T
Törölt tag
Guest
Hollywood? Ok, hagyjuk tényleg.Arról, hogy kevesebb Hollywood kéne...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hollywood? Ok, hagyjuk tényleg.Arról, hogy kevesebb Hollywood kéne...
Annyira imádom, amikor bárki vertes faszságot kommentel be, de amikor az ember bármi konkrétumot vagy ismeretet számonkér, akkor jön ez a besértődés...Hollywood? Ok, hagyjuk tényleg.
Én elhiszem, hogy neked az az életed, hogy megnyerj minden vitát, de részemről, ahogy mondtam: OK.Annyira imádom, amikor bárki vertes faszságot kommentel be, de amikor az ember bármi konkrétumot vagy ismeretet számonkér, akkor jön ez a besértődés...
Én elhiszem, hogy neked az az életed, hogy megnyerj minden vitát, de részemről, ahogy mondtam: OK.
Miről akarsz beszélni?Ezért felesleges a topikot szemetelni, sőt itt lenni is.
- Nem az életem.
- Nem értem mi a buli abban, hogy felteszel valamit, kérdezel valamit
- nem tetszik amikor valaki válaszol
- majd bizonyítékot kér.
- majd kiderül, hogy lövésed sincs
- erre még be is durcizol
Az utóbbi 1,5+ év COVID-s időszakában egyre inkább éreztem a fórumon, hogy a kevesebb bizony egyre inkább több...
Miről akarsz beszélni?
Én annyit állítottam, hogy egy számítógép alapú rendszert fel lehet törni, ha online kapcsolatban van.
Te erre jöttél, hogy fizikailag zárt rendszert hogy török fel.
Én erre állítottam, hogy márpedig a Blogen által felsoroltak kapcsolatban vannak.
Erre mondtad, hogy ki lehet kapcsolni.
Én meg mondtam, hogy valóban, ezzel együtt fizikailag zárt rendszerhez is hozzá lehet férni. Kézenfekvő emberi oldalról törni.
Nincs rá példa sok, ismert pl. a hajó, a 170, de mondhatnék kevésbé katonait, amit mindenki ismer stuxnet.
Milyen bizonyítékot szeretnél? Hogy valaki ismeri az F16-ost szoftveres oldalról mondjuk? És ha van ilyen ember, az majd el fogja mesélni? Vagy hogy? Tényleg nem értem mit akarunk ezen tény alapon vitatkozni, itt nincs radaregyenlet.
Mondom neked, hogy mindenki azon dolgozik, hogy minimum az ismert BMS-ekhez hozzáférést dolgozzon ki. Ez egy állítás. Bizonyíték nincs. Részemről ennyit tudok mondani.
Az, hogy egy 20-30 éves alapokkal bíró harci repülőt te meghekkeljén, akb. annyira lehetséges, mint egy digitális rádiót, ami csak titkosított adatkapcsolaton fogad be bármilyen jelet és akkor még egy ma szemmel nem SW, hanem HW alapú acrhitektúrában kell mozogni, ami mai szemmel el is avult és nem off the self. Iszonyat specifikusak, a programnyelvük is.
- A ma hadrendben álló vadászgépet többségét hiába a digitális korszakban tervezték erősen hardveres megközelítésűek és EMBERVEZETTE gépek.
- Nem szükséges nekik folyamatos data link és környezettől függően van EMCON és ettől függően van egyáltalán antenna bekapcsolva. Ma is le tudsz kapcsolni antennát, ha minimalizálod az EW lábnyomod. Nem szoftveresen, FIZIKAILAG. POWER OFF.
- Egy lezárt COMM rendszerű gépet kb. annyira lehet meghekkelni, mint egy kikapcsolt Sokol rádiót.
