Mi-24 / Mi-35 Hind , Superhind (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 990
30 320
113
Mi-24VP
195067.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 925
86 460
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
A kép csak illusztráció
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 925
86 460
113
Állítolag a videón a balesetet szenvedett helikopter. Napközben még ilyen manővereket hajtott végre Dzsankoj felett. (lakott terület felett)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fishbed

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 196
15 612
113
Ide is berakom
Február közepi hír, hogy Brazília el akarja adni 12 db Mi-35 helikopterét.
Ok: rendelkezésre állási és alkatrész problémák.

Bár azóta ez nem realizálódott, de a szándék attól még fennmaradhatott.
Nem lenne rossz lecsapni ezekre, vagy legalább a fegyverzet ( ATAKA ipct rakéták) egy részére, hogy legalább értelmét nyerje a Mi-24 felújításunk. bár kérdés, hogy arra a maradék 5 évre van-e értelme.
Ezért a teljes pakk megvétele lehetne inkább a jobb döntés.

https://www.airway1.com/brazil-may-sell-its-mi-35-helicopters-to-libyan-faction/
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
981
3 490
93
Az azeri gépek az egyszerűbb eset.

Azeri MiG-29
2006 és 2007 között kaptak 12 darab használt MiG-29 9.13-ast és két MiG-29UB-t
Ezek gépenként gyáriszámra lebontva igazolt mennyiségek:
  • MiG-29 9.13 2960717921
  • MiG-29 9.13 2960717930
  • MiG-29 9.13 2960718706
  • MiG-29 9.13 2960718700
  • MiG-29 9.13 2960721117
  • MiG-29 9.13 2960721910
  • MiG-29 9.13 2960721911
  • MiG-29 9.13 2960721947
  • MiG-29 9.13 2960721948
  • MiG-29 9.13 2960725858
  • MiG-29 9.13 2960725869
  • MiG-29 9.13 2960725870
  • MiG-29UB 50903011844
  • MiG-29UB 50903012094 2008-ban lezuhant
Majd 2009 és 2010 között még két kétüléses UB-t.
  • MiG-29UB 50903010194
  • MiG-29UB 50903007409
Aktívan küldözgetik a gépeket Ukrajnába nagyjavításra, nem hanyagolják el azokat


Azeri Mi-35M
2011 és 2014 között 24 gyári új Mi-35M harcihelit vásároltak, amit a légierő és a határőrség között osztottak el.
  • 2011-ben 4 db Mi-35M (101, 102, 103, 104)
  • 2012-ben 12 db Mi-35M (207, 208, ?, 20109, 20110, 20111, 20112, 0113, 20114, 20115 и 20116)
  • 2013-ban 4 db Mi-35M (20117, 20118, 20119, 20120)
  • 2014-ben 4 db Mi-35M (20121, 20122, 20123, 20124)


Azeri Szu-25
A Szu-25-ösök számát viszont nehéz pontosítani. Az ezredforduló után belorusz és grúz forrásból közel negyven Szu-25-öst halmoztak el. De, hogy ezek közül mennyi van hadrendben is, azt becsülni sem tudom.


Turk.jpg

(Gondolkodtam, hova tegyem, ha van érdeklődő olvasó)



Azeri Mi-24-es harcihelikopterek 2020-ban

A részletesebb azeri MiG-29-es adatok után, nézzük meg milyen harci helikopter erőkkel rendelkezik Azerbajdzsán a jelenlegi konfliktusban. Azerbajdzsán napjainkban három Mi-24-es harcihelikopter századdal repül:
  • Határőrség első helikopter század: körülbelül 12 db Mi-35M
  • Légierő első helikopter század: körülbelül 12 db Mi-35M
  • Légierő második helikopter század: körülbelül 9 db Mi-24V és két Mi-24P
(A légierőnél tartalékállományban van: 6 db Mi-24G, 3 db Mi-24R és két Mi-24P)​



Részletesebben az elmúlt bő tíz év beszerzései:

Határőrség első helikopter százada 2011-ben kapta meg első négy, gyári új Mi-35M harcihelikopterét Oroszországból. Hivatalos jelentések szerint a 2011 és 2014 között leszállított 24 darab új Mi-35M-et, az Azeri Határőrség kapta volna meg, miközben az Azeri Légierőnél sokkal régebbi, korszerűtlenebb Mi-24V/P helikopterek repültek. Találgatások szerint a 24 darab új Mi-35M harcihelikopter határőrségnek átadása csak a CFE szerződés kijátszása céljából volt bejelentve. Ezt támasztja alá az a tény, hogy már 2015-től megkezdték a Mi-35M helikopterek egy részének átadását a légierő számára.

Napjainkban az új Mi-35M helikopterek körülbelül fele maradt a határőrség első helikopter századánál.

Azeri-Mi-35-M-BG-Pilots.jpg

Az Azeri Határörség katonái, korszerű Mi-35M harcihelikopterrel





Légierő első százada
: Azerbajdzsán 2009 és 2010 között tizenkét használt, ex. szovjet Mi-24-est vásárolt Ukrajnától. Az eladó vállalta, hogy a konotop-i ukrán karbantartóüzemben ezeket korszerűsíti a dél afrikai Mi-24G SuperHind változatra. A korszerűsítésre tíz, a gyáriszámai alapján a nyolcvanas évek második felében gyártott, kevesebbet repült Mi-24R felderítő helikoptert választottak ki. Viszont ismeretlen okokból ezek közül csak hét darabot korszerűsítettek Mi-24G változatra, hármat a felderítő eszközeitől megfosztott Mi-24R-ként szállították le Azerbajdzsánnak. A hét Mi-24G és három Mi-24R-t, az ukránok 2009-ben még megfejelték két Mi-24P ágyús helikopterrel.

Azeri-Mi-24-G-and-Mi-24-R.jpg

Az Azeri Légierő első helikopter századának két korszerűsített Mi-24G, és egy felderítő berendezéseitől megfosztott Mi-24R változata

Azeri-Mi-35-M-weapons.jpg

A Mi-24G korszerűsítés elsősorban a korai Mi-24-es típusok hiányosságát, az éjszakai és bonyolult idős bevethetőséget igyekezet pótolni.​


Ahogy a határőrség első századánál említettük, 2015-től a határőrség elkezdték átadni a gyári új Mi-35M helikopterek egy részét a légierőnek. A tízes évek közepén, 2015 és 2017 között, a légierő első helikopter százada együtt repülte a 2009-ben beszerzett Mi-24P, Mi-24R, Mi-24G változatokat a gyári új Mi-35M helikopterekkel.

2016-ban az örmények lelőttek egy korszerűsített Mi-24G változatott. Hogy ennek az eseménynek volt-e köze hozzá nem tudni, de a 2009-ben leszállított Mi-24G/R/P változatok 2017 óta nem repülnek.

A légierő első százada átállt, a határőrségtől átvett Mi-35M helikopterekre. A leállított Mi-24G változatokat hangárban tárolják.

Azeri-Mi-35-M.jpg

Az Azeri Légierő Mi-35M harcihelikoptere



Légierő második százada: a kilencvenes és a kétezres évtizedben beszerzett, gyári számaik alapján 1982 és 1989-ben a Szovjetunióban gyártott Mi-24V és a gépágyús P változatokat használja napjainkban. Ezeket – köztük két, a kilencvenes évek elejei Karabakh-i csaták túlélőjét - 2013 körül élettartamjavító nagyjavításra küldték Ukrajnába.

Érdekes módon, az első századtól nem vették át a 2009-ben korszerűsített Mi-24G változatott. Napjainkban is a csak nagyjavított, nem korszerűsített kilenc Mi-24V és két Mi-24P alkotja a gépállományukat.

Azeri-Mi-24-V-and-P.jpg

A légierő második századának Mi-24V ás gépágyús P változatai, a cenzor álltal kitakart oldalszámokkal

Azeri-Mi-24-V.png

A második század képen látható helikopterei a hagományas festést viselik, bár néhány kapott már új mattfekete terepszínt is.