[HUN] AERO L-39 Skyfox

Urak! Teljesen laikusként kérdezem. Tudom hogy a mi lett volna ha kérdésnek nem nagyon van értelmük, de nem lett volna jobb konstrukció az, ha a jelenlegi 12 db L39-NG helyett vettünk volna 6 db Super Tucano-t és 6 db ALCA-t? A vegyes üzemeltetés okozta logisztikai problémák ellenére is lehet jobban jártunk volna. Az áraknak nem néztem utána hogy ez így mennyivel lett volna drágább. Ez teljesen hülyeség? Kérdezem csak.
Laikus magánvéleményem szerint a légierőnk méretéhez jobban passzolt volna repórákat venni valamilyen kiképzőközpontban, mint eddig. Azt nem tudom, Gripen szimulátorből mennyi van.
 
Néhány kiemelés a podcastból:
  • Azért vettünk 12 darabot, mert üzleti alapon célt fogunk repülni más országoknak gyakorlatokon. Elvileg ez jó üzlet lesz: sok magán cég él ebből (pl. Draken international). (saját megjegyzés: állami háttérrel vélhetően olcsóbban tudjuk ezt csinálni, mint a privát cégek, hiszen a drága pilótát nem kell külön megfizetni - neki ez a munkájának része és még gyakorol is közben)
  • Nem veszünk használt cuccokat - repülőkből pláne nem! Szóval használt Gripen nem valószínű ez alapján
  • Kézi fegyver gyártók kiröhögtek, amikor saját gyártást, licencet akartunk. Két cég lett volna erre hajlandó, de csak a CZ adott értékelhető ajánlatot. A másik jelölt teljesen hülyének nézett és le akart húzni. Most azok is kuncsorognak gyártó kapacitásért a hirtelen felpörgött megrendelések miatt, akik korábban kiröhögtek. Alakaul is egy bérgyártási megállapodás - pár hónap még kialakul.
 
állami háttérrel vélhetően olcsóbban tudjuk ezt csinálni, mint a privát cégek, hiszen a drága pilótát nem kell külön megfizetni - neki ez a munkájának része és még gyakorol is közben)
Akkor el vagyok tájékozva, azt hitten, egy kiképzett katonai pilóta elég drága "eszköz"....
 
  • Vicces
Reactions: Aladeen
Akkor el vagyok tájékozva, azt hitten, egy kiképzett katonai pilóta elég drága "eszköz"....
Ha piaci alapon fizeted az kicsit többe kerül szerintem. A célrepüléshez tapasztalt pilóta kell, aki manőverezik, taktikázik - ezek nem olcsó emberek.
Aki nálunk pilótának áll, az a kiképzésért vállalja hogy X évet a Honvédségnél repül. Nyilván nem minimálbérért, de nem léphet le csakúgy!
 
Néhány kiemelés a podcastból:
  • Azért vettünk 12 darabot, mert üzleti alapon célt fogunk repülni más országoknak gyakorlatokon. Elvileg ez jó üzlet lesz: sok magán cég él ebből (pl. Draken international). (saját megjegyzés: állami háttérrel vélhetően olcsóbban tudjuk ezt csinálni, mint a privát cégek, hiszen a drága pilótát nem kell külön megfizetni - neki ez a munkájának része és még gyakorol is közben)
  • Nem veszünk használt cuccokat - repülőkből pláne nem! Szóval használt Gripen nem valószínű ez alapján
  • Kézi fegyver gyártók kiröhögtek, amikor saját gyártást, licencet akartunk. Két cég lett volna erre hajlandó, de csak a CZ adott értékelhető ajánlatot. A másik jelölt teljesen hülyének nézett és le akart húzni. Most azok is kuncsorognak gyártó kapacitásért a hirtelen felpörgött megrendelések miatt, akik korábban kiröhögtek. Alakaul is egy bérgyártási megállapodás - pár hónap még kialakul.
Ez a célt repülünk másnak konkrétan elhangzott? Nemcsak magunknak??

