[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Az jó kis extra lenne, ha a Lynx LR2-eseit is tudná indítani "pótmegoldásként", ha elfogyna az ER2. Levegőből az LR2 is tud 10km hatótávolságot és szintén indítható koordinátára.

A légi indítású LR2 data linkje rádiós, a földié meg üvegszálas vezeték, szóval szerintem nem szabadon cserélgethetőek.
 
A légi indítású LR2 data linkje rádiós, a földié meg üvegszálas vezeték, szóval szerintem nem szabadon cserélgethetőek.
Ebben az esetben ER2 lesz, mert amúgy is külön kellene ezek szerint venni légi LR2-t, szóval akkor már ER2-t is vehetnek...
 
Ebben az esetben ER2 lesz, mert amúgy is külön kellene ezek szerint venni légi LR2-t, szóval akkor már ER2-t is vehetnek...
Össze kellene gyűjteni, hogy milyen helikopterekre lett LR/LR2 integrálva és mire lett ER/ER2.
A Tiger-en Spike ER/ER2 van. Az Apache-okon NLOS-t próbálták ki, korábban ER volt. A román IAR 330 SOCAT-on ER van.
Az AW-159-en ER van, az A129 Mangusta-n ER van... mire integrálták még?
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
Egy kis emlékeztető egy 4 hónappal ezelőtti hírhez: 2021. július 31.

(Azóta annyit változott a helyzet, hogy a szerbek is akarnak még venni kb. 8-10 H145M-et Hforce3-mal és ők is jó kapcsolatot ápolnak a gyártóval fegyverintegráció és teszt terén.)

Illetve Xpert fórumtárs által létrehozott magyar wikipedia oldalon is ott van a kecskeméti kép és ha azt feltételezzük, hogy amit Kecskeméten láttunk, az nem véletlenül lett ott kiállítva, akkor ...

Spike_LR_and_Spike_NLOS_-_Kecskemet_Airshow_2021.jpg

hogy nyelvtantálib legyek: a piezoelektomos szóban van egy plusz i betű a wikipedia szócikkben.
 
A mai Bázisugrásban a H145M-ről volt szó Maróthtal és Kollerrel. Miért ezt választottuk, stb.

Érdekesség. Az első 145-öst visszaadjuk az Airbusnak. Az egységes NATO irányítási és kommunikációs rendszerbe kötik. Ha frankó lesz, megy a többi is.
Ez az érdekesség pontosan mit jelent?
 
Belinkeltem az interjút, meg lehet újra hallgatni hogy mit és hogyan mondtak pontosan. Te hogyan értelmezed?
Kicsi zavaró nekem a riportban, hogy a szokásos "tök fogalmatlan" riporter lazán letegezi Koller dandártábornokot...mintha kollégák lennének vagy haverok a kocsmából. Közben Koller meg Maróth urazzák egymást - tiszteletteljesen, pedig ők inkább kollégák mint a riporter és a helikopteres "főtábornok"...
 
A mai Bázisugrásban a H145M-ről volt szó Maróthtal és Kollerrel. Miért ezt választottuk, stb.

Érdekesség. Az első 145-öst visszaadjuk az Airbusnak. Az egységes NATO irányítási és kommunikációs rendszerbe kötik. Ha frankó lesz, megy a többi is.
Én 1.5 éve - mióta ez a hír megjelent - várom ezt a bejelentést..
Szerintem ez azt jelenti hogy a H145M most lesz igazán hálózatos eszköz...:)

Fontos a sotware!
 
Össze kellene gyűjteni, hogy milyen helikopterekre lett LR/LR2 integrálva és mire lett ER/ER2.
A Tiger-en Spike ER/ER2 van. Az Apache-okon NLOS-t próbálták ki, korábban ER volt. A román IAR 330 SOCAT-on ER van.
Az AW-159-en ER van, az A129 Mangusta-n ER van... mire integrálták még?
Kolumbiai AH60 Arpiakra mindegyik Spike változat integrálva lett.Zsidókon kivűl ők használták élesben elösször az NLOSt a FARC ellen.
9dceacde5a859f66273bd2bef980be55.jpg
 
Kicsi zavaró nekem a riportban, hogy a szokásos "tök fogalmatlan" riporter lazán letegezi Koller dandártábornokot...mintha kollégák lennének vagy haverok a kocsmából. Közben Koller meg Maróth urazzák egymást - tiszteletteljesen, pedig ők inkább kollégák mint a riporter és a helikopteres "főtábornok"...

jah,,,, urazzaák egymást,, rangkórság, úri muri, így hallgata teljesen Monthy Python életérzés..pr stáb doolga lenne, hogy ezt a műsorezetőel leegyeztessék.
 

Tudom, hogy már volt… de itt egy újabb bizonyíték: van a cikkben egy fénykép amin közelről látszik az MX15 kontra MX15D kérdés.
Bár a gömb be van fordítva, de egyértelműen látszik a lézert jelző matrica. Azaz magyar gépen biztosan a D van szerelve