- A gép egyes elemeinek vannak saját apróbb vezérlői, tehát ne úgy képzeld el a régebbi vadászgépeket, hogy minden egy nagy számítógép vezérel és ahhoz aztán mindenen keresztül el lehet jutni. Ezek egymással kommunkáló rendszerek, de nem foglalkoznak miben szarral. A FADEC elketyek magában és csak kb hibajelektet és néhány apróságot oszt meg sanszosan, amit kijelez a pilótának, ha kell. A többivel meg nem foglalkozik, mert minek. És ahogy már írtam, a backup miatt ott van az elektromech tartalék. Tehát te a hajótművet csak úgy nem lövöd le, még ha kívülről irányítanád a FADEC-t, akkor sem.
- Szerinted miért van az, hogy az embervezette gépet nem hackeltek meg, de drónt igen?
- Hát az feltűnt, hogy a Global Hawk-ot nem túl rég LELŐTTÉK és nem MEGHEKKELTÉK?
- A Stuxnet bakker egy ipari folyamatirányító rendszert hekkelt meg remote módban, aminek az üzem NAGYON specifikus léte adott erre lehetőséget és az irániak ostobasága, hogy képeket tettek ki az üzem folyamatirányító képernyőiről. És csak lényegében alig pár NAGYON specifikus feladatra lőtték be és így is meddig is tartott mire elért valamit? Éves nagyságrend. Kívánok sok szerencsét ekkora késéssel meghekkelni bármit. Főleg úgy, hogy a repülőgépek számítógépeinél is azért előfordulhat olyan hiba, hogy repülés közbeni rebootolás van.
Az RQ-170 idejében olyan szintű volt sok drónos komm, hogy titkosítatlan videókat sugároztak.
Hát, ez azt "fantasztikus" IT biztonság volt no...
Miről akarsz beszélni?
Én annyit állítottam, hogy egy számítógép alapú rendszert fel lehet törni, ha online kapcsolatban van.
Te erre jöttél, hogy fizikailag zárt rendszert hogy török fel.
Én erre állítottam, hogy márpedig a Blogen által felsoroltak kapcsolatban vannak.
Erre mondtad, hogy ki lehet kapcsolni.
Én meg mondtam, hogy valóban, ezzel együtt fizikailag zárt rendszerhez is hozzá lehet férni. Kézenfekvő emberi oldalról törni.
Nincs rá példa sok, ismert pl. a hajó, a 170, de mondhatnék kevésbé katonait, amit mindenki ismer stuxnet.
Milyen bizonyítékot szeretnél? Hogy valaki ismeri az F16-ost szoftveres oldalról mondjuk? És ha van ilyen ember, az majd el fogja mesélni? Vagy hogy? Tényleg nem értem mit akarunk ezen tény alapon vitatkozni, itt nincs radaregyenlet.
Mondom neked, hogy mindenki azon dolgozik, hogy minimum az ismert BMS-ekhez hozzáférést dolgozzon ki. Ez egy állítás. Bizonyíték nincs. Részemről ennyit tudok mondani.
Csak jelezném hogy az RQ-170 zárt rendszereihez NEM fértek hozzá.Én meg mondtam, hogy valóban, ezzel együtt fizikailag zárt rendszerhez is hozzá lehet férni. Kézenfekvő emberi oldalról törni.
Nincs rá példa sok, ismert pl. a hajó, a 170, de mondhatnék kevésbé katonait, amit mindenki ismer stuxnet.
Valóban. GPS spoofing, ami utólag (!) triviális, nem?Csak jelezném hogy az RQ-170 zárt rendszereihez NEM fértek hozzá.
Síma GPS spoofing történt, vagyis a bejövő adatokat manipulálták.
Mindez történt több mint 10 évvel ezelőtt...lesson learned
Nem.Csak elméleti síkon kérdem; dél afrika letámasztja a gripenjeit. Érdemes lenne átvenni (amennyiben liszenszelik ők is és nem a jól ismert bantu maintenance alatt üzemeltették)?
De nem ezért.nem.
se pilótád, se költségvetés nincs rá.
Az állapotuk rossz, a helyi kannibálszokás elhatalmasodott.Értettem, vezérkari főnök![]()
Én a koreaiakban reménykedem.Az én gondolataim szerint a Griff után FCAS lenne, ha marad a jelenlegi adminisztráció. A Tempest kevésbé bár ott lesz a SAAB, de nem fővállalkozó, a britek még nem EU. Nekünk francia-nemet vonal kell.
