[HUN] Vadászgépek beszerzése

Kizsámolná nekem valaki a piréz F-16-okat és esetleges szerb Rafale-kat elrettentő légierő
-mekkora kellene hogy legyen
-ez mekkora részét vinné el az éves honvédelmi költségvetésnek?
 
Kizsámolná nekem valaki a piréz F-16-okat és esetleges szerb Rafale-kat elrettentő légierő
-mekkora kellene hogy legyen
-ez mekkora részét vinné el az éves honvédelmi költségvetésnek?
Ez igy fals.MiG21 Bisontokkal is le lehet lőni egy Rafalet is-csak jó legyen a légvédelmi rendszer,ami lőhelyzetbe hozza őket.
 
1. D (ésszerű és indokolható)
2. A/C (indokolható, de nem feltétlen észszerű)
3. B (se nem igazán észszerű se nem igazán indokolható)

A B opció esetén kiemelném a KF-21 Boramae -t, mint opciót. Ugyanis abban az esetben nem egyértelmű a helyzet. Jelenleg 4,5. generációnak csúfolják, de kívülről úgy látszik, hogy eléggé vállalható fejlesztések után lehetne 5. gen gépet csinálni belőle. Ezen felül ebben a gépben lenne olyan gyártói potenciál számunkra, amelyért lehet, hogy érdemes lenne beszállni a programba. Itt természetesen minden függ a koreaiaktól, illetve a fejlesztés állapotától.

Üdv!

A koreai gép a D opció folytatása. Reálisan abból - főleg ha lopakodósítják -a 2030-as években kaphatnánk.
 
Tökéletesen összefoglaltad, "A"-tól "D"-ig csak az ország által ráfordítható pénzmennyiség dönt.
A fenti opciók kerülhetnek be a kormányülés elé előterjesztésként, "A"-ra szavaz a hadügyminiszter, "D"-re szavaz a pénzügyminiszter.
A miniszterelnök majd valamikor dönt, de az egészet amúgy a választások miatt elnapolják.


A - harcérték szempontjából nagyjából igaz, hogy a 4+(+) gépekkel nekimenni az F-35A/C-nek kvázi öngyiloksság, és a 4+(+) gépek a korszerű területvédelemre alkalmas SAM-ek ellen, ha nem tudnak csodát tenni zavarásban, akkor azok az F-35A/C-hez képest impotensek és marad a fűnyíró üzemmód kismagasságon.

B - A Gripen E és a többi gép általános relációja nem állapítható meg, mert az összes fő rendszer valós paraméterei minősítettek a radartól kezdve az IRST-n át a elektronikai hadviselésig. Azt meg lehet számolni, hogy melyiken mi van, de ezek valós, minőségi tudásáról objektíven összemérhető adat nincs.

C - A svéd "gazdaságosan" szó eléggé rugalmas. A "világ legolcsóbb" vadászgépe is itthon azért messze drágább volt a USAF F-16C-nél úgy, hogy töredék képességgel használjuk.

D - Ez is csak gazdaságilag igaz.

Ahogy Hpasp írta, a pénz dönt és az, hogy ki mit képzel el légierő terén. Ha csak haza légtérvédelem és fel sem merül az, hogy deep strike bevetést kell masszívan tolni ellenséges terület fölé és nincs sok area denial SAM, akkor a 4+ és 4++ is életképes lehet főleg, ha csak mint biztonságpolitikai biztosíték.

Ha bárki arra számít, hogy a biztosíték léten túl valódi túlélőképesség is kell, valódi harcértékkel akár 4++ gépek ellen is, akkor F-35A és C. Nincs más választás.
Mert minden más esetben a mennyiség nagyon fontos és igen kiegyenlített lokális erőviszonyok is lehetnek, ami a biztosíték szerepet megkérdőjelezi.
:)

:-)

Hát, akkor ezek szerint megint az a kérdés, hogy melyik opció mellé milyen gazdasági ellentételezési/fizetési konstrukciót kínál az eladó.

