másik 7 db-ot más ezredektől vettek át 1990.-ben, így lett teljes a két századuk.) A dolog érdekessége, hogy az ezred 1998.-as felszámolása után a gépeik egy részét modernizálták SzM2-es verzióra. Ezek előbb a 22. gárda vadászezrednél repültek Centralnaja Uglovaján és a 23. repülőezrednél Khurbán. Amikor 2016.-ban a 22-eseknél lecserélték őket Szu-35Sz, egy nagyjavítás után pár darab a 38. vadászrepülő ezredhez került a Krímbe, Belbekbe, ahol máig is repülnek. Ilyen például a 38.-asok 23 és 24 oldalszámú Szu-27SzM2-es gépe.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 048
6 252
113
A Su-35 három radarja maximális szituációs tudatosságot biztosít a lopakodó célok ellen

hát persze, hogyne, mint egyiptomban a Raflek ellen, akik hülyére zavarták
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Van erről valami konkrétum is, amit mindkét fél elismer? Amúgy nem ismerem a történetet.

Milyen "mindkét fél"? :)

Egyiptom ugyebár 24 db Rafale vadászgépet vásárolt Franciaországtól, majd 2018-ban két tucatnyi Szu-35SzE-t is rendelt az oroszoktól (meg MiG-29M2-őket és Antej-2500 légvédelmi rakétarendszert). Az első Szu-35-ösöket idén kapták meg, és a lengyel Defense24 blog szerint egymás ellen gyakorlatoztak. A Szu-35SzE radarját a Rafale SPECTRA ECM rendszere sikeresen zavarta, így az orosz típust repülő pilóta nem volt képes rakétaindítást kezdeményezni a francia gép ellen.

Innentől eléggé ellentmondásosak a dolgok, különféle oldalakon különféle képen magyarázzák az egészet, kezdve ott, hogy egyes elemzők szerint a nyáron történt gyakorlaton nem is vettek részt Szu-35-ösök). Más elemzők azt hozzák fel, hogy az egyiptomi pilóták még biztos nem sajátították el a gép kezelését, hiszen csak most kezdtek el repülni rajta. Megint más oldalon olvastam olyat, hogy az egész hazugság, mert hát az Irbisz-E radar 20kW teljesítményű, és hatalmas, márpedig a Rafale SPECTRA ECM rendszere nem rendelkezhet ekkora teljesítménnyel, meg az antennái is kicsik, így nem is képes hatékonyan zavarni azt.

A dolgot utólag igyekeznek úgy magyarázni több oldalon, hogy emiatt újabb 30 Rafale gépet rendelt Egyiptom, de especiel ez biztos nem igaz, hiszen erről a 30 gépes plusz megrendelésről már évek óta tárgyalnak, csak most novemberben írták alá a szerződést.
Ugyanakkor olyat is olvastam, hogy az egyiptomi Rafale-ok nem is rendelkeznek SPECTRA-val, szóval az egész humbug, amit viszont a Thales oldala például cáfol...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 864
32 143
113
Milyen "mindkét fél"? :)

Egyiptom ugyebár 24 db Rafale vadászgépet vásárolt Franciaországtól, majd 2018-ban két tucatnyi Szu-35SzE-t is rendelt az oroszoktól (meg MiG-29M2-őket és Antej-2500 légvédelmi rakétarendszert). Az első Szu-35-ösöket idén kapták meg, és a lengyel Defense24 blog szerint egymás ellen gyakorlatoztak. A Szu-35SzE radarját a Rafale SPECTRA ECM rendszere sikeresen zavarta, így az orosz típust repülő pilóta nem volt képes rakétaindítást kezdeményezni a francia gép ellen.

Innentől eléggé ellentmondásosak a dolgok, különféle oldalakon különféle képen magyarázzák az egészet, kezdve ott, hogy egyes elemzők szerint a nyáron történt gyakorlaton nem is vettek részt Szu-35-ösök). Más elemzők azt hozzák fel, hogy az egyiptomi pilóták még biztos nem sajátították el a gép kezelését, hiszen csak most kezdtek el repülni rajta. Megint más oldalon olvastam olyat, hogy az egész hazugság, mert hát az Irbisz-E radar 20kW teljesítményű, és hatalmas, márpedig a Rafale SPECTRA ECM rendszere nem rendelkezhet ekkora teljesítménnyel, meg az antennái is kicsik, így nem is képes hatékonyan zavarni azt.

A dolgot utólag igyekeznek úgy magyarázni több oldalon, hogy emiatt újabb 30 Rafale gépet rendelt Egyiptom, de especiel ez biztos nem igaz, hiszen erről a 30 gépes plusz megrendelésről már évek óta tárgyalnak, csak most novemberben írták alá a szerződést.
Ugyanakkor olyat is olvastam, hogy az egyiptomi Rafale-ok nem is rendelkeznek SPECTRA-val, szóval az egész humbug, amit viszont a Thales oldala például cáfol...
Ok, szóval nem Szojgu állt ki azzal, hogy a Szu-35 szar vagy legalább a radarja, hanem a lengyel sajtó, és ha meg is történt ez a gyakorlat, akkor az eredménye ipari-, nemzetbiztonsági- meg hadititok.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 851
67 348
113
A 709-es oldalszámú (eredeti) Szu-35-ös szereplése az 1995-ös pozsonyi repülőnapon, Viktor Pugacsovval:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Videón is megvan a jelenet:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7