Egyéb korvett típusokkal kapcsolatos hírek

A hajó által elérhető sebességet növeli nyugodt vízen. Hozzávetőleg 1-2 csomó pluszt jelent azonos hajógépek mellett.

Köszönöm!
Esetleg ez a megoldás véleményed szerint milyen esetleg negatív kompromisszummal járhat?
Vagy tisztán nyereség az alkalmazása?
 
Ha a festés igazodik a vizvonalhoz,akkor ez nem orrkörte(bulbaorr)Annak a viz alatt kell lenni,hogy kifejthesse a hatását.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
Úgy nem hallasz előre.


Mar miert ne hallana ? Nem egy hajonak van ott a szonar meg ha nem is idealis. Cca az ortol /.4-1/3 tavolsagra van beepitve. Ezek a szonarok meg 99% ban aktiv uzemmodban mukodnek. Az egesz hajonak akkora az alapzaja hogy passziv uzemmodban csak akkor vennek eszre a tengot amikor az mar ott van melettuk.

De megis van egy fontos terulet ahol a passziv uzemmodot hasznaljak. Kitalalod mi ez ?
 
Köszönöm!
Esetleg ez a megoldás véleményed szerint milyen esetleg negatív kompromisszummal járhat?
Vagy tisztán nyereség az alkalmazása?

Csak tippelni tudok, de az olaszok is kiemelik a nyugodt vízen való pozitív hatást. Feltehetően erősebb hullámzásnál nincs előnye, sőt, talán inkább árt is (ahogy amúgy a bulbaorr is bizonyos szintig, ezért nincs ilyesmi az atlanti óceáni halászhajókon például). A pozitív hatás a fogyasztáscsökkennés is, hiszen ha azonos hajógépekkel nagyobb sebességet érhet el, akkor azonos sebesség mellett feltehetően némileg alacsonyabb teljesítményre lehet szükség.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878
Ha a festés igazodik a vizvonalhoz,akkor ez nem orrkörte(bulbaorr)Annak a viz alatt kell lenni,hogy kifejthesse a hatását.

Nem kell teljesen a víz alatt lennie, van, amelyik pont, hogy "áttöri" a felszínt a hajóorr előtt, és így csökkenti az ellenállást. A Carnival újabb, Dream-osztályú luxuscirkálóinak van ilyenje (Carnival Dream, Carnival Splendor, stb.).

P2090033.jpg


Ezeket amúgy "véletlenül" szintén az olasz Fincantieri tervezte és építi.
 
Nem kell teljesen a víz alatt lennie, van, amelyik pont, hogy "áttöri" a felszínt a hajóorr előtt, és így csökkenti az ellenállást. A Carnival újabb, Dream-osztályú luxuscirkálóinak van ilyenje (Carnival Dream, Carnival Splendor, stb.).

P2090033.jpg


Ezeket amúgy "véletlenül" szintén az olasz Fincantieri tervezte és építi.
Hát nem tudom,de fater hajóstiszt volt.A megmaradt könyvei ugyan már baromi régiek,és rég is olvastam őket,de a bulbaorr lényege a hullámjelenség kihasznállása a haladási ellenállás csökkentésére.És szerintem ezen a luxuscirkállón a festés a legkisebb merüléshez igazodik.Normál merülésnél a viz alatt lehet ez a torpedó-bulba.Szóval fejvakarás,és szerintem.
De a hadihajó orrán az a valami semmilyen tekintetben nem felel meg egy bulbaorr jellemzőinek,sem céljának.
 
Hát nem tudom,de fater hajóstiszt volt.A megmaradt könyvei ugyan már baromi régiek,és rég is olvastam őket,de a bulbaorr lényege a hullámjelenség kihasznállása a haladási ellenállás csökkentésére.És szerintem ezen a luxuscirkállón a festés a legkisebb merüléshez igazodik.Normál merülésnél a viz alatt lehet ez a torpedó-bulba.Szóval fejvakarás,és szerintem..

Fogsz egy keresőt, beírod, hogy Carnival Dream (vagy Carnival Splendor és a többi) és láss csodát...

A bulbaorr célja az, hogy a hajóorr elött a víztömeget egy kedvezőbb áramlási útvonalra terelje, illetve az orrhullámokat előre eltervezett módon megszüntesse.
Nagy sebességnél a PPA orrnyúlványa (bulbaorra) is víz alatt lesz amúgy, csak szólok... :)
 
Fogsz egy keresőt, beírod, hogy Carnival Dream (vagy Carnival Splendor és a többi) és láss csodát...

