Eltekintetve attól, hogy prototípus, stb... Nem tűnik jobbnak, mint egy légpárnás. Lassabb, és a hasznos teher/térfogat sem tűnik sokkal jobbnak (talán még rosszabb is).
Haditengerészethez akartam berakni de nem találtam topikot hozzá. Kísérleti jármű de a videó szerint ilyen megoldás váltaná a jelenlegi partraszállító járműveket.
Több mint érdekes.....Érdekes koncepció, folytatás a kommentekben
Priccsek nagyon szűkek voltak, az enyém kb 10 centi magasan volt a padlózat felett, felettem még 3 ágy, 4 egy oszlopon. És este a sípolás után be kellett menni, se cigi, se mászkálás, nem volt jó a szűk beltérben. Sötétítve mentünk.)Egyébként érdekes, hogy mikor először hajókáztam melóban, akkor féltem a tengeri betegségtől, pedig nem volt elviselhetetlen egy ekkora behemóton, sokkal inkább a rezgés....
Miután partra tettek minket még vagy két napig úgy aludtam el, hogy rezgett az egész testem...legalább is úgy éreztem.
(Ne kérdezd meg milyen hajó volt....Francia, nagy, több emeletes, vitt mindent, gyalogost, teherautót,APC-t,stb......a kajálda szűk volt, viszont nagyon jót ettünk! Bőségesen! Meg szétb@szkodtuk kezünk-lábunk, mert hogy ne unatkozzunk combat-local-oztunk végig a szűk beltérbenPriccsek nagyon szűkek voltak, az enyém kb 10 centi magasan volt a padlózat felett, felettem még 3 ágy, 4 egy oszlopon. És este a sípolás után be kellett menni, se cigi, se mászkálás, nem volt jó a szűk beltérben. Sötétítve mentünk.)
2005.Ouragan, Foudre vagy Mistral osztály lehetett gondolom, időponttól függően.
2005.
Karib tenger.
Cél Marie-Galante. Holland SOF, meg valami hajó ami támogatott, Argentína legnagyobb hadihajója-ami szintén passz.
Egy század Mexico-i ejtőernyős, ők helivel jöttek, mi, a 3REI megerősített százada, partra szállt.
Passzolom.Akkor talán a Foudre vagy a testvérhajója a Siroco. Most a chilei, illetve a brazil flottánál szolgálnak.

Egyébként ez a dolog személy szerint engem érdekelne....Többször volt már róla szó, hogy nem aktív specifikus topikokat be kellen olvasztani nagyobb gyűjtő topikokba (pl a JMSDF különböző fregatt és romboló osztályai helyett összesítő topikokat hoztam létre, azok pl szerintem beváltak), de maradhat persze az Oosumi külön topik. Annyiból mondjuk egyedülálló, hogy egyelőre az egyetlen nagyobb japán osztály, amelyik elárasztható dokkfedélzettel rendelkezik.
Így utána nézve a "Siroco" lesz az....Akkor talán a Foudre vagy a testvérhajója a Siroco. Most a chilei, illetve a brazil flottánál szolgálnak.
Nem.Egyébként ez a dolog személy szerint engem érdekelne....
Hogyan is van ez a lesüllyesztjük a gép s@ggét, aztán úszkál mindenki amerre akar ,dolog.....
Illetve ez taktikailag hogy van megszervezve? ( Láttam fotókat a keringő gépekről....)
Ez a taktika hová fejlődik? Mi az irány?
A légpárnás gépeket mindenki kukázta?
Igen, ez az ami érdekelne.....Nem.
Tudtommal a Marines nemcsak használja őket, de gyakran azok a fő partra rakó platformjai.
Elvileg most új programot indítanak a cseréjükre.
Az új LCAC osztály teszterei már megérkeztek a Navyhoz:
)Így utána nézve a "Siroco" lesz az....
Ez képes kisebb kompokat is indítani?
( Amiken egy-egy Teherautó, vagy AMX10-RC van?)
Alapvetően "ennyi" a dolog, a megrakodott kisebb partraszállító járművek (légpárnások, hajók) kiúsznak az elárasztott dokkból, és elindulnak a part felé, a helikopterek szinén. Ehhez megfelelő helyzet szükséges, tehát legalább időleges, lokális légifölényre van szükség, megfelelő távon megtisztított partvidékre (itt most elsősorban a partvédelmi fegyverekre, lövegekre, rakétákra gondolok).Egyébként ez a dolog személy szerint engem érdekelne....
Hogyan is van ez a lesüllyesztjük a gép s@ggét, aztán úszkál mindenki amerre akar ,dolog.....
Illetve ez taktikailag hogy van megszervezve? ( Láttam fotókat a keringő gépekről....)
Ez a taktika hová fejlődik? Mi az irány?
A légpárnás gépeket mindenki kukázta?
Igen, az tény hogy dübörögtek felettünk a MIRAGE-ok folyamatosan...Alapvetően "ennyi" a dolog, a megrakodott kisebb partraszállító járművek (légpárnások, hajók) kiúsznak az elárasztott dokkból, és elindulnak a part felé, a helikopterek szinén. Ehhez megfelelő helyzet szükséges, tehát legalább időleges, lokális légifölényre van szükség, megfelelő távon megtisztított partvidékre (itt most elsősorban a partvédelmi fegyverekre, lövegekre, rakétákra gondolok).
Hogy hova fejlődik, az jó kérdés, az amerikaiak épp most igyekeznek újragondolni a teljes tengerészgyalogsági, és ezzel partraszálló doktrínájukat, kivonják a nehézfegyverzetet, a hangúlyt úgy tűnik, hogy a légi mozgásra helyezik. A kínaiak meg épp most építik ki az eddig meglévő amerikai kapacitásokat.
Légpárnások vannak még bőven, a nyugatiak amerikait használnak, az oroszoknak van még régi szovjet légpárnásuk, a legnagyobb típus a világon (nem is fér be semmilyen hajóba), a kínaiak az ukránoktól vettek ebből a szovjet típusból, illetve az amerikait "lekoppintották", az szintén befér az elárasztható dokkokba.


A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..