Mi-24 / Mi-35 Hind , Superhind (Mil, Szovjetunió)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kèp valós? Ki lâtja ezt ilyen látószögböl?
Csak kèrdem, mert ahogy nézem, lassan több a fake kép, mint a valós.
Van valaki, aki ehhez èrt?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Két az invázió első napján lelőtt orosz valószínűleg MI-35M helikopterek kiemelése a kijevi víztarozóból...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
IMG_6604-1600x900.jpg

A macedón légierő június 9-én ünnepelte fennállásának 30. évfordulóját
 
Valószínűleg ugyanaznap a leszállás után készült interjú a pilótával (a hajózószemélyzetek kimondottan tiltják, hogy a felszállás előtt interjúztassák,fotózgassák őket)
A pilóta neve Nyikolaj. A követkeőt nyilatkozta: " A felderítés megtalálta az ellenséget. Területcél volt. A parancsnok megszabta a feladatot. Mi ezt elsajátítottuk (rep előtti felkészülés). A szükséges időben a helikopterhez mentünk. Végrehajtottuk a felszállást. Rendkívül kis magasságban repültünk felhasználtuk a helyi környezet rejtő hatásait. Oadértünk a célhoz. Mivel a célunk most területcél volt, "kabrirovanyija" alkalmazásával dolgoztunk. A géppár dolgozott, a gyalogságunk jelentette, hogy a célpontot megsemmisítettük. A kitűzött feladat végrehajtását követően, kifordultunk, maximális sebességgel, minimális magasságon. A kifordulás során támadást kaptunk hátulról. A fedélzeti védelmi rendszer sikeresen megbírkózott a feladatával, elterelte a rakétát, így senki nem esett a támadás áldozatául. Eljöttünk (onnan), megjöttünk, leszálltunk, befejeztük a munkát. Nekünk egy támadócsoportunk van ez a két gépes Mi-35 kötelék. A munkánk végrehajtása során nem a légi felhasználású eszközökre dolgozunk. A továbbiakban erre utánunk jön egy biztosító csoport. Ami Mi-28-as helikoptert jelent. Amennyiben ránk dolgoztak rakétával(az ellenség) és a Mi-28-as észreveszi, honnan vannak a nyomok, honnan lőtték ki a rakétát ránk, akkor odamegy abba a körzetbe, és tüzet nyit az ellenséges légvédelmi rendszerre. Viszont ellenség nagyon nehezen vesz észre, derít fel minket általában. Csak a legutolsó pillanatban. Néhány másodperccel a támadás megkezdése előtt. Aztán a kifordulás után megint elrejtőzünk az ellenség elől, a fákat és egyéb természetes rejtő dolgok takarását kihasználva. Minden ami a levegőben történi, az azzal kezdődik, hogy a földön átgondolod, kigondolod. Amikor dolgozol, akkor egyszerűen csak végrehajtod a harci feladatodat. Minden katona tisztában van a munka különleges veszélyességével. Ezt megszokjuk, dolgozunk, a győzelem a miénk lesz"
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Eddig szerintem az év videója. Egy Mi-35M fegyverrendszer operátorának kabinjában "ülünk"/ fekszünk, mert a videót felvevő hajózó elég laza. A műszerfalon pihenteti a lábát. Ha valakinek nem volnának világosak a műszerek, amik megjelenítésre kerültek a többfunkciós, színes kijelzőn. Ezek a legfőbb, legfontosabb repülési műszerek.
Középen: Műhorizont (fordítva működik, mint a nyugati műhorizont, nem a horizontot dönti, hanem a repülőgép sziluettett)
Középen, a műhorizont alatt: kombinált műszer: iránytű(felső rész, fokban jelzi a repülési irányt), csúszásjelző golyó (zöld alapon fekete, ha nincs középen, akkor csúszik valamerre a gép).
Balra legfelül: sebességmérő (km/h)
Jobbra legfelül: barometrikus magasságmérő
Balra lent: rádiós magasságmérő (ez a barometrikus magasságmérővel ellentétben csak egy mutatós, de mivel csak kis magasságban használják, így elég annyi is. A barometrikus magasságmérőn a nagy mutató a 100 métereket jelzi, a kismutató mutatja az ezreket )
Jobbra lent: Variométer (m/sec-ban jelzi az emelkedést/süllyedést)
Bal oldalt fent, a hajózó lába mellett: analóg rádiós magasságmérő, ugyanúgy 700m-ig kalibrálva, mint a digitális társa.
A pilóta zseniális, ahogy ezen a kis magasságon repül a géppel. Mezőgazdasági pilótáktól láttam eddig csak ilyet, mert ők a kis magasságú repülés királyai.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
South Africa’s Paramount Group is gearing up production of composite blades for Mi-type helicopters with the establishment of a production facility in the UAE, looking to collect orders from African operators of the aircraft in need of maintenance and configuration upgrades...

“Metal blades have a limit of around 4,000 hours of operational activity, whereas composite is almost infinite and closer to 20,000. Generally, most aircraft have limits based on time and hours operated. The time limit, that is the number of useful working years, would depend on storage, operational conditions and so on, but composite blades would far outlast metal ones,” the CEO of Paramount Aerospace Systems, Brian Greyling, told Defense News.
This alternative further allows individual blades to be replaced if damaged rather than the whole set. Although they are more expensive, the company says that the longer life usage they provide make the overall cost operations significantly cheaper. Composite blades become financially viable after 200 hours flight per aircraft.

The Paramount Group is providing MRO services, modernizing Algeria’s Mi-24s to advance to SuperHind standard. Many systems have also found success among Middle Eastern customers over the past few years. While Africa and the Middle East both face distinct challenges and have varying defense budgets, they also share intriguing similarities and demands, Griessel said.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed