Nyilván hiú ábránd, de érdekes lenne egy adat, hogy a bevetések számához nézni a veszteséget.Vedd hozzá, hogy totális légifölény van, ami erősokszorozó.
Ráadásul, ha belegondolunk, a RuAF rendelkezik e pillanatban a legharcedzettebb pilótaállománnyal a Földön! És itt most nem rongyfejűek bombázását értem a sivatagban, amit az USAF is elszámolt harci tapasztalatnak - ezek a srácok nap mint nap valódi, többrétegű integrált légvédelem ellen szállnak fel (amit a nyugati felderítő hálózatok backuppolnak), folyamatos fenyegetettség közepette. Egy részüket leszedték persze, de a többiek olyan elképesztő rutinnal rendelkezhetnek mostanra (már a rengeteg repült idő a bevetési szám miatt indokolja), amivel gyakorlatilag most senki más. Ők már rutinosan repülnek be a légvédelembe, végeznek csapásmérést csapatlégvédelemmel rendelkező ellenség ellen - valami olyan szinten, amit csak a III. VH alatt szereztek volna meg a pilóták ilyen környezetben. Utoljára talán az izraeli pilóták voltak ilyen pengék a 73-as háború utolsó napjaiban.
És persze egy részük valszeg ász is, már ha ember vezette gépek ellen nézzük - ha pedig drónokat is beleszámítjuk, jóformán az összes Szu-30/35 személyzet az lehet már. Vagyis mostanra egy kimondottan veszedelmes pilótaállomány van ott - nem is nagyon veszett gép az elmúlt időszakban. Valódi légi háborúban lett harcedzett az állomány.
És nem csak a hajózó személyzet, és nem csak a merevszárnyúak szemszögéből, hanem a kiszolgáló személyzet, szerelők, logisztika és a gépek szemszögéből is.
Mennyire amortizálhatja (különböző időtávokon) az orosz légierőt ez a háború? És értelemszerűen nem kimondottan a lelőtt gépekre gondolok.