M1 Abrams (USA)

Ez megintcsak torz logika. Sehogy sem érv a Leopard 2 mellett egy másik harckocsi.

Pontosan a Leopárd ellen érv a Type 90-es.

A K1-88-asnál nyíltan felvállalják, hogy az Abrams-en alapuló harckocsi, és ugyan a Type 90-esről kevesebb az infóm, de sokak a Leopárd 2-essel vélnek felfedezni rokonságot, pedig belsőre szerencsére nem a Leopárd megoldásait veszi.
 
De. Milyen logika mentén nem a harckocsi hibája egy a harckocsin alkalmazott rossz megoldás? Az a Leopard 2 hibája, hogy van a teknőben lőszer.
Ettől még ezek a hibák mindkét harckocsinál egy sokat mérlegelt kompromisszum eredményei. Egyiknél sem véletlen lett az a megoldás alkalmazva ami.

A Leopárd azért olyan, mert a régibb harckocsikkal való házasítás a fontos, a Leopárd 1-es és az M48G Patton-ök nem sokra valók voltak, ellenben az M60A1 RISE Passive és az M60A3 TTS nem szorultak ilyen hibridizálásokra.
 
Pontosan a Leopárd ellen érv a Type 90-es.

A K1-88-asnál nyíltan felvállalják, hogy az Abrams-en alapuló harckocsi, és ugyan a Type 90-esről kevesebb az infóm, de sokak a Leopárd 2-essel vélnek felfedezni rokonságot, pedig belsőre szerencsére nem a Leopárd megoldásait veszi.
A 120-as ágyú mellett nem az az érv, hogy más harckocsiban is az van, hanem a paraméterei. A Leopard 2 (vagy bármi) mellett és ellen is a paraméterei az érvek, nem pedig az, hogy Type90 mi alapján készült.
 
A rendszeresítőké.

Az Abrams fejlődésének a következőnek kellett volna lennie, kicsit a logikai sorrendet megfordítva:

1979-ben 120-assal kellett volna kijönnie.
Hát ja, ez mondjuk tényleg így igaz. Már eredetileg is 120-assal gyárthatták volna, de állítólag úgy voltak vele, hogy "jó az 105-össel is"...
Egyszerűen nem akartak költeni egy új lőszertípus rendszerbe állítására, és azzal járó logisztikai problémákra. Aztán persze végül rákényszerültek :)
 
A rendszeresítőké.

Az Abrams fejlődésének a következőnek kellett volna lennie, kicsit a logikai sorrendet megfordítva:

1979-ben 120-assal kellett volna kijönnie.

1983-ban tervezték az Abrams Block 3-ast, arról nem szúrok be képet, eléggé közismert, és múzeumba restaurált.

És 1986 - 1997-ben jutottak el a Fastdraw - Kompakt rendszerekig.




Ehelyett valóságban 105-össel jött ki az Abrams, a középső nem változott, és 1986 - 1991-ben kézi töltős 120-as Abrams-et rendszeresítettek, nem pedig az autotöltőre adták az áldást.
Mondod ezt te 40 évvel az aktuális időpont után ismerve a kirakós minden elemét ! Szerinted mindenki hülye aki HK-tervez /rendszeresít az USA-Fritzeken át a Muszkákig ! Ez jól van így szerinted ?
 
  • Vicces
Reactions: Mark1993
@speziale

Amúgy ekkora Leopárd hívők vagytok, csendesen kérdezem, a Type 90 Kyū-maru-t mennyire ismeritek ? Annak a topicja is pang az ürességtől, itt a nagy hitvita, annak a topicját is be lehet izzítani.