A magam részéről a D opciót preferálnám legalább +1 (vagy 2) századdal és GlobalEye-al, meg természetesen Meteorral.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
:)

Hát, akkor ezek szerint megint az a kérdés, hogy melyik opció mellé milyen gazdasági ellentételezési/fizetési konstrukciót kínál az eladó.

A magam részéről a D opciót preferálnám legalább +1 (vagy 2) századdal és GlobalEye-al, meg természetesen Meteorral.
A legutóbbit lényegében megígérték. Bár az Iris-T üzlet is csak az első fázis volt a Diellel, jön a következő nagyobb volumenü. Bár ugye számokat nem tudunk mennyi volt a decemberi, mindenesetre biztató.
 
Talán mert realisták vagyunk. Olyan apróságok kellenének a mennyiségi fejlesztéshez, mint: pilóta. Sok és minőségileg képzett pilóta, hiszen együtt képzelnéd el a minőségi fejlesztéssel. Tehát vegyük úgy, hogy mondjuk tíz év egy megfelelően tapasztalt pilóta kinevelése egy kimaxolt képességű Gripenre. Az azt jelenti, hogy úgy 2030-as évek első felére rendelkezésre állna az elegendő számú pilóta. Csakhogy, ha két századra akarnánk képezni a meglévő egy századon, akkor nem jutna gépóra és gép se a csapásmérő képességek fejlesztésére, a légiharc képességek fejlesztésére, stb.

Magyarán nincs olyan, hogy egyszerre. Az elkövetkező tíz évben minőségi fejlesztést eszközölhetünk. Majd ennek bázisán úgy 2035-2040-re megalapozhatunk egy mennyiségi fejlesztést is, ha szükséges egyáltalán. Szerintem nem, a harcidrónok jelentik a jövőt a Gripen helyett is, addig pedig amíg elérhető nem lesz mondjuk a nEUROn a támadódrónos és cirkálódrónos képességet kell fejleszteni, mert az is jelentősen növeli a csapásmérőképességét, mind a légierőnek, mind a tüzérségnek és legfőképp nem ütközik a légierő minőségi fejlesztésének ésszerű menetével.
Lesarkítva azért nem lehet több gépünk, mert kevés a gépünk. Ez így eléggé 22-es csapdájának tűnik.
A drónok a jövő kérdést is elintézted egy huszárvágással. Biztosan ez a megfelelő premissza?
Valószínűbb, hogy még sokáig párhuzamosan fejlődnek az emberes gépek és a drónok.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Lesarkítva azért nem lehet több gépünk, mert kevés a gépünk. Ez így eléggé 22-es csapdájának tűnik.
Pedig ilyen egyszerű. És nemcsak, hogy kevés a gépünk, de a meglévő állományt is hosszú távon le fogja foglalni a minőségi fejlesztés!
A drónok a jövő kérdést is elintézted egy huszárvágással. Biztosan ez a megfelelő premissza?
Valószínűbb, hogy még sokáig párhuzamosan fejlődnek az emberes gépek és a drónok.
Az történik most. A holnap az, hogy vagy marad ez az állampot a konzervatív államokban, vagy pedig egy helyi háborúban egy progresszívebb hadvezetés szabadjára ereszti az MI vezérelte drónokat és úgy ér véget a kegyelmei állapot, ahogy a karabahi háborúval nemrég a drónokkal kapcsolatos konzervativizmus.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Pedig ilyen egyszerű. És nemcsak, hogy kevés a gépünk, de a meglévő állományt is hosszú távon le fogja foglalni a minőségi fejlesztés!

Az történik most. A holnap az, hogy vagy marad ez az állampot a konzervatív államokban, vagy pedig egy helyi háborúban egy progresszívebb hadvezetés szabadjára ereszti az MI vezérelte drónokat és úgy ér véget a kegyelmei állapot, ahogy a karabahi háborúval nemrég a drónokkal kapcsolatos konzervativizmus.
Majd jönnek a hackerek és miután egy konfliktusban földönragadnak a gépek vagy egyenesen a saját csapatokra kezd csapástmérni. visszaültetik az embereket a gépekbe.
 
Majd jönnek a hackerek és miután egy konfliktusban földönragadnak a gépek vagy egyenesen a saját csapatokra kezd csapástmérni. visszaültetik az embereket a gépekbe.
Ilyesmire nem igazán van példa. Nem törtek fel még komoly katonai hálózatot, nem hackeltek meg F-16, F-35 vagy Eurofighter gépeket bevetés közben legjobb tudomásom szerint és ez sokat mond a hackerek valódi képességeiről. Pedig azokban nem a legkorszerűbb rendszerek vannak, hanem a tegnap technológiája (számítástechnika terén gyakran kábé pattintott szilíciumkor).
 
Ilyesmire nem igazán van példa. Nem törtek fel még komoly katonai hálózatot, nem hackeltek meg F-16, F-35 vagy Eurofighter gépeket bevetés közben legjobb tudomásom szerint és ez sokat mond a hackerek valódi képességeiről.
eggyiket se a földről kormányozzák. adatkapcsolatot viszont nem egyszer zavartak ahogy dronok felett részben egészben sem egyszer vették át az irányítást.
jelenleg vadászdrón sincs úgy nehéz ellene bármit is tenni.
 
Ilyesmire nem igazán van példa. Nem törtek fel még komoly katonai hálózatot, nem hackeltek meg F-16, F-35 vagy Eurofighter gépeket bevetés közben legjobb tudomásom szerint és ez sokat mond a hackerek valódi képességeiről. Pedig azokban nem a legkorszerűbb rendszerek vannak, hanem a tegnap technológiája (számítástechnika terén gyakran kábé pattintott szilíciumkor).
Ez az a tema, amirol ilyen meggyozodessel beszelni eleg nagy onbizalomra vall azert.
 
Talán mert realisták vagyunk. Olyan apróságok kellenének a mennyiségi fejlesztéshez, mint: pilóta. Sok és minőségileg képzett pilóta, hiszen együtt képzelnéd el a minőségi fejlesztéssel. Tehát vegyük úgy, hogy mondjuk tíz év egy megfelelően tapasztalt pilóta kinevelése egy kimaxolt képességű Gripenre. Az azt jelenti, hogy úgy 2030-as évek első felére rendelkezésre állna az elegendő számú pilóta. Csakhogy, ha két századra akarnánk képezni a meglévő egy századon, akkor nem jutna gépóra és gép se a csapásmérő képességek fejlesztésére, a légiharc képességek fejlesztésére, stb.

Magyarán nincs olyan, hogy egyszerre. Az elkövetkező tíz évben minőségi fejlesztést eszközölhetünk. Majd ennek bázisán úgy 2035-2040-re megalapozhatunk egy mennyiségi fejlesztést is, ha szükséges egyáltalán. Szerintem nem, a harcidrónok jelentik a jövőt a Gripen helyett is, addig pedig amíg elérhető nem lesz mondjuk a nEUROn a támadódrónos és cirkálódrónos képességet kell fejleszteni, mert az is jelentősen növeli a csapásmérőképességét, mind a légierőnek, mind a tüzérségnek és legfőképp nem ütközik a légierő minőségi fejlesztésének ésszerű menetével.
Ezt megint honnan vetted? Tudtommal jelenleg is több Gripen pilótánk van, mint gépünk. De a képzés ideje elsősorban azon múlik, hogy mennyi pénzt teszünk bele. 3-4 év alatt - ha nagyon akarjuk -, a jelenlegi pilótáinknál is képzettebb pilóták jöhetnek le a "gyártósorról". Szerintem a pilótáink jelentős része még talán hagyományos bombát sem nagyon dobott. Ha dobott is, nem túl sokat.
Ha viszont azt mondjuk, hogy nesztek itt van 3-400db MK, meg GBU tessék szétdobálni a Bakonyban. Akár 4-esével is lehet a Gripenre pakolni - szóval pikk-pakk elfogyna annyi.
Szerintem erősen javulna a Magyar Honvédség Légierejének CAS képessége. Ez elhatározás, meg pénz kérdése.
 
