Mi-24 / Mi-35 Hind , Superhind (Mil, Szovjetunió)

Mi-24P
279302.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A gyári videón sincs irányítható fegyverzet hozzá. Korábban úgy tűnt, hogy lézerirányítású rakétát bevethet. Most már viszont ebben nem vagyok biztos.
 
Érdekes, hogy az oroszoknál télire mindig leveszik a porkiválasztókat:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
279270.jpg



Mikor ilyen képet látok, mindig a hajam égnek áll, hogy nem kell az 15-25 km/h plusz sebesség és az a pár-tíz kilométer plusz hatósugár ami egy "fa-ék bonyolultságú" áramvonal-idommal elérhető lenne a futóműnél, kerekeknél.
Műegyetem, első-szemeszter feladat szintje.

Biztos én nem értek vmit. :rolleyes:
 
Biztos én nem értek vmit.
A füves placcról üzemelő fix szárnyú repülőgépekről is általában leszedik a kerék áramvonalazó burkolatokat:
  • mert telemegy sárral, fűvel, stb...és mindezez télen még bele is fagy..
  • mert ha könnyűre építik akkor állandóan törik, erősre meg nem szabad építeni mert inkább a burkolat törjön, minthogy a futó sérüljön vagy beékelődjön...

  • mert egy Mi-24-en számtalan olyan elem van a kerekeken kívül is ami rontja a gép ellenállás tényezőjét, úgyhogy az hogy a kerekek csupaszak már nem oszt-nem szoroz....

= nincs rá szükség
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and vilmoci
Én személy szerint rühellem a fix futós Mi-24-es leszármazottakat, mert nagyon kriplin néznek ki, de a racionalitás kontra esztétika kérdésben nem a második a fontosabb.
A fix lábú Mi-24-es leszármazottak mintegy 400kg-al lettek könnyebbek, ami a könnyebb forgószárny miatt jobb irányíthatóságot és manőverezőképességet biztosított. Inkább az első jellemzőre fókuszáljunk, mert a jó manőverezőképesség az az, amit például az AH-64-es tud, de a Mi-24-es esetében az is fegyvertény, hogy a nagy tömeg és nagy szárnycsonk miatt a gép szeret csúszkálni a fordulókban. Nagy a tehetetlensége és a légellenállása. A könnyebb, ezért jóval kisebb perdületű, de mégis nagyobb felületű, tehát nagyobb emelőerejű új forgószárnyakkal, nomeg a kisebb szárny fesztávval a gép vezethetősége lényegesen direktebb és feszesebb lett, ami már önmagában előny. A csökkentett fesztáv csökkentett légellenállása mellett kell értelmezni a fix futókat, de az is tény, hogy ott van a Vityebszk és a FLIR gömb is nehezebb lett.
A hajtóművek meg erősebbek és gyorsabban regálnak a kollektív kar mozgatására.

Végezetül a biztonság és üzembiztonság tekintetében: a fix-re hagyott futók mentessé váltak a Mi-24-esek futónyitási problámáitól, miközben egy vészleszállás esetén, ha nincs már idő a futónyitásra, vagy eleve nem is lehet, mert egy találattól megsérült, vagy csak elromlott (előfordul), a leszállásnál nem a törzs veszi fel elsődlegesen a becsapódás energiáit.
 
Én személy szerint rühellem a fix futós Mi-24-es leszármazottakat, mert nagyon kriplin néznek ki, de a racionalitás kontra esztétika kérdésben nem a második a fontosabb.
A fix lábú Mi-24-es leszármazottak mintegy 400kg-al lettek könnyebbek, ami a könnyebb forgószárny miatt jobb irányíthatóságot és manőverezőképességet biztosított. Inkább az első jellemzőre fókuszáljunk, mert a jó manőverezőképesség az az, amit például az AH-64-es tud, de a Mi-24-es esetében az is fegyvertény, hogy a nagy tömeg és nagy szárnycsonk miatt a gép szeret csúszkálni a fordulókban. Nagy a tehetetlensége és a légellenállása. A könnyebb, ezért jóval kisebb perdületű, de mégis nagyobb felületű, tehát nagyobb emelőerejű új forgószárnyakkal, nomeg a kisebb szárny fesztávval a gép vezethetősége lényegesen direktebb és feszesebb lett, ami már önmagában előny. A csökkentett fesztáv csökkentett légellenállása mellett kell értelmezni a fix futókat, de az is tény, hogy ott van a Vityebszk és a FLIR gömb is nehezebb lett.
A hajtóművek meg erősebbek és gyorsabban regálnak a kollektív kar mozgatására.

Végezetül a biztonság és üzembiztonság tekintetében: a fix-re hagyott futók mentessé váltak a Mi-24-esek futónyitási problámáitól, miközben egy vészleszállás esetén, ha nincs már idő a futónyitásra, vagy eleve nem is lehet, mert egy találattól megsérült, vagy csak elromlott (előfordul), a leszállásnál nem a törzs veszi fel elsődlegesen a becsapódás energiáit.

Na meg nem is kell ellenőrizgetni a hidraulikáját.
Egyel kevesebb rendszer, ami elromolhat.