[HUN] Rába Magyar Vagon- és Gépgyár / Rába Járműipari Holding Nyrt.

Azért a kettő között van különbség. Külön kategória.
Egy kis ismertető:
Az lehetne, hogy a lóti-futi teherautó a Kamaz, az MLRS, kerekes önjáró lövegek meg Man.
Amúgy a Kamaz is egy multicég már, és nemzetközi beszállítókkal dolgozik.

  • CUMMINS dízelmotorok
  • ZF 9 és 16 fokozatú erőátviteli sebességváltók
  • SACHS kuplung
  • GWB hajtótengelyek
  • MANN+HUMMEL, FLEETGUARD szűrők
  • BOSCH üzemanyag befecskendező rendszer
  • WABCO, KNORR-BREMSE fékrendszer
  • FEDERAL-MOGUL motorkomponensek
Forrás:Kamaz.hu
 
Az lehetne, hogy a lóti-futi teherautó a Kamaz, az MLRS, kerekes önjáró lövegek meg Man.
Amúgy a Kamaz is egy multicég már, és nemzetközi beszállítókkal dolgozik.

  • CUMMINS dízelmotorok
  • ZF 9 és 16 fokozatú erőátviteli sebességváltók
  • SACHS kuplung
  • GWB hajtótengelyek
  • MANN+HUMMEL, FLEETGUARD szűrők
  • BOSCH üzemanyag befecskendező rendszer
  • WABCO, KNORR-BREMSE fékrendszer
  • FEDERAL-MOGUL motorkomponensek
Forrás:Kamaz.hu
Az összes többi alkatrész honnan jönne?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Gyárthatnánk itthon.
Nem attól tud jelentősen olcsóbb lenni a Kamaz a versenytársaknál hogy Oroszországban gyártják alacsonyabb energia- és munkaerő költséggel? A Ciprusra bejegyzett résztulajdonos cégen keresztül pedig még a EU-s vámot is elkerülik az EU-ba történő szállítás esetén?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem attól tud jelentősen olcsóbb lenni a Kamaz a versenytársaknál hogy Oroszországban gyártják alacsonyabb energia- és munkaerő költséggel? A Ciprusra bejegyzett résztulajdonos cégen keresztül pedig még a EU-s vámot is elkerülik az EU-ba történő szállítás esetén?
Hmm. Lehet, hogy így van, de az itteni gyártással az embargót is kikerüli.
 
Rába, ebből nem sok hadiipart lehet kiolvasni...
 
Nem hiszem, mert akkor nem építette volna le a RÁBA gyártósort
Iszonyatos pénz fog a hadiiparba menni
Nem hiszem, mert akkor nem építette volna le a RÁBA gyártósort

Ez csak a németek…
nagyon felfog pörögni az iparág
 
Iszonyatos pénz fog a hadiiparba menni


Ez csak a németek…
nagyon felfog pörögni az iparág
Így már rényleg megérné az RM-nek idehozni a HX3 gyártást.
 
de igen fejből írtam ezért tévedtem :(
mert a valódi arány.
rostec.:47,1
Auto invest (ciprusi eu.) 23.54
Daimler (daimler-benz=mercedes-benz=mercedes).:15%
és kis középrészvényesek tőzsde vólt melósók jelenlegi melosok stb... 14.36%

mehet a matek egy 49-51 vagy 50-50 % os közös leányválalatnál hogy alakul a főnökség :) ...igazából az arányok mindegy is szinte ha nem orbitális hülyeséget követnek el. Eu többség a magyarországi leányvállalatnál garantáltnak mondható... (persze ez csak nagy por összerúgásánál érvényesíthető)

ezek a fránya előitéletek és tudás nélküli vagdalkozások... meg a félelem az ismmeretlentől.... és a képtelenség ezt nem lehet stb....stb...stb...

Az orosz-ukrán háború miatt azonnali hatállyal megszakítja partnerségi kapcsolatát a Kamazzal a Daimler Truck. A német és az orosz cég több mint egy évtizede működtet vegyesvállalatot Oroszországban, a Kamaz a partnerség keretein belül egyebek mellett pilótafülkéket épít Mercedes-kamionokhoz...
 
Az orosz-ukrán háború miatt azonnali hatállyal megszakítja partnerségi kapcsolatát a Kamazzal a Daimler Truck. A német és az orosz cég több mint egy évtizede működtet vegyesvállalatot Oroszországban, a Kamaz a partnerség keretein belül egyebek mellett pilótafülkéket épít Mercedes-kamionokhoz...
részesedésüket is eladják?
 
el ne hidjétek hogy valóban kivonúl a nyugati tőke és éérdekeltség oroszországból.
nem üzlet de legjobb példa a kanadai légtérsértés... érdekes floridából fel tudott szállni a gép hogy kanada légterét sértse.
 
Az orosz-ukrán háború miatt azonnali hatállyal megszakítja partnerségi kapcsolatát a Kamazzal a Daimler Truck. A német és az orosz cég több mint egy évtizede működtet vegyesvállalatot Oroszországban, a Kamaz a partnerség keretein belül egyebek mellett pilótafülkéket épít Mercedes-kamionokhoz...
Akkor lehet hogy a magyar KAMAZ gyár ( https://hvg.hu/cegauto/20220124_Nalunk_fejlesztik_majd_a_tatarfoldi_Kamaz_elektromos_jarmuveit ) is úszhat, amenyiben a tatárok addigra nem kiáltják ki a fuggetleségukot.

Hogy hallo vannak szabad gyártói kapacitásaink!
Nem, nincsenek. Még berendezve sincsen az uzem...
 
Akkor lehet hogy a magyar KAMAZ gyár ( https://hvg.hu/cegauto/20220124_Nalunk_fejlesztik_majd_a_tatarfoldi_Kamaz_elektromos_jarmuveit ) is úszhat, amenyiben a tatárok addigra nem kiáltják ki a fuggetleségukot.


Nem, nincsenek. Még berendezve sincsen az uzem...
Az Aero-ban? az Arzenalban? Hirtenbergernél? Rábánál?
Mire be lesz rendezve a többi üzem, kb. addigra lehetnek itt a megrendelések.
Az autóipari beszállítóink chiphiány miatti kapacitásfeleslegei igen könnyen elkelhetnek...
 
Akkor lehet hogy a magyar KAMAZ gyár ( https://hvg.hu/cegauto/20220124_Nalunk_fejlesztik_majd_a_tatarfoldi_Kamaz_elektromos_jarmuveit ) is úszhat, amenyiben a tatárok addigra nem kiáltják ki a fuggetleségukot.

nem tartom valószínünek az eddigiek alapján...
Szerintem nem ennyire egyszerű a dolog. Szerintem az eredeti hírben sok embernek elkerülte a a figyelmét ez a rész:
A folytatásban következhet a gyártókapacitások kiépítése és felfuttatása, amelyhez a magyar partner javasol majd beruházási helyszínt. Legkorábban 2025-től állíthatnak itt elő az induláskor évi mintegy 32 ezer elektromos járművet. A magyarországi üzem a tervek szerint 2030-ra közel tízszeresére növelheti termelését. Az elképzelések valóra váltása érdekében vegyesvállalatot

Ha elég nekik a kisebbségi részesedés, mehet a dolog. Ki fog már 2025-ben emlékezni Ukrajnára? Senki…
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Mikor fog végre jól menni a Rábának? Kéne nagyon ott is Rheinmetall-együttműködés...
Remélem, hogy olyan lesz az együttműködés, mint a 4IG-nél.