[HUN] Vadászgépek beszerzése

eggyiket se a földről kormányozzák. adatkapcsolatot viszont nem egyszer zavartak ahogy dronok felett részben egészben sem egyszer vették át az irányítást.
jelenleg vadászdrón sincs úgy nehéz ellene bármit is tenni.
Az ilyen eseteknél mindig kiderül valami nagyon balfasz hiba. Pl. árnyékolatlan GPS antenna amit a földről is lehet zavarni. A Predatoroknál ha jól emlékszem titkosítatlanul ment az adatkapcsolat egy ideig.... A "jóvanazúgy" nem a gép hibája. Egy jó titkosítás, irányszűrés INS ellenőrzéssel megoldja a problémát, ami azt is jelenti, hogy szétbontakozott swarm esetében még két irányszöget is kaphatsz az ellenséges EW sugárzó helyéről, lehet küldeni az áldást.
 
Tizennégy gépünk van, de örök gépóránk rájuk az nincs. Itt pedig a pilótákat féltucatnyi csapásmérő eszközre, azzal kapcsolatos harceljárásokra kellene oktatni. Szóval jogos, hogy ez nem két pillanat.
A gépórákat csak az utóbbi években használják ki a pilótáink. Korábban folyamatosan kevesebbet repültek a lehetőségeknél.
Másrészről, további gépekhez jár ám további kirepülhető gépóra, de a svédekhez is lehet jelentkezni, hogy hello Brigitte/Lars tessék nekünk egy új üzemeltetési szerződést összehozni, jelenlegi repült óra - mondjuk - duplájával. Tehát ez csak pénz kérdés.
De ha nagyon akarjuk, akkor fullosabb csomagot is kérhetünk a kiképzésre a svédektől. Ha visszük az Amraam-okat AIM-9-et, meg a célgépet, akkor a svéd tajga meg a Balti-tenger felett annyit lövöldözünk, amennyit ki tudunk/akarunk fizetni.
 
Mesélj, milyen példákat ismersz? Harci drón nincs rendszerben sehol jelenleg, csak a rendszerben lévő harci repülőgépekből tudunk kiindulni. Sorold, hogy mikor és hol törték fel őket és vették át fölöttük az irányítást, mert ez olyasmi lenne, amivel mindenki világgá kiáltva dicsekedne, ha sikerülne neki!
Altalaban gondoltam rendszertoresre es manipulaciora.
Amugy.
Ezek a kiserletek, esetek akkor kerulnek felszinre, ha valakinek kimondott erdeke fuzodik hozza. Amugy a szolgalatok vilaga.
En fontosabb teruletnek tartom, mint mondjuk a vadaszgep kerdeseket.
 
És hány órát repüljön egy pilóta egy évben, hogy mind ki legyen képezve mondjuk hagyományos bombavetésre, lézervezérlésű bombára, siklóbombára, cirkálórakétára minden lehetséges konfigurációban és fontosabb harchelyzet szimulációban? Most a SEAD képzést hagyjuk is, mert az külön történet és súlyosabb ennél sokkal! Mindemellett adjon készültséget, BAP-ot, repüljön néhány protokollárisat és még amit kell. És emellett mégegyszer ennyi pilótát képezzünk ki ezeken a gépeket!

Nincs olyan, hogy egyszerre fejlesztünk minőségileg és mennyiségileg. A minőségi fejlesztés prioritásának nincs alternatívája, majd utána lehet gondolkodni máson is. Az történjen meg előbb a beszerzésekkel együtt és ez a tizennégy Gripenünk, vagy SEAD képességgel tizennyolc (+4 "D") álljon kimaxolt képességekkel, harcra kész pilótákkal rendelkezésünkre.
 
  • Vicces
Reactions: Törölt tag
Kizsámolná nekem valaki a piréz F-16-okat és esetleges szerb Rafale-kat elrettentő légierő
-mekkora kellene hogy legyen
-ez mekkora részét vinné el az éves honvédelmi költségvetésnek?
A Maróth által emlegetett 20 év = 12 ezer milliárdba boven belefer 3 teljes szazados légierő (sőt, abba akár 4 is.)
A ruman F-16 én nem tartok, de mivel jo sok öreg sz@rt vettek, ezért 1 szazad semmire nem elég, ez biztosan tény.

A pilotakepzes anyagi kérdés, aki szerint amiatt nem lehet boviteni 2030 előtt, az nem erti, hogyan működik - hogyne lehetne.