Teljesen igaza van!
Egy harci gépet minimum 40 évre rendszeresítesz.
Azért venni egy 5. Gen gépet, hogy 8-10 évig előnyöd legyen, majd még további 30 évre benneragadsz ebbe, mennyivel okosabb, minthogy olcsón kihúzod azt a 10 évet semennyire sem elavult (a környezetedhez képest) tipusoddal majd egyből 40 évre egy olyan típusra váltasz, ami amivel 40 évig bőven rendben vagy.
Melyik lesz ez a tipus szerinted? Tempest?
 
eggyiket se a földről kormányozzák. adatkapcsolatot viszont nem egyszer zavartak ahogy dronok felett részben egészben sem egyszer vették át az irányítást.
jelenleg vadászdrón sincs úgy nehéz ellene bármit is tenni.
A harci drónoknak nem lesz vezérléshez szükséges adatkapcsolatuk, mert az MI fogja irányítani őket, autonóm módon végzik majd a harctevékenységet.
 
Ezt megint honnan vetted? Tudtommal jelenleg is több Gripen pilótánk van, mint gépünk. De a képzés ideje elsősorban azon múlik, hogy mennyi pénzt teszünk bele. 3-4 év alatt - ha nagyon akarjuk -, a jelenlegi pilótáinknál is képzettebb pilóták jöhetnek le a "gyártósorról". Szerintem a pilótáink jelentős része még talán hagyományos bombát sem nagyon dobott. Ha dobott is, nem túl sokat.
Ha viszont azt mondjuk, hogy nesztek itt van 3-400db MK, meg GBU tessék szétdobálni a Bakonyban. Akár 4-esével is lehet a Gripenre pakolni - szóval pikk-pakk elfogyna annyi.
Szerintem erősen javulna a Magyar Honvédség Légierejének CAS képessége. Ez elhatározás, meg pénz kérdése.
Tizennégy gépünk van, de örök gépóránk rájuk az nincs. Itt pedig a pilótákat féltucatnyi csapásmérő eszközre, azzal kapcsolatos harceljárásokra kellene oktatni. Szóval jogos, hogy ez nem két pillanat.
 
Ez az a tema, amirol ilyen meggyozodessel beszelni eleg nagy onbizalomra vall azert.
Mesélj, milyen példákat ismersz? Harci drón nincs rendszerben sehol jelenleg, csak a rendszerben lévő harci repülőgépekből tudunk kiindulni. Sorold, hogy mikor és hol törték fel őket és vették át fölöttük az irányítást, mert ez olyasmi lenne, amivel mindenki világgá kiáltva dicsekedne, ha sikerülne neki!
 
A harci drónoknak nem lesz vezérléshez szükséges adatkapcsolatuk, mert az MI fogja irányítani őket, autonóm módon végzik majd a harctevékenységet.
van egy tocsi kutyám (csivava) nagyon agresszív de igen okos. ha az ő szintjét képesek essznek valaha elérni akkor ok ha nem akkor szerintem bukta. nemtudom hol tart az MI.
 
Melyik lesz ez a tipus szerinted? Tempest?
Akár (szerintem ez a legesélyesebb), de ha most megveszed az 5. gen gépet, semmit sem nyersz.
Ugyebár az F-35 a potenciális 5.gen gép, de ha most rendelünk abból semmi, de semmi előnyünk nincs.
A következő 10 évben ki fog derülni, hogy a következő generációs gépek hova jutnak. Ha sehova, akkor még mindig rendelhetünk F-35-öt.
Sokkal lejjebb már ugyan nem fog menni az F-35 ára, de talán az üzemeltetésről lesznek nem amerikai tapasztalatok is. Illetve jöhetnek még olyan egységesítő block fejlesztések, amelyek miatt fogyaszthatóvá válik majd a gépek üzemeltetése.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby