Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Meg a 35M-nek kisebb a fesztávja.@sixtus a legjellegzetesebb eltérések a következők:
Mi-24: 3-as farokrotor, behúzható futómü,más gépágyú elrendezés minta Mi-35M
Mi-35M: X elrendezésü farokrotor, nem behúzható futómü
Köszi szépen! @boki -nak is.... csak külső szemlélőnek kb ugyanolyanok.... azt hittem hogy egyik export, a másik nem...Meg a 35M-nek kisebb a fesztávja.
A @boki álltal berakon képeken is látszik az eltérés szépen. S ez csak a külcsiny, a belbecsben is van eltérés.Köszi szépen! @boki -nak is.... csak külső szemlélőnek kb ugyanolyanok.... azt hittem hogy egyik export, a másik nem...
Igen igen! Köszönöm... Méretkülönbség??? Desszantos létszám?A @boki álltal berakon képeken is látszik az eltérés szépen. S ez csak a külcsiny, a belbecsben is van eltérés.
Mindkettő ment exportra is, de már csak a 35M van gyártásban. Ha jól emlékszem.
Nekünk Mi-24D illetve Mi-24V volt/van. A szerbek kaptak Mi-35-öt.
Méret külömbség nincs, se a deszant létszámban sincsen eltérés.Igen igen! Köszönöm... Méretkülönbség??? Desszantos létszám?
És kevesebb a függesztő pontja.Meg a 35M-nek kisebb a fesztávja.
A FLIR tornyot el is felejtettem Lazán nézve, belefér a jobb fedélzeti rendszerekbeÉs kevesebb a függesztő pontja.
De a legfontosabb eltérés szerintem a FLIR torony.
Végül is belefér,de én messze azt tartom a legfontosabbnak.A FLIR tornyot el is felejtettem Lazán nézve, belefér a jobb fedélzeti rendszerekbe
Pontosabban 4-el kevesebb. A szárnyvégi fülekről hiányzik 2-2 felfüggesztési lehetőség. A 24-sen oda írányitott páncéltörö rakéta ment, legalább is én úgy láttam mindig.
@sixtus a legjellegzetesebb eltérések a következők:
Mi-24: 3-as farokrotor, behúzható futómü,más gépágyú elrendezés minta Mi-35M
Mi-35M: X elrendezésü farokrotor, nem behúzható futómü
Plusz nem mindegy, hogy sima Mi-35-ről vagy Mi-35M-ről beszélünk, mert utótag nélkül a Mi-24V exportváltozatát hívták így (ahogy a Mi-24D meg Mi-25-ként ment). De létezik/ett Mi-35P is, ami meg a Mi-24P exportváltozatát jelölteA @boki álltal berakon képeken is látszik az eltérés szépen. S ez csak a külcsiny, a belbecsben is van eltérés.
Mindkettő ment exportra is, de már csak a 35M van gyártásban. Ha jól emlékszem.
Nekünk Mi-24D illetve Mi-24V volt/van. A szerbek kaptak Mi-35-öt.
A forgószárny lapátok a Mi-28-asról kerültek át, csakúgy, mint a faroklégcsavar. A lapátok üvegszálas kompozitból vannak, az eredeti, 115kg-os fém helyett csak 90kg egy lapát.@sixtus a legjellegzetesebb eltérések a következők:
Mi-24: 3-as farokrotor, behúzható futómü,más gépágyú elrendezés minta Mi-35M
Mi-35M: X elrendezésü farokrotor, nem behúzható futómü
Gázdugattyús,a szomszéd cső gáznyomása a másik cső závárzatát működteti.Nem revolver rendszerű.Egyébként aEzzel párhuzamosan a GS-23L csövenként ötkamrás csőszájfékkel rendelkezik, ez és a mozgathatóság együttesen sokkal hatékonyabb alkalmazhatóságot biztosít.
A forgószárny lapátok a Mi-28-asról kerültek át, csakúgy, mint a faroklégcsavar. A lapátok üvegszálas kompozitból vannak, az eredeti, 115kg-os fém helyett csak 90kg egy lapát.
A szárnycsonkokról leszedték a külső pilonokat, a belső két-két nagyobb teherbírású pilon maradt meg és kapott többféle fegyver vezérlésére alkalmas kábelezést. Így a NIR blokkok és bombák mellé fel lehet tenni az Ataka/Sturm rakéták 8 darabos adapterét is, de méret miatt csak a két külső pilonra. Elvileg a Mi-24V és P gépek kettős indítója is alkalmazható, de ha a 8-as adapter fent van, akkor az már nem fér el a belső pilonon. Így is sok a 16 darab rakéta, ezért inkább aszimmetrikusan csak egy oldalra raknak fel 8 darab rakétát.
A futómű nem behúzható, így nagyobb a légellenállása, de 400kg-nyi tömeget megspóroltak. Ezzel, az újabb, merevebb és könyebb lapátokkal és a kisebb fesztávval a Mi-35M irányíthatósága direktebb lett a levegőben "lomhább - úszósabb" Mi-24-eshez képest.
A forgószárny lapátok bekötése is más, az elasztomer lapáttő miatt a hagyományos, háromcsuklós bekötés helyett itt is már csak kettő maradt.
Számomra érdekes, hogy a Mil iroda soha nem csinált "best from both world" Mi-35M-et behúzható futóművel.
Ugyanis a legutóbbi elgondolásuk, a Mi-35P, ami a meglévő Mi-24P üzemeltetőknek egy upgrade csomagként volt ajánlva még a háború előtt, az megtartotta a behúzható futóművet, de nem ajánlotta mellé az újabb forgószárnyat és faroklégcsavart, holott egyrészt ezek jobb megoldások, másrészt kétlem, hogy érdemes lenne még a régi konstrukciót gyártásban tartani. Mindegy, a Mil nem ajánlott soha behúzható futóműves, de Mi-28 hajtásláncú kombinációt.
Vissza a Mi-35M-re.
A gépágyú a GS-23L, ez a megoldás az 1989-ben megjelent Mi-24VP-ből ered. Ebből a típusváltozatból csak mindössze 25 darab készült, lényegében egy Mi-24V, ami a JakB nehézgéppuska helyére egy gépágyút kapott, ezért VP. Pár darab jutott belőle a belorusz és az ukrán haderőbe is.
A GS-23L egy logikus lépés a V és P tapasztalatai után.
A JakB nehézgéppuska lőszere, a 12.7x108-as ugyanis nem volt elég erős a levegőből tüzelve, de legalább sokat lehetett egyszerre lőni vele, hála a hatalmas tűzgyorsaságnak.
A GS-30-2K egy túlzás. Iszonyatosan nagy tűzerővel bír a 30x165-ös lőszerek teljesítménye miatt, de szinte szétszedi a gépet és még célozni se annyira egyszerű vele a fix beépítés okán.
A GS-23L, ami a második-harmadik generációs harcászati repülőgépekről öröklődött át, egy jó kompromisszum.
Lőszere a 23x115mm-es gépágyú lőszer, ez lényegében a 14.5x114-es KPVT nehézgéppuska "felnyakazott" lőszerhüvelyére épül. A nehezebb, 23mm-es lövedék a 14.5mm-es lövedék 1000m/sec torkolati sebességénél lasabb, de a célpontban nagyobb rombolóerőt fejt ki.
Ezzel párhuzamosan a GS-23L csövenként ötkamrás csőszájfékkel rendelkezik, ez és a mozgathatóság együttesen sokkal hatékonyabb alkalmazhatóságot biztosít.
Igazából a Mi-35M a Mi-28N "jóárasított" párhuzamos kiadása, egyben köztes típus volt a Mi-24-esekre épülő orosz csapatrepülők számára a modernebb típus beérkezéséig. Nagy előnye, hogy meglévő Mi-24-esekből is kialakítható, de az exportra került példányok szinte mindegyike új gyártású.
Nem egészen. Amire talán te gondolsz az nem két párhuzamos "nem az igazi" variáns, hanem egy lineáris evolúció.Ha jól emlékszem, a Mi-28-nál is ezt játszotta el a MiL iroda, hogy van két változat, de egyik sem az igaz.
Végül is belefér,de én messze azt tartom a legfontosabbnak.
Azok iker inditók egy-egy felfüggesztőn.
Személyes véleményem,hogy a Mihu egy érdemtelen legenda.Mint rohamdeszant heli,pedig eredetileg annak tervezték,bukás.Csatahelinek magában meg túl nagy.
Korántsem olyan sikeres konstrukció,mint amekkora legenda.
Nézd meg az olaszokat, törököket. Van még új harci helikopter.Az első valódi harci helijük a Ka-50 volt, ami egy jó kis cucc lett volna, ha ki tudtak volna fejleszteni megfelelő elektronikát az egyszemélyes géphez. Az egyszemélyes harci helikopter önmagában nem volt rossz ötlet, csak megelőzte a korát. Ma már minden további nélkül lehetnének ilyenek, akár drónokkal együttműködve. Csak már inkább semmilyen új harci helikoptert nem fejlesztenek sehol.