Deszant / partraszálló / partraszállító hajók

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Haditengerészethez akartam berakni de nem találtam topikot hozzá. Kísérleti jármű de a videó szerint ilyen megoldás váltaná a jelenlegi partraszállító járműveket.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Haditengerészethez akartam berakni de nem találtam topikot hozzá. Kísérleti jármű de a videó szerint ilyen megoldás váltaná a jelenlegi partraszállító járműveket.
Eltekintetve attól, hogy prototípus, stb... Nem tűnik jobbnak, mint egy légpárnás. Lassabb, és a hasznos teher/térfogat sem tűnik sokkal jobbnak (talán még rosszabb is).
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
Érdekes koncepció, folytatás a kommentekben
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egyébként érdekes, hogy mikor először hajókáztam melóban, akkor féltem a tengeri betegségtől, pedig nem volt elviselhetetlen egy ekkora behemóton, sokkal inkább a rezgés....
Miután partra tettek minket még vagy két napig úgy aludtam el, hogy rezgett az egész testem...legalább is úgy éreztem.
(Ne kérdezd meg milyen hajó volt....Francia, nagy, több emeletes, vitt mindent, gyalogost, teherautót,APC-t,stb......a kajálda szűk volt, viszont nagyon jót ettünk! Bőségesen! Meg szétb@szkodtuk kezünk-lábunk, mert hogy ne unatkozzunk combat-local-oztunk végig a szűk beltérben :) Priccsek nagyon szűkek voltak, az enyém kb 10 centi magasan volt a padlózat felett, felettem még 3 ágy, 4 egy oszlopon. És este a sípolás után be kellett menni, se cigi, se mászkálás, nem volt jó a szűk beltérben. Sötétítve mentünk.)
 
Egyébként érdekes, hogy mikor először hajókáztam melóban, akkor féltem a tengeri betegségtől, pedig nem volt elviselhetetlen egy ekkora behemóton, sokkal inkább a rezgés....
Miután partra tettek minket még vagy két napig úgy aludtam el, hogy rezgett az egész testem...legalább is úgy éreztem.
(Ne kérdezd meg milyen hajó volt....Francia, nagy, több emeletes, vitt mindent, gyalogost, teherautót,APC-t,stb......a kajálda szűk volt, viszont nagyon jót ettünk! Bőségesen! Meg szétb@szkodtuk kezünk-lábunk, mert hogy ne unatkozzunk combat-local-oztunk végig a szűk beltérben :) Priccsek nagyon szűkek voltak, az enyém kb 10 centi magasan volt a padlózat felett, felettem még 3 ágy, 4 egy oszlopon. És este a sípolás után be kellett menni, se cigi, se mászkálás, nem volt jó a szűk beltérben. Sötétítve mentünk.)

Ouragan, Foudre vagy Mistral osztály lehetett gondolom, időponttól függően.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
Ouragan, Foudre vagy Mistral osztály lehetett gondolom, időponttól függően.
2005.
Karib tenger.
Cél Marie-Galante. Holland SOF, meg valami hajó ami támogatott, Argentína legnagyobb hadihajója-ami szintén passz.
Egy század Mexico-i ejtőernyős, ők helivel jöttek, mi, a 3REI megerősített százada, partra szállt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and ZeiG
2005.
Karib tenger.
Cél Marie-Galante. Holland SOF, meg valami hajó ami támogatott, Argentína legnagyobb hadihajója-ami szintén passz.
Egy század Mexico-i ejtőernyős, ők helivel jöttek, mi, a 3REI megerősített százada, partra szállt.

Akkor talán a Foudre vagy a testvérhajója a Siroco. Most a chilei, illetve a brazil flottánál szolgálnak.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and Filter
Akkor talán a Foudre vagy a testvérhajója a Siroco. Most a chilei, illetve a brazil flottánál szolgálnak.
Passzolom.
Ütközött, kinyílt a külső héj...
A gyalogság a legalsó szinten volt, illetve a páncélozott gépek is farral rakodtak be....
Kiözönlöttünk gyalogosok, előnyomultunk 3-500métert, a Holland SOF lerakta a foszforeszkáló jeleket nekünk.
Mikor meg volt a periféria, ez kb 20 perc volt, hallani lehetett a nagy hidraulikák sivítását, ahogy a rámpát kinyomja a hajó, és jöttek a nehéz gépek.
Aztán meg etetett minket :)
Mindig jött a melegkajás járat. Jól tartott minket az a dög.
 
Többször volt már róla szó, hogy nem aktív specifikus topikokat be kellen olvasztani nagyobb gyűjtő topikokba (pl a JMSDF különböző fregatt és romboló osztályai helyett összesítő topikokat hoztam létre, azok pl szerintem beváltak), de maradhat persze az Oosumi külön topik. Annyiból mondjuk egyedülálló, hogy egyelőre az egyetlen nagyobb japán osztály, amelyik elárasztható dokkfedélzettel rendelkezik.
Egyébként ez a dolog személy szerint engem érdekelne....
Hogyan is van ez a lesüllyesztjük a gép s@ggét, aztán úszkál mindenki amerre akar ,dolog.....
Illetve ez taktikailag hogy van megszervezve? ( Láttam fotókat a keringő gépekről....)
Ez a taktika hová fejlődik? Mi az irány?
A légpárnás gépeket mindenki kukázta?
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Egyébként ez a dolog személy szerint engem érdekelne....
Hogyan is van ez a lesüllyesztjük a gép s@ggét, aztán úszkál mindenki amerre akar ,dolog.....
Illetve ez taktikailag hogy van megszervezve? ( Láttam fotókat a keringő gépekről....)
Ez a taktika hová fejlődik? Mi az irány?
A légpárnás gépeket mindenki kukázta?
Nem.
Tudtommal a Marines nemcsak használja őket, de gyakran azok a fő partra rakó platformjai.
Elvileg most új programot indítanak a cseréjükre.
Az új LCAC osztály teszterei már megérkeztek a Navyhoz:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter
Nem.
Tudtommal a Marines nemcsak használja őket, de gyakran azok a fő partra rakó platformjai.
Elvileg most új programot indítanak a cseréjükre.
Az új LCAC osztály teszterei már megérkeztek a Navyhoz:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Igen, ez az ami érdekelne.....
Ez az irány merre fejlődik? Mert nagy a csend körülötte....
2000-es években meg nem is láttam ilyen gépet.
Soha nem gyakorlatoztam vele.
 

Na megtaláltam.....
A " Foudre" osztály tud kompokat is eregetni, és ott van a deszant fedélzet felett a gépes deszant rámpa.
Amit nem értek az-az hogy én orrban szálltam ki.....
Gyakorlatilag partra futott a hajó....
(Van egy pici zavar a térben....Megpróbálok képet keresni, igaz dia alapon.....abban az időben nem volt még sd kártya, nem kell röhögni :) )
 
Amit nem értek, hogy az ábrák szerint a " Siroco", kulázik....Én meg az orrmányból másztam elő.....
A "Siroco" is lepkézik elöl?
 
Egyébként ez a dolog személy szerint engem érdekelne....
Hogyan is van ez a lesüllyesztjük a gép s@ggét, aztán úszkál mindenki amerre akar ,dolog.....
Illetve ez taktikailag hogy van megszervezve? ( Láttam fotókat a keringő gépekről....)
Ez a taktika hová fejlődik? Mi az irány?
A légpárnás gépeket mindenki kukázta?
Alapvetően "ennyi" a dolog, a megrakodott kisebb partraszállító járművek (légpárnások, hajók) kiúsznak az elárasztott dokkból, és elindulnak a part felé, a helikopterek szinén. Ehhez megfelelő helyzet szükséges, tehát legalább időleges, lokális légifölényre van szükség, megfelelő távon megtisztított partvidékre (itt most elsősorban a partvédelmi fegyverekre, lövegekre, rakétákra gondolok).

Hogy hova fejlődik, az jó kérdés, az amerikaiak épp most igyekeznek újragondolni a teljes tengerészgyalogsági, és ezzel partraszálló doktrínájukat, kivonják a nehézfegyverzetet, a hangúlyt úgy tűnik, hogy a légi mozgásra helyezik. A kínaiak meg épp most építik ki az eddig meglévő amerikai kapacitásokat.

Légpárnások vannak még bőven, a nyugatiak amerikait használnak, az oroszoknak van még régi szovjet légpárnásuk, a legnagyobb típus a világon (nem is fér be semmilyen hajóba), a kínaiak az ukránoktól vettek ebből a szovjet típusból, illetve az amerikait "lekoppintották", az szintén befér az elárasztható dokkokba.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Filter
Alapvetően "ennyi" a dolog, a megrakodott kisebb partraszállító járművek (légpárnások, hajók) kiúsznak az elárasztott dokkból, és elindulnak a part felé, a helikopterek szinén. Ehhez megfelelő helyzet szükséges, tehát legalább időleges, lokális légifölényre van szükség, megfelelő távon megtisztított partvidékre (itt most elsősorban a partvédelmi fegyverekre, lövegekre, rakétákra gondolok).

Hogy hova fejlődik, az jó kérdés, az amerikaiak épp most igyekeznek újragondolni a teljes tengerészgyalogsági, és ezzel partraszálló doktrínájukat, kivonják a nehézfegyverzetet, a hangúlyt úgy tűnik, hogy a légi mozgásra helyezik. A kínaiak meg épp most építik ki az eddig meglévő amerikai kapacitásokat.

Légpárnások vannak még bőven, a nyugatiak amerikait használnak, az oroszoknak van még régi szovjet légpárnásuk, a legnagyobb típus a világon (nem is fér be semmilyen hajóba), a kínaiak az ukránoktól vettek ebből a szovjet típusból, illetve az amerikait "lekoppintották", az szintén befér az elárasztható dokkokba.
Igen, az tény hogy dübörögtek felettünk a MIRAGE-ok folyamatosan...
Még az út alatt is, hallani lehetett őket a dög belsejében is. Éjjel-nappal ott cirkáltak körülöttünk.
Légpárnás kimaradt az életemből :(
Engem csak kib@sztak a partra....tuti azért mert borsodi vagyok :D