Viszont közös magyar-cseh gyakorlatok sztem lesznek.
 
Néhány kiemelés a podcastból:
  • Azért vettünk 12 darabot, mert üzleti alapon célt fogunk repülni más országoknak gyakorlatokon. Elvileg ez jó üzlet lesz: sok magán cég él ebből (pl. Draken international). (saját megjegyzés: állami háttérrel vélhetően olcsóbban tudjuk ezt csinálni, mint a privát cégek, hiszen a drága pilótát nem kell külön megfizetni - neki ez a munkájának része és még gyakorol is közben)
  • Nem veszünk használt cuccokat - repülőkből pláne nem! Szóval használt Gripen nem valószínű ez alapján
  • Kézi fegyver gyártók kiröhögtek, amikor saját gyártást, licencet akartunk. Két cég lett volna erre hajlandó, de csak a CZ adott értékelhető ajánlatot. A másik jelölt teljesen hülyének nézett és le akart húzni. Most azok is kuncsorognak gyártó kapacitásért a hirtelen felpörgött megrendelések miatt, akik korábban kiröhögtek. Alakaul is egy bérgyártási megállapodás - pár hónap még kialakul.
HTK podcastból érdekesség
  • azt látjuk hogy a világban nagyon nagy a verseny...emiatt időnként gyorsabban jönnek ki platformok minthogy műszakilag készen legyenek...ez a fejlesztési verseny belehajt rossz döntésekbe országokat. Amit látunk..kétfajta döntés van, vagy vesznek méregdrágán nem kész platformokat amikről kiderül hogy aztán módosítani kell őket vagy pedig vesznek lehasznált gépeket...kevésbé tudják még a fórumozók is hogy ezeknek a gépeknek a repülési paraméterei súlyosan távol állnak a null km-es paramétereiktől.
egy kis jab az F-35 felé és a román F-16-ot illetőleg

  • svédországi tárgyalás...nagyon ígéretes hozzáállás svéd és brazil részről
 
Ha piaci alapon fizeted az kicsit többe kerül szerintem. A célrepüléshez tapasztalt pilóta kell, aki manőverezik, taktikázik - ezek nem olcsó emberek.
Aki nálunk pilótának áll, az a kiképzésért vállalja hogy X évet a Honvédségnél repül. Nyilván nem minimálbérért, de nem léphet le csakúgy!
Érdekes,hogy a nemzetközi tapasztalat meg az,hogy magáncégek olcsóbban és hatékonyabban tudják a feladatot ellátni,többnyire kivont tulajdonukba került vadászgépekkel........
 
Ez a célt repülünk másnak konkrétan elhangzott? Nemcsak magunknak??

Viszont közös magyar-cseh gyakorlatok sztem lesznek.

Igen, konkrétan elhangzott, hogy piaci cégek épülnek erre és a darabszámnál konkrétan át lett számolva, hogy mennyi igény van és itt külföldi igény is megjelent a szövegkörnyezet szerint.

1, A magyar pilóták győzték meg őt arról, hogy ezt vegyük és ne Alcát.
2, A kiképző gép önmagában halott kategória. Egy gépnek ennél többet kell tudnia. A Saab és az Embraer mellett több európai gyártóval tárgyalunk, ahol a felszereléseiket bele akarjuk rakni ebbe a gépbe. (Viszont a Saab és az Embraer úgy tűnik a közös kutatás miatt van benne, ezeknek a többi gyártó csak annyiban kell, hogy valami piacvezető cuccát hozzá integráljuk, ők nem a fejlesztés részvevői.)
3, Röhejes elvárni, hogy csak szimulátoron gyakoroljanak a pilóták és majd akkor jó lesz. Itt most lehetőségünk van/lesz a cseh-olasz pilótaképzéshez kapcsolódni saját forrással. (Egyértelműen nem kivonulunk a nemzetközi pilótaképzés programokból, hanem bevonulunk.)
4, Az európai 6. gen tervek folyamatosan változnak és folyamatosan tolódnak ki a határidők. Továbbra is figyelünk és akkor fogunk bekapcsolódni, ha már biztosan tudjuk, hogy mi fog kikelni a tojásból.
 
Felháborodásomat fejezem ki,évi 1-2 új Gripent/2 évente 1Gripent kék venni,hamár légierő,meg hozzájuk kibszott sok fegyvert,kbaszott komoly fegyvereket,amik kikapják a Himarsokat,F-16-okat,tr85-öket,meg mindent is amit ki akarunk kapni.
Ez 12db repülő T72 urál,4 db T-90MS áráért,a fszért nem igazi harceszközökre költünk?
Mennyi logisztikát,karbantartást is el visz ez a lehetséges többi Gripentől?
Irgumb,urgum,levonok egy pontot a nertől ezért a szarokért.:mad:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Felháborodásomat fejezem ki,évi 1-2 új Gripent/2 évente 1Gripent kék venni,hamár légierő,meg hozzájuk kibszott sok fegyvert,kbaszott komoly fegyvereket,amik kikapják a Himarsokat,F-16-okat,tr85-öket,meg mindent is amit ki akarunk kapni.
Ez 12db repülő T72 urál,4 db T-90MS áráért,a fszért nem igazi harceszközökre költünk?
Mennyi logisztikát,karbantartást is el visz ez a lehetséges többi Gripentől?
Irgumb,urgum,levonok egy pontot a nertől ezért a szarokért.:mad:
és mennyi logisztikusnak és karbantartónak biztosít lehetőséget arra hogy kiképezzék :) hogy aztán gripent szagolhasson.
 
és mennyi logisztikusnak és karbantartónak biztosít lehetőséget arra hogy kiképezzék :) hogy aztán gripent szagolhasson.



Szerintem semennyit,mi köze van ennek a Gripen logisztikájához,javításához?
Melyxik alkatrész egyezik meg a Gripennel?
Teljesen más kávéház,ha 180-200-al akarok,kényelmesen,csendesen,biztonságosan haladni az autópályán,akkor nem egy fostalicska Corsát veszek,hanem egy 530D BMW-t,vagy E320cdi Benzt,ha meg 20km-re akarok bejárni olcsón a munkába,akkor veszek egy Corsát.
120 millió €,de nincs egy nehéz dd,amitől csuklani kezdenek mordorban,meg 500db kbaszott platós therautók,kaját,lőszert,üzemanyagot cuccolni,lásd Ukrajnai logisztikai problémák,1000 hasznosabb dologra lehetett volna ezt a pénzt költeni,olyan,mintha a stadionok bejárati ajtalait aranyból csinálnák,csak,hogy megduplázzák a stadionok árát.
 
Szerintem semennyit,mi köze van ennek a Gripen logisztikájához,javításához?
Melyxik alkatrész egyezik meg a Gripennel?
Teljesen más kávéház,ha 180-200-al akarok,kényelmesen,csendesen,biztonságosan haladni az autópályán,akkor nem egy fostalicska Corsát veszek,hanem egy 530D BMW-t,vagy E320cdi Benzt,ha meg 20km-re akarok bejárni olcsón a munkába,akkor veszek egy Corsát.
120 millió €,de nincs egy nehéz dd,amitől csuklani kezdenek mordorban,meg 500db kbaszott platós therautók,kaját,lőszert,üzemanyagot cuccolni,lásd Ukrajnai logisztikai problémák,1000 hasznosabb dologra lehetett volna ezt a pénzt költeni,olyan,mintha a stadionok bejárati ajtalait aranyból csinálnák,csak,hogy megduplázzák a stadionok árát.
ahhoz hogy a szakemberek kisdiákból szakemberré váljanak nem kell közös alkatrésznek lennie a 2 eszköznek.
 