A bulbaorr célja az, hogy a hajóorr elött a víztömeget egy kedvezőbb áramlási útvonalra terelje, illetve az orrhullámokat előre eltervezett módon megszüntesse.
Nagy sebességnél a PPA orrnyúlványa (bulbaorra) is víz alatt lesz amúgy, csak szólok... :)

És aki nem tudja az angol szakkifejezést?Lássuk be,hogy ezt nem az alap szókincs része még felsőfokon sem.
 
Fogsz egy keresőt, beírod, hogy Carnival Dream (vagy Carnival Splendor és a többi) és láss csodát...

A bulbaorr célja az, hogy a hajóorr elött a víztömeget egy kedvezőbb áramlási útvonalra terelje, illetve az orrhullámokat előre eltervezett módon megszüntesse.
Nagy sebességnél a PPA orrnyúlványa (bulbaorra) is víz alatt lesz amúgy, csak szólok... :)
Igen.Az órkörte által keltett hullám hullámvölgyében hasit a hajótest orra.Ehez az orrkörtének a viz alatt kell lennie.És mélyebben,mint az általa keltett hullám hullámvölgye.Viszont ha ezt a sebesség által okozott fokozott közegellenállás miatt történik,akkór a hajótest hosszirányban alapbol nem lesz kiegyensúlyozott.Vagy növekszik a hajótest ellenállása,vagy egy drága aktiv kiegyensúlyozó rendszer kell,vagy sebességtöl függően változni fog a hajó hosszirányú állásszöge-ami egy luxus turistahajón nem nyerő.Szóval a turistahajón a festés szerintem a minimális merülési szinthez igazodik.A hadihajón meg egyszerűen nem bulbaor az az érdekes orrkialakitás.Hogy mi célt szolgál,nem tudom,dehogy nem közegellenállás csökkentő,az biztos.A lapos felsőrészen egyszerűen nem tud kialakulni hullámvölgy még akkor sem,ha vizalá kerül.Ilyen gyors,kishajókon nem is szoktak különben bulbaorrt kialakitani,mert túl kicsi hozzá a hajó.
 
2020. december 15-én a (tajvani) a jungai Lung Teh Shipbuilding hajógyárában, a (Tajvani) Kínai Köztársaság elnöke, Tsai Ing-wen jelenlétében tartották a továbbfejlesztett kivitelű korvett-katamarán átadásának ünnepségét (Tuo Jiang II. osztály) A "619"-s számú hajó neve "Tajiang" volt. Ugyanakkor ebben a hajógyárban ünnepséget rendeztek a (Min Jiang osztályú)az aknák elhelyezésére szolgáló automatizált rendszerrel felszerelt hajó a tajvani haditengerészetbe történő bevezetése alkalmából.

2018. december 4-én a tajvani média megerősítette, hogy a Lung Teh Shipbuilding nyert egy pályázatot 11 továbbfejlesztett Tuo Jiang II(osztályú) korvett és 4 Min Jiang (osztályú)aknatelepítő hajó építésére. A tajvani sajtóorgánumok a katamarán korvetteket "repülőgép-hordozó gyilkosoknak" nevezték.

Az első három korvettet-katamaránt 2022-g kell rendszeresíteni a tajvani haditengerészetbe. A tervek szerint korszerűsített Hsiung Feng III hajóellenes rakétákat telepítenek a 685 tonna vízkiszorítású hajóra, amelyek cirkálósebessége körülbelül 3Mah, a hatótávolságuk pedig legfeljebb 150-180 km.

8604578_original.jpg



4020727_1000.jpg

4020840_1000.jpg

4021089_1000.jpg

4021408_1000.jpg




To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest
Elég érdekes orra van - többnyire, kerekebb torpedó szerű szokott lenne az eleje a hajóknak...
Ezért tettem be. Én se láttam még ilyet. A bulba orr egyébként a hajót jelentősen fékező orrhullám elsimítására lenne. A hajó hossza sem mindegy. Egy méter nagyon sokat számít. Az orrhullámnak és a farhullámnak egy fázisban kell lennie. Ha nem, az megint fékez.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Isztambulban megkezdődött az első Hisar-osztályú járőrhajó (OPV), az Akhisar építése. A 2300 tonnás hajók egész tiszteséges fegyverzetet hordoznak majd, hajó elhárító rakétákat, 2*4 VLS cellát légvédelmi rakétáknak, egy 35 mm-es Gökdeniz CIWS rendszert és egy 76 mm-es löveget.

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

The first of five K130 Batch II corvettes built for the German Navy, Köln, was christened on April 21 at the Blohm+Voss shipyard in Hamburg.

(A link mellé mindig írj valami szöveget.)
 
  • Tetszik
Reactions: SirHiggins