KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Új technikát nem szívesen vesznek. Emlékezz pl. a KC-46A "fejlesztésére", mikor a Boeing a Dreamliner vadiúj hajtóművét ajánlgatta, ám az USAF a B767-es már bevált /kevésbé takarékos/ hajtóművét választotta...
Magyarul: Kritikus /háborús/ helyzetben bolondbiztos gépre van szükség, nem tesztelésre és kísérletezésre...!!!
Ez egy szempont a beszerzésnél és a beszerzőtő függ hogy neki mennyire fontos.

De ismétlem hogy ha ez mindig a döntő szempont lenne akkor a usa jelenleg nem F-35öt venne hanem p47 ee mustangot.
 
Ez egy szempont a beszerzésnél és a beszerzőtő függ hogy neki mennyire fontos.

De ismétlem hogy ha ez mindig a döntő szempont lenne akkor a usa jelenleg nem F-35öt venne hanem p47 ee mustangot.


nagyon rossz analógia. Az F-35 képességeit nézve össze se hasonlítható, dimenzióugrás egy p47hez képest. Mert kell. A katonai légiszállításnál viszont uaz kell. Igavonó ami bírja és megy. Nem kell lopakodás, hangsebesség, supercruise, aesa, das, eots.... annyi kell, hogy elvigye Aból Bbe biztosan, fixen, olcsón. És ezt a C130j fixen tudja. A KC390ben meg egy C130Jhez képest végtelen a buktató. Baromi magas a risk érdemi reward nélkül.
 
Igen ezért én örülnék ha még más is venné mivel csökkenti a hazai kockázati tényezőt.


A kockázat nagyját fixen benyeljük akkor is ha lesz nagyobb megrendelés. Új "0 szériás" gépet kapunk.

Amin a darabszám pl segítene az, hogy ne legyen irtózatosan drága és döcögős/lassú hosszú távon a gép üzemeltetése. Mert 29dbnál az lesz.
 
A kockázat nagyját fixen benyeljük akkor is ha lesz nagyobb megrendelés. Új "0 szériás" gépet kapunk.

Amin a darabszám pl segítene az, hogy ne legyen irtózatosan drága és döcögős/lassú hosszú távon a gép üzemeltetése. Mert 29dbnál az lesz.
Az üzemeltetést is a kockázathoz sorolom.

De mivel a magas kockázatot bevállaltuk ( sajnos nem sajnos mindenki döntse el maga) én csak remélem, hogy a típust még más is megveszi hogy ne szopjunk vele.
 
nagyon rossz analógia. Az F-35 képességeit nézve össze se hasonlítható, dimenzióugrás egy p47hez képest. Mert kell. A katonai légiszállításnál viszont uaz kell. Igavonó ami bírja és megy. Nem kell lopakodás, hangsebesség, supercruise, aesa, das, eots.... annyi kell, hogy elvigye Aból Bbe biztosan, fixen, olcsón. És ezt a C130j fixen tudja. A KC390ben meg egy C130Jhez képest végtelen a buktató. Baromi magas a risk érdemi reward nélkül.
Szerintem meg nem, annak idején, amikor az amerikai Globemastert kifejlesztették, sorozatos költség túllépések voltak és volt egy pont amikor úgy nézett ki, hogy elkaszaljak az egészet.Aztán még is bizalmat szavaztak nekik, az óriási rizikó ellenére, és láss csodát a Globemastert népszerű lett, a megrendelő országok bizalmat szavaztak nekik.

A KC-390-n a Globemasterhez ,képest semmilyen újszerű dolog sincs, a hajtóműve gyakorlatilag egy nagyon jól működő nagyon régóta sok kereskedelmi gépben használt nagyon megbízható "civil" hajtómű" amelyből már sokat gyártottak,A KC-390-s többi rendszerét a piac nagynevű gyártóitól szinte készen a polcról vettek le.Semmit sem fejlesztettek külön hozzá, az Embrarer tervezte meg és építette a gépet akinek évtizedes tapasztalatai vannak a repülőgépek építésében.

A KC-390-s a brazil légierő kötelékében már egy jó ideje repul semmilyen probléma nincsen vele teszi a dolgát ahogyan kell.

Én a KC-390-ben nem látok semmilyen vállalhatatlan rizikót.

Ellenben sok előnye van a C-130-hoz képest nagyobb terhet képes elvinni nagyobb távolságokra, gyorsabban, és a két "civil" sugárhajtóműnek köszönhetően olcsóbban üzemeltethető mint a C-130-s négy turboprop hajtóműve.
 
Szerintem meg nem, annak idején, amikor az amerikai Globemastert kifejlesztették, sorozatos költség túllépések voltak és volt egy pont amikor úgy nézett ki, hogy elkaszaljak az egészet.Aztán még is bizalmat szavaztak nekik, az óriási rizikó ellenére, és láss csodát a Globemastert népszerű lett, a megrendelő országok bizalmat szavaztak nekik.

