M1 Abrams (USA)

Volt már?
Éleslövészet Németországban és Észtországban.
GoPro felvételek a parancsnok sisakjáról, belső felvételekkel.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ez nagyon jó videó!

Létezik ilyen harckocsi-típusokkal is (több perces, harckocsi parancsnok szemszögéből készült, lövészetet és manőverezést is magába foglaló gyakorlat) más ?
 
Ez nagyon jó videó!

Létezik ilyen harckocsi-típusokkal is (több perces, harckocsi parancsnok szemszögéből készült, lövészetet és manőverezést is magába foglaló gyakorlat) más ?

Sajna én nem találtam eddig semmi hasonlót se más típussal. Mintha csak az amik csinálnának ilyen videókat.
 
Sajna én nem találtam eddig semmi hasonlót se más típussal. Mintha csak az amik csinálnának ilyen videókat.

A Spanyol Leopárd 2E-sek is csináltak egy hasonlót, próbálják mutogatni, melyik műszer hol van, és mire való, ez megfelel ?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


T-90-esnél is van egy igényesebb, és a T-64 / T-72 / T-80-as nem különbözik sokban tőle.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


És a Merkava 4-es:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Azt meg tudja nekem mondani valaki, hogyan veszi ki töltő a lőszert a parancsnok háta mögötti, toronyban lévő tárolóból (semi-ready storage)? Arrébb tessékeli a parancsnokot addig?

Hello mindenkinek !

Nem tudom, hogy mennyire aktuális a téma, mert azóta belekavarodtunk a szokásos parttalan Leó 2 vs Abrams szindrómába, de most visszatérhetnénk az alapkérdésre, az újratöltésre ?

Köztudott, az Abrams lőszerkiosztása úgy van, hogy a lőszerkészletet toronyhátulosan tárolja, fele - fele arányban elsődleges - másodlagos lőszerrekeszekben, a töltőkezelő és a Pk háta mögött.

LHP-WUSA-.jpg


A töltőkezelő közvetlenül 22 (105-ös) / 16 (120-as) lőszerhez tud hozzáférni, és a második rekesznél jönnek a bajok.

Szaki fórumban ezt írták:

According to the most of loaders opinion, the whole process is a pain in the ass: the armored ammo door behind the commander is mounted on a track INSIDE the track of the hydraulically operated loader’s door. So, to move ammo from the semi-ready compartment the loader has to pull a pin on the hydraulic piston from the loader's door and slide it around by hand. Meanwhile the commander’s ammo door requires the use of a integrated lever to shift it out of its “locked” position and on to the track. This is extremely difficult. Then the crew has to slide both doors around by hand, the TC pulls the rounds out of the semi-ready compartment and hands them off to the loader so he can move them over to replenish the ready rack, the downfall of this is that you cannot have both semi and ready racks doors open at the same time, usually the TC must take out 1 round only per time, however some commanders take out 3 or 4 rounds at a time to speed up the process, however this can be dangerous if the rounds are not handled properly (for example ignition of propellant from a broken case in the crew compartment). Once done they have to lock everything back up and reconnect the loader’s door. It can take several minutes to start to replenishing the first round from semi to ready rack, however after the process gets started it is pretty quick to change the remindeer of rounds as juggling the doors is the hardest part.

és Magyarul (valaki harckocsizásban jártasabb kolléga esetleges korrekcióját szívesen fogadom) :

