Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1945

Guest
Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.

Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.

1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.

1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.

1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után

1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád

1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád

1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán

1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím

1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.

Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.

1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.

1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.

1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után

1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád

1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád

1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán

1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím

1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.

CFE számára átadott hivatalos Szovjet adatok szerint (az Uráltól keletre) 1990 nov. 19-én a Szu-27-esek száma:

Szu-27-1990.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 044
14 049
113
Nincs elég Hibini, vagy mi a som? Nem tanulnak ezek semmit.
Van egy ilyen harci riadós film arról, ahogy Mig-25ösök elfogják az SR-71est. Egyszer láttam, de azóta nem találom.
...SAAB Viggen J37-nek! ;) :oops: :D

450px-Saab_viggen_underside.jpg
thumbbig-104216.webp



...itt is megvan a történet a HTKA-n. Ha rákérdezel, szerintem lesz aki meg tudja mondani itt/Youtobe-on merre...
Kedvenc típusom volt nekem is, addig csinálták qrva jót a légierő-műfajt a svédek. Még most is kiderülnek meglepő dolgok, okoztak volna meglepetéseket mindenkinek, bár főleg az oroszokra készültek.


...és én a helyükben a következőt ebből fejlesztettem volna, 2 hajtóművel, a két szárny közé pedig --mert valójában tandemszárnyas konstrukció-- egy törzs-szekcó betoldásával megadtam volna neki a szükséges többlet üzemanyagot és egy utántöltő lehetőséget.

Még most is futna, kb az F-15 ligában.
...de a politikai "szakértelem" miatt ez az irány is kukázva lett a svédek korábbi kiemelkedő (Ár/)Érték-hatékonyságával együtt.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
...SAAB Viggen J37-nek! ;) :oops: :D

450px-Saab_viggen_underside.jpg
thumbbig-104216.webp



...itt is megvan a történet a HTKA-n. Ha rákérdezel, szerintem lesz aki meg tudja mondani itt/Youtobe-on merre...
Kedvenc típusom volt nekem is, addig csinálták qrva jót a légierő-műfajt a svédek. Még most is kiderülnek meglepő dolgok, okoztak volna meglepetéseket mindenkinek, bár főleg az oroszokra készültek.


...és én a helyükben a következőt ebből fejlesztettem volna, 2 hajtóművel, a két szárny közé pedig --mert valójában tandemszárnyas konstrukció-- egy törzs-szekcó betoldásával megadtam volna neki a szükséges többlet üzemanyagot és egy utántöltő lehetőséget.

Még most is futna, kb az F-15 ligában.
...de a politikai "szakértelem" miatt ez az irány is kukázva lett a svédek korábbi kiemelkedő (Ár/)Érték-hatékonyságával együtt.
Nos, a svédek valóban elfogtak egyszer egy beteg SR-71est, az oroszok meg mindig. Legalábbis ezt jelentették. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy sikerült olyan helyzetbe kerülniük, ahonnan elvileg le tudták volna lőni. Ez nem ebbe a topikba tartozik, csak keresem ezt a filmet. A dolog pikantériája, hogy én tettem be ezt a filmet, csak azóta átszervezték a HTKAt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 814
39 261
113

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
486
2 008
93
Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.

Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.

1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.

1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.

1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után

1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád

1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád

1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán

1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím

1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.
1989.-ben a 47. légvédelmi vadászrepülőezred (47-й истребительный авиационный полк ПВО, Zolotaya Dolina (Unashi), Primorskiy Kray) is kapott 17 db gyári új Szu-27P-t. (Másik 7 db-ot más ezredektől vettek át 1990.-ben, így lett teljes a két századuk.) A dolog érdekessége, hogy az ezred 1998.-as felszámolása után a gépeik egy részét modernizálták SzM2-es verzióra. Ezek előbb a 22. gárda vadászezrednél repültek Centralnaja Uglovaján és a 23. repülőezrednél Khurbán. Amikor 2016.-ban a 22-eseknél lecserélték őket Szu-35Sz, egy nagyjavítás után pár darab a 38. vadászrepülő ezredhez került a Krímbe, Belbekbe, ahol máig is repülnek. Ilyen például a 38.-asok 23 és 24 oldalszámú Szu-27SzM2-es gépe.
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 014
6 127
113
A Su-35 három radarja maximális szituációs tudatosságot biztosít a lopakodó célok ellen

hát persze, hogyne, mint egyiptomban a Raflek ellen, akik hülyére zavarták
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Van erről valami konkrétum is, amit mindkét fél elismer? Amúgy nem ismerem a történetet.