A KC-390-n a Globemasterhez ,képest semmilyen újszerű dolog sincs, a hajtóműve gyakorlatilag egy nagyon jól működő nagyon régóta sok kereskedelmi gépben használt nagyon megbízható "civil" hajtómű" amelyből már sokat gyártottak,A KC-390-s többi rendszerét a piac nagynevű gyártóitól szinte készen a polcról vettek le.Semmit sem fejlesztettek külön hozzá, az Embrarer tervezte meg és építette a gépet akinek évtizedes tapasztalatai vannak a repülőgépek építésében.

A KC-390-s a brazil légierő kötelékében már egy jó ideje repul semmilyen probléma nincsen vele teszi a dolgát ahogyan kell.

Én a KC-390-ben nem látok semmilyen vállalhatatlan rizikót.

Ellenben sok előnye van a C-130-hoz képest nagyobb terhet képes elvinni nagyobb távolságokra, gyorsabban, és a két "civil" sugárhajtóműnek köszönhetően olcsóbban üzemeltethető mint a C-130-s négy turboprop hajtóműve.

Nem egy kategória darabszámnál nem mindegy, hogy 25 vagy 80tonnat visz. Analógiának legközelebb a C130J van. De még ha Globemastert veszük akkor is durván tévedsz.
USA szavazott Globemasternek bizalmat. Egyik további megrendelő se ugrott bele úgy hogy készül belölle 29db hanem, hogy 200+

Ránéztem a jó ideje repül a brazil légierő kötelékében az 2019.szeptember. :) Még a Brazil kormány is csökkentette a megrendelések számát, ha tetszik hátrál ki a típus mögül. A gép ekkora daraszám mellett anyagilag is masszív bukás. Embrae is nagyon örül supportálhatja.

Én azt látom nagyon komoly kockázatokat, költségeket vállaltunk fel. Lényegében a semmiért. Egy szavam nem lenne ha lobemasteresen 200db rendelés után a rev2 verziót vennénk. Mindezt úgy, hogy ahogy írtam Globmaster nem egy dimenzió, nem jó analógia.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and kamm
Az üzemeltetést is a kockázathoz sorolom.

De mivel a magas kockázatot bevállaltuk ( sajnos nem sajnos mindenki döntse el maga) én csak remélem, hogy a típust még más is megveszi hogy ne szopjunk vele.

Nem a sajnos, nem sajnos a kérdés hanem, hogy feleslegesen.

Nagyon kéne a tipusnak egy +100dbos rendelés.... minden szempontból. De minek venné bárki ha van másik tius kategóriában ahol nincs risk, értenek hozzá, lesz support.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and kamm
Nem a sajnos, nem sajnos a kérdés hanem, hogy feleslegesen.

Nagyon kéne a tipusnak egy +100dbos rendelés.... minden szempontból. De minek venné bárki ha van másik tius kategóriában ahol nincs risk, értenek hozzá, lesz support.
Hát figyelj alapvetően az alkalmazónak kell eldönteni mit kockáztat meg. A típus jó képességekkel rendelkezik szilárd alapokon főleg hajtóműves téren.
A kockázatot a hazai döntéshozó bevállalta ez a gép lesz. Hacsak nem fordul nagyot a világ addig.

A hozzáértéssel szerintem nincs baj, de ahogy mondod a nagyobb megrendelés kéne neki. Remélem, hogy lesz még. Meg hogy nem lesznek komoly üzemeltetési gondjai.
 
Nyilván, attól sokkal, de sokkal megbízhatóbb lenne!
A leadott megrendelés a megbízhatóság alapja.
More than 15 percent of the approximately 2,350 Lockheed C-130 Hercules production hulls have been lost, including 70 by the US Air Force and the United States Marine Corps during the Vietnam War. Not all US C-130 losses have been crashes, 29 of those listed below were destroyed on the ground by enemy action or other non-flying accidents.[1][2]

From 1967 to 2005, the Royal Air Force (RAF) recorded an accident rate of about one Hercules loss per 250,000 flying hours.[3] United States Air Force Hercules (A/B/E-models), as of 1989, had an overall attrition rate of 5 percent as compared to 1 to 2 percent for commercial airliners in the U.S., according to the NTSB, 10 percent for B-52 bombers, and 20 percent for fighters (F-4, F-111), trainers (T-37, T-38), and helicopters (H-3).[4]

This is thought to be a complete listing through July 1, 2012, but omits the JC-130A (53-3130, c/n 3002) test airframe that was tested to destruction and airframes retired or withdrawn from service. By the nature of the Hercules' worldwide service, the pattern of losses provides a barometer of global hotspots over the past fifty years.