1) tudod én olyan dolgokba szeretek állást foglalni, amiről úgy gondolom, hogy van elég infóm hogy megalapozott véleményem legyen

2) továbbra sem tudsz kilépni ebből a "fanboy" gondolkodásból....kérlek idézz tőlem olyan hsz-t amiben az abramsot vagy valamelyik orosz tankot fikázom! én ugyanis értem, hogy az Abrams lőszertárolója miért lett olyan amilyen...ellenben te nem nagyon tudod feldolgozni, hogy más fejlesztő meg mást helyezett előtérbe és a Leopard2 (de egyébként a Leclerc is, hiszen a tartalék lőszer annál is vezető mellett van) meg azért lett olyan amilyen
 
Hát ja, ez mondjuk tényleg így igaz. Már eredetileg is 120-assal gyárthatták volna, de állítólag úgy voltak vele, hogy "jó az 105-össel is"...
Egyszerűen nem akartak költeni egy új lőszertípus rendszerbe állítására, és azzal járó logisztikai problémákra. Aztán persze végül rákényszerültek :)

Volt egy rakat M48A5 és M60A1, sőt M60A3 Patton-jük, mindegyik ugyanolyan harcképes volt, nem akarták a 105-ösöket kukázni, és akkor legyen az Abrams is 105-ös.

Másrészt a 105-ös jól fejleszthető volt, lásd az M111 Hetz-el kezdve az M900-asig.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
A Leopárd azért olyan, mert a régibb harckocsikkal való házasítás a fontos, a Leopárd 1-es és az M48G Patton-ök nem sokra valók voltak, ellenben az M60A1 RISE Passive és az M60A3 TTS nem szorultak ilyen hibridizálásokra.
Felejtsd már el ezt a hülyeséget. Ki az a hülye aki koncepcióból csinál más teknővel kompatibilis tornyot, hogy utána ne egy egész harckocsit vegyenek tőle hanem csak tornyokat? Próbálj már meg gondolkozni is egy kicsit néha. Oké rárakták más teknőre is a tornyot, de ennyi. Nem azért ilyen a Leopard 2 tornya, hogy rá lehessen másra is rakni, hanem azért lehet másra is rárakni mert ilyen. Ezt úgy hívják szép magyar kifejezéssel, hogy off design.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Felejtsd már el ezt a hülyeséget. Ki az a hülye aki koncepcióból csinál más teknővel kompatibilis tornyot, hogy utána ne egy egész harckocsit vegyenek tőle hanem csak tornyokat? Próbálj már meg gondolkozni is egy kicsit néha. Oké rárakták más teknőre is a tornyot, de ennyi. Nem azért ilyen a Leopard 2 tornya, hogy rá lehessen másra is rakni, hanem azért lehet másra is rárakni mert ilyen. Ezt úgy hívják szép magyar kifejezéssel, hogy off design.

ez is egy baromság....mire rakták rá a Leo2 tornyát??? szerintem a keiler-el keveri....
 
1) tudod én olyan dolgokba szeretek állást foglalni, amiről úgy gondolom, hogy van elég infóm hogy megalapozott véleményem legyen

2) továbbra sem tudsz kilépni ebből a "fanboy" gondolkodásból....kérlek idézz tőlem olyan hsz-t amiben az abramsot vagy valamelyik orosz tankot fikázom! én ugyanis értem, hogy az Abrams lőszertárolója miért lett olyan amilyen...ellenben te nem nagyon tudod feldolgozni, hogy más fejlesztő meg mást helyezett előtérbe és a Leopard2 (de egyébként a Leclerc is, hiszen a tartalék lőszer annál is vezető mellett van) meg azért lett olyan amilyen

Felejtsd már el ezt a hülyeséget. Ki az a hülye aki koncepcióból csinál más teknővel kompatibilis tornyot, hogy utána ne egy egész harckocsit vegyenek tőle hanem csak tornyokat?


