[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Najó mégsem sz@rom le,viszont szeretném tudni miért velem/velünk vitázol az Airbus által meghatározott adatokkal kapcs?
Mert érthetetlen hogy a hivatalos (honlapon meghirdetett) a majdnem 2 tonnából hogy vagy miért lett 600 kg...
Kicsit úgy tűnik átverték a Honvédséget...nem? Mivel ennél többet nézek ki a helikopteres szakikból, így az átverés sem tűnik reálisnak - szóval teljesen érthetetlen. Így kb 5-6 felszerelt katonát bír el...
Ez a 600 kg pilóták és üzemanyag nélkül vagy velük együtt?
 
Mert érthetetlen hogy a hivatalos (honlapon meghirdetett) a majdnem 2 tonnából hogy vagy miért lett 600 kg...
Kicsit úgy tűnik átverték a Honvédséget...nem? Mivel ennél többet nézek ki a helikopteres szakikból, így az átverés sem tűnik reálisnak - szóval teljesen érthetetlen. Így kb 5-6 felszerelt katonát bír el...
Ez a 600 kg pilóták és üzemanyag nélkül vagy velük együtt?
Annyit bír a németek 2 helivel cipelnek egy km csoportot.
 
Mert érthetetlen hogy a hivatalos (honlapon meghirdetett) a majdnem 2 tonnából hogy vagy miért lett 600 kg...
Kicsit úgy tűnik átverték a Honvédséget...nem? Mivel ennél többet nézek ki a helikopteres szakikból, így az átverés sem tűnik reálisnak - szóval teljesen érthetetlen. Így kb 5-6 felszerelt katonát bír el...
Ez a 600 kg pilóták és üzemanyag nélkül vagy velük együtt?
Szia,

Nem vertek at a Honvedseget: a H145M nem csak divatosabb, de egyertelmuen jobb is, mint a Mi-2, amit levalt.
 
Najó mégsem sz@rom le,viszont szeretném tudni miért velem/velünk vitázol az Airbus által meghatározott adatokkal kapcs?
Sorry, nem vitának szántam.
Mutattam egy forrást ami más adatokat mutat, és őszinte gyermeki kiváncsisággal várok bármi magyarázatot ami feloldja a látszólagos ellentétet a hivatalosnak tűnő adatok és a te változatod között.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Last edited:
Mert érthetetlen hogy a hivatalos (honlapon meghirdetett) a majdnem 2 tonnából hogy vagy miért lett 600 kg...
Kicsit úgy tűnik átverték a Honvédséget...nem? Mivel ennél többet nézek ki a helikopteres szakikból, így az átverés sem tűnik reálisnak - szóval teljesen érthetetlen. Így kb 5-6 felszerelt katonát bír el...
Ez a 600 kg pilóták és üzemanyag nélkül vagy velük együtt?

Mindenféle honlap és táblázat nélkül, nézd meg a szerencsétlen H145 belsejét, nem egy bálterem :D kizárt, hogy oda be tudnál rakni 2 tonnát, ez a szám nem a belső tehertér terhelése lesz,
 
Szia,

Mi a bonyolult azon, hogy ez egy jol marketingelheto szam, ami a belsu+kulso terheles osszeget adja meg, es nem a belso terhelest?
Ez nem bonyolult.

Az, hogy 2 fő személyzet és 9 fő "utas" ha jól emlékszem ezt állítja a cég a gépre.
Nem külső teherként. :rolleyes:

Az így 54kg/fő ha 600kg mindenkire vonatkozik.

Na ha ez így van az nem marketing hanem sima hazugság.
Kikkel. számol a cég? Meztelen japókkal? :D
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Ez nem bonyolult.

Az, hogy 2 fő személyzet és 9 fő "utas" ha jól emlékszem ezt állítja a cég a gépre.
Nem külső teherként. :rolleyes:

Az így 54kg/fő ha 600kg mindenkire vonatkozik.

Na ha ez így van az nem marketing hanem sima hazugság.
Kikkel. számol a cég? Meztelen japókkal? :D
Ugyan az a helyzet mint amikor az ejder yalcinra azt írják a törökök hogy 9 fős.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and bel
Ez nem bonyolult.

Az, hogy 2 fő személyzet és 9 fő "utas" ha jól emlékszem ezt állítja a cég a gépre.
Nem külső teherként. :rolleyes:

Az így 54kg/fő ha 600kg mindenkire vonatkozik.

Na ha ez így van az nem marketing hanem sima hazugság.
Kikkel. számol a cég? Meztelen japókkal? :D

Ugyan az a helyzet mint amikor az ejder yalcinra azt írják a törökök hogy 9 fős.
Itt azért elég más a helyzet.
Az EC-145 civil verzióját magán helikopter társaságok használják 8 üléses verzióban.
És ott nem csak a személyekkel kell számolni, hanem magával a 8 ülés tömegével is.

Különben a Lakotára találtam valami hivatalos "gépkönyvet". Ott volt egy érdekes rész. A felszállás előtti form kitöltésénél pl. azt kellett feltölteni, hogy az egy hajtóműves max. terhelhetőség 72℅-át (asszem, de tegnap néztem, és most nincs lehetőségem visszakeresni) nem lépi-e túl a terhelés.
Ha békeidőben ilyen terhelési értékekkel működik a rendszer, akkor ne csodalkozzunk, hogy csak 600kg-ot adnak meg a rutin terhelésnek.
De szintén tegnap találtam olyan videót, ahol a Thaiföldi haditengerészet gépéből 8 ejtőernyős ugrik ki. De Thaiföldön használják az EC-145-öt légimentőként is úgy, hogy a 2 első ülés mögött 3-an vannak a beteg mellett, miközben van bent egy komolyabb hordány, és egy csomó EMS felszerelés is.