T
Törölt tag 1945
Guest
Az F-15 vs Szu-27 viszonylatában pontosan a tíz évnyi késés volt a NATO vs VSz viszonylatában.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.
Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.
1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.
1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.
1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után
1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád
1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád
1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán
1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím
1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.
1977 végén érték el a Bitburgi F-15A az FOC-t.
Ekkor még csak a 0-ás példányok épültek a T-10-esből, amit ezután totálisan át is terveztek, a T-10Sz első példánya csak 80-ra készült el.
1984 végén ment át az állami átvételen a T-10Sz Szu-27, és csak 85-ben kapta meg az első három ezred (két PVO honi légvédelmi, és egy VVSz frontrepülő).
60 ИАП ПВО (honi légvédelem) Komszomolsz-Amúr ami közvetlen a gyár mellett települt,
941 ИАП ПВО (honi légvédelem) a Norvég határnál (Arhangelszk környéke),
és ez első (Frontrepülő ezred) Ukrajnában 831 ГИАП BBC.
1986-ban a legyártott 110 példányt a három fegyvernem iskolái kapták:
148 ЦБП ПВО (honi légvédelem iskolája)
4 ЦБП BBC (Frontlégierő iskolája),
100 ИИИАП Flotta iskolája),
meg egy Krími PVO ezred 562 ИАП ПВО.
1987-ben a legyártott 95 példányon immár 5 ezred (3 frontrepülő, 2 PVO) osztozott.
A honi légvédelem (ПВО) két ezrede
641 ГИАП ПВО - Arhangelszk
171 ИАП ПВО - Kaukázus
Frontlégierő (BBC) 3 ezrede
216 ИАП BBC - Habarovszk
159 ГИАП BBC, és a 582 ИАП BBC Lengyelországban <- pont tíz év késéssel az F-15-ösök után
1988-ban legyártott 75 példány kiegészítette a fenti öt ezred állományát, illetve egy újabb PVO ezred is megkapta a T-10Sz Szu-27-est.
54 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Leningrád
1989-ben 65 példány készült 1-1 VVSz illetve PVO ezred számára
234 ГИАП BBC (frontlégierő) - Kubinka Moszkva
689 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Kalinyingrád
1990-ben 65 példány készült a korábbi ezredek kiegészítésére illetve baleseti veszteségek pótlására, és egy PVO ezred számára
9 ГИАП ПВО (honi légvédelem) - Üzbegisztán
1991-ben 68 példány készült, a sors fintoraként, 3 a leendő Oroszországon kívüli ezred kapta mindet:
61 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Fehéroroszország
62 ИАП ПВО (honi légvédelem), és 136 ИАП ПВО (honi légvédelem) - Krím
1992-ben az utolsó szériák immáron exportra készültek T-10SzK Szu-27SzK jelzéssel:
36db-ot Kína, 7db-ot Vietnam, és 6db-ot Etiópia kapott.