Csak a Leopárd megoldása, egyes-egyedül, hogy a toronyhátult feleslegesen foglalja a hidraulika, a kompresszor, a szenzorok, és az FCS. A Leclerc-nél nincs ilyen hülyeség. és a Type 90-esnél sem. Az autotöltőjük túlméretezett, de forradalmi, ezért megelégedtek a 22 lőszerrel, és a 18-at kényszerűen bepasszintották. De a fejlődést alapulvéve, a Leclerc-hez és a Type 90-eshez is csinálhatnának 30 lőszeres autotöltőt, és akkor a sztorit le is lehetne zárni, csak az egyik nem tudott a piacon labdába rúgni, a másikkal meg nem terveznek háborúba menni, és nem is fejlesztik tovább.
 
ez is egy baromság....mire rakták rá a Leo2 tornyát??? szerintem a keiler-el keveri....
Rápróbálták egy M48-ra vagy M60-ra, de ezt kb úgy képzeld el mint a Leopard 2 teknőre rakott Leclerc tornyot... Csak az erről készült kép a szektásoknak kiváló alapot nyújtott arra, hogy hülyeséget magyarázzanak bele abba az egyszerű ténybe, hogy a Leopard 2 tornya pontosan azok mentén az elvek mentén lett olyan amilyen mint amik ahoz vezettek, hogy a motor powepack kialakítású lett. Már várom, hogy valaki azzal álljon elő, hogy azért powerpack a Leopard 2 motorja, hogy más harckocsikba bele lehessen rakni.
 
ez is egy baromság....mire rakták rá a Leo2 tornyát??? szerintem a keiler-el keveri....
A Leo 2 tornyát anno ráfaragták M48 alvázra. Meg korai verziójá Leo 1 alvázra is szóval itt már bukik az elgondolása. De ha az M2000-be belegondolunk ami Abrams tornyos M60, akkor ugye az Abrams tornyot igazából M60-hoz fejlesztették @Mark1993 ?
 
Csak a Leopárd megoldása, egyes-egyedül, hogy a toronyhátult feleslegesen foglalja a hidraulika, a kompresszor, a szenzorok, és az FCS. A Leclerc-nél nincs ilyen hülyeség. és a Type 90-esnél sem. Az autotöltőjük túlméretezett, de forradalmi, ezért megelégedtek a 22 lőszerrel, és a 18-at kényszerűen bepasszintották. De a fejlődést alapulvéve, a Leclerc-hez és a Type 90-eshez is csinálhatnának 30 lőszeres autotöltőt, és akkor a sztorit le is lehetne zárni, csak az egyik nem tudott a piacon labdába rúgni, a másikkal meg nem terveznek háborúba menni, és nem is fejlesztik tovább.
Próbáld már meg azokat is összeszedni, hogy mi az előnye annak, hogy csak a lőszer fele van a torny hátuljában. És azt is próbáld ki, hogy önmagában a (mint Leopard 2) vizsgálod ezt a műszeki megoldást, hogy önmagában mi az előnye és önmagában mi a hátránya. Ha ezzel végeztél ugyanilyen elv mentén vedd elő az Abrams-et, végezd el a vizsgálatot és az eredményeket hasonlítsd össze.
 
A Leo 2 tornyát anno ráfaragták M48 alvázra. Meg korai verziójá Leo 1 alvázra is szóval itt már bukik az elgondolása. De ha az M2000-be belegondolunk ami Abrams tornyos M60, akkor ugye az Abrams tornyot igazából M60-hoz fejlesztették @Mark1993 ?

Az Abrams-en a hidraulika a GT-s powerpack része, és a toronyforgató gyűrűhöz csatlakozik be.

A Patton-ön dettó.

A Leóra mi magyarázat van, hogy mindent a toronyhátulba zsúfoltak, a hasznos teher rovására, de a Type 90-esnél ezt megváltoztatták ?
 
Az Abrams-en a hidraulika a GT-s powerpack része, és a toronyforgató gyűrűhöz csatlakozik be.

A Patton-ön dettó.

A Leóra mi magyarázat van, hogy mindent a toronyhátulba zsúfoltak, a hasznos teher rovására, de a Type 90-esnél ezt megváltoztatták ?
Az, hogy Type 90-esbe belesegítettek a német mérnökök, de a japánok a saját elgondolásaik szerint amennyire csak lehetett a saját eszközeikkel építettek harckocsit. A Type 90 az egy japán harckocsi nem pedig egy B Leopard.