Ez után én biztosraveszem, hogy új század esetén a svédektől veszünk át c/d-et.Nah, nézzük. Figyelembe véve a tegnapi AV-s hireket is.
Tehát akkor így állunk.
1 század
12 Gripen C
2 Gripen D
Fegyverek
AIM-9L légiharc-rakéták
AIM-120-C5 rakéták a látóhatáron túli célok elérésére
GBU-12-es lézerirányítású bombák földi célpontok ellen
Mk. 82-es szabadesésű bombák
AGM-65 elektrooptikai önirányítású rakéták
Most ez a fejlesztés jön hozzá.
IRIS-T látótávolságon belüli légiharc-rakéták
GBU-49-es bombákkal
METEOR nagy hatótávolságú levegő-levegő rakéták
radar PS-05/A Mk. 4-esre frissül
NATO Mode 5 ellenség azonosító (IFF) rendszert is kapnak
Link16 (NATO Data link) funkcionalitás fejlesztésével pedig a kommunikációs rendszereik korszerűsödnek.
Elbit Systemstől TARGO II-es célzóeszközök. A sisakcélzó-rendszer fejlesztésében való részvételről is folynak az egyeztetések.
A közeli jövő idealis esetben.
6-8 L39-NG
2-4 Gripen D
12 Gripen C vagy E
Akkor lesz.
1 vegyes L39-NG / Gripen D kiképzőszázad
1(2) Gripen C század
1(0) Gripen E század
2035-2040 közt
Ideér a 6.generaciós Tempest projektnek az első gépei.
Jó terv.
Remélem lesz jelentős hadiipari vonzata is. F-35 nekünk nem lesz, csak ha fordul a haderőfejlesztési stratégia.
Pénz! Abból mindig nagy szükség van.Lehet ezt a masodik szazadot mint belepodijat ertelmezni a 6 gen programba(sved szal)?
Az angolokkal meg csak valami Rheinmetall egyuttmukodest tudok elkepzelni. Mi mas teruleten lehetne meg veluk egyuttmukodni aminek meg lenne a kello sulya egy ilyen presztizs programba valo bejutashoz?
Szerintem nem!Minden csak a gazdasági válság be vagy be nem robbanásától függ.
A jelenlegi C / D tipus mellé - teljesen logikus módon - nem fognak egy újabb tipust rendszerbe állítani.Akkor lesz.
1 vegyes L39-NG / Gripen D kiképzőszázad
1(2) Gripen C század
1(0) Gripen E század
2035-2040 közt
Ideér a 6.generaciós Tempest projektnek az első gépei.
Értem és logikus. De költségszempontból, akkor hirtelen 203x-ben kell 24 új gép. Ha egy modernebb E századot veszünk, ők velünk maradhatnak 204x-ig. A 12 C-t elküldjük pihenni 2035-ben, és nem kell ráterhelni 24, csak 12 új gépet az akkori honvédelmi költségvetésre. Vmivel nő a fenntartási költség, de folyamatosabb a fejlődés és hosszabb távon jobban eloszlik a vadaszgépbeszerzés költsége.A jelenlegi C / D tipus mellé - teljesen logikus módon - nem fognak egy újabb tipust rendszerbe állítani.
Az E / F teljesen új típus....
továbbá: minek vennénk most vadonat új gépeket amikor nem egész 20 év múlva flotta cserét tervezünk? 20 év múlva ismét csak nem lenne túl logikus párhuzamosan 6. és 4. gen. gépeket üzemeltetni, sem kidobni az akkor épp félidős 4. gen. gépeket.
ergo, 99% hogy a második század is C / D lesz..
Magánvélemény: ha Február végén ismét szomszédságba kerülünk az Oroszokkal akkor egy új helyzet fog előállni és minden amiről eddig beszélgettünk itt, felejtős.
Akkor nem új repülő századokban, hanem ezredekben fogunk gondolkodni...![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..