Milyen "mindkét fél"? :)

Egyiptom ugyebár 24 db Rafale vadászgépet vásárolt Franciaországtól, majd 2018-ban két tucatnyi Szu-35SzE-t is rendelt az oroszoktól (meg MiG-29M2-őket és Antej-2500 légvédelmi rakétarendszert). Az első Szu-35-ösöket idén kapták meg, és a lengyel Defense24 blog szerint egymás ellen gyakorlatoztak. A Szu-35SzE radarját a Rafale SPECTRA ECM rendszere sikeresen zavarta, így az orosz típust repülő pilóta nem volt képes rakétaindítást kezdeményezni a francia gép ellen.

Innentől eléggé ellentmondásosak a dolgok, különféle oldalakon különféle képen magyarázzák az egészet, kezdve ott, hogy egyes elemzők szerint a nyáron történt gyakorlaton nem is vettek részt Szu-35-ösök). Más elemzők azt hozzák fel, hogy az egyiptomi pilóták még biztos nem sajátították el a gép kezelését, hiszen csak most kezdtek el repülni rajta. Megint más oldalon olvastam olyat, hogy az egész hazugság, mert hát az Irbisz-E radar 20kW teljesítményű, és hatalmas, márpedig a Rafale SPECTRA ECM rendszere nem rendelkezhet ekkora teljesítménnyel, meg az antennái is kicsik, így nem is képes hatékonyan zavarni azt.

A dolgot utólag igyekeznek úgy magyarázni több oldalon, hogy emiatt újabb 30 Rafale gépet rendelt Egyiptom, de especiel ez biztos nem igaz, hiszen erről a 30 gépes plusz megrendelésről már évek óta tárgyalnak, csak most novemberben írták alá a szerződést.
Ugyanakkor olyat is olvastam, hogy az egyiptomi Rafale-ok nem is rendelkeznek SPECTRA-val, szóval az egész humbug, amit viszont a Thales oldala például cáfol...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Milyen "mindkét fél"? :)

Egyiptom ugyebár 24 db Rafale vadászgépet vásárolt Franciaországtól, majd 2018-ban két tucatnyi Szu-35SzE-t is rendelt az oroszoktól (meg MiG-29M2-őket és Antej-2500 légvédelmi rakétarendszert). Az első Szu-35-ösöket idén kapták meg, és a lengyel Defense24 blog szerint egymás ellen gyakorlatoztak. A Szu-35SzE radarját a Rafale SPECTRA ECM rendszere sikeresen zavarta, így az orosz típust repülő pilóta nem volt képes rakétaindítást kezdeményezni a francia gép ellen.

Innentől eléggé ellentmondásosak a dolgok, különféle oldalakon különféle képen magyarázzák az egészet, kezdve ott, hogy egyes elemzők szerint a nyáron történt gyakorlaton nem is vettek részt Szu-35-ösök). Más elemzők azt hozzák fel, hogy az egyiptomi pilóták még biztos nem sajátították el a gép kezelését, hiszen csak most kezdtek el repülni rajta. Megint más oldalon olvastam olyat, hogy az egész hazugság, mert hát az Irbisz-E radar 20kW teljesítményű, és hatalmas, márpedig a Rafale SPECTRA ECM rendszere nem rendelkezhet ekkora teljesítménnyel, meg az antennái is kicsik, így nem is képes hatékonyan zavarni azt.

A dolgot utólag igyekeznek úgy magyarázni több oldalon, hogy emiatt újabb 30 Rafale gépet rendelt Egyiptom, de especiel ez biztos nem igaz, hiszen erről a 30 gépes plusz megrendelésről már évek óta tárgyalnak, csak most novemberben írták alá a szerződést.
Ugyanakkor olyat is olvastam, hogy az egyiptomi Rafale-ok nem is rendelkeznek SPECTRA-val, szóval az egész humbug, amit viszont a Thales oldala például cáfol...
Ok, szóval nem Szojgu állt ki azzal, hogy a Szu-35 szar vagy legalább a radarja, hanem a lengyel sajtó, és ha meg is történt ez a gyakorlat, akkor az eredménye ipari-, nemzetbiztonsági- meg hadititok.