A kérdés szerintem az és vigyázó szemeteket erre vessétek idén, hogy mire jut a magyar-Saab "bizottság", amely "az együttműködés lehetőségeit vizsgálja", ahogy Gasparunk feltűnő visszafogottsaggal fogalmazott pár hónapja (ügyesen elkerülte a határozott választ.)
Ez számomra annyit jelent, megvizsgaljak, hogyan tudna az AV és bármely más cég beszállni akár közvetlenül a Gripen programba, akár valamiféle ellentételezésként mashol. Ergo több Gripen jön (hiszen muszáj is.)
 
Ha lekapcsolod a data linket, akkor minden gép egymagában repked és nem megy infó sehova.
Ha a pilóta lekapcsolja az antenna powert, akkor mégis min akarsz te kommunikálni?
Rendben.
Én nem akarlak meggyőzni. Pusztán annyit állítok, hogy több ismert példa van kritikus rendszerek feltörésére. Általában tök triviális dolgokon buknak meg ezek a rendszerek. De annyit mondok, hogy leggyakrabban az emberi tényezőn, és a fizikailag zárt rendszerek törése pl. így szokott menni.
A triviális dolgokkal kapcsolatban meg szokott jönni a legyintés, hogy ja, ez csak ezen múlt (pl. RQ 170).
Utólag könnyű okosnak lenni.
 
Rendben.
Én nem akarlak meggyőzni. Pusztán annyit állítok, hogy több ismert példa van kritikus rendszerek feltörésére. Általában tök triviális dolgokon buknak meg ezek a rendszerek. De annyit mondok, hogy leggyakrabban az emberi tényezőn, és a fizikailag zárt rendszerek törése pl. így szokott menni.
A triviális dolgokkal kapcsolatban meg szokott jönni a legyintés, hogy ja, ez csak ezen múlt (pl. RQ 170).
Utólag könnyű okosnak lenni.
Az RQ-170 egy drón, ami komm nélkül nem tud élni.
Az embervezette vadászgép meg nem ilyen és nem is távirányítható.
 
Az RQ-170 egy drón, ami komm nélkül nem tud élni.
Az embervezette vadászgép meg nem ilyen és nem is távirányítható.
Nem beszéltem távirányításról. Elegendő a kritikus pillanatban nem működő célzórendszer mondjuk, vagy hát akár a hajtóművezérlés is szoftveres.
Ezekhez elég egy szerelő, meg a notebookja, de bárki, akinek lehet fizikai hozzáférése, még online kapcsolat se kell. Mindenkinek van ára, azt hallottam. De van akinek elég, ha torokra veszi egy luxusribanc.
 
Ha lekapcsolod a data linket, akkor minden gép egymagában repked és nem megy infó sehova.
Ha a pilóta lekapcsolja az antenna powert, akkor mégis min akarsz te kommunikálni?
Ja, ez jo gyakori, hogy egyedul, total qssban repkednek. :D
Kulonosen, ha a bazis, ahol vannak, mondjuk egy nagyvaros melle esik, ugy aztan plane remekul lehet "szeparalni" oket. ;)
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Nem beszéltem távirányításról. Elegendő a kritikus pillanatban nem működő célzórendszer mondjuk, vagy hát akár a hajtóművezérlés is szoftveres.
Ezekhez elég egy szerelő, meg a notebookja, de bárki, akinek lehet fizikai hozzáférése, még online kapcsolat se kell. Mindenkinek van ára, azt hallottam. De van akinek elég, ha torokra veszi egy luxusribanc.
Szerinted a Link 16 bekapcsolása esetén is annak van bármi köze a FADEC-hez? Ami mögött amúgy is egy full tartalék elektromecha vezérlés is ott van.
Ne haragudj, de sok fogalmad nincs a harci gépekről.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Szerinted a Link 16 bekapcsolása esetén is annak van bármi köze a FADEC-hez? Ami mögött amúgy is egy full tartalék elektromecha vezérlés is ott van.
Ne haragudj, de sok fogalmad nincs a harci gépekről.
Na de hol állítottam én ezt? Hoztam pár példát, miután eljutottunk az online-tól a fizikai hozzáférésig, és állítom, hogy mindkettő alkalmas, hogy elcsessze a bevetést.
Én még mindig ugyanarról beszélek mint először, ne keverjük a dolgokat. Min vitatkozunk amúgy?