Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Áá. Megvan. Valójában malii helikopterek francia felirattal. https://www.defenceweb.co.za/aerosp...receives-additional-mi-35-attack-helicopters/Láttam a fácsén egy franciska Mi35öst Maliban.
Amatőrök, hagyd őket!A Mil iroda évtizedek óta próbálkozik, de rajtam nem fog ki!
Még mindig tudom követni és megkülönböztetni a típus-alváltozatokat:
Ez a változatosság kedvéért egy újabb hibrid. Mert behúzható a futóműve, nagyok a szárnyai, régi a forgószárnya, háromlapátos, régi a faroklégcsavar, de GS-23L, kétcsövű, 23mm-es gépágyú van az orrban, szóval modnhatnánk, hogy ez egy Mi-24VP.
De a Raduga helyett egy FLIR gömböt kapott, mint a Mi-35M, ugyanakkor a nagyobb, eredeti szárnycsonkok funkciója is módosult. A legszélső pilonok rakéta hordozó funkciója helyét egy-egy elektro-optikai (MAWS) szenzor vette át, hasonló rendszer, mint ami a Mi-28N-eken is van.
Ez a gép igazából egy sajátos, jóárasított Mi-35-utánérzés, ahol olyan vevők is hozzájuthatnak a némileg modernizált géphez, akiknek az új épításű Mi-35M-re nincs pénzük. De jobban belegondolva ez egy nehezen kiaknázható biznisz, mert akinek az ezzel lényegében rendszerazonos MI-24V-je vagy P-je van, az az orrba épített GS-23L tornyot nem tudja igénybe venni, mivel az utólag nem építhető ki. Ez a Mi-24VP sajátossága volt, de ezek az 1989 és 91 között, mindösszesen 25 példányban épült gépek kizárólag a mai orosz, belorusz és ukrán haderők kötelékeiben vannak, illetve inkább csak voltak.
Ebből az következik, hogy a fenti modell csak egy példa, azaz az OKB MiL fogott egy Mi-24VP sárkányt és abból csinált ilyen félig-meddig modernizált gépet.
Magyarán, olyan Mi-24 használók, mint mi is, úgy kell elképzejük a fenti upgrade-et, hogy a mi esetünkben a Raduga helyét ugyan átveszi az a FLIR gömb, de oldalt marad a merev GS-30-2K, illetve pl a cseheknél a V gépek JakB nehézgéppuskája az orrban. (halkan megjegyzem, talán ez utóbbi még kiváltható a 23-as gépágyúval, de szerintem annak a tornya nagyobb átmérőjű, szóval bontani kell az orrszekciót).
Amit máig nem értek az az, hogy miért nem adoptálták a Mi-35M elasztomer bekötésű forgószárnyát és X faroklégcsavarját, nameg a kisebb tömegű és légellenállású szárnyát a behúzható futóműves gépekre?
Miért van az, hogy vagy nagy a szárnyad, ami miatt úszik a gép a levegőben, de legalább behúzod a futóműved, ugyanakkor a forgószárny merevsége, illetve a faroklégcsavar hatásossága meg a régi? Vagy modern a forgószárny-faroklégcsavar kombó, kisebb a szárny, de lóg mereven a futó?
Tudom, hogy a merev futó egy súlycsökkentés, ahol a kényszerleszállás is egyel jobb esélyekkel indul, de ez így a képességek elvesztegetése nekem.
Na ezért jobb a Ka-52!
A Mil iroda évtizedek óta próbálkozik, de rajtam nem fog ki!
Még mindig tudom követni és megkülönböztetni a típus-alváltozatokat:
Ez a változatosság kedvéért egy újabb hibrid. Mert behúzható a futóműve, nagyok a szárnyai, régi a forgószárnya, háromlapátos, régi a faroklégcsavar, de GS-23L, kétcsövű, 23mm-es gépágyú van az orrban, szóval modnhatnánk, hogy ez egy Mi-24VP.
De a Raduga helyett egy FLIR gömböt kapott, mint a Mi-35M, ugyanakkor a nagyobb, eredeti szárnycsonkok funkciója is módosult. A legszélső pilonok rakéta hordozó funkciója helyét egy-egy elektro-optikai (MAWS) szenzor vette át, hasonló rendszer, mint ami a Mi-28N-eken is van.
Ez a gép igazából egy sajátos, jóárasított Mi-35-utánérzés, ahol olyan vevők is hozzájuthatnak a némileg modernizált géphez, akiknek az új épításű Mi-35M-re nincs pénzük. De jobban belegondolva ez egy nehezen kiaknázható biznisz, mert akinek az ezzel lényegében rendszerazonos MI-24V-je vagy P-je van, az az orrba épített GS-23L tornyot nem tudja igénybe venni, mivel az utólag nem építhető ki. Ez a Mi-24VP sajátossága volt, de ezek az 1989 és 91 között, mindösszesen 25 példányban épült gépek kizárólag a mai orosz, belorusz és ukrán haderők kötelékeiben vannak, illetve inkább csak voltak.
Ebből az következik, hogy a fenti modell csak egy példa, azaz az OKB MiL fogott egy Mi-24VP sárkányt és abból csinált ilyen félig-meddig modernizált gépet.
Magyarán, olyan Mi-24 használók, mint mi is, úgy kell elképzejük a fenti upgrade-et, hogy a mi esetünkben a Raduga helyét ugyan átveszi az a FLIR gömb, de oldalt marad a merev GS-30-2K, illetve pl a cseheknél a V gépek JakB nehézgéppuskája az orrban. (halkan megjegyzem, talán ez utóbbi még kiváltható a 23-as gépágyúval, de szerintem annak a tornya nagyobb átmérőjű, szóval bontani kell az orrszekciót).
Amit máig nem értek az az, hogy miért nem adoptálták a Mi-35M elasztomer bekötésű forgószárnyát és X faroklégcsavarját, nameg a kisebb tömegű és légellenállású szárnyát a behúzható futóműves gépekre?
Miért van az, hogy vagy nagy a szárnyad, ami miatt úszik a gép a levegőben, de legalább behúzod a futóműved, ugyanakkor a forgószárny merevsége, illetve a faroklégcsavar hatásossága meg a régi? Vagy modern a forgószárny-faroklégcsavar kombó, kisebb a szárny, de lóg mereven a futó?
Tudom, hogy a merev futó egy súlycsökkentés, ahol a kényszerleszállás is egyel jobb esélyekkel indul, de ez így a képességek elvesztegetése nekem.
Na ezért jobb a Ka-52!
Lehet, hogy az lenne, ha nem promózták volna két éve már úgy, mint “korszerű megoldás - kispénzű vevőknek”.Mi van, ha csak valami próbapad a gép?
Teszem azt, ezt a MAWS rendszert tesztelik, és fogtak egy sárkányt, amiben még van elég repidő, aztán rárakták? Az, hogy ez akonfigurációja a gépnek, meg kb. a véletlen, és az előző tesztek eredménye talán. Nem építik vissza alaphelyzetbe, hanem amit eddig rálakatoltak, azt rajta is hagyják.