Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A gyári videón sincs irányítható fegyverzet hozzá. Korábban úgy tűnt, hogy lézerirányítású rakétát bevethet. Most már viszont ebben nem vagyok biztos.
Egész jó "légifölény" szürkére kopott a szabadtéri tárolás miatt.
A füves placcról üzemelő fix szárnyú repülőgépekről is általában leszedik a kerék áramvonalazó burkolatokat:Biztos én nem értek vmit.
Én személy szerint rühellem a fix futós Mi-24-es leszármazottakat, mert nagyon kriplin néznek ki, de a racionalitás kontra esztétika kérdésben nem a második a fontosabb.
A fix lábú Mi-24-es leszármazottak mintegy 400kg-al lettek könnyebbek, ami a könnyebb forgószárny miatt jobb irányíthatóságot és manőverezőképességet biztosított. Inkább az első jellemzőre fókuszáljunk, mert a jó manőverezőképesség az az, amit például az AH-64-es tud, de a Mi-24-es esetében az is fegyvertény, hogy a nagy tömeg és nagy szárnycsonk miatt a gép szeret csúszkálni a fordulókban. Nagy a tehetetlensége és a légellenállása. A könnyebb, ezért jóval kisebb perdületű, de mégis nagyobb felületű, tehát nagyobb emelőerejű új forgószárnyakkal, nomeg a kisebb szárny fesztávval a gép vezethetősége lényegesen direktebb és feszesebb lett, ami már önmagában előny. A csökkentett fesztáv csökkentett légellenállása mellett kell értelmezni a fix futókat, de az is tény, hogy ott van a Vityebszk és a FLIR gömb is nehezebb lett.
A hajtóművek meg erősebbek és gyorsabban regálnak a kollektív kar mozgatására.
Végezetül a biztonság és üzembiztonság tekintetében: a fix-re hagyott futók mentessé váltak a Mi-24-esek futónyitási problámáitól, miközben egy vészleszállás esetén, ha nincs már idő a futónyitásra, vagy eleve nem is lehet, mert egy találattól megsérült, vagy csak elromlott (előfordul), a leszállásnál nem a törzs veszi fel elsődlegesen a becsapódás energiáit.
Csak, hogy mindenki tisztán lásson. A kép csak illusztráció, illetve 2016-os esemény. Másik dolog, hogy a Mi-35 kényszerleszállást hajtott végre, a személyzet 3 tagja nem sérült meg.
Mert ez egy mezei Mi-24P, pár ráaggatott avionikai upgrade-el. A jóárasítás miatt nem nyúltak a futóhoz sem. A forgószárny, a hajtóművek, faroklégcsavar, reduktor, minden maradt a régi. A komplett gépészet a Mi-24P típusé.Ebben a videóban a futók behúzhatók maradtak.