Egyéb korvett típusokkal kapcsolatos hírek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Rotten878

Active Member
2018. november 21.
211
183
43
A hajó által elérhető sebességet növeli nyugodt vízen. Hozzávetőleg 1-2 csomó pluszt jelent azonos hajógépek mellett.

Köszönöm!
Esetleg ez a megoldás véleményed szerint milyen esetleg negatív kompromisszummal járhat?
Vagy tisztán nyereség az alkalmazása?
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ha a festés igazodik a vizvonalhoz,akkor ez nem orrkörte(bulbaorr)Annak a viz alatt kell lenni,hogy kifejthesse a hatását.
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

DINAMO

Well-Known Member
2017. április 5.
3 476
1 826
113
Úgy nem hallasz előre.


Mar miert ne hallana ? Nem egy hajonak van ott a szonar meg ha nem is idealis. Cca az ortol /.4-1/3 tavolsagra van beepitve. Ezek a szonarok meg 99% ban aktiv uzemmodban mukodnek. Az egesz hajonak akkora az alapzaja hogy passziv uzemmodban csak akkor vennek eszre a tengot amikor az mar ott van melettuk.

De megis van egy fontos terulet ahol a passziv uzemmodot hasznaljak. Kitalalod mi ez ?
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Köszönöm!
Esetleg ez a megoldás véleményed szerint milyen esetleg negatív kompromisszummal járhat?
Vagy tisztán nyereség az alkalmazása?

Csak tippelni tudok, de az olaszok is kiemelik a nyugodt vízen való pozitív hatást. Feltehetően erősebb hullámzásnál nincs előnye, sőt, talán inkább árt is (ahogy amúgy a bulbaorr is bizonyos szintig, ezért nincs ilyesmi az atlanti óceáni halászhajókon például). A pozitív hatás a fogyasztáscsökkennés is, hiszen ha azonos hajógépekkel nagyobb sebességet érhet el, akkor azonos sebesség mellett feltehetően némileg alacsonyabb teljesítményre lehet szükség.
 
  • Tetszik
Reactions: Rotten878

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Ha a festés igazodik a vizvonalhoz,akkor ez nem orrkörte(bulbaorr)Annak a viz alatt kell lenni,hogy kifejthesse a hatását.

Nem kell teljesen a víz alatt lennie, van, amelyik pont, hogy "áttöri" a felszínt a hajóorr előtt, és így csökkenti az ellenállást. A Carnival újabb, Dream-osztályú luxuscirkálóinak van ilyenje (Carnival Dream, Carnival Splendor, stb.).

P2090033.jpg


Ezeket amúgy "véletlenül" szintén az olasz Fincantieri tervezte és építi.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nem kell teljesen a víz alatt lennie, van, amelyik pont, hogy "áttöri" a felszínt a hajóorr előtt, és így csökkenti az ellenállást. A Carnival újabb, Dream-osztályú luxuscirkálóinak van ilyenje (Carnival Dream, Carnival Splendor, stb.).

P2090033.jpg


Ezeket amúgy "véletlenül" szintén az olasz Fincantieri tervezte és építi.
Hát nem tudom,de fater hajóstiszt volt.A megmaradt könyvei ugyan már baromi régiek,és rég is olvastam őket,de a bulbaorr lényege a hullámjelenség kihasznállása a haladási ellenállás csökkentésére.És szerintem ezen a luxuscirkállón a festés a legkisebb merüléshez igazodik.Normál merülésnél a viz alatt lehet ez a torpedó-bulba.Szóval fejvakarás,és szerintem.
De a hadihajó orrán az a valami semmilyen tekintetben nem felel meg egy bulbaorr jellemzőinek,sem céljának.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Hát nem tudom,de fater hajóstiszt volt.A megmaradt könyvei ugyan már baromi régiek,és rég is olvastam őket,de a bulbaorr lényege a hullámjelenség kihasznállása a haladási ellenállás csökkentésére.És szerintem ezen a luxuscirkállón a festés a legkisebb merüléshez igazodik.Normál merülésnél a viz alatt lehet ez a torpedó-bulba.Szóval fejvakarás,és szerintem..

Fogsz egy keresőt, beírod, hogy Carnival Dream (vagy Carnival Splendor és a többi) és láss csodát...

A bulbaorr célja az, hogy a hajóorr elött a víztömeget egy kedvezőbb áramlási útvonalra terelje, illetve az orrhullámokat előre eltervezett módon megszüntesse.
Nagy sebességnél a PPA orrnyúlványa (bulbaorra) is víz alatt lesz amúgy, csak szólok... :)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 940
85 543
113
Fogsz egy keresőt, beírod, hogy Carnival Dream (vagy Carnival Splendor és a többi) és láss csodát...

A bulbaorr célja az, hogy a hajóorr elött a víztömeget egy kedvezőbb áramlási útvonalra terelje, illetve az orrhullámokat előre eltervezett módon megszüntesse.
Nagy sebességnél a PPA orrnyúlványa (bulbaorra) is víz alatt lesz amúgy, csak szólok... :)

És aki nem tudja az angol szakkifejezést?Lássuk be,hogy ezt nem az alap szókincs része még felsőfokon sem.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Fogsz egy keresőt, beírod, hogy Carnival Dream (vagy Carnival Splendor és a többi) és láss csodát...

A bulbaorr célja az, hogy a hajóorr elött a víztömeget egy kedvezőbb áramlási útvonalra terelje, illetve az orrhullámokat előre eltervezett módon megszüntesse.
Nagy sebességnél a PPA orrnyúlványa (bulbaorra) is víz alatt lesz amúgy, csak szólok... :)
Igen.Az órkörte által keltett hullám hullámvölgyében hasit a hajótest orra.Ehez az orrkörtének a viz alatt kell lennie.És mélyebben,mint az általa keltett hullám hullámvölgye.Viszont ha ezt a sebesség által okozott fokozott közegellenállás miatt történik,akkór a hajótest hosszirányban alapbol nem lesz kiegyensúlyozott.Vagy növekszik a hajótest ellenállása,vagy egy drága aktiv kiegyensúlyozó rendszer kell,vagy sebességtöl függően változni fog a hajó hosszirányú állásszöge-ami egy luxus turistahajón nem nyerő.Szóval a turistahajón a festés szerintem a minimális merülési szinthez igazodik.A hadihajón meg egyszerűen nem bulbaor az az érdekes orrkialakitás.Hogy mi célt szolgál,nem tudom,dehogy nem közegellenállás csökkentő,az biztos.A lapos felsőrészen egyszerűen nem tud kialakulni hullámvölgy még akkor sem,ha vizalá kerül.Ilyen gyors,kishajókon nem is szoktak különben bulbaorrt kialakitani,mert túl kicsi hozzá a hajó.
 
W

Wilson

Guest
2020. december 15-én a (tajvani) a jungai Lung Teh Shipbuilding hajógyárában, a (Tajvani) Kínai Köztársaság elnöke, Tsai Ing-wen jelenlétében tartották a továbbfejlesztett kivitelű korvett-katamarán átadásának ünnepségét (Tuo Jiang II. osztály) A "619"-s számú hajó neve "Tajiang" volt. Ugyanakkor ebben a hajógyárban ünnepséget rendeztek a (Min Jiang osztályú)az aknák elhelyezésére szolgáló automatizált rendszerrel felszerelt hajó a tajvani haditengerészetbe történő bevezetése alkalmából.

2018. december 4-én a tajvani média megerősítette, hogy a Lung Teh Shipbuilding nyert egy pályázatot 11 továbbfejlesztett Tuo Jiang II(osztályú) korvett és 4 Min Jiang (osztályú)aknatelepítő hajó építésére. A tajvani sajtóorgánumok a katamarán korvetteket "repülőgép-hordozó gyilkosoknak" nevezték.

Az első három korvettet-katamaránt 2022-g kell rendszeresíteni a tajvani haditengerészetbe. A tervek szerint korszerűsített Hsiung Feng III hajóellenes rakétákat telepítenek a 685 tonna vízkiszorítású hajóra, amelyek cirkálósebessége körülbelül 3Mah, a hatótávolságuk pedig legfeljebb 150-180 km.

8604578_original.jpg



4020727_1000.jpg

4020840_1000.jpg

4021089_1000.jpg

4021408_1000.jpg




 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Elég érdekes orra van - többnyire, kerekebb torpedó szerű szokott lenne az eleje a hajóknak...
Ezért tettem be. Én se láttam még ilyet. A bulba orr egyébként a hajót jelentősen fékező orrhullám elsimítására lenne. A hajó hossza sem mindegy. Egy méter nagyon sokat számít. Az orrhullámnak és a farhullámnak egy fázisban kell lennie. Ha nem, az megint fékez.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 642
18 800
113
Isztambulban megkezdődött az első Hisar-osztályú járőrhajó (OPV), az Akhisar építése. A 2300 tonnás hajók egész tiszteséges fegyverzetet hordoznak majd, hajó elhárító rakétákat, 2*4 VLS cellát légvédelmi rakétáknak, egy 35 mm-es Gökdeniz CIWS rendszert és egy 76 mm-es löveget.