A töltőkezelők és Pk-k szerint az egész folyamat egy fájdalom: a Pk mögött is lenyitható a lőszertároló ajtaja, azonban ezt a páncélozott lőszertároló ajtót a hidraulikus működtetésű rakodóajtó sínjén BELÜL egy pluszsínre szerelik fel. Tehát a másodlagos rekeszből való lőszer vételezésének a töltőkezelőnek ki kell húznia egy csapot a hidraulikus dugattyún az ajtóból, és kézzel körbe kell csúsztatnia. Mindeközben a parancsnok lőszerajtója beépített kar használatát igényli, hogy a „reteszelt” helyzetből a pályára állítsa. Ez rendkívül nehéz. Ezután a személyzetnek mindkét ajtót kézzel körbe kell csúsztatnia, a Pk vételez lőszert a másodlagos rekeszből, és átadja a töltőkezelőnek, hogy feltöltse az elsődleges rekeszt, ennek a hátulütője az, hogy nem nyithatók ki egyszerre a másodlagos és elsődleges lőszertárolók ajtói. Általában a Pk-nak egyszerre csak egy lőszert kell kivennie, azonban egyes parancsnokok egyszerre 3 vagy 4 lőszert vesznek ki, hogy felgyorsítsák a folyamatot, csak a lőszer sérül, ha nem kezelik óvatosan, és bajokat okozhat. Miután végeztek, mindent vissza kell zárniuk, és újra kell csatlakoztatniuk a válaszajtókat. Több percig is eltarthat, amíg elkezdődik az elsődleges rekesz újratöltése, az egész művelet elkezdése elég gyorsan belátatja a toronyban ülőket, hogy az ajtókkal zsonglőrködni a legnehezebb.

Ez a Fail-Safe elrendezés ára, de legalább a toronyhátulosság élesben számtalanszor bizonyított.

Az Abrams is továbbfejleszhető, kísérletileg 2 - 3 autotöltőt találtak fel hozzá, és a spórolás / nem annyira fontos / hasonló hozzáállások miatt maradt meg egy kisszéria feature-je.

4jt7dbG.jpg


Különben a Leclerc és a Type 90 Kyū-maru is autotöltősek, és nagy kár, hogy a Black Eagle-t is leállították.
 
Ez meg a Leopard 2 tornya kiemelve. Na miért olyan amilyen?
66cf120ff05af7d76914d01e28a3de5a.jpg

Ez most hogy jön ide ?

Egy Abrams-ben szóló topicban az Abrams újító feature-jei a téma, erre bevágsz képet a Leóról.

Értem, tudjuk, szerelmes vagy a Leóba, de arra ott a saját topic-ja.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Amit leírtál arra nem lehet mit írni, bebizonyosodott amit eddig is gondoltunk: a parancsnok szépen átpakolja a kicsi kezével a lőszereket a töltőnek.

Csak a Pk is elég kalandos úton nyitja le a háta mögötti válaszajtót, nem pedig olyan egyszerű, ahogy a töltőkezelőé.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Csak a Pk is elég kalandos úton nyitja le a háta mögötti válaszajtót, nem pedig olyan egyszerű, ahogy a töltőkezelőé.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Te forgatod az Abramsb-en a kést nem én...
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Nem a harckocsi hibája, hogy az Abrams is a kispórolt és furcsábbnál furcsább megoldásoktól szenved.
De. Milyen logika mentén nem a harckocsi hibája egy a harckocsin alkalmazott rossz megoldás? Az a Leopard 2 hibája, hogy van a teknőben lőszer.
Ettől még ezek a hibák mindkét harckocsinál egy sokat mérlegelt kompromisszum eredményei. Egyiknél sem véletlen lett az a megoldás alkalmazva ami.
 
hát minek a hibája?

A rendszeresítőké.

Az Abrams fejlődésének a következőnek kellett volna lennie, kicsit a logikai sorrendet megfordítva:

1979-ben 120-assal kellett volna kijönnie.

1983-ban tervezték az Abrams Block 3-ast, arról nem szúrok be képet, eléggé közismert, és múzeumba restaurált.

És 1986 - 1997-ben jutottak el a Fastdraw - Kompakt rendszerekig.




Ehelyett valóságban 105-össel jött ki az Abrams, a középső nem változott, és 1986 - 1991-ben kézi töltős 120-as Abrams-et rendszeresítettek, nem pedig az autotöltőre adták az áldást.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre