[HUN] AERO L-39NG Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Urak! Teljesen laikusként kérdezem. Tudom hogy a mi lett volna ha kérdésnek nem nagyon van értelmük, de nem lett volna jobb konstrukció az, ha a jelenlegi 12 db L39-NG helyett vettünk volna 6 db Super Tucano-t és 6 db ALCA-t? A vegyes üzemeltetés okozta logisztikai problémák ellenére is lehet jobban jártunk volna. Az áraknak nem néztem utána hogy ez így mennyivel lett volna drágább. Ez teljesen hülyeség? Kérdezem csak.
Laikus magánvéleményem szerint a légierőnk méretéhez jobban passzolt volna repórákat venni valamilyen kiképzőközpontban, mint eddig. Azt nem tudom, Gripen szimulátorből mennyi van.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 758
35 938
113
Néhány kiemelés a podcastból:
  • Azért vettünk 12 darabot, mert üzleti alapon célt fogunk repülni más országoknak gyakorlatokon. Elvileg ez jó üzlet lesz: sok magán cég él ebből (pl. Draken international). (saját megjegyzés: állami háttérrel vélhetően olcsóbban tudjuk ezt csinálni, mint a privát cégek, hiszen a drága pilótát nem kell külön megfizetni - neki ez a munkájának része és még gyakorol is közben)
  • Nem veszünk használt cuccokat - repülőkből pláne nem! Szóval használt Gripen nem valószínű ez alapján
  • Kézi fegyver gyártók kiröhögtek, amikor saját gyártást, licencet akartunk. Két cég lett volna erre hajlandó, de csak a CZ adott értékelhető ajánlatot. A másik jelölt teljesen hülyének nézett és le akart húzni. Most azok is kuncsorognak gyártó kapacitásért a hirtelen felpörgött megrendelések miatt, akik korábban kiröhögtek. Alakaul is egy bérgyártási megállapodás - pár hónap még kialakul.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
állami háttérrel vélhetően olcsóbban tudjuk ezt csinálni, mint a privát cégek, hiszen a drága pilótát nem kell külön megfizetni - neki ez a munkájának része és még gyakorol is közben)
Akkor el vagyok tájékozva, azt hitten, egy kiképzett katonai pilóta elég drága "eszköz"....
 
  • Vicces
Reactions: Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 758
35 938
113
Akkor el vagyok tájékozva, azt hitten, egy kiképzett katonai pilóta elég drága "eszköz"....
Ha piaci alapon fizeted az kicsit többe kerül szerintem. A célrepüléshez tapasztalt pilóta kell, aki manőverezik, taktikázik - ezek nem olcsó emberek.
Aki nálunk pilótának áll, az a kiképzésért vállalja hogy X évet a Honvédségnél repül. Nyilván nem minimálbérért, de nem léphet le csakúgy!
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 868
91 385
113
Néhány kiemelés a podcastból:
  • Azért vettünk 12 darabot, mert üzleti alapon célt fogunk repülni más országoknak gyakorlatokon. Elvileg ez jó üzlet lesz: sok magán cég él ebből (pl. Draken international). (saját megjegyzés: állami háttérrel vélhetően olcsóbban tudjuk ezt csinálni, mint a privát cégek, hiszen a drága pilótát nem kell külön megfizetni - neki ez a munkájának része és még gyakorol is közben)
  • Nem veszünk használt cuccokat - repülőkből pláne nem! Szóval használt Gripen nem valószínű ez alapján
  • Kézi fegyver gyártók kiröhögtek, amikor saját gyártást, licencet akartunk. Két cég lett volna erre hajlandó, de csak a CZ adott értékelhető ajánlatot. A másik jelölt teljesen hülyének nézett és le akart húzni. Most azok is kuncsorognak gyártó kapacitásért a hirtelen felpörgött megrendelések miatt, akik korábban kiröhögtek. Alakaul is egy bérgyártási megállapodás - pár hónap még kialakul.
Ez a célt repülünk másnak konkrétan elhangzott? Nemcsak magunknak??

Viszont közös magyar-cseh gyakorlatok sztem lesznek.
 

L.O.B

Well-Known Member
2020. július 8.
1 971
7 045
113
Néhány kiemelés a podcastból:
  • Azért vettünk 12 darabot, mert üzleti alapon célt fogunk repülni más országoknak gyakorlatokon. Elvileg ez jó üzlet lesz: sok magán cég él ebből (pl. Draken international). (saját megjegyzés: állami háttérrel vélhetően olcsóbban tudjuk ezt csinálni, mint a privát cégek, hiszen a drága pilótát nem kell külön megfizetni - neki ez a munkájának része és még gyakorol is közben)
  • Nem veszünk használt cuccokat - repülőkből pláne nem! Szóval használt Gripen nem valószínű ez alapján
  • Kézi fegyver gyártók kiröhögtek, amikor saját gyártást, licencet akartunk. Két cég lett volna erre hajlandó, de csak a CZ adott értékelhető ajánlatot. A másik jelölt teljesen hülyének nézett és le akart húzni. Most azok is kuncsorognak gyártó kapacitásért a hirtelen felpörgött megrendelések miatt, akik korábban kiröhögtek. Alakaul is egy bérgyártási megállapodás - pár hónap még kialakul.
HTK podcastból érdekesség
  • azt látjuk hogy a világban nagyon nagy a verseny...emiatt időnként gyorsabban jönnek ki platformok minthogy műszakilag készen legyenek...ez a fejlesztési verseny belehajt rossz döntésekbe országokat. Amit látunk..kétfajta döntés van, vagy vesznek méregdrágán nem kész platformokat amikről kiderül hogy aztán módosítani kell őket vagy pedig vesznek lehasznált gépeket...kevésbé tudják még a fórumozók is hogy ezeknek a gépeknek a repülési paraméterei súlyosan távol állnak a null km-es paramétereiktől.
egy kis jab az F-35 felé és a román F-16-ot illetőleg

  • svédországi tárgyalás...nagyon ígéretes hozzáállás svéd és brazil részről
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 047
30 950
113
Ha piaci alapon fizeted az kicsit többe kerül szerintem. A célrepüléshez tapasztalt pilóta kell, aki manőverezik, taktikázik - ezek nem olcsó emberek.
Aki nálunk pilótának áll, az a kiképzésért vállalja hogy X évet a Honvédségnél repül. Nyilván nem minimálbérért, de nem léphet le csakúgy!
Érdekes,hogy a nemzetközi tapasztalat meg az,hogy magáncégek olcsóbban és hatékonyabban tudják a feladatot ellátni,többnyire kivont tulajdonukba került vadászgépekkel........
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ez a célt repülünk másnak konkrétan elhangzott? Nemcsak magunknak??

Viszont közös magyar-cseh gyakorlatok sztem lesznek.

Igen, konkrétan elhangzott, hogy piaci cégek épülnek erre és a darabszámnál konkrétan át lett számolva, hogy mennyi igény van és itt külföldi igény is megjelent a szövegkörnyezet szerint.

1, A magyar pilóták győzték meg őt arról, hogy ezt vegyük és ne Alcát.
2, A kiképző gép önmagában halott kategória. Egy gépnek ennél többet kell tudnia. A Saab és az Embraer mellett több európai gyártóval tárgyalunk, ahol a felszereléseiket bele akarjuk rakni ebbe a gépbe. (Viszont a Saab és az Embraer úgy tűnik a közös kutatás miatt van benne, ezeknek a többi gyártó csak annyiban kell, hogy valami piacvezető cuccát hozzá integráljuk, ők nem a fejlesztés részvevői.)
3, Röhejes elvárni, hogy csak szimulátoron gyakoroljanak a pilóták és majd akkor jó lesz. Itt most lehetőségünk van/lesz a cseh-olasz pilótaképzéshez kapcsolódni saját forrással. (Egyértelműen nem kivonulunk a nemzetközi pilótaképzés programokból, hanem bevonulunk.)
4, Az európai 6. gen tervek folyamatosan változnak és folyamatosan tolódnak ki a határidők. Továbbra is figyelünk és akkor fogunk bekapcsolódni, ha már biztosan tudjuk, hogy mi fog kikelni a tojásból.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 006
53 979
113
Felháborodásomat fejezem ki,évi 1-2 új Gripent/2 évente 1Gripent kék venni,hamár légierő,meg hozzájuk kibszott sok fegyvert,kbaszott komoly fegyvereket,amik kikapják a Himarsokat,F-16-okat,tr85-öket,meg mindent is amit ki akarunk kapni.
Ez 12db repülő T72 urál,4 db T-90MS áráért,a fszért nem igazi harceszközökre költünk?
Mennyi logisztikát,karbantartást is el visz ez a lehetséges többi Gripentől?
Irgumb,urgum,levonok egy pontot a nertől ezért a szarokért.:mad:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 185
33 567
113
Felháborodásomat fejezem ki,évi 1-2 új Gripent/2 évente 1Gripent kék venni,hamár légierő,meg hozzájuk kibszott sok fegyvert,kbaszott komoly fegyvereket,amik kikapják a Himarsokat,F-16-okat,tr85-öket,meg mindent is amit ki akarunk kapni.
Ez 12db repülő T72 urál,4 db T-90MS áráért,a fszért nem igazi harceszközökre költünk?
Mennyi logisztikát,karbantartást is el visz ez a lehetséges többi Gripentől?
Irgumb,urgum,levonok egy pontot a nertől ezért a szarokért.:mad:
és mennyi logisztikusnak és karbantartónak biztosít lehetőséget arra hogy kiképezzék :) hogy aztán gripent szagolhasson.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 006
53 979
113
és mennyi logisztikusnak és karbantartónak biztosít lehetőséget arra hogy kiképezzék :) hogy aztán gripent szagolhasson.



Szerintem semennyit,mi köze van ennek a Gripen logisztikájához,javításához?
Melyxik alkatrész egyezik meg a Gripennel?
Teljesen más kávéház,ha 180-200-al akarok,kényelmesen,csendesen,biztonságosan haladni az autópályán,akkor nem egy fostalicska Corsát veszek,hanem egy 530D BMW-t,vagy E320cdi Benzt,ha meg 20km-re akarok bejárni olcsón a munkába,akkor veszek egy Corsát.
120 millió €,de nincs egy nehéz dd,amitől csuklani kezdenek mordorban,meg 500db kbaszott platós therautók,kaját,lőszert,üzemanyagot cuccolni,lásd Ukrajnai logisztikai problémák,1000 hasznosabb dologra lehetett volna ezt a pénzt költeni,olyan,mintha a stadionok bejárati ajtalait aranyból csinálnák,csak,hogy megduplázzák a stadionok árát.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 185
33 567
113
Szerintem semennyit,mi köze van ennek a Gripen logisztikájához,javításához?
Melyxik alkatrész egyezik meg a Gripennel?
Teljesen más kávéház,ha 180-200-al akarok,kényelmesen,csendesen,biztonságosan haladni az autópályán,akkor nem egy fostalicska Corsát veszek,hanem egy 530D BMW-t,vagy E320cdi Benzt,ha meg 20km-re akarok bejárni olcsón a munkába,akkor veszek egy Corsát.
120 millió €,de nincs egy nehéz dd,amitől csuklani kezdenek mordorban,meg 500db kbaszott platós therautók,kaját,lőszert,üzemanyagot cuccolni,lásd Ukrajnai logisztikai problémák,1000 hasznosabb dologra lehetett volna ezt a pénzt költeni,olyan,mintha a stadionok bejárati ajtalait aranyból csinálnák,csak,hogy megduplázzák a stadionok árát.
ahhoz hogy a szakemberek kisdiákból szakemberré váljanak nem kell közös alkatrésznek lennie a 2 eszköznek.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 578
16 173
113
mit olvastál ki a "sorok között"? :)
Nos, ami MG elmondott, arra itt közülünk nem gondolt senki (célrepülés mindennek). Ez picit jobb érv...de. Emlékeim szerint Embraer meg a Saab összebútoroztak a brazil E-NG kapcsán. Embraer tervezőirodát nyit nálunk, svédeknél tárgyal MG...amihez kell AV. Amivel elégedett lennék az egy közös JAS-39 utód fejlesztés, vagy E/NG gyártás magunknak. Fintorogva a nagyjavítást még elfogadom. Utóbbihoz nem kell fejlesztőiroda. Lehet nevetni rajtam...hátha igazam lesz. A szakszolgálatoknak meg üzenem, h nem súgott senki...palántázás közben okuláltam ki :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 259
113
Nos, ami MG elmondott, arra itt közülünk nem gondolt senki (célrepülés mindennek). Ez picit jobb érv...de. Emlékeim szerint Embraer meg a Saab összebútoroztak a brazil E-NG kapcsán. Embraer tervezőirodát nyit nálunk, svédeknél tárgyal MG...amihez kell AV. Amivel elégedett lennék az egy közös JAS-39 utód fejlesztés, vagy E/NG gyártás magunknak. Fintorogva a nagyjavítást még elfogadom. Utóbbihoz nem kell fejlesztőiroda. Lehet nevetni rajtam...hátha igazam lesz. A szakszolgálatoknak meg üzenem, h nem súgott senki...palántázás közben okuláltam ki :)
Így van ez, ha tavaszi időszakban csapnak bele lecsóba. Mindenki a kertben hallgatja a podcastot.... :rolleyes:
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Felháborodásomat fejezem ki,évi 1-2 új Gripent/2 évente 1Gripent kék venni,hamár légierő,meg hozzájuk kibszott sok fegyvert,kbaszott komoly fegyvereket,amik kikapják a Himarsokat,F-16-okat,tr85-öket,meg mindent is amit ki akarunk kapni.
Ez 12db repülő T72 urál,4 db T-90MS áráért,a fszért nem igazi harceszközökre költünk?
Mennyi logisztikát,karbantartást is el visz ez a lehetséges többi Gripentől?
Irgumb,urgum,levonok egy pontot a nertől ezért a szarokért.:mad:

Szerintem az a baj, hogy ez nem T-72. És még megközelítőleg sem tudod az analógiát használni. Ez a gond, ahogy én látom, hogy mindenki abból indul ki, hogy ez lesz az új vadász századunk és annak mélységesen gyenge. A mondat utolsó felével egyetértek, a kutya ott van elásva, hogy ezt senki nem vadászbombázónak vette. Ez egy kiképző század.
És amit annak tudnia kell, arra a célra teljesen megfelel az Alba NG. Még több képessége is lesz, de nem lépi túl a költségben a kiképzőgép kategóriát. És ezt úgy, hogy a leendő piac elvárásaihoz igazodva kellett bővíteni a képességeit.

Amivel elégedett lennék az egy közös JAS-39 utód fejlesztés

Ha visszalapozol a Gripen topicokban, akkor eddig nagyon sokan miről beszéltünk? Ajánlom a Tempest topicot is és annak a német-francia riválisa topicját. Erről szól a történet, ezt eddig is tudtuk.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Valaki össze tudná foglalni mi is az a célrepülés, amire az Alba ideális?
(Valahol ott ragadtam le, hogy Il-28 célzsákot vontat, MiG.21 tükörrepüléssel ad célt, vadászok "infrabombára" légvédelmi rakétások drónra gyakorolnak.)
Valahogy nem találtam olyan topicot, amibe ez beleillene.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 416
46 259
113
Valaki össze tudná foglalni mi is az a célrepülés, amire az Alba ideális?
(Valahol ott ragadtam le, hogy Il-28 célzsákot vontat, MiG.21 tükörrepüléssel ad célt, vadászok "infrabombára" légvédelmi rakétások drónra gyakorolnak.)
Valahogy nem találtam olyan topicot, amibe ez beleillene.
Egy szóval: agresszor.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: rappali_ and Negan
Status
Not open for further replies.