 
Ránéztem a jó ideje repül a brazil légierő kötelékében az 2019.szeptember. :)

"The FAB currently operates a fleet of five KC-390s, with another seventeen units on order. These aircraft have already exceeded 5,000 operational flight hours, which is more than 600 flight hours per year for each aircraft, with a mission accomplishment rate of 97%, demonstrating exceptional productivity in the category. The aircraft has already been selected by two NATO nations, Portugal, and Hungary." (April 2022)
 
Nem egy kategória darabszámnál nem mindegy, hogy 25 vagy 80tonnat visz. Analógiának legközelebb a C130J van. De még ha Globemastert veszük akkor is durván tévedsz.
USA szavazott Globemasternek bizalmat. Egyik további megrendelő se ugrott bele úgy hogy készül belölle 29db hanem, hogy 200+

Ránéztem a jó ideje repül a brazil légierő kötelékében az 2019.szeptember. :) Még a Brazil kormány is csökkentette a megrendelések számát, ha tetszik hátrál ki a típus mögül. A gép ekkora daraszám mellett anyagilag is masszív bukás. Embrae is nagyon örül supportálhatja.

Én azt látom nagyon komoly kockázatokat, költségeket vállaltunk fel. Lényegében a semmiért. Egy szavam nem lenne ha lobemasteresen 200db rendelés után a rev2 verziót vennénk. Mindezt úgy, hogy ahogy írtam Globmaster nem egy dimenzió, nem jó analógia.
1. Nem hátrál ki a gép mögül a brazil kormány hanem a covid miatt bekövetkező gazdasági visszaesés miatt kevesebb pénzt kap a légierő és emelett a Gripen-E gyártását és rendszeresítést pörgetik fel,de ez nem jelenti azt, hogy a most bejelentett 22db KC-390 marad a brazil légierőben, beraktam a fórumra egy interjút kb 1 éve a frissen kinevezett brazil légierő parancsnokával aki elmondta, hogy hosszabb távon több szerződéssel az eredetileg megrendelt darabszámot fogják rendszeresíteni.

A KC-390-s még ekkora darabszám mellett sem masszív bukás az Embraernek, mivel a brazil állam állta a gép kifejlesztési költségének oroszlánrészét, az Embraernek még ekkora darabszám mellett sincs semmilyen vesztesége a KC-390-en.

2. Szerintem meg nagyon is jó analógia a kategóriából függetlenül mivel a Globemaster a kifejlesztése idején nagyon újszerű gép volt tele olyan műszaki megoldásokkal amelyek a saját kategóriájában teljesen úttörő megoldasok voltak és komoly kockázatot rejtettek, ráadásul a Globemaster fejlesztési költségei teljesen elszálltak egy ponton arról volt, szó , hogy beszántják az egészet.Ezzel szemben a KC-390-l nem volt semmilyen ilyen természetű probléma.

3.Szerintem tévedsz semmilyen vállalhatatlan kockázatot nem vállalunk be a Brazil légierőben a
KC-390-s lesz a katonai szállító repülőgép flotta gerince hosszú évtizedekig,ahogy a Portugáloknál is
a gép rendszerei nem egyediek a sugárhajtóműtől az avionitikaig, így az alkatrész ellátással sem lesz probléma.
 
ha tetszik hátrál ki a típus mögül. A gép ekkora daraszám mellett anyagilag is masszív bukás. Embrae is nagyon örül supportálhatja.

Én azt látom nagyon komoly kockázatokat, költségeket vállaltunk fel. Lényegében a semmiért.

Jó szokásodhoz híven már megint nem mondasz igazat.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
"The FAB currently operates a fleet of five KC-390s, with another seventeen units on order. These aircraft have already exceeded 5,000 operational flight hours, which is more than 600 flight hours per year for each aircraft, with a mission accomplishment rate of 97%, demonstrating exceptional productivity in the category. The aircraft has already been selected by two NATO nations, Portugal, and Hungary." (April 2022)
Oppardon!
Erre nem NÉZETT RÁ...
:)
 
Ez NEM "drukkolás" kérdése, ugyanis senki sem fog ismeretlen katonai szállítógépet venni. A vevők ugyanis kipróbált, megbízható gépet akarnak, mely kritikus /háborús/ helyzetben is teszi a dolgát és még alkatrészt is lehet kapni hozzá... etc.
Valamikor a kipróbált típus is volt ismeretlen, de megvették...
 
Valaki segítsen már nekem, mert hiányosak az ismereteim, a KC-390 bevezetése óta hány hónapot állt a gyártósor megrendelés hiányában? Mert a mostani végítélet hangulat alapján elég sokat és ez az oka az alacsony darabszámnak.

A másik pedig amiről több adatot szeretnék kérni, hogy ezzel a rendelés számmal a brazil légierő hanyadik lesz a katonai transzport listán a világban? És a mostani Gripen E számmal hanyadik lesz vadászrepülők száma alapján a rangsorban?