mit olvastál ki a "sorok között"? :)
Nos, ami MG elmondott, arra itt közülünk nem gondolt senki (célrepülés mindennek). Ez picit jobb érv...de. Emlékeim szerint Embraer meg a Saab összebútoroztak a brazil E-NG kapcsán. Embraer tervezőirodát nyit nálunk, svédeknél tárgyal MG...amihez kell AV. Amivel elégedett lennék az egy közös JAS-39 utód fejlesztés, vagy E/NG gyártás magunknak. Fintorogva a nagyjavítást még elfogadom. Utóbbihoz nem kell fejlesztőiroda. Lehet nevetni rajtam...hátha igazam lesz. A szakszolgálatoknak meg üzenem, h nem súgott senki...palántázás közben okuláltam ki :)
 
Nos, ami MG elmondott, arra itt közülünk nem gondolt senki (célrepülés mindennek). Ez picit jobb érv...de. Emlékeim szerint Embraer meg a Saab összebútoroztak a brazil E-NG kapcsán. Embraer tervezőirodát nyit nálunk, svédeknél tárgyal MG...amihez kell AV. Amivel elégedett lennék az egy közös JAS-39 utód fejlesztés, vagy E/NG gyártás magunknak. Fintorogva a nagyjavítást még elfogadom. Utóbbihoz nem kell fejlesztőiroda. Lehet nevetni rajtam...hátha igazam lesz. A szakszolgálatoknak meg üzenem, h nem súgott senki...palántázás közben okuláltam ki :)
Így van ez, ha tavaszi időszakban csapnak bele lecsóba. Mindenki a kertben hallgatja a podcastot.... :rolleyes:
 
Felháborodásomat fejezem ki,évi 1-2 új Gripent/2 évente 1Gripent kék venni,hamár légierő,meg hozzájuk kibszott sok fegyvert,kbaszott komoly fegyvereket,amik kikapják a Himarsokat,F-16-okat,tr85-öket,meg mindent is amit ki akarunk kapni.
Ez 12db repülő T72 urál,4 db T-90MS áráért,a fszért nem igazi harceszközökre költünk?
Mennyi logisztikát,karbantartást is el visz ez a lehetséges többi Gripentől?
Irgumb,urgum,levonok egy pontot a nertől ezért a szarokért.:mad:

Szerintem az a baj, hogy ez nem T-72. És még megközelítőleg sem tudod az analógiát használni. Ez a gond, ahogy én látom, hogy mindenki abból indul ki, hogy ez lesz az új vadász századunk és annak mélységesen gyenge. A mondat utolsó felével egyetértek, a kutya ott van elásva, hogy ezt senki nem vadászbombázónak vette. Ez egy kiképző század.
És amit annak tudnia kell, arra a célra teljesen megfelel az Alba NG. Még több képessége is lesz, de nem lépi túl a költségben a kiképzőgép kategóriát. És ezt úgy, hogy a leendő piac elvárásaihoz igazodva kellett bővíteni a képességeit.

Amivel elégedett lennék az egy közös JAS-39 utód fejlesztés

Ha visszalapozol a Gripen topicokban, akkor eddig nagyon sokan miről beszéltünk? Ajánlom a Tempest topicot is és annak a német-francia riválisa topicját. Erről szól a történet, ezt eddig is tudtuk.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
Valaki össze tudná foglalni mi is az a célrepülés, amire az Alba ideális?
(Valahol ott ragadtam le, hogy Il-28 célzsákot vontat, MiG.21 tükörrepüléssel ad célt, vadászok "infrabombára" légvédelmi rakétások drónra gyakorolnak.)
Valahogy nem találtam olyan topicot, amibe ez beleillene.
 
Valaki össze tudná foglalni mi is az a célrepülés, amire az Alba ideális?
(Valahol ott ragadtam le, hogy Il-28 célzsákot vontat, MiG.21 tükörrepüléssel ad célt, vadászok "infrabombára" légvédelmi rakétások drónra gyakorolnak.)
Valahogy nem találtam olyan topicot, amibe ez beleillene.
Egy szóval: agresszor.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: rappali_ and Negan