[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 803
35 996
113
Najó mégsem sz@rom le,viszont szeretném tudni miért velem/velünk vitázol az Airbus által meghatározott adatokkal kapcs?
Mert érthetetlen hogy a hivatalos (honlapon meghirdetett) a majdnem 2 tonnából hogy vagy miért lett 600 kg...
Kicsit úgy tűnik átverték a Honvédséget...nem? Mivel ennél többet nézek ki a helikopteres szakikból, így az átverés sem tűnik reálisnak - szóval teljesen érthetetlen. Így kb 5-6 felszerelt katonát bír el...
Ez a 600 kg pilóták és üzemanyag nélkül vagy velük együtt?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 122
113
Mert érthetetlen hogy a hivatalos (honlapon meghirdetett) a majdnem 2 tonnából hogy vagy miért lett 600 kg...
Kicsit úgy tűnik átverték a Honvédséget...nem? Mivel ennél többet nézek ki a helikopteres szakikból, így az átverés sem tűnik reálisnak - szóval teljesen érthetetlen. Így kb 5-6 felszerelt katonát bír el...
Ez a 600 kg pilóták és üzemanyag nélkül vagy velük együtt?
Annyit bír a németek 2 helivel cipelnek egy km csoportot.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 636
3 914
113
Mert érthetetlen hogy a hivatalos (honlapon meghirdetett) a majdnem 2 tonnából hogy vagy miért lett 600 kg...
Kicsit úgy tűnik átverték a Honvédséget...nem? Mivel ennél többet nézek ki a helikopteres szakikból, így az átverés sem tűnik reálisnak - szóval teljesen érthetetlen. Így kb 5-6 felszerelt katonát bír el...
Ez a 600 kg pilóták és üzemanyag nélkül vagy velük együtt?
Szia,

Nem vertek at a Honvedseget: a H145M nem csak divatosabb, de egyertelmuen jobb is, mint a Mi-2, amit levalt.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Najó mégsem sz@rom le,viszont szeretném tudni miért velem/velünk vitázol az Airbus által meghatározott adatokkal kapcs?
Sorry, nem vitának szántam.
Mutattam egy forrást ami más adatokat mutat, és őszinte gyermeki kiváncsisággal várok bármi magyarázatot ami feloldja a látszólagos ellentétet a hivatalosnak tűnő adatok és a te változatod között.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 139
73 689
113
Last edited:

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 633
5 356
113
Mert érthetetlen hogy a hivatalos (honlapon meghirdetett) a majdnem 2 tonnából hogy vagy miért lett 600 kg...
Kicsit úgy tűnik átverték a Honvédséget...nem? Mivel ennél többet nézek ki a helikopteres szakikból, így az átverés sem tűnik reálisnak - szóval teljesen érthetetlen. Így kb 5-6 felszerelt katonát bír el...
Ez a 600 kg pilóták és üzemanyag nélkül vagy velük együtt?

Mindenféle honlap és táblázat nélkül, nézd meg a szerencsétlen H145 belsejét, nem egy bálterem :D kizárt, hogy oda be tudnál rakni 2 tonnát, ez a szám nem a belső tehertér terhelése lesz,
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 282
14 200
113
Szia,

Mi a bonyolult azon, hogy ez egy jol marketingelheto szam, ami a belsu+kulso terheles osszeget adja meg, es nem a belso terhelest?
Ez nem bonyolult.

Az, hogy 2 fő személyzet és 9 fő "utas" ha jól emlékszem ezt állítja a cég a gépre.
Nem külső teherként. :rolleyes:

Az így 54kg/fő ha 600kg mindenkire vonatkozik.

Na ha ez így van az nem marketing hanem sima hazugság.
Kikkel. számol a cég? Meztelen japókkal? :D
 
  • Tetszik
Reactions: bel

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 284
120 122
113
Ez nem bonyolult.

Az, hogy 2 fő személyzet és 9 fő "utas" ha jól emlékszem ezt állítja a cég a gépre.
Nem külső teherként. :rolleyes:

Az így 54kg/fő ha 600kg mindenkire vonatkozik.

Na ha ez így van az nem marketing hanem sima hazugság.
Kikkel. számol a cég? Meztelen japókkal? :D
Ugyan az a helyzet mint amikor az ejder yalcinra azt írják a törökök hogy 9 fős.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and bel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 471
46 400
113
Ez nem bonyolult.

Az, hogy 2 fő személyzet és 9 fő "utas" ha jól emlékszem ezt állítja a cég a gépre.
Nem külső teherként. :rolleyes:

Az így 54kg/fő ha 600kg mindenkire vonatkozik.

Na ha ez így van az nem marketing hanem sima hazugság.
Kikkel. számol a cég? Meztelen japókkal? :D

Ugyan az a helyzet mint amikor az ejder yalcinra azt írják a törökök hogy 9 fős.
Itt azért elég más a helyzet.
Az EC-145 civil verzióját magán helikopter társaságok használják 8 üléses verzióban.
És ott nem csak a személyekkel kell számolni, hanem magával a 8 ülés tömegével is.

Különben a Lakotára találtam valami hivatalos "gépkönyvet". Ott volt egy érdekes rész. A felszállás előtti form kitöltésénél pl. azt kellett feltölteni, hogy az egy hajtóműves max. terhelhetőség 72℅-át (asszem, de tegnap néztem, és most nincs lehetőségem visszakeresni) nem lépi-e túl a terhelés.
Ha békeidőben ilyen terhelési értékekkel működik a rendszer, akkor ne csodalkozzunk, hogy csak 600kg-ot adnak meg a rutin terhelésnek.
De szintén tegnap találtam olyan videót, ahol a Thaiföldi haditengerészet gépéből 8 ejtőernyős ugrik ki. De Thaiföldön használják az EC-145-öt légimentőként is úgy, hogy a 2 első ülés mögött 3-an vannak a beteg mellett, miközben van bent egy komolyabb hordány, és egy csomó EMS felszerelés is.